Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul1967

Citaat van: Alex Groningen op november 28, 2012, 14:24:44
Ik ben er bang voor dat je daar wel eens gelijk in hebt. De enige reden dat ik niet voor de Harbets ben gegaan was en is het uiterlijk. Maar het geluid blijft gewoon echt mijn smaak, prachtig.

Je Yamaha set een retro uiterlijk, Harbeth retro qua looks.....niet verkeerd toch Alex ;)
Heb je overigens zwarte, light wood of dark wood panelen?

Alex Groningen

Citaat van: Paul1967 op november 28, 2012, 15:46:03
Je Yamaha set een retro uiterlijk, Harbeth retro qua looks.....niet verkeerd toch Alex ;)
Heb je overigens zwarte, light wood of dark wood panelen?

Hey Paul. Zie nu ook in je onderschrift dat jij Harbeths hebt. Al lang? En hoe bevalt dat eigenlijk op je Yamaha set?
Het is in ieder geval een combi waar ik niet zo snel aan zou denken of op zou komen, maar voor het zelfde geldt is het een goede combi. Heb zelf eigenlijk de Harbeth luidsprekers alleen maar gehoord in combi met Naim

Dan even een antwoord op jouw vraag. Ik heb de Yamaha's met zwarte panelen.

Mr.M

#1652
Citaat van: Alex Groningen op november 28, 2012, 14:24:44
Ik ben er bang voor dat je daar wel eens gelijk in hebt. De enige reden dat ik niet voor de Harbets ben gegaan was en is het uiterlijk. Maar het geluid blijft gewoon echt mijn smaak, prachtig.

Nou alex voel je niet alleen ... Hier nogeen die het geluid niet kan loslaten en de speakers wil ik niet kopen ivm uiterlijk!!!
Als ik het goed moet uitleggen ,
Bij een gooie speaker luister je als toeschouwer naar een breed diep podium.
Bij harbeth ga je op de podium zitten tussen de instrumenten alsof je een prive voorstelling krijg waarbij je bij ieder instrument als luisteraar op de schoot van de muziekant mag zitten...
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

#1653
Citaat van: garmtz op november 28, 2012, 14:31:16
Ik heb nog zakjes Inert Filler van Custom Design. Misschien interessant? En ik zou wellicht ook geen denken aan die mooie spikes van Soundcare... Denk ik voor jou een hele mooie optie!
Ik PM wat af joh! Zal je er straks eentje sturen voor bovengenoemde producten. Mits de Inner Filler niet teveel kost, maar dat merk ik dan wel.

Citaat van: maz op november 28, 2012, 16:58:37
Nou alex voel je niet alleen ... Hier nogeen die het geluid niet kan loslaten en de speakers wil ik niet kopen ivm uiterlijk!!!
Als ik het goed moet uitleggen ,
Bij een gooie speaker luister je als toeschouwer naar een breed diep podium.
Bij harbeth ga je op de podium zitten tussen de instrumenten alsof je een prive voorstelling krijg waarbij je bij ieder instrument als luisteraar op de schoot van de muziekant mag zitten...

Wanneer je langs komt, dan zal ik de bank iets naar voren zetten. Heb je precíes wat jij nu noemt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op november 28, 2012, 17:30:48
Ik PM wat af joh! Zal je er straks eentje sturen voor bovengenoemde producten. Mits de Inner Filler niet teveel kost, maar dat merk ik dan wel.
Wanneer je langs komt, dan zal ik de bank iets naar voren zetten. Heb je precíes wat jij nu noemt!
Kan kloppen mijn luisterafstand was rond 2 meter van de speakera dus vrij kort waardoor het leek of de instrumenten tegen je gezicht aan woden geduwd. Alle instrumente krijgen een veel grotere volume lijkt wel. Hahaha.
Absoluut mooi.... Vind asr versterker met zijn grote vermogen heel goed matchen voor een redelijk klein speaker als harbeth.(op de hl5 na dan)
**UNDER CONSTRUCTION**

Alex Groningen

Citaat van: maz op november 28, 2012, 16:58:37
Nou alex voel je niet alleen ... Hier nogeen die het geluid niet kan loslaten en de speakers wil ik niet kopen ivm uiterlijk!!!


Inderdaad is het uiterlijk wat mij altijd heeft tegen gehouden om ze ook daadwerkelijk te kopen. Maar nu ze in het wit te koop zijn begin ik toch wel erg te twijfelen. Als ik dan even in het topic van forum lid Twani kijk dan lijken witte luidsprekers op zijn prachtige stands me ook erg mooi.


twani

Niet doen Alex, daarna kun je niet meer van speakers wisselen ;D


Nosferatu

Nee Alex, blijf bij Harbeth weg, dan wil je ook nog Neem, Name, Naim apparatuur, begint het hele circus weer overnieuw.  :D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: twani op november 28, 2012, 20:51:06
Niet doen Alex, daarna kun je niet meer van speakers wisselen ;D

Ik en nooit meer wisselen? Nee! :D

Xander32

Citaat van: Nosferatu op november 28, 2012, 21:11:20
Nee Alex, blijf bij Harbeth weg, dan wil je ook nog Neem, Name, Naim apparatuur, begint het hele circus weer overnieuw.  :D

:withstupid:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#1660
Citaat van: Nosferatu op november 28, 2012, 21:11:20
Nee Alex, blijf bij Harbeth weg, dan wil je ook nog Neem, Name, Naim apparatuur, begint het hele circus weer overnieuw.  :D

Nu moet ik weer weg blijven van de Harbeth? Ik weet nog toen ik ze met jou ging beluisteren, dat je aan mij kon zien dat ik er enorm van genoot en dat je wel weer een upgrade van mij verwachte. ;)

Ondanks dat ik Naim prachtig vind klinken heb ik op de één of andere manier niets met dit merk.
Dus ga er maar vanuit dat Naim niet snel in mijn huis zal staan. Al moet ik wel zeggen dat ik een keer erg onder de indruk was van een Naim set, maar die ging al snel richting de tien duizenden Euro's met alle eind/voor versterkers, cd speler, streaming en voedingen.

Nosferatu

Ja, die Harbeth-jes waren erg....prettig.... om aan te horen. Alleen die jaren '70 look heh ? Ik weet dat de welstandscommissie ze 'hier' ter plekke afkeurt...... dus moet ik met maar behelpen met mijn bee-en-wee-tjus. Life sucks and then you die.  :D

Een Supernait zou nog wel wat voor jou zijn Alex, dan neem ik die Yammie set wel voor een zacht prijsje van je over.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

De jaren 70 looks vind je niks, maar de Yamaha's wel? ;)

Ik denk dat ik enorm spijt ga krijgen als ik m'n Yamaha's weg zal doen.
Ik wacht nog even op een antwoord hier van Paul hoe dit merk het doet met Harbeth. Ben daar erg nieuwsgierig naar.

Dirk

Citaat van: Alex Groningen op november 28, 2012, 22:28:02
De jaren 70 looks vind je niks, maar de Yamaha's wel? ;)

Ik denk dat ik enorm spijt ga krijgen als ik m'n Yamaha's weg zal doen.
Ik wacht nog even op een antwoord hier van Paul hoe dit merk het doet met Harbeth. Ben daar erg nieuwsgierig naar.
ook niet te snel doen...ik zou ze zeker eerst beluisteren op je Yamaha, maw niet te snel laten verleiden tot andere versterking, maar eerst rustig luisteren.
hier klinken de S-HL5's alvast hemels op (vintage) Sony  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op november 28, 2012, 22:40:45
ook niet te snel doen...ik zou ze zeker eerst beluisteren op je Yamaha, maw niet te snel laten verleiden tot andere versterking, maar eerst rustig luisteren.
hier klinken de S-HL5's alvast hemels op (vintage) Sony  ;)
SHL5 is pure Magic.............kan er niets anders voor verzinnen.

Xander32

Citaat van: twani op november 28, 2012, 22:54:12
SHL5 is pure Magic.............kan er niets anders voor verzinnen.
... mijn voorkeur gaat uit naar het pure geluid ...  ;).

Van Harbeth kunnen mij idd. de SHL5 maar nog meer de Monitor 30 bekoren. Die laatste vond ik een fijne speaker, m.n. de wijze waarop die mij bij de muziek wist te betrekken. En daar gaat het mij om. Maar dat wisten meer speakers te bereiken. Daarin was/is Harbeth niet uniek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op november 29, 2012, 07:02:19
... mijn voorkeur gaat uit naar het pure geluid ...  ;).

Van Harbeth kunnen mij idd. de SHL5 maar nog meer de Monitor 30 bekoren. Die laatste vond ik een fijne speaker, m.n. de wijze waarop die mij bij de muziek wist te betrekken. En daar gaat het mij om. Maar dat wisten meer speakers te bereiken. Daarin was/is Harbeth niet uniek.
En welke dat dan moet zijn hangt vooral af van de ruimte waarin ze hun werk moeten doen......

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op november 29, 2012, 07:02:19
... mijn voorkeur gaat uit naar het pure geluid ...  ;).

Van Harbeth kunnen mij idd. de SHL5 maar nog meer de Monitor 30 bekoren. Die laatste vond ik een fijne speaker, m.n. de wijze waarop die mij bij de muziek wist te betrekken. En daar gaat het mij om. Maar dat wisten meer speakers te bereiken. Daarin was/is Harbeth niet uniek.
Mag ik zeggen dat ik de Monitor 30.1 nog wat puurder vind klinken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 07:49:27
Mag ik zeggen dat ik de Monitor 30.1 nog wat puurder vind klinken?
We`ll see  ;D. Het voorrecht heb ik om dat zelf te mogen gaan ervaren!

Maar ik schat op voorhand al in dat jouw set er een indrukwekkend plaatje neer zal zetten (wat die indruk dan ook zal zijn  :P).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 07:49:27
Mag ik zeggen dat ik de Monitor 30.1 nog wat puurder vind klinken?

En wat dacht je van de AE versie................
mainly British stuff

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november 29, 2012, 07:49:27
Mag ik zeggen dat ik de Monitor 30.1 nog wat puurder vind klinken?
Als "High Executive, Highly esteemed, extreme certified, gold membered, very well known, highly recommended, audio HTForum recensent", mág jij dat Bas....jij wel :P

Alex Groningen

Citaat van: Dynky op november 28, 2012, 22:40:45
ook niet te snel doen...ik zou ze zeker eerst beluisteren op je Yamaha, maw niet te snel laten verleiden tot andere versterking, maar eerst rustig luisteren.
hier klinken de S-HL5's alvast hemels op (vintage) Sony  ;)

De Yamaha wil ik ook zeker niet wegdoen. Mocht ik de stap maken om voor de Harbeth te gaan dan wil ik voor die tijd graag eerst een setje hier thuis op proef willen hebben om te kijken of dit voor mij ook goed matcht met de Yamaha's.
Qua 70's looks passen ze in ieder geval wel goed bijelkaar.

Paul1967

Citaat van: Alex Groningen op november 28, 2012, 22:28:02
De jaren 70 looks vind je niks, maar de Yamaha's wel? ;)

Ik denk dat ik enorm spijt ga krijgen als ik m'n Yamaha's weg zal doen.
Ik wacht nog even op een antwoord hier van Paul hoe dit merk het doet met Harbeth. Ben daar erg nieuwsgierig naar.

Hallo Alex,

Ik heb toen gekozen voor de A-S1000 omdat het een versterker is met een neutrale (iets smooth) klank...zeker niet helder of fel wat velen zullen denken bij Yamaha. De Harbeth Hlp3es2 doen het prima erop, ik hou van een rustig geluid zonder teveel oempf/punch.
Denk dat velen niet weten dat de Yamaha A-S1000 en 2000 behoorlijk Engels afgeregeld zijn qua sound.
Ik vind het lekker klinken, maar goed alles is persoonlijk gebonden hierin.

Bas Akkerman

#1673
Citaat van: Martin!!! op november 29, 2012, 17:58:55
En wat dacht je van de AE versie................
Absoluut, die gaat er nog een stap verder in!

Citaat van: twani op november 29, 2012, 18:37:01
Als "High Executive, Highly esteemed, extreme certified, gold membered, very well known, highly recommended, audio HTForum recensent", mág jij dat Bas....jij wel :P
En dat zonder enig papiertje hier aan de wand; een cursusje bij Diederik Stapel was voldoende. Tenminste volgens Diederik Stapel zou dat voldoende moeten zijn.

Edit: Jeuhhhh, mijn 3000e post! :pompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alex Groningen

Citaat van: Paul1967 op november 29, 2012, 21:52:47
Hallo Alex,

Ik heb toen gekozen voor de A-S1000 omdat het een versterker is met een neutrale (iets smooth) klank...zeker niet helder of fel wat velen zullen denken bij Yamaha. De Harbeth Hlp3es2 doen het prima erop, ik hou van een rustig geluid zonder teveel oempf/punch.
Denk dat velen niet weten dat de Yamaha A-S1000 en 2000 behoorlijk Engels afgeregeld zijn qua sound.
Ik vind het lekker klinken, maar goed alles is persoonlijk gebonden hierin.

Hoi Paul,

Ben het helemaal met je eens zoals jij de Yamaha versterker omschrijft. Nog 3 week en ik heb kerstvakantie en dan heb ik mooi de tijd om weer eens wat audiozaken aan te doen om de Harbeth weer eens te gaan beluisteren.
Jammer is alleen dat ik niet gelijk kan vragen of ik ze een paar dagen thuis op proef kan krijgen, omdat ik het eerste halfjaar eerst andere plannen gerealiseerd wil hebben. Ben na jou woorden wel erg nieuwsgierig geworden hoe ze het hier doen op de Yamaha set.