Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tompj

#1575
Ik heb het niet zo op kabels tot op heden, maar stel....

..ik wil eens speakerkabel proberen die echt verschil gaat maken....gewoon om te beluisteren of ik dat ook vind....

Welke kabel zou dat moeten zijn in combinatie met mijn M30/Accuphase combinatie?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: tompj op november 23, 2012, 23:02:24
Ik heb het niet zo op kabels tot op heden, maar stel....

..ik wil eens speakerkabel proberen die echt verschil gaat maken....gewoon om te beluisten of ik dat ook vind....

Welke kabel zou dat moeten zijn in mijn M30/Accuphase combinatie?

Welke kabel heb je nu Tom ? Misschien heb je het al eerder vermeldt, maar heb ik het even over het hoofd gezien...

De dealer waar ik vroeger vaak kwam (deze stopt er zeer binnenkort mee) was eigenlijk een Accuphase "bolwerk" en zij gebruikten in 99% van de gevallen speakerkabels van Cardas (de Quadlink en de Cross) achter de div. Accuphase,s waar mee gespeeld werd.

Ik weet niet hoe ze het doen tussen Accuphase en Harbeth (misschien kan Garmt hier wat over zeggen), maar i.c.m. o.a. Verity Leonore speakers, Adam Audio, en Triangle vond ik het wel goed klinken hoor.

Over het algemeen laat Cardas een mooie ronde, wat warme sound horen met een goed fundament in het laag. De hoogweergave is mooi in balans, maar kan met een wat donker klinkende set misschien als wat te timide,weinig sprankelend ervaren worden. (Let wel, dit is mijn persoonlijke mening !)
Ik moet wel zeggen dat er toch wel wat verschillen waarneembaar zijn in de range van Cardas.
De golden reference heb ik ook gehoord, maar die klinkt toch wel een stuk anders dan bv. de Crosslink en de Quadlink. (ook een heel ander prijsplaatje....)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Wat hierboven staat, klopt vrij precies... :)  Ik zou denken aan een Quadlink. Is denk ik een mooie combi met de Harbeth + Accuphase. Dat was ook gelijk wat ik als aanbeveling wilde doen, maar bovenstaande was me voor... ;)

tompj

#1578
Dank voor jullie antwoord!

Ik gebruik nu Supra Classic 2.5 (ik moest even kijken). Dat is dunne, goedkope kabel van de rol.

Twee maal in dezelfde richting door twee kenners....dat helpt me op weg.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

@Garmt   Ongetwijfeld al vele keren naar voren gekomen deze vraag, maar hoe doet de Quadlink het achter Naim componenten ?
Ik heb Bjorn er wel eens over horen praten, maar ik kan mij niet meer precies herinneren of dat posief of minder positief was   ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: garmtz op november 23, 2012, 23:44:51
Wat hierboven staat, klopt vrij precies... :)  Ik zou denken aan een Quadlink. Is denk ik een mooie combi met de Harbeth + Accuphase. Dat was ook gelijk wat ik als aanbeveling wilde doen, maar bovenstaande was me voor... ;)
Ken jij de Cardas cross ook Garmt? Is dat ook een goede optie?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

#1581
Twee keer dezelfde post.....dat ging niet helemaal goed :(
Tablet oorlog ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: tompj op november 23, 2012, 23:45:20
Ik gebruik nu Supra Classic 2.5 (ik moest even kijken). Dat is dunne, goedkope kabel van de rol.

Vroeger nog de Supra Ply gehad, pittig (scherp) in het hoog hoor.
Met daarbij een dun klinkend mid/midlaag......niet helemaal mijn ding dus  ;)

Als ik mij niet vergis zit de Ply in Supra rangorde boven de Cassic 2.5 ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op november 23, 2012, 23:58:07
@Garmt   Ongetwijfeld al vele keren naar voren gekomen deze vraag, maar hoe doet de Quadlink het achter Naim componenten ?
Ik heb Bjorn er wel eens over horen praten, maar ik kan mij niet meer precies herinneren of dat posief of minder positief was   ???

Omdat de Quadlink de laagste capaciteit heeft van alle Cardas kabels, gaat het redelijk goed met Naim, maar het vermindert wel het 'Naimse'. Oftewel: een geraffineerder, meer 'rond' geluid, maar minder strak laag, minder PRaT, minder dynamiek. Naim 'ziet' het liefst een kabel met een zo laag mogelijke capaciteit en (dus) wat hogere inductie.

garmtz

Citaat van: tompj op november 23, 2012, 23:58:59
Ken jij de Cardas cross ook Garmt? Is dat ook een goede optie?

Cardas Cross zou ook kunnen, maar is behoorlijk warm, zelfs vergeleken met de Quadlink. Misschien moet je bij ons gewoon eens wat kabels komen ophalen om te proberen... :)

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op november 24, 2012, 00:24:26
Omdat de Quadlink de laagste capaciteit heeft van alle Cardas kabels, gaat het redelijk goed met Naim, maar het vermindert wel het 'Naimse'. Oftewel: een geraffineerder, meer 'rond' geluid, maar minder strak laag, minder PRaT, minder dynamiek. Naim 'ziet' het liefst een kabel met een zo laag mogelijke capaciteit en (dus) wat hogere inductie.

Oké, bedankt nog voor het antwoord  ;)
Ik had al wel een beetje de verwachting dat je deze ervaring zou hebben.
Ik heb het al een paar keer mogen ervaren dat het "Naimse" snel verloren gaat door de keus van een "verkeerde" speakerkabel of netkabel.
Het is op z,n zachtst gezegd opmerkelijk wat voor verschillen er dan hoorbaar zijn.
De bekende PRaT is eigenlijk gewoon verslavend lekker bij Naim, en als dit grotendeels verloren gaat is de hoorbare en gevoelsmatige belevenis en betrokkenheid echt geminimaliseerd.
Dit moet je gewoon niet willen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: garmtz op november 24, 2012, 00:25:28
Cardas Cross zou ook kunnen, maar is behoorlijk warm, zelfs vergeleken met de Quadlink. Misschien moet je bij ons gewoon eens wat kabels komen ophalen om te proberen... :)
Moet ik idd misschien maar eens doen. Zodra mijn verbouwing is afgerond ga ik wel eens experimenteren.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2012, 00:48:02
Oké, bedankt nog voor het antwoord  ;)
Ik had al wel een beetje de verwachting dat je deze ervaring zou hebben.
Ik heb het al een paar keer mogen ervaren dat het "Naimse" snel verloren gaat door de keus van een "verkeerde" speakerkabel of netkabel.
Het is op z,n zachtst gezegd opmerkelijk wat voor verschillen er dan hoorbaar zijn.
De bekende PRaT is eigenlijk gewoon verslavend lekker bij Naim, en als dit grotendeels verloren gaat is de hoorbare en gevoelsmatige belevenis en betrokkenheid echt geminimaliseerd.
Dit moet je gewoon niet willen  ;)

Het is niet dat de PRaT weg is, maar deze wordt iets opgegeven voor een wat subtieler en warmer geluidsbeeld.

Paul1967

Nordost?

Ik heb gelezen dat Nordost ook veel wordt gebruikt door Harbeth eigenaren.
Had voorheen Atlas cable, maar deze kabels met Harbeth en mijn Yamaha amp maken de boel wel érg aan de lean kant.
Ben nu aan het experimenteren met enkele Nordost kabels uit de nieuwe Leif serie, wereld van verschil:
veel opener, meer detail (vooral in het hoog zonder scherpte), snelheid en het midden is extreem rijk en geraffineerd.

Chrystal cable hoor ik ook goede verhalen over.

tompj

Citaat van: Paul1967 op november 24, 2012, 16:05:39
Nordost?
Dat merk voeren jullie toch ook Garmt? Ook een optie tussen Harbeth en Accuphase? En kun je dan al voor betaalbaardere versies gaan?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Paul1967

Citaat van: tompj op november 24, 2012, 16:17:54
Dat merk voeren jullie toch ook Garmt? Ook een optie tussen Harbeth en Accuphase? En kun je dan al voor betaalbaardere versies gaan?

Ik heb momenteel de Purple Flare te leen en vind ik al een hele goede kabel, v.d. week krijg ik een Blue Heaven en Red Dawn te leen om
te proberen.
Kabels zjn de 2flat (single wire uitvoering van de 4flat) en zijn de instap lskabels van Nordost, anders ga je meteen naar de White lightning en die kost meteen het dubbele in mijn lengte. Ik wil mijn Harbeth single-wire aansluiten vandaar die keus voor 2flat.

Misschien weet Garmt wat goed combineerd in mijn geval, moet niet té duur worden cq in verhouding blijven.

garmtz

Nordost moet je echt wat langer naar luisteren. Wat eerst openheid, detail en snelheid kan lijken, KAN later uitmonden in nerveus, up-front en fel, zeker met een Yamaha versterker. Dus lange demo is aan te raden. Met Accuphase raad ik nog steeds Cardas aan. De Harbeth en Accuphase zijn allebei vrij neutraal, met Nordost kan het dan wel eens te 'kaal'/arm gaan klinken.

YamahaRXV

Gewoon deze  ;)  Kan niet misgaan denk ik..... 8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

Cardass cross speakerkabel set a 2 mtr. 970 euro en voor 2,5 mtr. 1154 euro/set  :(
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

RonK.

#1594
Harbeth i.c.m. Cambridge zou dat smaken ? ? b.v. de 840a 120w 8 ohm - 200w 6ohm

Ik houd voornamelijk van Jazzrock, Fusion / Funk / Disco maar ook singer songwriter als ook Kraftwerk, Massive Attack, Yello enz.

Soms redelijk volle geinstrumenteerde en of ingewikkelde muziek als ook muziek die toch wel wat lage tonen herbergen.

twani

Citaat van: RonK. op november 24, 2012, 19:23:57
Harbeth i.c.m. Cambridge zou dat smaken ? ? b.v. de 840a 120w 8 ohm - 200w 6ohm

Ik houd voornamelijk van Jazzrock, Fusion / Funk / Disco maar ook singer songwriter als ook Kraftwerk, Massive Attack, Yello enz.

Soms redelijk volle geinstrumenteerde en of ingewikkelde muziek als ook muziek die toch wel wat lage tonen herbergen.
In mijn topic presenteer ik zojuist een lijstje met erkende Harbeth amps ;)

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op november 24, 2012, 17:35:04
Cardass cross speakerkabel set a 2 mtr. 970 euro en voor 2,5 mtr. 1154 euro/set  :(

Inderdaad niet echt goedkoop..... ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RonK.

#1597
Citaat van: twani op november 24, 2012, 20:19:52
In mijn topic presenteer ik zojuist een lijstje met erkende Harbeth amps ;)


En daar staat de Cambridge 840 niet bij  ;) ................

twani

Mmmmm, nog niks over gelezen inderdaad.......

Deleted Member 2

Citaat van: RonK. op november 24, 2012, 19:23:57
Harbeth i.c.m. Cambridge zou dat smaken ? ? b.v. de 840a 120w 8 ohm - 200w 6ohm

Ik houd voornamelijk van Jazzrock, Fusion / Funk / Disco maar ook singer songwriter als ook Kraftwerk, Massive Attack, Yello enz.

Soms redelijk volle geinstrumenteerde en of ingewikkelde muziek als ook muziek die toch wel wat lage tonen herbergen.

Maaaruh, is de Harbeth nou wel bij uitstek de luidspreker voor jouw muzieksmaak :eh: