Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

ik lees iets over resetten op de synology site. ik zal eerst de eerste reset proberen (1 keer piepen na 4sec) als dat niet werkt de volle reset. Het lijkt mij dat de data dan nog intact is, ook na de uitgebreide reset?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Roeru117

Citaat van: W.Otter op september 28, 2015, 11:12:06
ik kan gewoon in m'n NAS en als ik de EZ internet wizard start wordt alles ook groen aangevinkt, DNS, internet etc.

handmatig configureren van de dns server hielp ook niet.

Bedoel je de dns of de ddns? Die tweede is de naam die je kunt gebruiken om je Nas vanaf het internet te benaderen. In ieder geval gebruik je de ez internet wizard om je Nas van buitenaf te benaderen. Bij je netwerk instellingenin het configuratiescherm kun je een primaire en secundaire dns aangeven. Voor de primaire kun je het ip van je router invullen. Als secundaire IP kun je bijvoorbeeld een dns van google gebruiken, 8.8.8.8. Als dat het probleem is dan kun je daarna naar updates zoeken en pakketten installeren.

Wil je je Nas resetten, dan zou ik eerst even dit doorlezen: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

W.Otter

ja dat heb ik dus allemaal al doorgelezen :) ik weet niet precies waar het probleem ligt. maar hij lijkt alles te vinden maar mijn moden/router ziet de NAS ook niet, terwijl ik er wel gewoon in kan. het lijkt erop dat er gewoon geen internet is. elke DNS die ik gebruik doet het niet, handmatig/automatisch het maakt niet uit. er gebeurd gewoon niets. resetten van de modem etc.

toch maar eens een reset/hard reset doen maar ik begrijp er niets van.

alle opties die er in de NAS en modem te vinden zijn gehad en geprobeerd maar niets helpt.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

goed OPGELOST!, de NAS gereset, DSM dus nieuw geïnstalleerd zonder dataverlies en voila, alles werkt  weer als voorheen. het zal wel te maken hebben dat het besturingssysteem dat er op stond niet compatibel was met de 415.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels ook een nieuwe tafel en stoelen binnen  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Heb laatst mijn originele infrarood ontvanger vervangen uit mijn HTPC case, om er een Flirc-SE in te zetten. Ik dacht namelijk dat deze makkelijker te programmeren was, niets is minder waar.

ik krijg het ding nog slechter aan de praat dan de originele AB. als het goed is heb ik alle aansluitingen goed aangesloten, de powersupply gaat via de IRmodule naar het moederbord en is met de hand aan en uit te doen alleen via AB nog niet. Het is een bekend probleem op internet en velen hebben het werkend, dat geeft mij hoop.
het is alleen wel echt vervelend klusje.. ik kijk wel of ik er nog mee door ga  :coffee:

iemand anders nog goede ideeen over het bedienen van een HTPC?

ik heb gewoon een toetsenbord met touchpad en kan uiteraard gewoon even op het knopje drukken, maar er zit IR in en ik wil eigenlijk gewoon op de harmony op één knop drukken en dat alles aan/uit gaat.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Witalik

Zit er misschien de optie Wake up Lan op moederboard ?  Dan kan je het misschien via een andere manier opstarten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

W.Otter

dat zit er wel op maar er zit ook gewoon wake-up usb op en dat zal gewoon moeten werken.
zeker nu ik 3 verschillende infrarood ontvangers heb geprobeerd. Het punt is dat ik gewoon zonder het gebruik van een toetsenbord mijn HTPC wil bedienen om aan/uit te schakelen, in theorie zal het moeten lukken. Wat dan misschien makkelijker voor elkaar te krijgen is gaat het niet om, het gaat er om dat het moet lukken en dat dat mijn doel is  :angel:

edit: ik heb inmiddels nog wat geschoven met de bedrading, alles bij langs gelopen en ik denk dat er een draadje niet helemaal goed vast zat, daarbij ben ik in het menu van Flirc gedoken om apart een Power button op te nemen en voila!! het werkt. De harmony programmeren voor dezelfde toets blijkt iets minder maar ik heb in ieder geval een sneltoets op de harmony die de pc in en uit schakelt!

ik denk trouwens ook dat ik het bij een sneltoets laat en niet in de all-on/all-off sequentie gooi in de harmony, het wil nog wel een gebeuren dat er updates geïnstalleerd worden of er een fout voorkomt waarbij de pc niet afsluit. het wil dan wel eens voorkomen dat de pc dan opnieuw opstart of aanblijft terwijl je dacht dat je alles uit hebt gezet.

hoe dan ook, alles werkt nu naar behoren, het was wel een vervelende reis sinds de komst van een HTPC met de foutieve IR ontvanger ende ontbrekende software maar goed. alles doet het!! daar gaat het om  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op december 19, 2015, 09:46:28
inmiddels ook een nieuwe tafel en stoelen binnen  :pompom:

Ziet er goed uit!

W.Otter

Zo eens even dit topic updaten  :baaa:

Inmiddels nog niet heel veel upgrades qua geluid gedaan, omdat ik vrij content ben met wat ik nu heb staan.. ja, inderdaad, ik heb even andere prioriteiten :coffee:
inmiddels kreeg ik het bericht van NEEO dat binnenkort hun afstandsbediening in productie gaat  :pompom: daar ben ik heel benieuwd naar.

tevens ook een andere auto gekocht! een VW polo highline 1.2tsi met 105pk

Daarnaast zal er binnenkort toch een audio toevoeging komen, want mijn vriendin is inmiddels 26 weken zwanger van onze eerste dochter  :pompom: :pompom: :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

#1785
de drie deurs swift moest dus plaats maken voor een comfortabelere 5 deurs waar ook nog eens een kinderwagen in past. Samen met alle andere kosten is het nu dus wel even klaar met de uitgaves  :tounge:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

nog een kleine 6 weken en dan is ze er :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raymond187

Feli met de zwangerschap  :pompom:

Ik wordt over 6 weken 2e x papa. Ik maak alleen mannen. Ik kan geestelijk geen 2e vrouw aan in huis  :D :D

i2Paq

Van harte!

Maar bleur even je kenteken  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op mei 16, 2016, 16:35:41
Feli met de zwangerschap  :pompom:

Ik wordt over 6 weken 2e x papa. Ik maak alleen mannen. Ik kan geestelijk geen 2e vrouw aan in huis  :D :D

das toevallig! wanneer is ze uitgerekend?
wij zijn met vrij veel vrouwen in de familie, nog een er bij dan maar ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jumping Jack

Citaat van: chansig op mei 16, 2016, 12:23:43
Nu sta je nog te juichen.... :D

Gr Hans

^^ Ik krijg mijn armen amper nog boven mijn hoofd met twee slopers in huis  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

mooiste wat er is man! dan maar dubbele wallen en lamme armen :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

martien


W.Otter

vandaag de laatste werkdag van mijn vrouw, en dan kan het wachten beginnen :) ik zit in de horeca, en woonachtend in Assen, dus als mijn dochtertje geboren mag worden zitten wij midden in de TT  :tounge2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Citaat van: W.Otter op mei 17, 2016, 09:52:14
das toevallig! wanneer is ze uitgerekend?
wij zijn met vrij veel vrouwen in de familie, nog een er bij dan maar ;)
25 juni en vandaag met verlof  :headbanging:

Citaat van: W.Otter op mei 17, 2016, 10:17:04
mooiste wat er is man! dan maar dubbele wallen en lamme armen :D
nouuuuu er zijn momenten...  :-X

:D :D :D

i2Paq

Citaat van: W.Otter op mei 17, 2016, 09:50:12
want..

Kenteken = adres, adres waar je spullen staan uit deze Showkees........

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op mei 17, 2016, 10:53:26
25 juni en vandaag met verlof  :headbanging:
nouuuuu er zijn momenten...  :-X

:D :D :D

leuk man! hier ook de laatste werkdag van moeders en 29 juni uitgerekend!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: i2Paq op mei 17, 2016, 11:13:19
Kenteken = adres, adres waar je spullen staan uit deze Showkees........

heb je n punt.. ik ben er niet zo bang voor  :tounge2: wordt lastig om hier in te breken
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF