Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

ik ook! heb de Rotel rcx1500 (geintegreerde cd-streamer-versterker) gehoord die dezelfde DAC en streaming mogelijkheden heeft en hoewel het gebruiksgemak lang niet zo groot is als bij de squeezebox is het geluid veel mooier en ik heb natuurlijk alles al van Rotel dus dat wordt al n mooi stapeltje zo  :coffee:

zal wel even wat posten als ie er is!
kan nog wel een weekje duren, en financieel zou het wel makkelijk zijn als de SB en V-DAC dan de deur uit zijn :) dus als je nog iemand weet?!;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Ik heb gisteren mijn sq duet analoog aangesloten, dus via de interne Dac en dit vergeleken met de Rotel Dac uit mijn 1098 dus digitaal aangesloten. Wat een verschil zeg.
Maar...... de echte CD klinkt nog een stuk beter.
Je hoort bij de interne dac platte muziek en bij het overstappen komt er steeds meer detail bij. Ik denk zeker dat een duurdere streamer meer resultaat zal brengen. Voor nu ben ik tevreden maar zal zeker in de toekomst naar een andere streamer willen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

Die dac in de SB is inderdaad niet heel goed. Hoe dan ook een geweldig apparaat maar je hebt er wel een externe dac bij nodig.
daarnaast is het ook wel heel plastic allemaal dat SB gebeuren. maar dat kun je heel goed op lossen zoals jij het hebt gedaan. gewoon een duet aanschaffen ;)

maar tijd om het squeezebox tijdperk achter me te laten  8)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op november 21, 2012, 18:51:19
Die dac in de SB is inderdaad niet heel goed. Hoe dan ook een geweldig apparaat maar je hebt er wel een externe dac bij nodig.
daarnaast is het ook wel heel plastic allemaal dat SB gebeuren. maar dat kun je heel goed op lossen zoals jij het hebt gedaan. gewoon een duet aanschaffen ;)

maar tijd om het squeezebox tijdperk achter me te laten  8)

Ben heel benieuwd naar je ervaringen..
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

JCL

Citaat van: LeonArdusS op november 21, 2012, 17:29:58
Ik heb gisteren mijn sq duet analoog aangesloten, dus via de interne Dac en dit vergeleken met de Rotel Dac uit mijn 1098 dus digitaal aangesloten. Wat een verschil zeg.
Maar...... de echte CD klinkt nog een stuk beter.
Je hoort bij de interne dac platte muziek en bij het overstappen komt er steeds meer detail bij. Ik denk zeker dat een duurdere streamer meer resultaat zal brengen. Voor nu ben ik tevreden maar zal zeker in de toekomst naar een andere streamer willen.

Heb je dezelfde vergelijking ook wel eens gemaakt met je CD speler? Dus CD speler digitaal op receiver, CD speler analoog op receiver en CD speler digitaal op DAC? Als je zegt dat de CD nog een stuk beter klinkt, doet dat vermoeden dat je CD speler een nog betere dac heeft. Of je hebt een rip die niet helemaal tof is?

Xander32

#280
Zaterdag jl. een SBT gehoord over een Meridian externe dac, zelfs Spotify (320) klonk heerlijk! Maar ook over de dac van een Integra Pre klonk het prachtig, al legde die het duidelijk af tegen de Meridian.

Beperking van de SBT is m.i. puur diens dac. Sluit je de SBT aan op een echt goede dac dan ben ik heel erg benieuwd naar een 1 op 1 vergelijk met een zgn. betere (duurdere) streamer  8).


An sich mooi allemaal Rotel componenten, maar het ontbreken van gapless en het niet kunnen afspelen van high res vind ik wel jammer ... De SBT doet dat alles zonder morren ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LeonArdusS

Citaat van: JCL op november 21, 2012, 19:19:55
Heb je dezelfde vergelijking ook wel eens gemaakt met je CD speler? Dus CD speler digitaal op receiver, CD speler analoog op receiver en CD speler digitaal op DAC? Als je zegt dat de CD nog een stuk beter klinkt, doet dat vermoeden dat je CD speler een nog betere dac heeft. Of je hebt een rip die niet helemaal tof is?

Ja heb ik getest en dat maakt niet veel uit. De Dac in zowel VV als CD zijn erg goed.
Ik kan me wel voorstellen dat de SQ het geluid minder overbrengt dan dat de CD dit doet. Ik heb mijn SQ ook nog eens draadloos staan dus dat bevordert de kwaliteit zeker ook niet.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

#282
Citaat van: Xander32 op november 21, 2012, 21:26:10
Beperking van de SBT is m.i. puur diens dac. Sluit je de SBT aan op een echt goede dac dan ben ik heel erg benieuwd naar een 1 op 1 vergelijk met een zgn. betere (duurdere) streamer  8).
Die zal dan beter zijn ....
Na een upgrade van een betere voeding (liniear) is het niet meer de vraag welke 'beter' is maar is het meer 'smaak' vind ik.
De bijgeleverde voeding (switching) stoort op de spdif uitgang (al is het miniem, maar in een goede set wel waarneembaar).

Citaat van: LeonArdusS op november 21, 2012, 23:25:46
Ik kan me wel voorstellen dat de SQ het geluid minder overbrengt dan dat de CD dit doet.
Waarom?

Citaat
Ik heb mijn SQ ook nog eens draadloos staan dus dat bevordert de kwaliteit zeker ook niet.
:D verklaar eens waarom dat zo is?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

Citaat van: Xander32 op november 21, 2012, 21:26:10
Zaterdag jl. een SBT gehoord over een Meridian externe dac, zelfs Spotify (320) klonk heerlijk! Maar ook over de dac van een Integra Pre klonk het prachtig, al legde die het duidelijk af tegen de Meridian.

Beperking van de SBT is m.i. puur diens dac. Sluit je de SBT aan op een echt goede dac dan ben ik heel erg benieuwd naar een 1 op 1 vergelijk met een zgn. betere (duurdere) streamer  8).


An sich mooi allemaal Rotel componenten, maar het ontbreken van gapless en het niet kunnen afspelen van high res vind ik wel jammer ... De SBT doet dat alles zonder morren ...

Rotel speelt gewoon FLAC af al staat dat niet in de (oude) recensies. Dus daar zal het niet aan liggen.
ik heb met die lineaire voeding niets gehoord maar misschien is mn set er te 'low end' voor dan ;)

ik heb nog nooit het verschil gehoord tussen bedraad en wireless. als het bestand te groot is gaat het haperen neem ik aan en gaat ie niet snoepen op de kwaliteit

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op november 21, 2012, 23:30:39
Waarom?
De gebruikte componenten zijn een stuk beter, de Rotel CD speler heeft een betere DAC volgens mij. Zo klinkt het in ieder geval wel.
Ik ga de SQ voeding nog upgraden, ben heel benieuwd wat dit gaat doen.
Verder kan ik niet beoordelen hoe goed mijn NaS se bestanden aanlevert. Hoe goed is de kwaliteit van de flac...?

Citaat van: Kingpin op november 21, 2012, 23:30:39
:D verklaar eens waarom dat zo is?

Meer kans op buffering, vertraging, slechtere overdracht door signaalverlies al zijn dit allemaal aannames.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

flac is volgens mij gewoon nagenoeg exact audio copy. en niet gecomprimeerd
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Maro

Een beetje wifi netwerk haalt zo 50 mb/ps en een hi res is nog geen 0,5 mb/ps, echt totaal geen issue volgens mij.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Het was een aanname. Ik lees hier vaak dat je het beter bedraad kunt aansluiten omdat dat beter is, dit is dan ook niet juist. Ik baseerde mijn gevoel hierop.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

denk ook dat het gevoelsmatig is. ik heb liever bedraad omdat ik dan denk dat ik er niets meer aan kan verbeteren ;)
met blurays streamen merk ik het wel ;) dan kan ie het gewoon niet aan en houd de film er mee op.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op november 21, 2012, 23:36:37
De gebruikte componenten zijn een stuk beter, de Rotel CD speler heeft een betere DAC volgens mij. Zo klinkt het in ieder geval wel.
Analoog aangesloten, ok daar zou je zeker gelijk in kunnen hebben.

Citaat
Verder kan ik niet beoordelen hoe goed mijn NaS se bestanden aanlevert. Hoe goed is de kwaliteit van de flac...?
Als je niet zeker bent van de kwaliteit zou je moeten beginnen met zelf rippen (waarschijnlijk download je bestanden waarvan je niet weet waar de herkomst van is) en dan vergelijken (kan bv met accuraterip).

Citaat
Meer kans op buffering, vertraging, slechtere overdracht door signaalverlies al zijn dit allemaal aannames.
Met een beetje wifi netwerk (n) en goede ontvangstsignaal heb je echt geen probleem.


Citaat van: W.Otter op november 21, 2012, 23:38:41
flac is volgens mij gewoon nagenoeg exact audio copy. en niet gecomprimeerd
FLAC is wel gecomprimeerd (30 tot 50%) maar is lossless dus zonder kwaliteitsverlies.

Citaat van: LeonArdusS op november 21, 2012, 23:43:08
Het was een aanname. Ik lees hier vaak dat je het beter bedraad kunt aansluiten omdat dat beter is, dit is dan ook niet juist. Ik baseerde mijn gevoel hierop.
Bij goede verbinding zit er totaal geen 'verschil' in wat je binnenhaalt, kort gezegt heeft dat te maken met het protocol van signaaloverdracht en bijbehorende checksums.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

#291
Citaat van: Maro op november 21, 2012, 23:40:22
Een beetje wifi netwerk haalt zo 50 mb/ps en een hi res is nog geen 0,5 mb/ps, echt totaal geen issue volgens mij.
... volgens mij is 50Mb/s echt heel veel en ik vraag mij af of veel mensen dat thuis halen, 50Mbit/s echter wel ... (= ongeveer 7 Mb/s). (?)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LeonArdusS

#292
Citaat van: Kingpin op november 22, 2012, 00:07:10
Analoog aangesloten, ok daar zou je zeker gelijk in kunnen hebben.
Als je niet zeker bent van de kwaliteit zou je moeten beginnen met zelf rippen (waarschijnlijk download je bestanden waarvan je niet weet waar de herkomst van is) en dan vergelijken (kan bv met accuraterip).
Met een beetje wifi netwerk (n) en goede ontvangstsignaal heb je echt geen probleem.

FLAC is wel gecomprimeerd (30 tot 50%) maar is lossless dus zonder kwaliteitsverlies.
Bij goede verbinding zit er totaal geen 'verschil' in wat je binnenhaalt, kort gezegt heeft dat te maken met het protocol van signaaloverdracht en bijbehorende checksums.

Ik heb nog even naar de files gekeken waar ik het vergelijk mee heb gedaan en die waren zelfs in wav formaat. Geript door een maat van me, weet ff niet met welke software maar hij gebruikt officiele software om overal backups van te maken.
Ik kan dus wel met droge ogen zeggen dat er een aanzienlijk verschil in kwaliteit is tussen een stream via sq en de cd speler.
Opnieuw, de voeding moet ik nog aanpakken en...ik gebruik niet dezelfde kabel tussen de bronnen en versterker dus daar zou ook een stuk kunnen zitten.

De kwaliteit van de Dacs speelt zeker een rol daar dat verschil hel erg groot is. Maar zelfs digitaal aangesloten is de SQ minder dan de CD.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op november 22, 2012, 08:02:59
Ik heb nog even naar de files gekeken waar ik het vergelijk mee heb gedaan en die waren zelfs in wav formaat. Geript door een maat van me, weet ff niet met welke software maar hij gebruikt officiele software om overal backups van te maken.
Ik kan dus wel met droge ogen zeggen dat er een aanzienlijk verschil in kwaliteit is tussen een stream via sq en de cd speler.
Dat geloof ik graag (analoog neem ik aan).

Citaat
De kwaliteit van de Dacs speelt zeker een rol daar dat verschil hel erg groot is. Maar zelfs digitaal aangesloten is de SQ minder dan de CD.
Dat bevreemd me dan wel weer, ik neem aan dat je een vergelijk heb gedaan tov je Rotel cd speler beide digitaal op dezelfde dac.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hatfylld

#294
Citaat van: Xander32 op november 22, 2012, 06:49:58
... volgens mij is 50Mb/s echt heel veel en ik vraag mij af of veel mensen dat thuis halen, 50Mbit/s echter wel ... (= ongeveer 7 Mb/s). (?)

50Mb/s = 50Mbit/s = +/- 7MB/s ;)
dus als een flac bestand een bitrate van 1000 kbps heeft, gaat er per seconde dus 0,13 MB over de lijn.

Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

W.Otter

irritant dat Mb en MB verhaal maar goed om te weten! thnx
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: Kingpin op november 22, 2012, 08:34:50
Dat geloof ik graag (analoog neem ik aan).
Ja, als ik de SQ en de CD analoog speel.

Citaat van: Kingpin op november 22, 2012, 08:34:50
Dat bevreemd me dan wel weer, ik neem aan dat je een vergelijk heb gedaan tov je Rotel cd speler beide digitaal op dezelfde dac.

In beide gevallen, bij gebruik DAC CD als DAC RSP speelt de Rotel combi beter dan de SQ.
Ik heb de SQ via een coax digi aangesloten op de RSP.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

RDG1520 besteld :clapping:

touch is verkocht, nu de DAC nog maar misschien is het ook wel leuk om dat even met elkaar te vergelijken!
hopelijk kan ik 'm zaterdag ophalen anders moet ik weer tot maandag wachten ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op november 22, 2012, 10:04:11
In beide gevallen, bij gebruik DAC CD als DAC RSP speelt de Rotel combi beter dan de SQ.
Ik heb de SQ via een coax digi aangesloten op de RSP.
Ok kan, ik heb andere bevindingen. Heb je wel je eiegen cd geript naar flac/wav en vergeleken (flac op SQ en cd op Rotel) of heb je dezelfde cd gedownload?

Citaat van: W.Otter op november 22, 2012, 10:20:29
RDG1520 besteld :clapping:
Mooi apparaat. suc6 ermee.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

Bedankt :)
laat wel even weten wat ik er van vind
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF