R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

R

Inderdaad. Heb geen haast, doe toch al even zonder. Zit nu even flink in de lappenmand, daarna de A32 even bij BBG droppen.

Citaat van: TheSpeedSkater op februari 25, 2008, 19:21:01
Gaaf! Feli! Wanneer komt ie ? Kun je dat zelf plaatsen of doet BB&G het voor je?

TheSpeedSkater

Citaat van: R op februari 25, 2008, 19:22:49
Inderdaad. Heb geen haast, doe toch al even zonder. Zit nu even flink in de lappenmand, daarna de A32 even bij BBG droppen.

De griep te pakken? Is de A32 dan volledig 7.1? Heb je geen eindversterker meer nodig ? Hoe werkt dat precies? ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Perfectionist

Citaat van: R op februari 25, 2008, 11:21:59
Inmiddels de beslissing genomen om de A32 te laten upgraden naar een A32 7.1.

Ben erg benieuwd.

Aanstekelijk initiatief....... Kost dit 750 euro idd?
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Ja inderdaad. Flinke griep en op een ontzettend slecht moment. Mis ik 2 dagen teambuilding van onze pool. :(

De A32 blijft hetzelfde, maar er wordt een 7.1 voorversterkergedeelte aan toegevoegd. Dus fronts worden door de A32 aangedreven, andere kanalen moeten door andere eindversterker worden aangestuurd. Er komen 2 7.1 inputs bij.

Citaat van: TheSpeedSkater op februari 25, 2008, 19:24:46
De griep te pakken? Is de A32 dan volledig 7.1? Heb je geen eindversterker meer nodig ? Hoe werkt dat precies? ;D

R

#2604
Ja.

Powerbuy >:D

Citaat van: Perfectionist op februari 25, 2008, 19:28:27
Aanstekelijk initiatief....... Kost dit 750 euro idd?

Perfectionist

Citaat van: R op februari 25, 2008, 19:30:30
Powerbuy >:D


Goed plan  ;D ;D want er zijn hier toch best wat A32 bezitters.....  ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

molle

Feli met de upgrade R ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Dan moet je bjorn even mailen ;)

Ik heb mijn bestelling al geplaatst.

Citaat van: Perfectionist op februari 25, 2008, 19:35:00
Goed plan  ;D ;D want er zijn hier toch best wat A32 bezitters.....  ::)

TheSpeedSkater

Citaat van: R op februari 25, 2008, 19:30:15
Ja inderdaad. Flinke griep en op een ontzettend slecht moment. Mis ik 2 dagen teambuilding van onze pool. :(
Balen, beterschap!
Citaat
De A32 blijft hetzelfde, maar er wordt een 7.1 voorversterkergedeelte aan toegevoegd. Dus fronts worden door de A32 aangedreven, andere kanalen moeten door andere eindversterker worden aangestuurd. Er komen 2 7.1 inputs bij.
Heb je daar nog een versterker voor (een Marantz toch?) of komt er ook een nieuwe?

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ik heb geen andere kanalen ;) Behalve de velodyne dan.

Citaat van: TheSpeedSkater op februari 25, 2008, 19:37:05
Heb je daar nog een versterker voor (een Marantz toch?) of komt er ook een nieuwe?

Perfectionist

Citaat van: R op februari 25, 2008, 19:36:28
Dan moet je bjorn even mailen ;)

Ik heb mijn bestelling al geplaatst.


Was een geintje, maar niks tegen BB&G maar ga dan toch naar Mijn Hifi in Nijmegen (waar ik mijn Arcam spullen heb gekocht; is lekker dichtbij...).
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Goed recht natuurlijk. Zou ik ook doen. BBG is lekker dichtbij >:D

Je leest tzt wel hoe het bevalt.

Citaat van: Perfectionist op februari 25, 2008, 19:38:35
Was een geintje, maar niks tegen BB&G maar ga dan toch naar Mijn Hifi in Nijmegen (waar ik mijn Arcam spullen heb gekocht; is lekker dichtbij...).

DA BoSS

Citaat van: R op februari 25, 2008, 19:30:15
De A32 blijft hetzelfde, maar er wordt een 7.1 voorversterkergedeelte aan toegevoegd. Dus fronts worden door de A32 aangedreven, andere kanalen moeten door andere eindversterker worden aangestuurd. Er komen 2 7.1 inputs bij.

gefeliciteerd!








(....maar al die extra elektronische schakelingen en condensatoren in het vv gedeelte moeten toch bijna een negatief effect gaan hebben op de stereo weergave?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Dat schijnt echt enorm mee vallen. Ik denk ook anders niet dat arcam het aan zou bieden, maar we zullen zien.

Citaat van: DA BoSS op februari 25, 2008, 19:45:42
gefeliciteerd!
(....maar al die extra elektronische schakelingen en condensatoren in het vv gedeelte moeten toch bijna een negatief effect gaan hebben op de stereo weergave?)

-madison-

Citaat van: R op februari 25, 2008, 19:38:07
Ik heb geen andere kanalen ;) Behalve de velodyne dan.


Waarom dan toch een 7.1 VV ???
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Ik kijk wel films, dus ook met sub. Dat wil ik niet laten downmixen naar stereo omdat je dan het LFE kwijt bent.

Citaat van: -madison- op februari 26, 2008, 00:54:42
Waarom dan toch een 7.1 VV ???

Audiofiel

Citaat van: R op februari 26, 2008, 10:18:22
Ik kijk wel films, dus ook met sub. Dat wil ik niet laten downmixen naar stereo omdat je dan het LFE kwijt bent.

Maar laat je dan een 7.1 kaart plaatsen terwijl je maar 2.1 gaat gebruiken? :o

Tenzij je ook met achterkanalen speelt, lijkt mij dat dan een forse investering...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ook bij 2.1 blijft de kaart even duur ;).

Belangrijk hier is het bedieningsgemak en het scheelt een apparaat in de keten.

Citaat van: Audiofiel op februari 26, 2008, 10:30:50
Maar laat je dan een 7.1 kaart plaatsen terwijl je maar 2.1 gaat gebruiken? :o

Tenzij je ook met achterkanalen speelt, lijkt mij dat dan een forse investering...

Audiofiel

Citaat van: R op februari 26, 2008, 10:38:14
Ook bij 2.1 blijft de kaart even duur ;).

Belangrijk hier is het bedieningsgemak en het scheelt een apparaat in de keten.

Je bedoelt dat de Marantz receiver ook alleen 2.1 deed? Ik dacht eigenlijk dat je een los (klein) surroundsetje had.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

De marantz deed inderdaad alleen het processing en pre-amp stuk voor de 2.1 kanalen.

Citaat van: Audiofiel op februari 26, 2008, 10:42:25
Je bedoelt dat de Marantz receiver ook alleen 2.1 deed? Ik dacht eigenlijk dat je een los (klein) surroundsetje had.

Durk

een extra arcam eindtrap erbij en je hebt de mogelijkheid om surround te draaien.. processing kan wel door de speler gedaan worden..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Tuurlijk, alle mogelijkheden blijven open.

Citaat van: Durk op februari 26, 2008, 14:16:58
een extra arcam eindtrap erbij en je hebt de mogelijkheid om surround te draaien.. processing kan wel door de speler gedaan worden..


Jean Sibelius

Gefeliciteerd met deze upgrade!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Inmiddels vernomen dat er om de upgrade mogelijk te maken nog wat andere dingen moeten worden vervangen. Dit is afhankelijk van de leeftijd/firmware. Dus dit wordt kosteloos meegenomen, wel even wachten op de bestelling. O.a. het displayboard moet vervangen worden.

advr

Best gaaf dat zo'n upgrade mogelijk is! ;D
mooie service als de noodzakelijke upgrades gratis meegenomen worden.  ;D

Succes met de Arcam.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster