BB&G: Home-cinema perfectie - de verbouwing van onze referentie home-cinema

Gestart door bmateijsen, oktober 31, 2012, 08:15:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Mooi hoor :) Is die laatste foto van update 4 nu een gipswandje met aan beide kanten gips en er tussen in isolatiemateriaal? En tussen die want en de Isover isolatie, blijft dat leeg? Dat werd me niet helemaal duidelijk :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

bmateijsen

Citaat van: Etiennevh op november  3, 2012, 16:40:52
Mooi hoor :) Is die laatste foto van update 4 nu een gipswandje met aan beide kanten gips en er tussen in isolatiemateriaal? En tussen die want en de Isover isolatie, blijft dat leeg? Dat werd me niet helemaal duidelijk :)

Niets blijft leeg!

Groet,

Bjorn

troje


Bas Akkerman

Wordt erg gaaf en tegen de tijd is zeker een bezoekje waard. Het topic doet nu al veel stof opwaaien, dus kan je nagaan hoe het straks is...! :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

BJF

Citaat van: Bas Akkerman op november  3, 2012, 20:48:10
(...) Het topic doet nu al veel stof opwaaien, dus kan je nagaan hoe het straks is...! :bigsmile:
Heb je altijd bij een verbouwing, zo weet ik vanuit mijn huidige situatie  :P
NAD M10 V2
Elac FS247

jaco

Hou je ook alvast rekening met ontwikkelingen als Dolby Atmos, of althans een afgeleide variant voor thuis. Beetje vervelend om alle muren weer open te breken.

Het is een hout constructie ? Bij mij is alles met Metalstud gemaakt, dat ging lekker snel op zich. En 1000 KG gipsplaat vondt ik ook wel genoeg op 2 hoog erbij...

Verder zie ik ook niets van klimaat behandeling. De apparatuur buiten de ruimte scheelt al heel wat warmte, maar mensen produceren helaas ook warmte..
Als het optimaal geluid geisoleerd is, dan is het tevens ook gelijk warmte geisoleerd..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

We hebben een airco uiteraard.. die hing er al.... en er wordt verse lucht in- en uitgevoerd. ;).

Vwb het gewicht van de wanden, roomratio's, etc: alles is uiterst zorgvuldig berekend en te voorspelen door Mutrox Acoustics ;)

jaco

Mooi, dan stikken er straks geen mensen, zou slechte reclame zijn :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: jaco op november  4, 2012, 12:28:33
Mooi, dan stikken er straks geen mensen, zou slechte reclame zijn :)

Zou wel een mooie slogan zijn.... 'so good.... it takes your breath away' ;-)

Vwb Dolby Atmos... we hebben genoeg flexibiliteit... we hebben plaats voor het referentiesysteem en daarnaast een flexibel systeem.
Overigens heb ik tot heden nog nooit een goede demonstratie gehad van surroundformaten buiten de standaard 5.1/ 7.1... ;).

Groet,

Bjorn

jaco

Citaat van: bmateijsen op november  4, 2012, 12:32:43
Vwb Dolby Atmos... we hebben genoeg flexibiliteit... we hebben plaats voor het referentiesysteem en daarnaast een flexibel systeem.
Overigens heb ik tot heden nog nooit een goede demonstratie gehad van surroundformaten buiten de standaard 5.1/ 7.1... ;).
Komt wel, heb je nooit op een beurs een goede 2+2+2 demo gehad ?

Dan weet je gelijk dat we hoogte informatie echt nog missen...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MaxxMark

Ik zat de plaatjes te bekijken en de tekst te lezen en vroeg me 2 dingen af mbt de K-in-K constructie die ik niet kon terug vinden.

Om te kunnen projecteren vanuit de projcetorbooth de ht ruimte in, zal er neem ik aan iets van glas in de muur zitten. Zover ik opmaakte is de muur waar doorheen geprojecteerd wordt de binnenmuur van de KiK. Is mijn aanname juist dat de projectoren feitelijk in de spouw van de KiK staan? En is het raampje naar de HT ruimte dan ook dubbel uitgevoerd? Of speciaal glas? Want het lijkt mij dat het dan een aardig geluidslek kan zijn. Of staat de projectorbooth daadwerkelijk in de KiK (en wordt dus de buitenmuur, waar ook het raam in zit) nog aangepakt?

Hetzelfde vroeg ik me af bij de speakers in de muren. Ze zitten verzonken in de muur. Maar hangen ze dan niet feitelijk weer aan de buitenmuur en ontstaat er dus een geluidslek? Of is er een foefje toegepast?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bmateijsen

Citaat van: MaxxMark op november  4, 2012, 13:04:19
Ik zat de plaatjes te bekijken en de tekst te lezen en vroeg me 2 dingen af mbt de K-in-K constructie die ik niet kon terug vinden.

Om te kunnen projecteren vanuit de projcetorbooth de ht ruimte in, zal er neem ik aan iets van glas in de muur zitten. Zover ik opmaakte is de muur waar doorheen geprojecteerd wordt de binnenmuur van de KiK. Is mijn aanname juist dat de projectoren feitelijk in de spouw van de KiK staan? En is het raampje naar de HT ruimte dan ook dubbel uitgevoerd? Of speciaal glas? Want het lijkt mij dat het dan een aardig geluidslek kan zijn. Of staat de projectorbooth daadwerkelijk in de KiK (en wordt dus de buitenmuur, waar ook het raam in zit) nog aangepakt?

Speciaal glas... En wij hebben letterlijk 2 x KiK...

CitaatHetzelfde vroeg ik me af bij de speakers in de muren. Ze zitten verzonken in de muur. Maar hangen ze dan niet feitelijk weer aan de buitenmuur en ontstaat er dus een geluidslek? Of is er een foefje toegepast?

Er zijn backboxen in gesealed van massaplaat...

bmateijsen

Citaat van: jaco op november  4, 2012, 12:46:09
Komt wel, heb je nooit op een beurs een goede 2+2+2 demo gehad ?

Ja, heb ik gehad, maar nooit goed.... en bovendien zie ik niet de hele industrie dat met discrete tracks toepassen.

CitaatDan weet je gelijk dat we hoogte informatie echt nog missen...

Ik mis het met het synthesis systeem eigenlijk niet ;)

MaxxMark

Ah, cool! Hoeveel demping verwachten jullie uiteindelijk te hebben naar buiten toe? Met 2 KiK moet dat volgens mij wel flink wat zijn.

Wordt wel een erg vette ruimte zo te zien! Volg de blog posts/foto's met veel plezier :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jaco

Citaat van: bmateijsen op november  4, 2012, 13:12:35
Ja, heb ik gehad, maar nooit goed.... en bovendien zie ik niet de hele industrie dat met discrete tracks toepassen.

Ik mis het met het synthesis systeem eigenlijk niet ;)
Dan heb je nooit een goede demo gehad dus, of er is bij die verbouwing te veel zaagsel in je oren gekomen ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: jaco op november  4, 2012, 14:00:45
Dan heb je nooit een goede demo gehad dus, of er is bij die verbouwing te veel zaagsel in je oren gekomen ;)

De demo was in het DVD tijdperk en op zich goed, maar er zaten ook haken en ogen aan... Het is net zo goed een compromis ;)

Robbo

Mooi allemaal.  Bijna helemaal zoals ik hetzelf ooit hoop te doen, als ik de ruimte heb.  Ik ben zeer jaloers.

Het projectieglas had ikzelf niet gedaan.  Ik snap dat het lastig is met veranderde projectoren of icm met een Cineslide.  Maar ben zelf meer voorstander van een kleine doorgang en geen glas.

De diepte vd ruimte redt je dat wel met een JVC of Sony? Of...

evilniek

Citaat van: bmateijsen op november  4, 2012, 12:32:43
Zou wel een mooie slogan zijn.... 'so good.... it takes your breath away' ;-)

Vwb Dolby Atmos... we hebben genoeg flexibiliteit... we hebben plaats voor het referentiesysteem en daarnaast een flexibel systeem.
Overigens heb ik tot heden nog nooit een goede demonstratie gehad van surroundformaten buiten de standaard 5.1/ 7.1... ;).

Groet,

Bjorn

Wat vind je van Dolby Pro Logic IIz, is dit de moeite waard?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

Citaat van: Robbo op november  4, 2012, 14:34:18
Mooi allemaal.  Bijna helemaal zoals ik hetzelf ooit hoop te doen, als ik de ruimte heb.  Ik ben zeer jaloers.

Het projectieglas had ikzelf niet gedaan.  Ik snap dat het lastig is met veranderde projectoren of icm met een Cineslide.  Maar ben zelf meer voorstander van een kleine doorgang en geen glas.

Thanks!

Raampjes...: We willen geen lek.... En hebben nu gekozen voor zeer hoge kwaliteit glas.

CitaatDe diepte vd ruimte redt je dat wel met een JVC of Sony? Of...

Sony niet... ik vind het ook jammer dat zij de projectieafstand zo kort willen hebben. JVC, Epson en ?? allemaal wel ;)

bmateijsen

Citaat van: evilniek op november  4, 2012, 14:39:39
Wat vind je van Dolby Pro Logic IIz, is dit de moeite waard?

Idem als hierboven... het is een DSP die het wat mij betreft nog kunstmatiger maakt.....

Robbo

Citaat van: bmateijsen op november  4, 2012, 15:43:35

Raampjes...: We willen geen lek.... En hebben nu gekozen voor zeer hoge kwaliteit glas.

Ok, dus ook al je spotjes in een dichte box zeker ?

Is dit om druk te houden of of vanwege geluidslek naar buiten ?

bmateijsen

Citaat van: Robbo op november  4, 2012, 15:53:01
Ok, dus ook al je spotjes in een dichte box zeker ?

Led verlichting ;D.

CitaatIs dit om druk te houden of of vanwege geluidslek naar buiten ?

Beide!

Groet,

Bjorn

jaco

Citaat van: bmateijsen op november  4, 2012, 16:31:30
Led verlichting ;D. ,

Bjorn
Dat werkt prima, weinig warmte ontwikkeling en mooi wit licht. Ik ben er nog steeds erg over te spreken.
Je hebt het bij mij kunnen zien Bjorn, genoeg licht ook.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz