Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 15:27:47
Dat hoop ik. De SCM11 zorgt in ieder geval voor een gevoel van geluk.  :worship:
En daarom wissel je naar de 19? Bijzonder.

richarde1

Hi Huub,

Ik ben zelf in de running voor een volledig nieuwe set en ben nu in Haarlem beland bij van den Eijnde audio.
Ben zeer gecharmeerd van de living voice Avatar R4 in combinatie met de Pathos logo's mk2.
Uiteraard smaak gevoelig en akoestiek afhankelijk maar wel een leuke luister tip.

Ralf67

Mooi die Living Voice, lekker hoog rendement, maar hebben wel wat ruimte rondom nodig.

Mooie Scan Speak 99000 tweeter ook .

richarde1

Zeker mooi, klink al geweldig op een 12w buizen versterker maar helemaal geweldig op de Pathos logos mk2.
Ik ga de living voice zeker thuis beluisteren en kijken hoe dat uitpakt, ik kan ze helaas niet heel veel ruimte geven.
Wil niet het draadje van Huub kapen dus stop ik nu.  :P

HuubF

Citaat van: chansig op mei 29, 2021, 15:43:09
Ja ben je het gevoel alweer kwijt dat hetgeen je doet belachelijk gemaakt wordt ?

Top. Kan snel gaan.

Gr. Hans

Nee hoor dat gevoel had ik ook helemaal niet. Maar als ik niet af en toe grom breken ze hier de tent af.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op mei 29, 2021, 16:13:31
En daarom wissel je naar de 19? Bijzonder.

De 11 is een instapper, de 19 begint al echt serieus te worden binnen het ATC gamma. Ik heb de laatste tijd zo veel gehoord dat de lat voor een tijdelijke speaker ook al hoog ligt.

Tsja, en dan gewoon lekker sparen. Voor een extra verdieping en een SCM40A of een SCM50.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei 29, 2021, 19:38:25
Nee hoor dat gevoel had ik ook helemaal niet. Maar als ik niet af en toe grom breken ze hier de tent af.

Oké.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stefanschreurs

De scm19 heeft inderdaad een SL driver, de 11 niet. Heb zelf ongeveer 2 jaar lang met een scm19 gespeeld. Eerst op een musical fidelity a5 voor- en eindversterker (klonk goed, maar wel al richting het analytische) en later met een Sugden masterclass set met monoblokken. Dat laatste klonk echt fenomenaal, maar dan heb je het natuurlijk niet meer echt over een instapsetje. De scm19 vond ik erg muzikaal, maar ook neutraal (wat je er in stopt, krijg je er uit, dus weinig vergevingsgezindheid als de rest van je apparatuur dat niet is).

Als ik zelf zou mogen kiezen tussen een scm40a of een scm50 (passief) zou ik denk ik toch voor die laatste gaan. Eerlijk toegevend heb ik de scm40 of 40a nooit gehoord, maar ik denk we dat de SL drivers in de scm50 een groot verschil maken en het grote voordeel (voor mij) zou zijn dat je de klankkleur nog een beetje kan tweaken met je versterking. Ik realiseer me dat de actieve versies van atc technisch misschien beter zijn (objectief gezien kwa cross-overs en fase correctheid), maar mijn smaak gaat toch wat meer richting een klein vleugje warmte van de klasse A versterking. Denk overigens dat een mooie buizenversterker met de actieve 40's ook fenomenaal kan klinken.

Leuk om je zo te volgen Huub in de zoektocht naar het audio Walhalla! Succes en vooral heel veel plezier gewenst met deze mooie hobby!
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

HuubF

Citaat van: stefanschreurs op mei 29, 2021, 20:03:22
De scm19 heeft inderdaad een SL driver, de 11 niet. Heb zelf ongeveer 2 jaar lang met een scm19 gespeeld. Eerst op een musical fidelity a5 voor- en eindversterker (klonk goed, maar wel al richting het analytische) en later met een Sugden masterclass set met monoblokken. Dat laatste klonk echt fenomenaal, maar dan heb je het natuurlijk niet meer echt over een instapsetje. De scm19 vond ik erg muzikaal, maar ook neutraal (wat je er in stopt, krijg je er uit, dus weinig vergevingsgezindheid als de rest van je apparatuur dat niet is).

Als ik zelf zou mogen kiezen tussen een scm40a of een scm50 (passief) zou ik denk ik toch voor die laatste gaan. Eerlijk toegevend heb ik de scm40 of 40a nooit gehoord, maar ik denk we dat de SL drivers in de scm50 een groot verschil maken en het grote voordeel (voor mij) zou zijn dat je de klankkleur nog een beetje kan tweaken met je versterking. Ik realiseer me dat de actieve versies van atc technisch misschien beter zijn (objectief gezien kwa cross-overs en fase correctheid), maar mijn smaak gaat toch wat meer richting een klein vleugje warmte van de klasse A versterking. Denk overigens dat een mooie buizenversterker met de actieve 40's ook fenomenaal kan klinken.

Leuk om je zo te volgen Huub in de zoektocht naar het audio Walhalla! Succes en vooral heel veel plezier gewenst met deze mooie hobby!

Dank je! Dan ben ik wel benieuwd wat je nu hebt staan...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

stefanschreurs

Speel nu met een Pioneer A-09, een Marantz CDA94 en een setje zelfbouwspeakers met Seas Excel units. Dit is een betere match met de moeilijke akoestiek in mijn audioruimte op zolder. Ik merkte de laatste tijd daarnaast vooral dat ik door de de vele kastjes van de Sugden set een beetje een drempel voelde om überhaupt nog te gaan luisteren. Neemt niet weg dat de Sugden Masterclass set nog steeds een van mijn referenties is als het gaat om muzikaliteit.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

HuubF

Laatste dag voor een weekje vakantie in Tricht, Beneden-Leeuwen en Zaltbommel (ja we pakken wel uit). De woensdag gezellig samen bij het gezinnetje van zoon Paul in Den Bosch.

Dus de laatste uren met de ATC SCM11, want als we terugkomen zijn de 19's er.

Dit is toch wel echt wat ik wil. Het lijkt alsof ze heel even hebben moeten wennen maar nu hoor ik bijna alles van wat ik verlang van goed geluid. De 19's komen omdat ik nog ietsiepietsie meer gewicht wil, ik krijg bij de 11's hetzelfde gevoel als ik ooit bij de Harbeth P3ESR's had: geweldig maar een maatje te klein voor mijn symfonieorkest.

De SCM19 gaat dat aspect ongetwijfeld invullen. Nu hopen dat de onbekommerde weergave van de SCM11 niet teveel verdwijnt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JGvH

Citaat van: HuubF op mei 30, 2021, 10:22:33
Laatste dag voor een weekje vakantie in Tricht, Beneden-Leeuwen en Zaltbommel (ja we pakken wel uit). De woensdag gezellig samen bij het gezinnetje van zoon Paul in Den Bosch.

Dus de laatste uren met de ATC SCM11, want als we terugkomen zijn de 19's er.

Dit is toch wel echt wat ik wil. Het lijkt alsof ze heel even hebben moeten wennen maar nu hoor ik bijna alles van wat ik verlang van goed geluid. De 19's komen omdat ik nog ietsiepietsie meer gewicht wil, ik krijg bij de 11's hetzelfde gevoel als ik ooit bij de Harbeth P3ESR's had: geweldig maar een maatje te klein voor mijn symfonieorkest.

De SCM19 gaat dat aspect ongetwijfeld invullen. Nu hopen dat de onbekommerde weergave van de SCM11 niet teveel verdwijnt.




Fijne vakantie Huub, en geniet van het vooruitzicht vd nieuwe atc's bij thuiskomst :P


Carrol

Citaat van: HuubF op mei 30, 2021, 10:22:33
Laatste dag voor een weekje vakantie in Tricht, Beneden-Leeuwen en Zaltbommel (ja we pakken wel uit). De woensdag gezellig samen bij het gezinnetje van zoon Paul in Den Bosch.

Dus de laatste uren met de ATC SCM11, want als we terugkomen zijn de 19's er.

Dit is toch wel echt wat ik wil. Het lijkt alsof ze heel even hebben moeten wennen maar nu hoor ik bijna alles van wat ik verlang van goed geluid. De 19's komen omdat ik nog ietsiepietsie meer gewicht wil, ik krijg bij de 11's hetzelfde gevoel als ik ooit bij de Harbeth P3ESR's had: geweldig maar een maatje te klein voor mijn symfonieorkest.

De SCM19 gaat dat aspect ongetwijfeld invullen. Nu hopen dat de onbekommerde weergave van de SCM11 niet teveel verdwijnt.

Prachtig vooruitzicht Huub,eerst lekker vakantie vieren, genieten...en dan ..... heerlijk luisteren
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

sschot

Hele fijne dagen met elkaar, geniet ervan. En daarna blijf je genieten thuis, van de muziek..... Zien er op basis van de reviews in ieder geval veelbelovend uit de SMC19
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Xander32

Heerlijk vooruitzicht die vakantie. Het is prachtig op de dijk nu  :thumbs-up: (omgeving Leeuwen).
Vooral richting Dreumel (tip).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Geniet van je vakantie, Huub! Des te lekkerder klinkt de muziek weer zodra je terug bent.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HuubF

Dank mannen, even rust omdat de geliefde Kiki Bertens wil zien spelen.

De SCM11's worden, met bijbetaling, geruild voor een setje SCM7's. Maak ik dat ook nog eens mee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


Richi

Citaat van: HuubF op mei 31, 2021, 12:55:34
Dank mannen, even rust omdat de geliefde Kiki Bertens wil zien spelen.

De SCM11's worden, met bijbetaling, geruild voor een setje SCM7's. Maak ik dat ook nog eens mee.
Ik begrijp het niet meer. De SCM11 is toch de grotere broer van de SCM7? Waarom zou je dan nu switchen? Je kan dan toch beter de SCM11s houden tot er zich een waardige vervanger aandient.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JGvH


Kingpin

Citaat van: Richi op mei 31, 2021, 14:08:39
Ik begrijp het niet meer. De SCM11 is toch de grotere broer van de SCM7? Waarom zou je dan nu switchen? Je kan dan toch beter de SCM11s houden tot er zich een waardige vervanger aandient.
Je moet in de tussentijd toch wat te schrijven hebben ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

toetertje

Ik denk dat Huub gewoon een leuke bijbetaling krijgt, die hij vast reserveert voor de scm19.
En dan toch muziek ( en weer een ervaring) heeft d.m.v. de scm7, tot dat de scm19 op zijn pad komt.
Dat zou voor mij i.i.g. heel logisch zijn.  ;) ;D

HuubF

Citaat van: Richi op mei 31, 2021, 14:08:39
Ik begrijp het niet meer. De SCM11 is toch de grotere broer van de SCM7? Waarom zou je dan nu switchen? Je kan dan toch beter de SCM11s houden tot er zich een waardige vervanger aandient.

Volgende week komt er een setje SCM19's. De SCM7's zijn ingeruild voor de SCM11's voor iemand die ze wel wilde hebben maar het geld niet heeft. Goede daad dus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)