Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JGvH

Citaat van: Raphie op mei 25, 2021, 07:45:36
Huub, wanneer heb je voor het laatst je oren laten uitspuiten bij de huisarts?
Dat kan zo maar de gratis tweak zijn die je brengt wat je zoekt.
Bij de meeste mensen kan er eens in de 2 jaar toch een aardige prop uit komen.


Ikzelf ben ongeveer 1x per jaar aan de beurt vanwege smalle gehoorgang, dus zeker deze 'tweak' proberen Huub

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 25, 2021, 07:45:36
Huub, wanneer heb je voor het laatst je oren laten uitspuiten bij de huisarts?
Dat kan zo maar de gratis tweak zijn die je brengt wat je zoekt.
Bij de meeste mensen kan er eens in de 2 jaar toch een aardige prop uit komen.

Dat was op mijn 17e, dus net 50 jaar geleden. Maar een tijdje geleden heeft de dokter er nog even in gekeken toen ik wat klachten had. Hij was onder de indruk en bespeurde zeker niets vreemds.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De shortlist van speakers die niet te hoog mogen zijn, die ik wel zou willen hebben, waarvan ik het merk ken en waarvoor ik moet sparen bestaat op dit moment uit:

1. Dynaudio Confidence 20
2. ATC SCM50
3. Harbeth M40
4. Spendor Classic 100
5. JBL L100 (?)
6. Hypex/Purify actief full range systeem (?)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb


Mitch--

Citaat van: HuubF op mei 25, 2021, 08:16:43
De shortlist van speakers die niet te hoog mogen zijn, die ik wel zou willen hebben, waarvan ik het merk ken en waarvoor ik moet sparen bestaat op dit moment uit:

1. Dynaudio Confidence 20
2. ATC SCM50
3. Harbeth M40
4. Spendor Classic 100

5. JBL L100 (?)
6. Hypex/Purify actief full range systeem (?)

Mooie shortlist hoor Huub en een herkenbare voorkeurssound zit er wel in :) Alleen ik vrees, oprecht, dat je met de Harbeth en Spendor opties voor jouw ruimte echt simpelweg 'te groot' zijn, zelfs denk ik ook dat de ATC's een maatje teveel zijn. Die speakers hebben zeeën van ruimte nodig om tot zingen te komen en dat gaat echt bij jouw in de woonkamer simpelweg niet passen (afgaande op de foto's natuurlijk....) dat gaat onvermijdelijk tot problemen in het laag lijden en dat zou zonde zijn, voordat je die ineens koopt zou ik ze echt eerst thuis aan de tand gaan voelen voordat het op een mislukking uitloopt....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Tjeb op mei 25, 2021, 08:25:56
Je hebt al eerder ATC gehad toch of vergis ik me nu??

Ja klopt. Eerst een SCM11, daarna een SCM40. Toen ik met pensioen wilde heb ik alles verkocht omdat ik dacht dat ik enorm moest inleveren. Een beetje dom want toen ik eenmaal met pensioen was bleef mijn zakgeld hetzelfde.

ATC heeft een speciale sound. Om dat weer te ruiken komt er eerst even een SCM11. Weer een witte. Die mis ik eigenlijk nog steeds een beetje, meer dan de SCM40. Nu de set beter is dan toen ben ik benieuwd of ATC the way to go is.

Leuk, dat swappen tussen speakers in die prijsklasse. Kost relatief weinig, je weet wat je inlevert maar je krijgt toch weer een idee van de kwaliteiten van het merk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei 25, 2021, 08:32:22
Mooie shortlist hoor Huub en een herkenbare voorkeurssound zit er wel in :) Alleen ik vrees, oprecht, dat je met de Harbeth en Spendor opties voor jouw ruimte echt simpelweg 'te groot' zijn, zelfs denk ik ook dat de ATC's een maatje teveel zijn. Die speakers hebben zeeën van ruimte nodig om tot zingen te komen en dat gaat echt bij jouw in de woonkamer simpelweg niet passen (afgaande op de foto's natuurlijk....) dat gaat onvermijdelijk tot problemen in het laag lijden en dat zou zonde zijn, voordat je die ineens koopt zou ik ze echt eerst thuis aan de tand gaan voelen voordat het op een mislukking uitloopt....

De Harbeth M40 heb ik vorige week gezien en is best klein. De ATC SCM50 en Spendor Classic 100 ken ik alleen van YouTube filmpjes dus de grootte daarvan kan ik moeilijk peilen.

Het maakt ook een beetje uit wat ik het eerste tegen het lijf loop als het geld er is. Een actieve ATC SCM40 zou ik ongezien kopen en dat gaat hier waarschijnlijk ook wel goed. De andere dure speakers sleep je niet zo maar naar huis om ze even te beluisteren, ben ik bang. Want nieuw (waarbij dat wel zou kunnen) vind ik ze te duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

Staat een setje Blumenhofer FS2 op Marktplaats. Lijkt me een mooie set voor je, maar wellicht boven budget...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Citaat van: Pjotr27 op mei 25, 2021, 09:06:04
Staat een setje Blumenhofer FS2 op Marktplaats. Lijkt me een mooie set voor je, maar wellicht boven budget...
Dat is geen merk voor Huub, Huub shopt in de "whatHifi stal"
JBL PRX Power!

Pjotr27

Citaat van: Raphie op mei 25, 2021, 09:30:59
Dat is geen merk voor Huub, Huub shopt in de "whatHifi stal"

Hij richt zich teveel op merken die hij al gehad heeft... ik zou zeggen probeer eens iets anders.... en als ik een beetje lees wat hij mooi vindt, dan kon Blumenhofer weleens een goede keuze zijn..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei 25, 2021, 08:50:01
De Harbeth M40 heb ik vorige week gezien en is best klein. De ATC SCM50 en Spendor Classic 100 ken ik alleen van YouTube filmpjes dus de grootte daarvan kan ik moeilijk peilen.

Het maakt ook een beetje uit wat ik het eerste tegen het lijf loop als het geld er is. Een actieve ATC SCM40 zou ik ongezien kopen en dat gaat hier waarschijnlijk ook wel goed. De andere dure speakers sleep je niet zo maar naar huis om ze even te beluisteren, ben ik bang. Want nieuw (waarbij dat wel zou kunnen) vind ik ze te duur.

Laat je niet misleiden door het 'kastformaat', de laagdriver in de M40 heeft echt serieus output...

Waarom kijk je bij Harbeth niet naar de SHL5?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 25, 2021, 09:30:59
Dat is geen merk voor Huub, Huub shopt in de "whatHifi stal"

Ik ben al begonnen met hifi voordat WhatHifi bestond. Maar inderdaad, uiteindelijk kom ik altijd weer op Engelse apparaten uit.

Alleen de Ayre QB-9 Twenty is een non-WhatHifi non-Engels apparaat. Zelf gevonden!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Pjotr27 op mei 25, 2021, 09:40:17
Hij richt zich teveel op merken die hij al gehad heeft... ik zou zeggen probeer eens iets anders.... en als ik een beetje lees wat hij mooi vindt, dan kon Blumenhofer weleens een goede keuze zijn..

Dat is noodgedwongen. Als ik nu nog moet gaan wennen aan andere merken dan ben ik zo 80 zonder Walhalla-setje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei 25, 2021, 09:49:37
Laat je niet misleiden door het 'kastformaat', de laagdriver in de M40 heeft echt serieus output...

Waarom kijk je bij Harbeth niet naar de SHL5?

Die heb ik al een paar keer gehoord. Was er niet echt van onder de indruk. Wat een voordeel kan zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: Mitch-- op mei 25, 2021, 09:49:37
Laat je niet misleiden door het 'kastformaat', de laagdriver in de M40 heeft echt serieus output...

Waarom kijk je bij Harbeth niet naar de SHL5?

Heb ik gehad en ik kan het alleen maar ongelooflijk eens zijn met deze suggestie Mitch.

Een M40 is belachelijk in Huubs ruimte...   Een beetje als drie masten op een Laser Radial zeilbootje....


HuubF

Citaat van: twani op mei 25, 2021, 10:34:49
Heb ik gehad en ik kan het alleen maar ongelooflijk eens zijn met deze suggestie Mitch.

Een M40 is belachelijk in Huubs ruimte...   Een beetje als drie masten op een Laser Radial zeilbootje....

Het is meer mijn ambitieniveau. Er is nog steeds kans dat er een extra verdieping komt en dan is mijn luisterruimte groot genoeg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

Is er geen audio-uitleen, zoals er een kunstuitleen is/was?
Lijkt me een ideaal abonnement voor je  :coffee:
Lekker browsen door de beschikbare componenten en na een korte tijd weer terug sturen...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Citaat van: squadra op mei 25, 2021, 11:07:09
Is er geen audio-uitleen, zoals er een kunstuitleen is/was?
Lijkt me een ideaal abonnement voor je  :coffee:
Lekker browsen door de beschikbare componenten en na een korte tijd weer terug sturen...

Dat is niet nodig. Zolang je 2e hands koopt verlies je er niet al te veel op. En sinds ik meer geduld heb is er af en toe zelfs een winstje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

r_flagg

Citaat van: HuubF op mei 25, 2021, 10:51:01
Het is meer mijn ambitieniveau. Er is nog steeds kans dat er een extra verdieping komt en dan is mijn luisterruimte groot genoeg.

Hoe bepaal je de afmeting / inhoud / vermogen van een speaker t.o.v. de afmeting / volume van jouw luisterruimte?
Is daar een rekenregel voor?
Van welke factoren is dat allemaal afhankelijk ?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HuubF

Citaat van: r_flagg op mei 25, 2021, 11:23:37
Hoe bepaal je de afmeting / inhoud / vermogen van een speaker t.o.v. de afmeting / volume van jouw luisterruimte?
Is daar een rekenregel voor?
Van welke factoren is dat allemaal afhankelijk ?

Als die extra verdieping er komt gaat er eerst gerekend worden kan ik je verzekeren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

r_flagg

oke... maar wat, of beter gevraagd, hoe ga je dit berekenen ?
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HuubF

Citaat van: r_flagg op mei 25, 2021, 11:49:00
oke... maar wat, of beter gevraagd, hoe ga je dit berekenen ?

Dat kan ik niet zelf dus daar moet ik iemand voor inhuren. Eerst voor de ruwe vorm en als de verdieping er is voor de akoestische aanpassingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op mei 25, 2021, 10:51:01
Het is meer mijn ambitieniveau. Er is nog steeds kans dat er een extra verdieping komt en dan is mijn luisterruimte groot genoeg.
Bij de meeste merken heb je verschillende series in verschillende prijsklassen. Bij Harbeth niet, Alan Shaw giet in ieder model  zijn ziel en zaligheid en de klant koopt het model dat het beste bij hem qua kamer en smaak past. De 40 is het enige 3-weg systeem en daarom 3x zo duur als de 5+, niet omdat er betere onderdelen in zitten of zoiets.
Inderdaad lijkt de 40 vooral gemaakt om een hele grote kamer te vullen. De 5+ lijkt ook mij meer geschikt in jouw huidige kamer, maar wie weet als de zolder er is...
De 5 heeft overigens een werkelijk spectaculaire ruimtelijkheid mits goed opgesteld, Garmt weet dit bij een demonstratie aan de supertweeter. Je zou ook naar de nieuwe 7 DX kunnen kijken, die schijnt niet meer het wat afgerolde hoog te hebben dat de 7C3 wel heeft.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

skyfox

Huub, uit nieuwsgierigheid, wat maakt dat Stephans ABnB speakers de selectie niet (meer) halen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

... destijds heb ik Harbeth 40 bij BB&G mogen horen, in hun grootste ruimte en zelfs dat was krap aan.

Citaat van: HuubF op mei 25, 2021, 08:50:01
De Harbeth M40 heb ik vorige week gezien en is best klein. De ATC SCM50 en Spendor Classic 100 ken ik alleen van YouTube filmpjes dus de grootte daarvan kan ik moeilijk peilen.

Het maakt ook een beetje uit wat ik het eerste tegen het lijf loop als het geld er is. Een actieve ATC SCM40 zou ik ongezien kopen en dat gaat hier waarschijnlijk ook wel goed. De andere dure speakers sleep je niet zo maar naar huis om ze even te beluisteren, ben ik bang. Want nieuw (waarbij dat wel zou kunnen) vind ik ze te duur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT