Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tjeb

Citaat van: Jumping Jack op februari 12, 2021, 17:08:56
Blijkbaar echte wondertjes die Gaia's. Iedereen heeft ze plots...

Klopt, complete gordijnen verdwijnen als sneeuw voor de zon uit het geluidsbeeld als je deze inzet...

r_flagg

Ik dat een paar Custom Made Speakerstand ook een positief effect op het laag zullen hebben.  :angel:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Yep...maar dat is een zekering van 25 euro of duurder dan ook weer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: chansig op februari 12, 2021, 17:58:32
Yep...maar dat is een zekering van 25 euro of duurder dan ook weer.

Gr. Hans

500 euro of 25 euro zit nog wel wat verschil in....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Citaat van: HuubF op februari 12, 2021, 15:02:50
Het experiment met DSP is alweer afgelopen. Ik vermoed dat deze Roon versie het signaal waar geen DSP op van toepassing is beter intact laat. Als ik dan alleen het laag aanpas klink ook alleen het laag minder goed in plaats van alles.

Meer laag maar minder goed is een no-go.

Omdat ik weer in mijn experimenteer-modus zat (en het gevaar loop veel geld uit te geven) heb ik de Gaia voetjes onder de stands geby-passed met een paar blokken. Daarmee krijg je ook wat meer laag maar dan via 'natuurlijke' weg, het laag wordt ietsje strakker maar vooral natuurlijker; als er weinig laag in een track zit begrijp je dat in plaats van dat je je afvraagt waar het blijft. De voordelen van de Gaia's zijn dan echter ook weg; het geluid wordt wat minder rustig.

Er zijn nog steeds kansen voor de Contours.

ik begrijp dat er op korte termijn weer verandering gaat komen... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Citaat van: frank2 op februari 12, 2021, 18:29:57
500 euro of 25 euro zit nog wel wat verschil in....

Klopt...475 euro. Ga er stiekem vanuit dat je wel snapt wat ik bedoel. En anders ook goed.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JGvH

T klinkt misschien  oneerbiedig maar volgens mij heeft Huub pas rust als hij tussen zes plankjes ligt ;)

vergeerr72

Ja maar in welke luidspreker zou hij nu het liefst begraven willen worden[emoji848]

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X605F met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

roeleken

een flinke vloerstaander, tenminste dat zou ik wel wensen voor mezelf  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kingpin

Citaat van: vergeerr72 op februari 12, 2021, 19:36:32
Ja maar in welke luidspreker zou hij nu het liefst begraven willen worden[emoji848]
Ik ga geen namen noemen maar heb dat letterlijk gehoord van de vrouw van een medeforummer.
Denk dat ie wel weet wie ik bedoel, haha  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: vergeerr72 op februari 12, 2021, 19:36:32
Ja maar in welke luidspreker zou hij nu het liefst begraven willen worden[emoji848]

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X605F met Tapatalk

Mijn as past in elke monitor. Hoewel, misschien niet in de Harbeth PS3esr.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Geert (gvc)

Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Dura

Citaat van: HuubF op februari 12, 2021, 20:09:37
Mijn as past in elke monitor. Hoewel, misschien niet in de Harbeth PS3esr.

Daarom heb ik er maar gelijk twee gekocht  :pompom:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op februari 12, 2021, 20:09:37
Mijn as past in elke monitor. Hoewel, misschien niet in de Harbeth PS3esr.

Ik heb echt speakers gehad, waar ik (met een beetje proppen en duwen) in zou passen

Infinity Kappa 90

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Haha, die heb ik ook gehad. Mijn vrouw had tranen in de ogen toen ik ze neerzette. En dat was niet van blijdschap.  ;D Ik denk dat ze mij toen ook dood wenste.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo


HuubF

Belangrijke beslissing: ik heb nu zó veel mogelijkheden om de klank van de speakers subtiel te beïnvloeden dat ik even helemaal niets meer aanschaf. Dat lekker klinkende audiofielerige wil ik voorlopig niet kwijt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: Marco66 op februari 12, 2021, 11:05:54


4600 euro  ;D
met zo'n kist in huis zou ik alleen maar denken hoe lang ik nog heb voordat ik erin lig. Wat een depressief design zeg.
JBL PRX Power!

Dura

Citaat van: HuubF op februari 13, 2021, 11:59:16
Belangrijke beslissing: ik heb nu zó veel mogelijkheden om de klank van de speakers subtiel te beïnvloeden dat ik even helemaal niets meer aanschaf. Dat lekker klinkende audiofielerige wil ik voorlopig niet kwijt.
De importantie van de beslissing wordt natuurlijk mede bepaald door de duur;geldt dit voor de komende uren, het weekend, minstens de hele volgende week of zelfs weken of maanden?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op februari 13, 2021, 11:59:16
Belangrijke beslissing: ik heb nu zó veel mogelijkheden om de klank van de speakers subtiel te beïnvloeden dat ik even helemaal niets meer aanschaf. Dat lekker klinkende audiofielerige wil ik voorlopig niet kwijt.

Ik denk, voordat ik de eerste Corona-vaccinprik heb gehad, jij ondertussen al iets gewisseld heb  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op februari 13, 2021, 12:39:04
Ik denk, voordat ik de eerste Corona-vaccinprik heb gehad, jij ondertussen al iets gewisseld heb  :D

Ja binnen 4 maanden zal er heus wel wat gebeuren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Na bijna een subwoofer te hebben gekocht, DSP te hebben geprobeerd, veel schuiven en handenvol kabeltjes te hebben gewisseld moet het toch anders. Toevallig liep ik tegen een voordeeltje aan. Hoewel het me weinig kost hoop ik dat ik daar geen spijt van krijg... Maar ja, Dynaudio's zat.

Het wordt toch maar een Spendor A7. Lekker Engels, bekend geluid, past bij Roksan Blak, redelijk full range, niet te duur (ook dankzij de aanbieding).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)