Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2020, 15:51:54
Wat is het nog waar je naar op zoek bent en van hoopt dat je deze d.m.v. verandering van voor en/of eindbuizen kunt verkrijgen Huub?

Ik heb vanochtend een KT120 buis opgeblazen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dus geen idee of wel ? Ik niet hoor...maar je durft hem gewoon weer aan te zetten ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Ik vind gewoon de orginele Philips buizen het beste klinken dus ECC82 en de EL34.

Rob

Thanatos

Je weet bij overname natuurlijk nooit echt wat de conditie van de buizen is. Blijkbaar goed beveiligd en zonder schade weer door.  :thumbs-up:

Ik heb goede ervaringen met buizen van Tube Amp Doctor in Duitsland en via Tonefactory.

https://www.tubeampdoctor.com/en/search?sSearch=kt88

Blijkbaar is er best wel wat partijhandel wat hier en daar terecht komt die niet al te degelijk lijkt te zijn. Zowel pech met nieuwe productie Tung-Sol en Electro Harmonix gehad terwijl de reputatie goed lijkt. Belangrijk is om bij een goede partij in te kopen. Bij TAD is alles wat de deur uit gaat goed getest.

HuubF

Citaat van: chansig op november 27, 2020, 19:32:43
Dus geen idee of wel ? Ik niet hoor...maar je durft hem gewoon weer aan te zetten ?

Gr. Hans

Volgens de verkoper waren de KT120's al wat ouder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 18:06:19
Ik heb vanochtend een KT120 buis opgeblazen.
Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 19:30:44
Uitzetten, ls-kabel van 4 naar 8 ohm, aanzetten, boem.
Opgeblazen is dan een groot woord!!

Altijd even wat tijd laten tussen het afschakelen en weer aanschakelen.

Gebruikte buizen kunnen dmv transport trauma oplopen.
Zo ook is het wijs een gebruikte buis niet op zijn kop te houden ....... en weer hergebruiken. ;)

Maar mijn vraag staat nog open....? ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2020, 15:51:54
Wat is het nog waar je naar op zoek bent en van hoopt dat je deze d.m.v. verandering van voor en/of eindbuizen kunt verkrijgen Huub?

De KT120 klonk, nadat ik de speakers flink naar voren had geschoven en het keuzeknopje EL34/KT88 correct had gezet, erg goed. Maar die kan ik nu niet meer gebruiken.

Vraag van mij is dus: welke buis kan ik net best ter vervanging aanschaffen? Liefst een beetje muzikaal.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 23:47:08
De KT120 klonk, nadat ik de speakers flink naar voren had geschoven en het keuzeknopje EL34/KT88 correct had gezet, erg goed. Maar die kan ik nu niet meer gebruiken.

Vraag van mij is dus: welke buis kan ik net best ter vervanging aanschaffen? Liefst een beetje muzikaal.
Hoe ben je zo zeker dat deze buis kapot is?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2020, 23:51:48
Hoe ben je zo zeker dat deze buis kapot is?

Er brandt een rood lampje bij de buis en er komt geen geluid uit de versterker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jahtari

Hoe leuk het gepiel met buizen misschien ook is, helpt je dit echt huub?

Ik heb eerder het idee dat je zo blijft hangen in getweak en getwijfel.   :crazy:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

addesmo

Citaat van: jahtari op november 28, 2020, 08:21:54
Hoe leuk het gepiel met buizen misschien ook is, helpt je dit echt huub?

Ik heb eerder het idee dat je zo blijft hangen in getweak en getwijfel.   :crazy:
Dat heet hobby en kan erg leuk zijn

Xander32

... indien het audio-walhalla het streven is, lijkt mij dit een omweggetje, maar in dit topic is er iig wel een gezellig gepraat, al is dat veelal subjectief 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op november 28, 2020, 10:29:47
Ja verduiveld, hij doet het gewoon weer!  :pompom:

Even een kusje gegeven ? Rondje mee door het huis gelopen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Goed nieuws Huub! Wat is de verklaring dat hij weer werkt?

Maar nu weer lekker luisteren dus!

HuubF

Citaat van: Contour op november 28, 2020, 10:37:50
Goed nieuws Huub! Wat is de verklaring dat hij weer werkt?

Maar nu weer lekker luisteren dus!

Dat weet Anton, hij had me een PM gestuurd. Voor mij abracadabra. Transistors doen het gewoon altijd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op november 28, 2020, 10:33:29
Even een kusje gegeven ? Rondje mee door het huis gelopen ?

Gr. Hans

Mwah had net 4 bijna nieuwe KT120's op de kop getikt voor weinig. Dus ze worden zowiezo vervangen. Maar nu kan ik weer lekker hifi luisteren. Toch wel completer geluid dan de EL34 buizen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)