OPPO BDP 103EU

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2012, 09:23:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

#75
Citaat van: riwi op oktober 15, 2012, 18:50:01
Fout!

Nee, De Oppo 83 en 95 doen geen TrueHD in een mkv container. Wel DTS-HD.
Volgens de release info doet de 103 dit ook niet.

Hoe krijg je zo'n bestand : simpel een tsmuxer loslaten op een m2ts file met TrueHD track en wegschrijven als mkv. De Dune speelt deze wel.
Ook apart. Waarom wel DTS-HD en geen Dolby True HD?

Net gekeken en de files zijn DTS HD en geen true HD :) mooi dus. Dolby true HD  dan vanaf BR disc spelen.

Morgen bestellen yeahhh

master30

#76
Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op oktober 15, 2012, 15:10:02
Een power buy is geen gek idee, echter is de 103 pas vanaf mid november goed leverbaar.


Nou laat maar weten wat de korting wordt, ik wil best 4-5 weken wachten.
Volgens mij is er best wat animo voor de bdp-103
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raymond187

Citaat van: master30 op oktober 15, 2012, 20:24:51
Nou laat maar weten wat de korting wordt, ik wil best 4-5 weken wachten.
Volgens mij zijn is er best wat animo voor de bdp-103
http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?page=power103

;) PB is present

alexander2

Citaat van: riwi op oktober 15, 2012, 18:50:01
Fout!

Nee, De Oppo 83 en 95 doen geen TrueHD in een mkv container. Wel DTS-HD.
Volgens de release info doet de 103 dit ook niet.

Hoe krijg je zo'n bestand : simpel een tsmuxer loslaten op een m2ts file met TrueHD track en wegschrijven als mkv. De Dune speelt deze wel.

Je hebt gelijk ik bedoelde de Dune sorry maar het zou mij verbazen als de 103 geen True Hd afspeelt vanuit een MKV container.
Leg deze zin is beter uit gaarne. ;)

Hoe krijg je zo'n bestand : simpel een tsmuxer loslaten op een m2ts file met TrueHD track en wegschrijven als mkv. De Dune speelt deze wel.


riwi

Citaat van: alexander2 op oktober 15, 2012, 20:44:00
Je hebt gelijk ik bedoelde de Dune sorry maar het zou mij verbazen als de 103 geen True Hd afspeelt vanuit een MKV container.
Leg deze zin is beter uit gaarne. ;)

Hoe krijg je zo'n bestand : simpel een tsmuxer loslaten op een m2ts file met TrueHD track en wegschrijven als mkv. De Dune speelt deze wel.

Jouw verbazing vebaast mij dan weer. De 83 en 93/95 spelen geen mkv met truehd, tenminste de file speelt maar je hebt geen geluid. mkv met dts-hd speelt wel OK. Ik heb gelezen dat de 103 datzelfde gedrag zou vertonen.

Ik maak wel eens van een BD met afleveringen van een serie losse mkv files met elk 1 aflevering. Dan demux ik met tsmuxer en remux het weer naar een mkv zonder te recoden. Ik weet niet zeker of ik dat met tsmuxer deed of met mmg (mkvmergegui) oid. 't is zo gepiept in ieder geval. Je moet alleen even uitvogelen welke aflevering in wellke file zit.


master30

Citaat van: Raymond187 op oktober 15, 2012, 20:43:15
http://www.jvbdigital.nl/jvb.asp?page=power103

;) PB is present
Mooi man,
maar euhh... De multi region wast toch al 699 inclusief? nu opeens 739? en dan nu voor 675.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raymond187

Citaat van: master30 op oktober 15, 2012, 21:49:21
Mooi man,
maar euhh... De multi region wast toch al 699 inclusief? nu opeens 739? en dan nu voor 675.
Huidige 103 was een aanbieding met gratis regio vrij. Die actie loopt af 17 okt en dan is hij de standaard prijs region free. Dus van de normale prijs gaat er 50e af in de PB. Voor 50e heb je toch 2 a 3 BR discs ;)

master30

Citaat van: Raymond187 op oktober 15, 2012, 21:52:22
Huidige 103 was een aanbieding met gratis regio vrij. Die actie loopt af 17 okt en dan is hij de standaard prijs region free. Dus van de normale prijs gaat er 50e af in de PB. Voor 50e heb je toch 2 a 3 BR discs ;)

Daar heb ik er wel meer voor, 8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

alexander2

#83
Citaat van: riwi op oktober 15, 2012, 21:42:38
Jouw verbazing vebaast mij dan weer. De 83 en 93/95 spelen geen mkv met truehd, tenminste de file speelt maar je hebt geen geluid. mkv met dts-hd speelt wel OK. Ik heb gelezen dat de 103 datzelfde gedrag zou vertonen.

Ik maak wel eens van een BD met afleveringen van een serie losse mkv files met elk 1 aflevering. Dan demux ik met tsmuxer en remux het weer naar een mkv zonder te recoden. Ik weet niet zeker of ik dat met tsmuxer deed of met mmg (mkvmergegui) oid. 't is zo gepiept in ieder geval. Je moet alleen even uitvogelen welke aflevering in wellke file zit.

Riwi ik kan niet altijd begrijpend lezen er is hier en daar een ader in de bovenkamer geknapt vandaar, bepaalde vorm dyslexie laten we het daar maar op houden.

Je zal wel iets als smartLabs tsMuxer gebruikt hebben maar ik bedoelde dit:
Je remux dus een M2ts file met True Hd naar een MKV containers en behoudt de True HD audio spoor?

Maar dan nog................herkent de Oppo het signaal niet maar geeft deze het dan niet door naar je processor zodat deze wel de True Hd spoor oppakt en weergeeft?

Deze week ga ik alles uitproberen dus ik ben benieuwd of deze Oppo wederom geen True HD afspeelt.
Voor mij is het belangrijk dat de Oppo alle audioformaten afspeelt en sommige sub formaten zoals .srt en Pgs.


riwi

Citaat van: alexander2 op oktober 15, 2012, 22:34:01
Riwi ik kan niet altijd begrijpend lezen er is hier en daar een ader in de bovenkamer geknapt vandaar, bepaalde vorm dyslexie laten we het daar maar op houden.

no problem.

Citaat van: alexander2 op oktober 15, 2012, 22:34:01
Je zal wel iets als smartLabs tsMuxer gebruikt hebben maar ik bedoelde dit:
Je remux dus een M2ts file met True Hd naar een MKV containers en behoudt de True HD audio spoor?

Maar dan nog................herkent de Oppo het signaal niet maar geeft deze het dan niet door naar je processor zodat deze wel de True Hd spoor oppakt en weergeeft?
inderdaad. De Oppo doet een popup met un recognized audio en de versterker krijgt via hdmi, spdif en analoge verbinding geen signaal. Zonde om de HD audio track weg te gooien/recoden. Nu ik weet dqt de Oppo deze niet pakt maak ik er gewoon een ts van of ik laat het een m2ts zoals ie was.

Let wel dit is alleen bij de mkv container. In een ts of m2ts speelt de oppo de truehd prima af
Citaat van: alexander2 op oktober 15, 2012, 22:34:01
Deze week ga ik alles uitproberen dus ik ben benieuwd of deze Oppo wederom geen True HD afspeelt.
Voor mij is het belangrijk dat de Oppo alle audioformaten afspeelt en sommige sub formaten zoals .srt en Pgs.

Raymond187

Dat hij geen Dolby true hD afspeelt is wel jammer, maar geen reden om hem niet te kopen. Als ik zo de review en ervaringen lees van deze is deze BR speler een topper in zijn prijs klasse en zelfs wat erboven :)

ISO bestanden lezen zal dus niet snel gebeuren vanwege juridische zaken. Ook dat moet niet uitmaken aangezien iedereen we leen PC/laptop/Mac heeft. FF uitpakken, want TS/VOB leest hij wel en zo BDMW voor BR ook.

Misschien maar goed ook dat dat niet kan anders zou deze speler perfect zijn en dat zou niet best zijn voor de concurrentie :D

riwi

mkv bestanden met TrueHD komen haast niet voor. En als je ze toch hebt kan je ze zo omzetten naar een .m2ts of .ts bestand.
Dus ik vind het een non-issue.

Raymond187

Mee eens. Daarom zei ik ook :"Dat hij geen Dolby true hD afspeelt is wel jammer, maar geen reden om hem niet te kopen." ;)

riwi

Citaat van: Raymond187 op oktober 16, 2012, 10:04:39
Mee eens. Daarom zei ik ook :"Dat hij geen Dolby true hD afspeelt is wel jammer, maar geen reden om hem niet te kopen." ;)

Je had daar bij kunnen zetten dat het alleen TrueHD in mkv containers betreft.

Raymond187


dennism

Zeer intressant ter vervanging van mijn Dune.

Echter zou ik wel graag het volgende weten:

Is Cinavia geimplementeerd in deze spelers of niet, zo niet, is er ook de garantie dat dit zo blijft c.q. is een firmware downgrade mogelijk op een Oppo om wanneer deze DRM geimplementeerd wordt met een nieuwe firmware deze weer te verwijderen.

Wanneer dit namelijk wel zo is, zal het mediaspeler gedeelte in de toekomst mogelijk volledig waardeloos worden daar Cinavia een grote kans maakt om een van de vaste DRM oplossingen voor blu-ray te worden, en zolang hier dus nog geen oplossing voor is, zullen alle Cinavia enabled spelers deze content niet meer af kunnen spelen wanneer de content niet van de originele blu-ray komt.

J.A.F._Doorhof

MKVs etc zullen daar geen last van krijgen denk ik zo, en in de toekomst kijken kan niemand. Voor iso files lijkt me dit wel spelen maar goed die draaien sowieso niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Geen enkele copy loopt dan meer, tenzij je een manier vindt om cinavia uit het audiotrack te wissen..

Dat is het mooie aan die oplossing  :(

Gewoon je dune houden, die is van voor de datum dat cinavia er kwam..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Citaat van: dennism op oktober 16, 2012, 16:44:56

Is Cinavia geimplementeerd in deze spelers of niet, zo niet, is er ook de garantie dat dit zo blijft c.q. is een firmware downgrade mogelijk op een Oppo om wanneer deze DRM geimplementeerd wordt met een nieuwe firmware deze weer te verwijderen.

Tuurlijk zit er cinavia in. Dat is verplicht op alle spelers met een bluray licentie na 1-1-2012.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 16, 2012, 18:54:19
MKVs etc zullen daar geen last van krijgen denk ik zo, en in de toekomst kijken kan niemand. Voor iso files lijkt me dit wel spelen maar goed die draaien sowieso niet.
Natuurlijk heb je daar last van met mkv files. Het is juist het nare van cinavia dat het altijd behouden blijft zelfs al zou je een orginele cinavia dvd of bluray op een crt tv weergeven en met een videocam opnemen van de beeldbuis! Dan nog heeft de kopie cinavia in de audiotrack en zal een cinavia enabled speler het afspelen weigeren.

Wat ik wel las van de huidige schijven met cinavia dat het alleen in de engelse track zit. Dus straks moeten we alles in het duits nagesynchroniseerd kijken ;)

http://blog.dvdfab.com/cinavia-protection.html

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

#95
Citaat van: jaco op oktober 16, 2012, 21:09:41
http://www.dvd2hd.com/product/
Oplossing ?

Hopelijk. Halloween is november toch? Kan ook nog vapourware blijken te zijn.
Eerst zien dan geloven :)

Ik zou het al handig vinden als bv mediainfo kan vertellen of dat er cinavia in zit in een file. Dan weet met welke speler je hem moet spelen :)

J.A.F._Doorhof

Dat bedoel ik dus, met mkv zullen er meer dan genoeg oplossingen komen, met iso.... Weet ik het niet.
Net als macrovisie zal ook dit opgelost worden denk ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

#97
ISO bestanden... tja die kan je toch gewoon uitpakken. is een extra handeling, maar een beetje recente PC heeft dat zo voor elkaar. En SSD in je laptop/PC duurt dan xx seconde :D

Hoe werkt het bedienen van de Oppo met de Andoid Oppo remote control App?

papaleo

Kom ik vandaag thuis met een BDP-103EU...jaaa,ik heb er een!  ;)

Maar wtf...,wanneer ik via de Oppo in mijn PC,naar video bestanden wil gaan kijken,vraagt de Oppo om een 'gebr,naam en password' ik neem aan dat dit de gebr.naam/passw. van PC is wat die wilt weten?!
Wat ik ook probeer,de Oppo vertikt het om deze te accepteren...,geft elke keer een fout melding dat de gebr.naam en password niet goed zijn,wie kan mij daar in verder helpen?
Mijn PC draaid op Windows7
Ik had begrepen dat het streamen vanaf je netwerk simpeler en vooral beter was geworden,nâw mijn eerste ervaring verteld anders...,het zal uiteindelijk wel een of andere instelling zijn,maar welke want tot nu toe krijg ik hem niet aan de praat.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DB628

Ik weet niet je username en wachtwoord. Wat ik wel weet is dat het prima werkt, ja ik wist wel mijn gegevens. :tongue2:
Maar ff zonder dollen, als je je pc opstart, geef je dan een gebruikersnaam op om in te loggen of start deze meteen door?
Je gebruikersnaam is de naam die hiervoor gebruikt namelijk. Het kan zijn dat je geen wachtwoord nodig hebt.