Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Linx

#1975
 :withstupid:

Bas Akkerman

Citaat van: Gaeje op januari 30, 2014, 09:10:02


racine carrée van Stromae
Cool! Jouw foto en de lp door hem gesigneerd of een foto van Internet?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Linx op januari 30, 2014, 18:05:41
Is idd een vande betere Riverside opnames,  alleen hoop ik dat hiervoor niet de verschrikkelijke Duitse 20bit ZYX masters gebuikt zijn...

Heb geprobeerd om hierachter te komen (welke mastering bij deze uitgave) maar niet gelukt.....wie het weet mag het zeggen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Gaeje

Citaat van: Bas Akkerman op januari 30, 2014, 18:06:57
Cool! Jouw foto en de lp door hem gesigneerd of een foto van Internet?
internet

Actionhost

Citaat van: Linx op januari 30, 2014, 18:05:41
Is idd een vande betere Riverside opnames,  alleen hoop ik dat hiervoor niet de verschrikkelijke Duitse 20bit ZYX masters gebuikt zijn...

LP nu aan het beluisteren. Klinkt echt heel erg goed. Na mijn Chet is back LP van AP mijn best klinkende Chet LP. Erg stil vinyl ook.


Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

lynch1979

Citaat van: Actionhost op januari 31, 2014, 17:35:22
LP nu aan het beluisteren. Klinkt echt heel erg goed. Na mijn Chet is back LP van AP mijn best klinkende Chet LP. Erg stil vinyl ook.

De moeite waard zijn ook:

Chet-Chet
Chet Baker - Diane

Actionhost

Citaat van: lynch1979 op januari 31, 2014, 18:42:09
De moeite waard zijn ook:

Chet-Chet


Dat is toch dezelfde als dit album van Chet Baker (Chet)?

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

lynch1979

Citaat van: Actionhost op januari 31, 2014, 20:25:57
Dat is toch dezelfde als dit album van Chet Baker (Chet)?

Ik had niet goed gekeken  :blush:
Is inderdaad dezelfde.

Actionhost

Citaat van: lynch1979 op januari 31, 2014, 20:57:29
Ik had niet goed gekeken  :blush:
Is inderdaad dezelfde.

;D

Bedankt voor de andere tip (Diane)!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

lynch1979

#1984
Citaat van: Actionhost op januari 31, 2014, 20:59:16
;D

Bedankt voor de andere tip (Diane)!

Graag gedaan.
Er staan er 2 op discogs.....

Actionhost

Citaat van: lynch1979 op januari 31, 2014, 21:03:04
Graag gedaan.
Het origineel is lastig te vinden, maar heeft altijd mijn voorkeur.

Waar kan je die voor een redelijke prijs vinden?

Ik zou graag de originele 1959 Kind of Blue willen of de originele 1956 Chet Baker Sings. Maar via ebay veel te duur. Rommelmarkt en geluk hebben?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Actionhost

Citaat van: lynch1979 op januari 31, 2014, 21:03:04
Graag gedaan.
Er staan er 2 op discogs.....

Zie het....thanx. Is een jaren '80 opname zie ik. Die zijn denk wat beter (goedkoper!) te vinden nog dan de jaren 50 jazz platen.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

lynch1979

Citaat van: Actionhost op januari 31, 2014, 21:05:55
Waar kan je die voor een redelijke prijs vinden?

Ik zou graag de originele 1959 Kind of Blue willen of de originele 1956 Chet Baker Sings. Maar via ebay veel te duur. Rommelmarkt en geluk hebben?

Ik heb mijn vorige zin aangepast  ;)

Op discogs 32 euro exclusief verzenden.

Kind of Blue heb ik de eerste stereo persing (USA).....gekregen.

Actionhost

#1988
Citaat van: lynch1979 op januari 31, 2014, 21:09:51

Kind of Blue heb ik de eerste stereo persing (USA).....gekregen.

Fraai! En hoe klinkt deze LP?

Edit: per se voor de stereo gaan of is de originele mono ook de moeite waard?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

lynch1979

Citaat van: Actionhost op januari 31, 2014, 21:13:54
Fraai! En hoe klinkt deze LP?

Edit: per se voor de stereo gaan of is de originele mono ook de moeite waard?

Ik heb hem gekregen van mijn oom, zou niet weten wat ze kosten.

Ik heb voorkeur voor stereo....maar ik geloof dat mono ook prachtig kan zijn.

Kenny Dorham is ook zeer de moeite waard...quiet kenny is een prachtig album.

Actionhost

Citaat van: lynch1979 op januari 31, 2014, 21:20:22

Kenny Dorham is ook zeer de moeite waard...quiet kenny is een prachtig album.

Even snel  een stukje op youtube geluisterd.....klinkt idd erg fraai.

Gulle oom!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

lynch1979

Citaat van: Actionhost op januari 31, 2014, 21:25:36
Even snel  een stukje op youtube geluisterd.....klinkt idd erg fraai.

Gulle oom!

Probeer de Japanse versie te vinden, ik heb sowieso voorkeur voor Japanse versies.

Zeker een gulle oom....de mono versie heeft hij zelf gehouden   ;)

remco320

Vandaag Ricky Koole en Bombay Bicycle Club gekocht.

Linx

#1993
 :withstupid:

Fré

Citaat van: Actionhost op januari 31, 2014, 17:35:22
LP nu aan het beluisteren. Klinkt echt heel erg goed. Na mijn Chet is back LP van AP mijn best klinkende Chet LP. Erg stil vinyl ook.

De versie van Analogue Productions (APJ016) is één van de best klinkende LP die ik liggen heb.  :wub:
Sonus Faber -- McIntosh -- Lampizator -- Aurender -- Tellurium Q -- Technics -- Aurorasound -- Nagaoka

Actionhost

Citaat van: Fré op februari  1, 2014, 12:00:09
De versie van Analogue Productions (APJ016) is één van de best klinkende LP die ik liggen heb.  :wub:

Kan deze AP versie tweedehands aanschaffen nu. Ik twijfel.....

Hoeveel beter zal 't klinken dan deze OJC versie.....
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

garmtz

Mogwai - Rave Tapes

Helaas een miskoop: vinyl is verre van stil, gat is niet goed gecentreerd, master lijkt dezelfde als van de CD en overall gewoon niet zo geweldig van klank... Zonde... :(

Joris1971

#1997
Citaat van: garmtz op februari  1, 2014, 21:01:06
Mogwai - Rave Tapes

Helaas een miskoop: vinyl is verre van stil, gat is niet goed gecentreerd, master lijkt dezelfde als van de CD en overall gewoon niet zo geweldig van klank... Zonde... :(

Zonde Gamrt, kun je hem niet terugbrengen?

garmtz

Citaat van: Joris1971 op februari  1, 2014, 21:06:01
Zonde Gamrt, kun je hem niet terugbrengen?

Misschien... Kan het proberen...

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op februari  1, 2014, 21:01:06
Mogwai - Rave Tapes

Helaas een miskoop: vinyl is verre van stil, gat is niet goed gecentreerd, master lijkt dezelfde als van de CD en overall gewoon niet zo geweldig van klank... Zonde... :(

Dat is vreemd. Mijn exemplaar is compleet stil en gecentreerd (ben ik gevoelig aan) en klinkt er goed (heb de cd niet). Heb je ook de limited edition met 7inch bij?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs