Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Rudi64

Citaat van: raindog op november 12, 2016, 12:03:30
We zijn het er in ieder geval over eens dat een MDSM/2 een gouden dingetje is..  ;D

Absoluut!
Enkel in het laaggebied had ik soms wat twijfels..maar goed, van deze aankoop heb ik geen seconde spijt gehad.   :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Hoe is de software om een DS te bedienen, en welke is het?

Mevr. i2Paq is de Sonos gewend en de Linn software moet zeker het bedieningsgemak van de Sonos benaderen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Lazybird

De App is Linn Kazoo en werkt met de muziek diensten qobuz en Tidal samen dus geen spotify.
De app werk verder prima laatste geen problemen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Kerkhoffd

De Lumin app werkt ook bij een Linn DS en was voor mij intuïtiever dan de originele Linn software (Kazoo of Kinsky) komend van Sonos. Ook hierin zijn Qobuz en Tidal abonnementen volledig te integreren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

i2Paq

Van Beter Geluid & Beeld kan ik een Majik DS demo uit 2015 thuis uitproberen zodat mevr. i2Paq haar mening kan geven.

Als dat een vette Da! is dan blijft hij, mede dankzij de mooie aanbieding van Bjorn  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rudi64

Citaat van: i2Paq op november 15, 2016, 12:17:23
Van Beter Geluid & Beeld kan ik een Majik DS demo uit 2015 thuis uitproberen zodat mevr. i2Paq haar mening kan geven.

Als dat een vette Da! is dan blijft hij, mede dankzij de mooie aanbieding van Bjorn  :music:

Top... ^^
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

spannend....wel een dynamik versie van de ds hoop ik..

bmateijsen

Citaat van: denoontje op november 15, 2016, 13:04:47
spannend....wel een dynamik versie van de ds hoop ik..

Lijkt mij wel, aangezien dynamik al bijna 5 jaar bestaat ;). Dit is de laatste versie Majik DS/3 met Exakt links ;)

Rudi64

#2133
Citaat van: denoontje op november 15, 2016, 13:04:47
spannend....wel een dynamik versie van de ds hoop ik..

Indien van 2015 is deze zeker uitgerust met de Dynamik voeding  ;)

Edit: oeps, even in snelheid gepakt.
En de laatste versie..beter kan het niet (in de majik range  ;):music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Jaaaaa, kan nu al niet wachten tot zaterdag  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

raindog

Citaat van: bmateijsen op november 15, 2016, 13:25:53
Lijkt mij wel, aangezien dynamik al bijna 5 jaar bestaat ;). Dit is de laatste versie Majik DS/3 met Exakt links ;)

De laatste versie van de Majik DS, met Exact links, heet toch DS/2? Naar mijn weten is er (nog) geen DS/3.



Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Citaat van: i2Paq op november 15, 2016, 13:41:19
Jaaaaa, kan nu al niet wachten tot zaterdag  :D

Mooi! Benieuwd hoe die bevalt. Probeer ook zeker de al genoemde Lumin app uit, die vind ik persoonlijk qua bediening een stuk intuitiever en completer dan Kazoo.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Rudi64

Citaat van: raindog op november 15, 2016, 18:19:06
De laatste versie van de Majik DS, met Exact links, heet toch DS/2? Naar mijn weten is er (nog) geen DS/3.

In konfig word mijn MDSM/2 ook herkend als MDSM/mk3.
Dacht eerst dat het met de hdmi.2 upgrade te maken had, maar blijkbaar niet.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

raindog

#2138
Klopt, bij mij staat er ook mk3 bij in Konfig, maar op de doos staat /2. Ik denk omdat de originele DS en DSM later werden aangeduid met /0.

Mk1 = originele DS = MDS/0
Mk2 = aangepaste versie met aan/uit knop aan voorzijde = MDS/1
MK3 = update versie met exact links = MDS/2
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Rudi64

Citaat van: raindog op november 15, 2016, 18:30:38
Klopt, bij mij staat er ook mk3 bij in Konfig, maar op de doos staat /2. Ik denk omdat de originele DS en DSM later werden aangeduid met /0.

Mk1 = originele DS = MDS/0
Mk2 = aangepaste versie met aan/uit knop aan voorzijde = MDS/1
MK3 = update versie met exact links = MDS/2

Dit was gedaan om het overzichtelijk te maken...  :nowink:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Citaat van: raindog op november 15, 2016, 18:23:47
Mooi! Benieuwd hoe die bevalt. Probeer ook zeker de al genoemde Lumin app uit, die vind ik persoonlijk qua bediening een stuk intuitiever en completer dan Kazoo.

Is er een handleiding voor Lumin?

De app. ziet er niet uit maar ben al een eind  ::)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Citaat van: raindog op november 15, 2016, 18:19:06
De laatste versie van de Majik DS, met Exact links, heet toch DS/2? Naar mijn weten is er (nog) geen DS/3.


tja.. erg verwarrend... maar je hebt gelijk! De nieuwste Klimax DS is de versie DS/3, dus bij Majik DS is dit DS/2.


Bama

Citaat van: bmateijsen op november 15, 2016, 18:55:54
tja.. erg verwarrend... maar je hebt gelijk! De nieuwste Klimax DS is de versie DS/3, dus bij Majik DS is dit DS/2.



En bij de akurate, dan zijn we compleet ;)

Op MP staat bv een dsm/2 te koop en op de onderkant staat dsm/1?

bmateijsen

Citaat van: Bama op november 15, 2016, 18:58:23
En bij de akurate, dan zijn we compleet ;)

Op MP staat bv een dsm/2 te koop en op de onderkant staat dsm/1?

Akurate DSM/1 zijn we uit mijn hoofd. Bij Klimax is Katalyst de nieuwste versie en daarbij is Klimax DSM/2.
De laatste versie Akurate is met Exakt uitgangen, als die er niet op zitten, is dat niet de laatste versie...

Rezael

Citaat van: bmateijsen op november 15, 2016, 19:07:27
Akurate DSM/1 zijn we uit mijn hoofd. Bij Klimax is Katalyst de nieuwste versie en daarbij is Klimax DSM/2.
De laatste versie Akurate is met Exakt uitgangen, als die er niet op zitten, is dat niet de laatste versie...

De laatste Akurate is de DSM/2 volgens de website van Linn. The Akurate DSM with 4K (HDMI 2.0): Akurate DSM/2
link: http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Akurate_DSM_Variants


i2Paq

Pff, moest natuurlijk wel UPnP in de hoedigheid van Twonky aanzetten op mijn NAS ;D

Zowel Lumin als Kazoo zien nu mijn muziek.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

denoontje

installeer even miniserver op de nas voor nog beter geluid ;-)

Bama


denoontje

yep met de extra m ;-)

garmtz

#2149
Citaat van: raindog op november 11, 2016, 20:04:21
Wat wel een belangrijk verschil kan zijn, de Majik DSM's werken nog met enige vorm van analoge voorversterking. Akurate DSM's zijn volledig digitaal in de voorversterking. Het is de moderne way to go bij Linn tegenwoordig, zij zijn overtuigd van volledig digitaal maar niet iedereen vind dit even prettig klinken. Kwestie van smaak.

Blijft overeind dat ik de MDSM, in alle varianten, het Linn product met de meeste waar voor je geld vind. Maar going Akurate is zelden tevergeefs.

Mijn advies aan i2Paq is om de Kontrol te houden en er een kale DS aan te koppelen, de beste die je voor je budget krijgen kan. Met een MDSM of ADSM krijg je nooit het niveau voorversterking dat je nu gewend bent.

Linn heeft een uitgebreide white paper geschreven waarom digitale volumeregeling superieur is in de DSM producten ten opzichte van losse voorversterker en streamer... Sterker nog, ik heb DSM's vergeleken met DS + voorversterker (op Akurate niveau) en had een lichte voorkeur klankmatig voor de DSM. Het is niet voor niets dat Linn is gestopt met analoge voorversterkers: https://small.linncdn.com/white-papers/evolution-of-the-pre-amp.pdf

Overigens hebben alle DSM's nog een volledig analoog pad met analoge volumeregeling (je kunt kiezen de analoge ingangen te digitaliseren of niet), alleen is de volumeregeling op de digitale ingangen altijd in het digitale domein. Dat doen zij trouwens heel netjes: intern gebeurt de digitale verwerking met 35 bits nauwkeurigheid en wordt er dithering toegepast om kwantisatie-artefacten te verminderen.