Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BJF

Citaat van: BJF op juni  4, 2015, 23:44:23
Kennelijk verdwijnen er ook speakers van de lijst. Tot gisteren(?) stonden de Totem Acoustics Hawk en Monitor Audio GX200 op de site als speakers die in de toekomst zouden worden toegevoegd in het Space Optimisation program. Nu zie ik ze niet meer.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de 'toekomstlijst' te uitgebreid werd en dat ie daarom domweg van de site is gehaald. Ik hoop in elk geval op dat laatste...
Ik heb voor de zekerheid de Hawks aangemeld. Nu is het afwachten...
NAD M10 V2
Elac FS247

Achiel

Harde schijf van de Nas gecrashed dus voorlopig alleen internet radio en platen draaien.  >:(
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

advr

Citaat van: Achiel op juni 20, 2015, 12:47:47
Harde schijf van de Nas gecrashed dus voorlopig alleen internet radio en platen draaien.  >:(

Backup?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Achiel

Vanavond beide 3tb seagate schijven testen en mogelijke bad sectors markeren, ik denk dat schijf 2 defect is want die had kort voor de crash een read/write error gegeven. Met een beetje geluk start de boel dan weer op. De schijven stonden niet raid 0 dus denk niet dat ik veel kwijt kan zijn of beide schijven moeten defect zijn? Duimen.

Heb wel een backup van mijn muziek van een dik jaar oud, films en series zijn weg maar dat is wel opnieuw te vinden. Foto's stonden er ook op, maar daar heb ik een goede backup van.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

BJF

Citaat van: BJF op juni 20, 2015, 11:09:14
Ik heb voor de zekerheid de Hawks aangemeld. Nu is het afwachten...
Vandaag al reactie van Linn:

We currently have the Totem Hawks on our list of speakers to be added to Space Optimisation.
I have spoken with the engineer and (...) he hopes to have these speakers added in the next couple of weeks.


Netjes toch?
NAD M10 V2
Elac FS247

denoontje

Ik heb ze nog maar eens gemaild voor de wb square 2. Ik ben benieuwd naar het verschil met en zonder room opt.

eddy135

Citaat van: BJF op juni 22, 2015, 19:40:06
Vandaag al reactie van Linn:

We currently have the Totem Hawks on our list of speakers to be added to Space Optimisation.
I have spoken with the engineer and (...) he hopes to have these speakers added in the next couple of weeks.


Netjes toch?
Ja, heel netjes...
Ben alleen bang dat ze alleen toevoegen bij meerdere verzoeken, want ik heb al een tijd terug een verzoek ingediend... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz

Citaat van: mradem op juni 18, 2015, 09:11:59
Wie kan mij uitleggen hoe je een shared playlist maakt met kinsky? Ik kan op mijn ipad wel saven als local playlist maar dan kan ik er niks mee wanneer ik mijn iphone gebruik ter bediening :P .

Dat kan niet binnen Kinsky.

garmtz

Citaat van: BJF op juni  7, 2015, 21:25:12
Huh?
De Isobariks zijn toch tweedehands c.q. demo's? Wellicht raak ik overtuigd tijdens het luisteren naar de Isobariks en komen we er alsnog uit.
Maar als dat 'moeite' is dan moet ik maar elders gaan luisteren.

Zie deze reactie nu pas... Beetje domme actie van mij om gelijk te reageren op 'wel beluisteren, maar ik koop altijd 2e hands'. Inderdaad niet bedacht dat dat 2e hands paartje bij ons betrof. Hoe dan ook, ik ben inderdaad wel erg allergisch geworden voor mensen die bij ons luisteren en dan elders 2e hands aanschaffen, dus wellicht vandaar mijn blinde vlek. Kan me voorstellen dat je echter afgeknapt bent op mijn opmerking. So be it.

BJF

Citaat van: eddy135 op juni 22, 2015, 23:05:28
Ja, heel netjes...
Ben alleen bang dat ze alleen toevoegen bij meerdere verzoeken, want ik heb al een tijd terug een verzoek ingediend... :(
Zoals eerder vermeld stond er voorheen op de Linn-site een lijst van speakers die zouden worden opgenomen in Space Optimisation. Daarin kwamen de Hawks al voor. Die to do lijst staat nu helaas niet meer online.

Citaat van: garmtz op juni 22, 2015, 23:55:38
Zie deze reactie nu pas... (...)
PM onderweg.
NAD M10 V2
Elac FS247

Doubleoz

Zijn hier nog meer mensen die sinds de nieuwe update van Linn Kazoo app op een Ipad niet meer kunnen inloggen op Tidal? Ik kan wel gewoon inloggen via Linn Kazoo op mijn Macbook en ook op mijn Iphone kan ik gewoon gebruik maken van Tidal. Herinstallatie van Linn Kazoo App op de Ipad hielp niet dus als iemand nog suggesties heeft?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Citaat van: Doubleoz op juni 24, 2015, 12:55:19
Zijn hier nog meer mensen die sinds de nieuwe update van Linn Kazoo app op een Ipad niet meer kunnen inloggen op Tidal? Ik kan wel gewoon inloggen via Linn Kazoo op mijn Macbook en ook op mijn Iphone kan ik gewoon gebruik maken van Tidal. Herinstallatie van Linn Kazoo App op de Ipad hielp niet dus als iemand nog suggesties heeft?

Doe anders even een factory reset op de DSM.

clockwork

Of gewoon even van de spanning afhalen. Dat hielp bij mijn DS.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Doubleoz

Thanks, even van de stroom afhalen was voldoende. Werkt weer naar behoren :clapping:
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Klout10

Waar kan ik een actuele Linn prijslijst vinden? Die op de website van BB&G krijg ik niet geopend, moet daar een dropbox acount voor hebben ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Zie bijgevoegd...

Op onze website is wel gelinked naar dropbox, maar heb je geen account bij nodig.

R

Zou een majik 2100 veel doen tov van de versterker in de Majik DSM? Wat mag zo'n ding kosten (incl dynamik?)

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz

Citaat van: R op juni 25, 2015, 20:55:49
Zou een majik 2100 veel doen tov van de versterker in de Majik DSM? Wat mag zo'n ding kosten (incl dynamik?)

Hij is behoorlijk bouwgelijk aan de versterker in de Majik DSI/DSM, maar daar gaat het niet om... Wat een verbetering geeft bij aanschaf van een aparte eindversterker, is dat de voeding van de DSM niet zowel voor- als eindversterker meer hoeft te voeden, maar alleen de voorversterker. Dat geeft veel meer rust in de weergave. Overigens zou ik misschien eerder een upgrade naar de nieuwste Majik DSM overwegen i.p.v. een extra eindversterker.

R

Citaat van: garmtz op juni 25, 2015, 21:44:56
Hij is behoorlijk bouwgelijk aan de versterker in de Majik DSI/DSM, maar daar gaat het niet om... Wat een verbetering geeft bij aanschaf van een aparte eindversterker, is dat de voeding van de DSM niet zowel voor- als eindversterker meer hoeft te voeden, maar alleen de voorversterker. Dat geeft veel meer rust in de weergave. Overigens zou ik misschien eerder een upgrade naar de nieuwste Majik DSM overwegen i.p.v. een extra eindversterker.

Wist niet eens dat er een ander model was, wat is daar anders aan dan?

Doubleoz

#1720
Citaat van: garmtz op juni 25, 2015, 21:44:56
Overigens zou ik misschien eerder een upgrade naar de nieuwste Majik DSM overwegen i.p.v. een extra eindversterker.

Verschil in weergave zo groot tussen "oude" en "nieuwe" Majik DSM dat die een Majik 2100 kan vervangen?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mitch--

Citaat van: garmtz op juni 25, 2015, 21:44:56
Hij is behoorlijk bouwgelijk aan de versterker in de Majik DSI/DSM, maar daar gaat het niet om... Wat een verbetering geeft bij aanschaf van een aparte eindversterker, is dat de voeding van de DSM niet zowel voor- als eindversterker meer hoeft te voeden, maar alleen de voorversterker. Dat geeft veel meer rust in de weergave. Overigens zou ik misschien eerder een upgrade naar de nieuwste Majik DSM overwegen i.p.v. een extra eindversterker.

Inderdaad ook mijn bevinding met het toevoegen van de 2100 als aparte EV, zou ik voor mijn situatie nog eens de moeite waard vinden. (of dus een nieuwe dsm zoals ik net hoor ;) )
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: R op juni 25, 2015, 22:40:52
Wist niet eens dat er een ander model was, wat is daar anders aan dan?

Toevoeging van Exakt links. Bijkomend voordeel is dat de interne jitterwaardes omlaag zijn gegaan en het geheel op een hoger niveau speelt. En dat is bij een Majik DSM niet eens dat je daar heel lang voor hoeft te luisteren ;)

Doubleoz

Bedankt Bjorn ik hoopte na aanschaf van nieuwe speakers voorlopig wel klaar te zijn. Nu moet ik misschien weer door sparen voor een nieuwe Majik DSM ;) :music:
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Klout10

#1724
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch.

Stel ik koop een nieuwe Majik DSM (met Exakt links) en een paar Majik 109 luidsprekers. In hoeverre is het dan mogelijk om gebruik te maken van nieuwe ontwikkelingen als Linn Exakt en Space Optimization?



Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's