Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Staaled

#3550

Ik heb eventueel nog een paartje Captivators als stands te koop staan. :tounge:
Beter zul je niet vinden. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Maten? Foto? Kleur? Prijs?

Beetje kortaf want ik heb zo een afspraak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Dat is een geintje van hem Hans, Captivators zijn 18 inch subwoofers...  ;D

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

 :D :D :D

Ik snap nu de grap...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Actieve stands ,jawel. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MAW

#3556
Citaat van: Contour op september  2, 2016, 17:59:16
Zonder dealers ga je nooit genoeg voet aan de grond krijgen in audioland...

Groetjes Walter

Barefoot is bv. populair geworden via Gearslutz. Ze zijn pas later dealers gaan gebruiken om het afzetgebied verder te vergroten.

Meestal zijn dealerships wel verantwoordelijk voor (toename van) sales, maar de benodigde vraag voor een startup om de eerste groeifase(n) door te maken hoeft blijkbaar niet persé door gebruik van dealerships.
Gr. Martijn

Contour

Als je een product maakt dat nauw bij de DIY wereld staat, dan kom je er wel via forums etc, echter voor het echte hi-end spul met bijbehorende prijzen, dan is via dealers meer gebruikelijk.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op september  6, 2016, 08:54:04
In de buurt een meneer gevonden die oa speakerstands bouwt. Iemand leuke ideeen qua modellen ? Recht robuust vind ik erg mooi. Zoals bv die Parington stands.

Tjezus... Wat serieus audiofiel...

:unsure:

Misschien klinken 'fish-tanks' wel veel beter!

Eigenlijk zouden die D&D stands gewoon vastgemaakt moeten worden aan de speakers. Gewoon om de audiopiel watte pesten.

;D

Kwabbernoot

Ik zou ze met beste elastieken aan het plafond hangen. Dat is ook makkelijk bij het stofzuigen.

Groeten...

chansig

Citaat van: Baardmannetje op september  6, 2016, 18:24:43
Tjezus... Wat serieus audiofiel...

:unsure:

Misschien klinken 'fish-tanks' wel veel beter!

Eigenlijk zouden die D&D stands gewoon vastgemaakt moeten worden aan de speakers. Gewoon om de audiopiel watte pesten.

;D

Wat is er serieus audiofiel ?

En als ze eraan vast gemaakt waren had ik ws de speakers niet gekocht. Dus ik denk dat ze een juiste keus hebben gemaakt.

Citaat van: Kwabbernoot op september  6, 2016, 18:38:21
Ik zou ze met beste elastieken aan het plafond hangen. Dat is ook makkelijk bij het stofzuigen.

Groeten...

Zou wel een cool gezicht zijn. Lekkere bas en de speakers beginnen te schommelen: Uitkijken swingende speakers... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher

Citaat van: chansig op september  6, 2016, 08:54:04
In de buurt een meneer gevonden die oa speakerstands bouwt. Iemand leuke ideeen qua modellen ? Recht robuust vind ik erg mooi. Zoals bv die Parington stands.

Gr. Hans
Kun je aan de D&D luidsprekers een specifiek uiterlijk kenmerk ontlenen en dat verwerken in de stands?

chansig

De kleur ? Ik kreeg ook nog de tip om rondingen in de stands te laten verwerken. Dit ivm de vorm van de speakers.

Kan overigens zomaar zijn dat ik alsnog voor een stand van D&D ga....alles is nog open.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

hificorner.nl/accessoires/meubels/speaker-stands/q-acoustics-2000-stands-hoogglans-zwart

Bovenstaande vind ik ook wel mooi...alleen ben ik bang dat de plaat te klein is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher

Ik zou de luidsprekers laten "blinken" door "nederige" stands, die als het ware rustig overlopen in de LS. Vaak zie je dat een stand echt anders (vorm en kleur) is dan de LS. Heb ik nooit mooi gevonden.

martien


RalphH



Beetje hout/bamboo in de mix
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kingpin

Of een driepoot, staat stabieler dan een vierpoot, minder "contact" en makkelijker af te stellen.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Citaat van: martien op september  6, 2016, 22:27:39
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159365.0
Deze misschien een optie, zit ook een ronding in.

Op zicht een prima stand alleen te laag. Hoogte moet 60 cm zijn.

Die met die bamboe grondplaat vind ik wel mooi.

De driepoot van Kingpin...niet echt mijn ding. Al snap ik dat een driepoot voordelen heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Er zijn maar weinig mooie voeten voor LS. Die met de bamboe grondplaat is lomp, fantasieloos en een jaren 80 design. Zo.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op september  6, 2016, 21:25:01
Wat is er serieus audiofiel ?

Dat modelletje Partington bijvoorbeeld. Van dat grote, zware.

Ik ben het helemaal met Abel eens, de meeste stands zijn gewoon erg lelijk?

chansig

De prijs is in ieder geval audiofiel...maar het ontwerp vind ik mooi. Anderen vinden iets anders dan weer leuk....maakt het volgens mij niet direct audiofiel. Dat zijn de zweefpraatjes, prijzen etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cobraatje


Jumping Jack

Ik vind het aanbod stands van Custom Design mooi en betaalbaar (en verkrijgbaar bij Erik van JouwHifi)...

De SQ 402 bv.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Dat is meer een waaistand zodra je de D&D erop gebruikt.

Partington Super Dreadnought of een Broadside.
Ik zou niet besparen op de stand want dat scheelt dus wel degelijk in de weergave. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)