Het Dynaudio topic

Gestart door the limp man, juni 9, 2011, 20:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Over Hegel lees ik ook vaak positieve ervaringen op de buitenlandse forums. Ik ga even kijken of ik deze i.c.m. Dynaudio kan gaan beluisteren. Ook kom ik op de Engelse forums Musical Fidelity  en Dynaudio vaak tegen als een goede combi. Deze set kan ik dan weer beluisteren bij een audiozaak hier in de stad Groningen.
 

Dura

#1276
Hegel heeft hier op het forum een slechte naam omdat ASR wat lelijke dingen heeft gezegd over een van de ingebouwde DACs en omdat een paar leden de indruk hebben dat het 'mechanisch' klinkende versterkers zouden zijn, vanwege de hoge dempingsfactor.
Beetje een collectief vooroordeel en ook niet mijn ervaring, ik heb een paar jaar geleden 360 gehoord met een Harbeth 5+ en ik vond de combi prachtig. Super ruimtelijk en mooie strakke bas met veel detail.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Alex Groningen

Dat was mij ook al opgevallen dat het merk Hegel een slechte naam hier heeft.
Wat mij een tijdje geleden wel heel erg opviel was dat ze al vrij snel op de 2e hands markt terecht kwamen. Ik had dan het idee dat het toch niet helemaal dat was wat men zocht.
Daardoor heb ik dit merk ook niet gelijk op mijn lijstje gezet.

Vhond

Hegel tegenwoordig is van andere orde dan wat het vroeger (voor de H series) was (nu over het algemeen beter gewaardeerd), dit tov Dynaudio die de laatste jaren (na de introductie van de Contour 10, 20, 30 en 60 zonder i-toevoeging) wat minder is geworden (behalve dan de special series).
Ben ook heel benieuwd naar de luisterervaring mbt de nieuw uitgebrachte heritage vloerstaander.

Xander32

Als een steriel, droog, vergrootglas werd zojuist weer een Hegel uit de H serie omschreven op een buurforum. Dat leest idd meer als zijnde negatief dan positief 😄

Maar wellicht matcht dat goed met Dynaudio 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

De plasmasnijder onder de versterkers....

Ik heb er één gehad en achter al m'n Dynaudio speakers gehad.

Gauw maar weer een Luxmannetje eraan gehangen..

Roeru117

Citaat van: Richi op mei  1, 2024, 11:37:44De Contour 20 Black Edition is een doorontwikkeling van de 20i, maar dan met de Esotar-3 tweeter en Mundorf onderdelen in de crossover. 

Hier ben ik wel heel erg benieuwd naar. Ik speel nu een klein jaar met de Monitor Audio Platinum 100 3G, maar ik merk dat ik de laatste tijd weer veel naar Dynaudio's aan het kijken ben. De Confidence 20 is mij te prijzig, maar de Contour 30i wordt tweedehands nog wel eens aangeboden. Een Contour 20 met een Esotar 3 is natuurlijk ook heel erg interessant.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Vhond

Citaat van: Roeru117 op mei  6, 2024, 09:11:37Hier ben ik wel heel erg benieuwd naar. Ik speel nu een klein jaar met de Monitor Audio Platinum 100 3G, maar ik merk dat ik de laatste tijd weer veel naar Dynaudio's aan het kijken ben. De Confidence 20 is mij te prijzig, maar de Contour 30i wordt tweedehands nog wel eens aangeboden. Een Contour 20 met een Esotar 3 is natuurlijk ook heel erg interessant.
Ik vond de Monitor Audio Platinums 200 interessanter dan de Contour 30i's Lees hier

Het hangt natuurlijk af van de rest van je set, maar overall vond ik Dynaudio vroeger interessanter in de Contour serie dan de huidige serie...

Roeru117

De Platinum 200 heb ik ook gehoord en die klinkt ook heel, heel erg goed. Monitor Audio vind ik levendiger klinken dan Dynaudio, maar Dynaudio heeft een bepaalde balans en rust in het geluid wat mij heel erg aanspreekt.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

B-art

#1284
Oeps, verkeerde citaat, zie hieronder
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#1285
Citaat van: Alex Groningen op mei  2, 2024, 10:17:27Over Hegel lees ik ook vaak positieve ervaringen op de buitenlandse forums. Ik ga even kijken of ik deze i.c.m. Dynaudio kan gaan beluisteren. Ook kom ik op de Engelse forums Musical Fidelity  en Dynaudio vaak tegen als een goede combi. Deze set kan ik dan weer beluisteren bij een audiozaak hier in de stad Groningen.
 

Soundgallery waarschijnlijk. Bij mij nog altijd een goede match. Wat vond je er van?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Xander32

Indien je MF kan waarderen, blijf dan ver weg van Hegel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Eigenlijk zijn die top Dyns erg goede en leuke speakers. Je kan precies horen wat het spul dat eraan hangt doet. Als ik niet bij Tannoy had geëindigd dan was de volgende keus een set top Dyns met een top set van Jadis en het nodige aan Siltech bekabeling.

Alex Groningen

Inderdaad bij Soundgallery. Ik heb ze nog niet kunnen beluisteren. Ik moet nog steeds een afspraak maken.

Citaat van: B-art op mei  9, 2024, 16:07:30Soundgallery waarschijnlijk. Bij mij nog altijd een goede match. Wat vond je er van?

Alex Groningen

Wat mij betreft kan ik Musical Fidelity enorm waarderen. Ik heb er erg veel plezier aan gehad.

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2024, 19:10:29Indien je MF kan waarderen, blijf dan ver weg van Hegel.

twani

M'n MF A3.5 was m'n op één ná best klinkende versterker..

Warme, gemakkelijke klank mét ballen en een vól middengebied.

Mooi merk!


De allernieuwste A1 staat heftig op de radar hier.

Alex Groningen

Kan ik mij voorstellen, Theo. Ik heb dat met mijn A5 voor en eind. Soms best nog wel spijt van dat ik deze niet meer heb. Bij mij staat trouwens de M6si ook op het lijstje als kanshebber. De A1 lijkt mij ook een erg mooie en goede versterker.

MichielB

Naar mijn ervaring, Hegel is niet de meest muzikale versterker, versterken ja, muziek..... platte/klinische sound. In combinatie met Dynaudio niet mijn ding.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.