Starred AV

Gestart door Starred, februari 27, 2009, 11:39:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dvlz303

#400
Citaat van: Starred op november 27, 2009, 08:49:05
Het gaat met name om gebruiksgemak van de hele keten. De streamer in de AVR600 werkt nog niet optimaal, dat lees ik ook op andere fora. Eerst moeten jailbreaken om meer dan 1 nummer achter elkaar te spelen vind ik niet gebruiksvriendelijk  :bored:
En wat ik fijn zo vinden is dat je kunt zoeken op albumart. Kan dat wel met 'Remote'?

Het streamen met de AVR600 werkt wel goed hoor, maar het bedienen via de AVR600 interface is waardeloos omdat je met pijltjes toetsen door je collectie moet navigeren.
Maar als je met de AVR600 een album selecteerd om af te spelen gaat hij gewoon door. Het probleem van niet doorspelen ligt bij de IPod.

edit: OEPS, Bjorn was iets sneller..  ;)

Starred

Ok, heb jailbrake (Blackrain) uitgevoerd, Cedia er op gezet en Keep Awake geinstalleerd.
Muziek stopt echter nog steeds na 1 nummer.  :crazy:

Is het een bepaalde setting die ik in Plugplayer, Keep Awake of ergens anders op een bepaalde manier moet zetten?

Starred

Eindelijk gelukt  :pompom:
Je moest eerst sbsettingstoggles  en dan (in die volgorde) SBSettings installeren. Pff, het is even zoeken maar dan heb je wat

Starred

 8)
CitaatUPnP: iPod touch/iPhone – lossless files played using PlugPlayer are bit-perfect

http://www.naim-audio.com/download/Naim_DAC_White_Paper_Aug_2009.pdf

Starred

Gisteren een update gedaan van Plugplayer naar 2.5.0. Helaas loopt hij nu constant vast.  :-X
Howard kijkt er momenteel naar

Starred

Nog steeds geen leven te krijgen in V2.5.0  :sneaky2:

Kan je ook een versie terug met een app?

Starred

Afgelopen avond is Garmt langs geweest om het audio gedeelte (inclusief subwoofer) af te stellen.

Instellingen van alle speakers tot in puntjes nauwkeurig getuned, 1cm erbij 1cm eraf, 0.1db er bij 0.1db er af, net zolang tot het gehoormatig perfect was, bij zowel film als stereo. Echt een vakman.
Resultaat: het klinkt super  8)

En de Walls komen in mijn ruimte veel beter tot hun recht als rearspeaker dan de Concertino's. De rears zijn nu veel minder goed te pinpointen en het geheel klinkt veel holografischer dan mogelijk was met de Concertino. Kortom, ben een happy camper  ;D

garmtz


Starred

Ben nog even aan het kijken naar poolchecking.
In een artikel op hifi.nl las ik: Versterkers met schakelende voedingen (klasse-D versterkers) hebben geen last van een "verkeerde" aansluiting op het lichtnet.

Hoe zit dit met de Arcam en de Velodyne, hebben die nu wel of niet baat bij het goedzetten?


bmateijsen

Die hebben daar baat bij en ik neem aan dat Garmt het nog even gecheckt heeft, zowel gehoormatig als effectief ;)

Citaat van: Starred op december  3, 2009, 13:03:45
Ben nog even aan het kijken naar poolchecking.
In een artikel op hifi.nl las ik: Versterkers met schakelende voedingen (klasse-D versterkers) hebben geen last van een "verkeerde" aansluiting op het lichtnet.

Hoe zit dit met de Arcam en de Velodyne, hebben die nu wel of niet baat bij het goedzetten?



Starred

Citaat van: bmateijsen op december  3, 2009, 13:08:31
Die hebben daar baat bij en ik neem aan dat Garmt het nog even gecheckt heeft, zowel gehoormatig als effectief ;)


Nee, niet gedaan

bmateijsen


Starred

Dat klopt, maar we hebben niet de stekkers omgedraaid om beste positie te meten enz. Dat is toch de bedoeling van polechecking?

bmateijsen

Citaat van: Starred op december  3, 2009, 13:17:36
Dat klopt, maar we hebben niet de stekkers omgedraaid om beste positie te meten enz. Dat is toch de bedoeling van polechecking?

Als het fout staat, dan hoort Garmt dat echt wel... Hij heeft overigens net gezegd dat hij het niet expliciet heeft met een pole-checker.
Maar, draai ze om en ga zelf luisteren ;).

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: bmateijsen op december  3, 2009, 13:24:26
Als het fout staat, dan hoort Garmt dat echt wel... Hij heeft overigens net gezegd dat hij het niet expliciet heeft met een pole-checker.
Maar, draai ze om en ga zelf luisteren ;).

Groet,

Bjorn

Ik bestel wel een keer een polecheckertje

Starred

#415
We gaan 2 nieuwe fauteuils kopen voor in de woonkamer, die komen tegenover de lounge bank te staan:



Het worden geen dikke grote stoelen, maar een beetje luchtige. Niet te strak en niet te los.
Waarschijnlijk worden het 2 stoeltjes van Gerard van den Berg (voor Design On Stock):



Kleur en stof moet ik nog uitzoeken.

Er komt ook een karpet of een lichte koeienhuid en een andere salontafel (laag)

Starred

Citaat van: Starred op november 12, 2009, 23:24:45
Waarschijnlijk de Limec fauteuils.
We zoeken namelijk 2 stoeltjes die niet al te groot zijn, niet te strak, maar toch modern, maar wel tijdloos en daar voldoen deze aan. Bovendien zitten ze geweldig  :inlove:

Waarschijnlijk = zeker.
Als het meezit worden ze deze week bezorgd. Lederen fauteuil van Natuzzi die in de woonkamer stond is inmiddels verkocht en opgehaald

Starred

Zit af en toe weer eens aan een projector te denken, en dan ook uiteraard een scherm.
Wat zijn goede electrische schermen tegenwoordig?

bmateijsen

Citaat van: Starred op mei 15, 2010, 10:29:19
Zit af en toe weer eens aan een projector te denken, en dan ook uiteraard een scherm.
Wat zijn goede electrische schermen tegenwoordig?

Zeer goed:
- Stewart
- Screen Research

Goed:
- OS screen

Gemiddeld goed:
- Lumene
- Projecta

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: bmateijsen op mei 15, 2010, 10:41:13
Zeer goed:
- Stewart
- Screen Research

Goed:
- OS screen

Gemiddeld goed:
- Lumene
- Projecta

Groet,

Bjorn
Ok thanks. Stewart en SR still rule the world  :)
Welk type scherm is dan het mooist? 16x9, of toch iets als constant heigth (bestaat deze uberhaupt in electrische variant?)?

Sol

Hoe zit het met de stoelen, zijn deze al binnen en zitten ze lekker? :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

bmateijsen

Citaat van: Starred op mei 15, 2010, 10:57:07
Ok thanks. Stewart en SR still rule the world  :)
Welk type scherm is dan het mooist? 16x9, of toch iets als constant heigth (bestaat deze uberhaupt in electrische variant?)?

Licht een beetje aan hoe breed je wil gaan. Als je 21:9 gaat draaien, moet je ook terug rekenen hoe breed een 16:9 filmbeeld uiteindelijk wordt. En natuurlijk wat de kijkafstand is.

riwi

#422
Citaat van: Starred op mei 15, 2010, 10:57:07
Welk type scherm is dan het mooist? 16x9, of toch iets als constant heigth (bestaat deze uberhaupt in electrische variant?)?

Als je wat geld te besteden hebt aan een scherm zou ik voor een masking scherm gaan. Dan kan je on the fly wisselen tussen 1.78:1, 1.85:1 en 2.35:1.

Ik ben erg tevreden met mijn maskeerbare electrische doek (zie foto'tjes en flash ding op mijn site ). Als je voor CIH gaat moet je je realiseren dat daar ook een lens bij hoort met de nodige installatie vereisten en perikelen. Eenmaal goed werkend vind ik een 21:9 scherm toch ook wel erg mooi. Ik kijk alleen ook veel 16:9 materiaal en dat is op een 21:9 scherm minder mooi dan op een 16:9 scherm.

Starred

Citaat van: Sol op mei 15, 2010, 10:58:16
Hoe zit het met de stoelen, zijn deze al binnen en zitten ze lekker? :D

Ja, die zijn al een hele tijd binnen en we vinden ze fantastisch

Starred

Citaat van: riwi op mei 15, 2010, 12:08:41
Als je wat geld te besteden hebt aan een scherm zou ik voor een masking scherm gaan. Dan kan je on the fly wisselen tussen 1.78:1, 1.85:1 en 2.35:1.

Ik ben erg tevreden met mijn maskeerbare electrische doek (zie foto'tjes en flash ding op mijn site http://www.xs4all.nl/~etmriwi/ht/screen.htm ).

Interessant. Ik neem aan dat je dan gewoon handmatig het schermformaat instelt? Heeft bijv. Stewart ook zoiets?