Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mordante

Citaat van: Fransosowitz op januari 30, 2015, 18:49:46

Vreemde uitspraak wat mij betreft... Wat is "beter" als het gaat om muziek? Ongeacht genre etc: wat iemand mooi vindt, vindt hij mooi. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met "beter".

Heb je ook wel gelijk in. Van alle drie heb ik laatst een album op youtube geluisterd

Batriace Braber vond ik dan het meest te pruimen, aardige standard jazz iets. Krall met haar hijg stem het minst.

roeleken

Citaat van: Mordante op januari 30, 2015, 20:27:27
Heb je ook wel gelijk in. Van alle drie heb ik laatst een album op youtube geluisterd

Batriace Braber vond ik dan het meest te pruimen, aardige standard jazz iets. Krall met haar hijg stem het minst.

wellicht het gevolg van alle talentenjachten, voice of holland, beste singer songwriter etc. Alles is tegenwoordig een wedstrijd en met muziek is dat gewoon onzin, als met zoveel dingen in het leven.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Matthias

#2903
Citaat van: Mordante op januari 29, 2015, 23:00:11
Nooit begrepen waarom Batricia Barber, Norah Jones, Diana Krall, zo populair zijn. Ik ben geen kenner van het genre maar op (smooth)jazz/pop gebied moet er toch wel beter zijn?

Van Jones en Krall heb ik het ook nooit begrepen maar wat mij betreft is Barber toch van een andere klasse. Muzikaal gezien is het veel interessanter en veelzijdiger, je moet alleen even langs de door marketing ingegeven mooie foto's heen kijken.
Ik heb haar een paar keer live gezien (ga zeker een keer kijken als ze in het Bimhuis optreedt) en ik zie iemand waarbij het volledig om de muziek gaat en intenser speelt dan je soms op basis van haar platen zou denken.

Daarbij zijn haar platen vaak erg goed opgenomen, soms een beetje te clean wat mij betreft.
Maar dat zal ook bijdragen aan het feit dat haar muziek wat oververtegenwoordigd is in onze 'scene'.

Maar nog genoeg andere mooie, en goed opgenomen, jazz te vinden...  ;D

Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Eddye


Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Fransosowitz

Citaat van: Matthias op februari  1, 2015, 12:59:22
Ik heb haar een paar keer live gezien (ga zeker een keer kijken als ze in het Bimhuis optreedt) en ik zie iemand waarbij het volledig om de muziek gaat en intenser speelt dan je soms op basis van haar platen zou denken.


Een aantal jaren geleden heb ik Patricia Barber gezien en gehoord op North Sea Jazz, en kan dit helemaal beamen.  :music:
Overigens vind ik Diana Krall ook erg mooi. Hele andere muziek dan Barber wat mij betreft.

Actionhost

Veel albums van Krall vind ik ook niet veel. Maar Live in Paris is echt top. Pure muziek. Komt zeker ook door de andere muzikanten zoals gitarist Anthony Wilson.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213


Kilroy

Enkele Blue Note heruitgaven aangeschaft:

- KENNY BURRELL - MIDNIGHT BLUE (LP)
- GRANT GREEN - IDLE MOMENTS (LP)
- ART BLAKEY & THE JAZZ MESSENGERS - FREE FOR ALL (LP)
- LEE MORGAN - THE SIDEWINDER (LP)
- DEXTER GORDON - OUR MAN IN PARIS (LP)

Broem

Citaat van: Mordante op februari  4, 2015, 14:57:01




Begrijp ik goed dat 20.000 on Earth van Nick Cave op vinyl uit is? Ben benieuwd waar die te krijgen is.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Paul1967

Citaat van: Broem op februari  7, 2015, 12:02:33
Begrijp ik goed dat 20.000 on Earth van Nick Cave op vinyl uit is? Ben benieuwd waar die te krijgen is.

http://www.v2benelux.com/news_detail.php?nid=703

Broem

Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

adventure0503

kon ik ook niet laten liggen

Cantodea

Depeche Mode, Some Great Reward


Marylin Manson, The Pale Emperor


De Kreuners, Dans Der Onschuld
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Worstebrood

#2915
Eindelijk een indrukwekkende aanschaf die noemenswaardig is in dit topic. ;)
Pink Floyd - Dark Side of the Moon. Japanse persing.
En Frankie Goes to Hollywood - Inside the Pleasuredome Box.
(beide foto's even geleend van i-net)
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVC A11xv, Draaitafel: Pro-ject Debut III, Sony PS-FL99, CD: Denon DVD-2930, DCD-1290, Oppo BDP-93, LD: Pioneer DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, DTR-2000, Yamaha KX-800+, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

Cantodea

Citaat van: Bas Akkerman op februari 11, 2015, 07:04:18
De originele of de remaster?

Het is de remaster. Die originele lp heb ik nog nooit beluisterd, ik kan dus niet  zeggen of de remaster beter of slechter is. Volgens mij klinkt het zeer goed, met een vrij goede dynamiek en geen opgeblazen vette bassen.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Bas Akkerman

Citaat van: Cantodea op februari 11, 2015, 14:07:41
Het is de remaster. Die originele lp heb ik nog nooit beluisterd, ik kan dus niet  zeggen of de remaster beter of slechter is. Volgens mij klinkt het zeer goed, met een vrij goede dynamiek en geen opgeblazen vette bassen.
Puur nieuwsgierigheid,  omdat ik het lastig vind de originelen te vinden. Ik wil ze als liefhebber allebei. ;D Op cd vind ik de remasters tot Music For The Masses beter dan het origineel, daarna over het algemeen weer andersom. De "echte" SACD vind ik dan eigenlijk altijd weer mooier, maar daar moet ik eens een leuk meevallertje voor hebben. ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Fransosowitz

Enkele van mijn recent aangeschafte platen die ik eindelijk kan draaien:


Rickie Lee Jones: Pirates.



Passenger: All the little lights



Sara K.: In the groove



Joni Michell: Blue



Joe Bonamassa: An acoustic evening at the Vienna opera house

Dirk

Soul II Soul - Club Classics Vol. 1
klinkt geweldig  O0

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kruzer

Citaat van: Dynky op februari 12, 2015, 19:30:14
Soul II Soul - Club Classics Vol. 1
klinkt geweldig  O0

Heb deze onlangs ook vastgehad maar ik twijfelde... Aanrader?  Vertel es :)

Dirk

valt niet zoveel over te vertellen, ik kende hem natuurlijk al van cd (kwam uit toen ik volop het nachtleven ontdekte)
als het je muziek is of wat met je doet (zoals bij mij dus het geval is), blijkt het vinyl ook nog eens van hele goede kwaliteit te zijn...en dat voor een exemplaar wat ik vanop Discogs heb aangeschaft, waar het toch altijd maar weer ff afwachten is in welke staat ze je de LP gaan toesturen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

Zit hem nu via tidal even te beluisteren.

Jumping Jack

Net twee lp's besteld op de webshop van Avishai Cohen: zijn nieuwe "From Darkness" en "Gently Disturbed".

Dit zijn mijn overige recente aanwinsten:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#2924
Mijn Tom Waits-collectie aangevuld met
- Frank's wild years
- Heartattack and vine
- Sworfishtrombones
- Closing Time
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs