Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

weust

Een album dat ik graag op vinyl wilde hebben, en het liefst in een wat bijzondere uitvoering.
Geen idee hoe het klinkt, heb de bestelling net geplaatst dus duurt nog een week of 4 tot 6 tot het aan komt.

Metallica, the black album. 4 LP uitvoering.

http://www.becausesoundmatters.com/product/metallica-4lp-deluxe-edition
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

#1676
Mail ontvangen dat de uitvoering niet meer beschikbaar is, en er geen nieuwe voorraad meer van komt :(
Geld terug gestort op paypal en een 10% coupon code er bij.

Jammer. Dan maar de twee LP versie...

Edit: toch iets verder gaan kijken en bij Amazon is ie nog op voorraad.
Alles bij elkaar nog 2 euro goedkoper ook :)
Beetje jammer wel dat bijvoorbeeld goHastings de set voor bijna $31 heeft, maar geen paypal accounts buiten de VS accepteert. Geen zin om verder in te zoeken, dus via Amazon besteld.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Arden

Die 4 lp uitvoering van ''The Black Album'' heb ik hier ook liggen, ik draai hem eigenlijk nooit omdat hij zo fel is gemasterd, dat ik het niet mooi meer vind.
De gewone versie is dan eigenlijk beter om te draaien. De 4 lp versie staat nu in het vakje ''collecters items'' waar hij zich wel in goed gezelschap bevind:

Gesealde 4 lp ''Pulse'' van PF, gesealde originele ''Amused to Death'' van RW, Japanse ''DSOTM'' eerste persing, gesealde ''Oh Mercy'' van BD op het 4 men with beard label etc, etc.

Aanraden kan ik de 4 lp box van Metallica dus niet. Wel de 4 lp box van ''Death Magnetic'' die is 10 x beter gemasterd als die #$%^&@#*)$ cd versie met Loudness War sound...

weust

Andere albums van Metallica vind ik weer niks aan :)
Las juist wel goede reviews over de 4LP uitvoering. Ga het mee maken als ik weer muziek kan luisteren thuis.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Alco

Vandaag was er na lange tijd weer eens een LP/CD beurs, in my hometown Assen.
(nouja...het mag amper de naam beurs hebben, met 2 kraampjes LP's en 2 kraampjes CD's/DVD's)

Ook al heb ik (nog) geen draaitafel, toch kon ik de volgende LP's niet laten liggen.
(voor € 5,- per LP, en in prima staat verkerend)















Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

loneranger

Citaat van: weust op juli 19, 2013, 05:19:15
Mail ontvangen dat de uitvoering niet meer beschikbaar is, en er geen nieuwe voorraad meer van komt :(
Geld terug gestort op paypal en een 10% coupon code er bij.

Jammer. Dan maar de twee LP versie...

Edit: toch iets verder gaan kijken en bij Amazon is ie nog op voorraad.
Alles bij elkaar nog 2 euro goedkoper ook :)
Beetje jammer wel dat bijvoorbeeld goHastings de set voor bijna $31 heeft, maar geen paypal accounts buiten de VS accepteert. Geen zin om verder in te zoeken, dus via Amazon besteld.

Dat bericht kreeg ik ook voor een ander album/artiest. En komt geen nieuwe meer. Denk dat ook vinyl ondanks de relatieve opleving op z'n laatste benen loopt en alleen nog voor de paar verstokte liefhebbers.

weust

In dit geval is het eerder omdat het een luxe uitvoering is, en daarvan worden doorgaans maar een beperkt aantal van geperst.

De LP loopt echt niet op zijn laatste benen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

loneranger

Denk toch van wel. Het tijdperk van de fysieke geluiddragers is voorbij. Mijn neefjes lachen als ik het woord LP noem. Vinden ze iets uit het stenen tijdperk.

eddy135

Citaat van: loneranger op juli 23, 2013, 17:25:07
... Mijn neefjes lachen als ik het woord LP noem...

Alsof dat maatgevend is... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

loneranger

Maar jer kunt er niet omheen; het tijdperk van de fysieke geluiddragers is echt voorbij. Ben benieuwd hoelang nog LP's uitkomen. De markt ervoor is zo klein dat het niet lonend is.

raindog

Niets is voor eeuwig maar de CD zal volgens mij eerder uitsterven dan de LP. Wanneer een eenzame houtvester en zijn neefjes daar anders over denken vind ik dat ook prima.  Ieder zijn eigen glazen bol... ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Deleted Member 2

Citaat van: loneranger op juli 23, 2013, 19:13:35
Maar jer kunt er niet omheen; het tijdperk van de fysieke geluiddragers is echt voorbij. Ben benieuwd hoelang nog LP's uitkomen. De markt ervoor is zo klein dat het niet lonend is.

De beweging in de markt laat iets anders zien!

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

brtram

Citaat van: loneranger op juli 23, 2013, 17:25:07
Denk toch van wel. Het tijdperk van de fysieke geluiddragers is voorbij. Mijn neefjes lachen als ik het woord LP noem. Vinden ze iets uit het stenen tijdperk.

Ach neefjes, zij halen hun wijsheid uit het grote woudlopersboek.
Helaas dat papieren naslagwerk is een medium dat al verouderd is bij publicatie.

Vinyl zal nooit meer zo groot worden als in het verleden, maar ik en de industrie zien nog een gezonde toekomst.

loneranger

Nou; die industrie is allang aan het overschakelen naar streaming. Daar valt nl. het geld te verdienen. Niet in die paar procent lp-verkopen.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Interessant! Wil je verder toelichten waarop je uitspraken zijn gebaseerd? Is het je gevoel? Heb je zelf onderzoek gedaan? Ben je trendwatcher. Wees svp wat meer specifiek in plaats van iets roepen waar het nu een beetje op lijkt.

Deleted Member 2

Citaat van: weust op juli 23, 2013, 21:37:52


hahaha ;D

Ik hoop dat de eenzame boswachter zich niet laat weerhouden om wat nu nog zijn kreten zijn te onderbouwen

weust

#1693
Liever dat hij er evenaart topic van maakt, en een mod dit topic opschoont.

Tot die tijd (kwam deze ook tegentijdens het zoeken van de vorige):
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

#1694
tsjonge, zo kom je ze niet zo vaak meer tegen ;D

Ik weet ook helemaal niks van katten. Straks vragen ze me nog of ik het voorgaande wil onderbouwen......


Jumping Jack

Toch wel, zo'n katers heb ik wel vaker gehad.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juli 23, 2013, 21:55:38
Toch wel, zo'n katers heb ik wel vaker gehad.

ik heb ook wel eens een kater gehad :alien: :hehe: :(

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juli 23, 2013, 22:25:37
We doelen op hetzelfde  :D

Ik dacht toch werkelijk dat je op de Felis silvestris doelde

Jumping Jack

Nee hoor, ben allergisch voor poezebeesten.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs