De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Yuk, niet mijn smaak. En VU meter licht wil ik al helemaal niet in het ht  :D

Teejoo

#7276
Citaat van: Blue-Eyes op september  8, 2018, 16:40:16
Kleine update, een letterlijke :)

Nieuwste ARCAM firmware geïnstalleerd. Het werkt allemaal, maar het is niet het meest logische proces. Er wordt zelfs aangeraden om na de update een factory reset te doen. Maw, ALLE instellingen opnieuw in te stellen....
Dus foto's gemaakt en backup van DIRAC.
Instellingen weer terug gezet en DIRAC opnieuw ingeladen. Alles werkt.


DIRAC file van Bjorn gekregen en met hulp van Bjorn ook gelukt te laden. Achteraf iets simpels, slepen van een config naar je speakers, maar kom daar maar eens achter..... Thx Bjorn!
Even gekeken wat er nieuw is:

Fix list:
20017: Zone 2 input query over RS232/IP returns Zone 1 name.
19688: DD+ with Dirac on give brief level jump when stream starts
19867: DD+ support over ARC
19868: Turn off bass manager when playing Dirac test tones
19885: MCH stereo ignores lip sync
19886: DHCP set to "no" not remembered on hard power.


Voor mij niet de moeite waard om te updaten als ik het zo zie.

denoontje

Het gaat allemaal om de 19868.....daar vielen alle puristen over op de av en avs fora.

Teejoo

Citaat van: denoontje op september 20, 2018, 22:11:30
Het gaat allemaal om de 19868.....daar vielen alle puristen over op de av en avs fora.
ik zou dat juist wel met bass management willen!

denoontje

Citaat van: Teejoo op september 20, 2018, 22:58:27
ik zou dat juist wel met bass management willen!


Moet jentooic op AVS AV forum nalezen wat nadeel was dat ze dit niet deden...
Kan het zo niet meer direct reproduceren[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Ik dacht juist dat die discussie al afgelopen was met de firmware die ik had, en dat het in eerste instantie ook al niet was. En dat dat juist gecorrigeerd was door het wel toe te passen.

Wellicht weer Bjorn hier meer over te vertellen?

denoontje

Er zijn 2 correcties geweest....
De eerste moest je nog wat bypassen mbt speaker setting large/small.
Dat was bij de laatste firmware ook opgelost...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

#7282
Vraagje, toekomst, ooit. Om zaken eventueel te kunnen doen, of ter lering en dromerij :)

Door wat topics en het akkoord van de betere helft van het directeurs duo op een plafond eiland geeft mij de optie om eventueel ATMOS speakers te plaatsen.
Dit zouden dan wel inbouwspeakers moeten worden, met een wit rooster.
Zie ook het topic van Papaleo.
Mijn surround speakers staan een halve meter van de achterwand, idealiter horen de achterste ATMOS speakers ACHTER de surround gemonteerd te worden (bij 5.1.4). Bij 5.1.2 boven de luisterplek.
5.1.4 zou kunnen, maar dan 1 setje 1 meter voor de luisterplek, 1 setje 1 meter achter de luisterplek, voor de surroundspeakers.
Wilson Benesch heeft geen inbouwspeakers voor het plafond.

Echter...... vragen!
- Welke speakers matchen het beste bij de Wilson Benesch speakers?
- ATMOS 5.1.2 of 5.1.4?
- Vooral: ervaringen, en het waarom :)

Thx!


Onderstaand plaatje is niet helemaal correct. De stereo en sub zijn gewisseld van plek en de bank staat verder naar achteren.
Het plafond eiland zou een meter voor de TV beginnen, tot ongeveer 1 meter max achter de bank. Het muurtje aan de rechterkant stopt ook daadwerkelijk daar. Denk aan een L vorm.

De kamer is ongeveer 8,5 meter diep, breedte van het zichtbare deel 4 meter.


Dat is ter discussie, ik ga dat nog een keer uitlopen (akoestische panelen met LED verlichting).

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#7283
De hoek is bepalend voor de plek van de Atmosspeakers. Waar ze uiteindelijk komen t.o.v. je overige speakers hangt af van je plafondhoogte. Wel hangen ze op een lijn (naar achteren) met de frontspeakers. Ik heb ook eerst wat tekeningen gemaakt, en in jouw situatie is het nog veel eenvoudiger door je recht plafond. Dit geeft gewoon een goed inzicht in de situatie.  https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52293.msg3099226#msg3099226

Ik heb me toen ook afgevraagd 2 of 4, en op aanraden van zowat iedereen 4 genomen en geen spijt gehad!

papaleo

#7284
Mijn hoogte speakers hangen ook niet precies in lijn met mijn fronts,dit omdat mijn fronts iets verder uit elkaar staan dan de idelae hoek tov de luisterplek...maar ook dat kan bij mij niet anders.
Ik heb nood gedwongen gekozen om van deze 'ideale lijn' wbt in-lijn met je fronts ,om daar wat van af te wijken...mijn ceilingspeakers zitten daarom noodgedwongen ietsje meer naar binnen (10cm)
Maar wel heb ik van mijn hoogtespeakers strikt de berekening van de ideale hoek 30/55 (45graden) tov de luisterplek aangehouden...deze hoek is volgens Dolby (en de vorige spreker,Teejo) veel belangrijker.

Als ik jouw schets/tekening zo zie zal het plafondeiland een stuk breder en langer moeten worden, breder om zo enigszins in de 'in-lijn' met je fronts te kunnen komen,iets langer (of lager) om de ideale hoek te kunnen creëren tov de sweetspot.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Thx. De ATMOS speaker ruim voor de surrounds is wat jullie dan geen issue?

45 graden is te halen, maar ik weet niet of het plafond eiland wel zo ver naar achteren wil bouwen. In principe ongeveer tot de hoek, de been van de L. 5.1.2 lijkt geen issue te zijn.

Ik zag in het topic van PapaLeo ook een opmerkingen over de 45 graden, maar ook een opmerking dat speakers gewoon naar beneden mogen stralen. Ik neem dan even aan dat met de 45 graden dan de hoek van de speaker tov de luisterplek wordt bedoeld, de speaker hoeft niet perse gekanteld te zijn?

In lijn met de surrounds en fronts.... Dat wordt lastig, op het eerste gezicht. Maar ik heb nog niet gemeten. Ik zou niet willen dat de speakers zo op het randje van het eiland komen dat ze zichtbaar zijn.....


Je hebt ideaal en  benaderen van ideaal. Lees compromissen maken. Het laatste is het geval. Dan is de vraag of je met een compromis iets toevoegt of dat het juist minder wordt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 22, 2018, 07:06:29
Thx. De ATMOS speaker ruim voor de surrounds is wat jullie dan geen issue?

45 graden is te halen, maar ik weet niet of het plafond eiland wel zo ver naar achteren wil bouwen. In principe ongeveer tot de hoek, de been van de L. 5.1.2 lijkt geen issue te zijn.

Ik zag in het topic van PapaLeo ook een opmerkingen over de 45 graden, maar ook een opmerking dat speakers gewoon naar beneden mogen stralen. Ik neem dan even aan dat met de 45 graden dan de hoek van de speaker tov de luisterplek wordt bedoeld, de speaker hoeft niet perse gekanteld te zijn?

In lijn met de surrounds en fronts.... Dat wordt lastig, op het eerste gezicht. Maar ik heb nog niet gemeten. Ik zou niet willen dat de speakers zo op het randje van het eiland komen dat ze zichtbaar zijn.....


Je hebt ideaal en  benaderen van ideaal. Lees compromissen maken. Het laatste is het geval. Dan is de vraag of je met een compromis iets toevoegt of dat het juist minder wordt.
Het hoeft niet persé 45 graden te zijn. Er is een bandbreedte. Zie ook de plaatsjes in mijn topic.

Teejoo

Deze zou je kunnen inzetten voor je atmos kanalen: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169988.0;topicseen

Mooi klinkende eindversterker. Alleen zit er een fan in die soms even vrij hard gaat blazen. Dat is echt waardeloos, ondanks dat het gelukkig maar sporadisch voorkomt.

blue-eyes

Ik heb al een P429 in gebruik, ik ken ze dus :) Bij mij voor de center en de surrounds.
Mooie prijs, heb er naar gekeken, maar ik wil eerst het plafond doen, en dan pas bekijken of het dan wel of niet mogelijk is.
Ik kan 2 dingen doen: Of een Arcam EV erbij of een Linn EV erbij (Akurate 4200).


Overigen heb ik uit betrouwbare bron aangeraden gekregen om Revel inbouw te gebruiken, dit als beste match met de Wilson Benesch.
Iemand daar ook bekend mee?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Wow... :o de Linn Akurat 4200 heeft nieuw toch wel n ander prijskaartje tov een Arcam P429 zou je dat verschil in prijs gaan horen,ik neem aan dat deze ev bedoelt is voor de 'effect' inceiling speakers aan te sturen?

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

#7290
Geen idee. Het is op voorhand de theoretische keuze, gebaseerd op de huidige set. Ik heb al een gecombineerde set van Arcam en Linn. Dus alleen al op het punt van uiterlijk is het dus een van beide merken.
Een ander merk zou sowieso al raar zijn, immers zou dan de keuze van de huidige EV's Linn Akurate 2200 en de P429 ook niet goed zijn geweest ;)
De Linn Akurate 4200 in nieuwste versie haal je voor 2700 euro 2ehands.
Nog altijd 1000 euro duurder dan de Arcam P429, dus de Arcam is veel waarschijnlijker.

Ik zou ook een P349 van Arcam kunnen halen (rears en center), en de huidige P429 dan inzetten voor Atmos.
En bij 2 channel Atmos zal een Linn 2200 ook voldoen.
Prijs technisch is de Arcam P429 domweg de beste optie en daarmee (gezien huidige set) ook de meest waarschijnlijke.

Allemaal speculatief, ik ben gewoon even het theoretisch kader aan het uitlopen.

Eerst maar het plafond, dat is de eerste 2000 euro. Daarna verder kijken (speakers 500-750 per stuk? En dan nog de EV)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#7291
Revel heeft een mooie range inceiling speakers...
https://revelspeakers.com/tl_files/catalog//LuxuryCars/Revel/Manuals/Active/Architectural/prod_148_634927306831842915_Revel%20In-Ceiling%20Speakers%20Brochure%20CES-2013.pdf

Met name de C763L ziet er behoorlijk 'stoer' uit om in je plafond te prikken,of had je deze niet op het oog?
En Monitor Audio zou dat geen match kunnen zijn icm met jouw speakerlijn?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Citaat van: papaleo op oktober 26, 2018, 11:33:56
Revel heeft een mooie range inceiling speakers...
https://revelspeakers.com/tl_files/catalog//LuxuryCars/Revel/Manuals/Active/Architectural/prod_148_634927306831842915_Revel%20In-Ceiling%20Speakers%20Brochure%20CES-2013.pdf

Met name de C763L ziet er behoorlijk 'stoer' uit om in je plafond te prikken,of had je deze niet op het oog?
En Monitor Audio zou dat geen match kunnen zijn icm met jouw speakerlijn?

Revel schijnt de beste match te zijn met Wilson Benesch. Gehoord van BB&G, daar ga ik dan vanuit. Ik heb zelf niet de behoefte dit allemaal uit te zoeken dan wel in twijfel te trekken :)

En idd, dit zou 'm kunnen zijn. Of de grotere broer, of de kleinere. Geen idee.
Toevallig wel de C763L gisteravond bekeken :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#7293
Maar omdat wilson benesch ook van Britisch kom af is...dacht ik aan MA.
En Revel is van de USA...
Het zegt natuurlijk niet dat wanner een speaker welke uit een ander land komt niet zou kunnen matchen met jouw mainspeakers...
Voor mij zou het in eerste instantie een 'gevoels kwestie/aanname' zijn om eerst te gaan kijken naar een speaker uit het zelfde land kwa geluid.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Revel komt uit de Harmann groep dacht ik, dus idd USA.



Ik snap je gedachtegang, maar ik beroep mij op uitspraken van BB&G. Zij zijn op de TV na zo goed als 100% verantwoordelijk voor mijn inrichting van de audio :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

Revel maakt prima producten en lijkt mij ook een goede keus.

Als kanttekening: 1 de topspeakers komen op wezenlijk verschillende posities en gaan dus sowieso anders klinken dan de rest.
2 Dirac gaat er nog overheen en dat valt niet te onderschatten in timbrematching.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

#7296
Beide punten zijn een gegeven, evident.

Niet in de zin dat je de klank van de unit op zich aanpast, je houdt de akoestiek deels voor de gek met aanpassingen. Klankkleur van de speaker pas je niet aan (imo).

:)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#7297
Citaat van: Staaled op oktober 26, 2018, 13:25:34
Revel maakt prima producten en lijkt mij ook een goede keus.

Als kanttekening: 1 de topspeakers komen op wezenlijk verschillende posities en gaan dus sowieso anders klinken dan de rest.
2 Dirac gaat er nog overheen en dat valt niet te onderschatten in timbrematching.

Oke,dus als ik het goed begrijp zou Dirac ook de 'timbrematching' (ik lees dit als klankkleur) positief kunnen beïnvloeden tov van de rest van de speakersetup?
Wauw ik lees steeds meer en meer (nieuwe) positieve eigenschappen over Dirac... :worship:
Maar dan zou het eigenlijk geen reet uitmaken met welk merk je in zee zou gaan...Dirac maakt de matching wel passend voor je.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

@Papaleo: zie mijn antwoord, net even aangepast. Klankkleur van een speaker is een gegeven, dat pas je niet aan (imo).
Wel factoren in het digitale domein: timing, afstand, volume, boosten, verlagen, etc.


Of?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

Citaat van: papaleo op oktober 26, 2018, 14:37:26
Oke,dus als ik het goed begrijp zou Dirac ook de 'timbrematching' (ik lees dit als klankkleur) positief kunnen beïnvloeden tov van de rest van de speakersetup?
Wauw ik lees steeds meer en meer (nieuwe) positieve eigenschappen over Dirac... :worship:
Maar dan zou het eigenlijk geen reet uitmaken met welk merk je in zee zou gaan...Dirac maakt de matching wel passend voor je.
ADSY doet dit ook, maar minder goed/doeltreffend.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)