vanzomereng - Mijn setje

Gestart door vanzomereng, januari 27, 2010, 13:58:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanzomereng

Citaat van: sschot op november 27, 2023, 22:32:51en voor jou als Rotel "man", is de ROTEL RAS-5000 die net uit is dan ook nog een optie? Enig idee hoe die zich tot de Atoll verhoudt? Ik niet hoor...... Volgens mij ook nog geen review over te vinden, daar is hij nog te nieuw voor :-)
Ben niet een echte "Rotel-man" maar ze maken gewoon (zoals vele andere merken) gewoon veel goede betaalbare producten.

De Rotel RAS-5000 zou ook een fraai alternatief kunnen zijn maar mijn voorkeur gaat (volledig op onderbuikgevoel) naar Atoll SDA300-Signature
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

#601
Citaat van: brt op november 27, 2023, 22:21:20Want?

In mijn optiek: als je één keer een goed uitgevoerd versterkervergelijk heb meegemaakt, weet je hoe klein de verschillen zijn, als ze er überhaupt al zijn. En dan is het hoe jij daar zelf mee omgaat.
HuubF was er ook bij en hij bleef toch maar wisselen. De aard van het beestje. Vanzomereng is niet zo van het vele wisselen gezien dit draadje. Ik schat hem dan ook in dat het voor hem prima is als de nieuwe versterker geen enorme problemen geeft welke eigenlijk alleen veroorzaakt kunnen worden door te weinig vermogen. 150W/8Ohm en 280W/4Ohm zou toch genoeg moeten zijn. Komt op mij over als een stabiel apparaat.

Groeten...

vanzomereng

#602
Citaat van: Kwabbernoot op november 28, 2023, 07:47:00In mijn optiek: als je één keer een goed uitgevoerd versterkervergelijk heb meegemaakt, weet je hoe klein de verschillen zijn, als ze er überhaupt al zijn. En dan is het hoe jij daar zelf mee omgaat.
HuubF was er ook bij en hij bleef toch maar wisselen. De aard van het beestje. Vanzomereng is niet zo van het vele wisselen gezien dit draadje. Ik schat hem dan ook in dat het voor hem prima is als de nieuwe versterker geen enorme problemen geeft welke eigenlijk alleen veroorzaakt kunnen worden door te weinig vermogen. 150W/8Ohm en 280W/4Ohm zou toch genoeg moeten zijn. Komt op mij over als een stabiel apparaat.

Groeten...

Het is ook niet zo, dat ik helemaal geen verschillen ervaar en m.i.z. moeten Amp+LS wel matchen maar ik ben hier wellicht wat minder stringent en kritisch in, in vergelijk met vele anderen.

Toch heb ik de laatste 45 jaar al menig versterker gehad (ca.8st)
Valt eigenlijk wel mee, zeker als men dit vergelijkt met HuubF
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

En.......vergeet niet!!!!!!!!!!!!!!!

Je wilt ook weer eens iets anders :hehe:  :bigsmile:  :hehe:  :bigsmile:  :hehe:  :bigsmile:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

Citaat van: MarKath op november 28, 2023, 12:38:12En.......vergeet niet!!!!!!!!!!!!!!!

Je wilt ook weer eens iets anders :hehe:  :bigsmile:  :hehe:  :bigsmile:  :hehe:  :bigsmile:

Nu je het zegt, verhip, ik heb al meer als 35 jaar dezelfde vrouw  :eh: 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roeleken

Citaat van: vanzomereng op november 28, 2023, 13:43:00Nu je het zegt, verhip, ik heb al meer als 35 jaar dezelfde vrouw  :eh: 
Dan kun je beter voor een andere versterker gaan, dat is goedkoper  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

vanzomereng

#606
Vandaag een map op de NAS afgespeeld met diverse HI-RES muziekbestanden (oa."You & Your Friends"-Dire Straits,"Gypsy Wife"-Leonard Cohen,"Frozen"-Maddona,"Caruso"-Christian Willisohn) en moet toch zeggen, dat dit hier fenomenaal klinkt  :inlove:

Nu denk ik dat de geweldige geluidskwaliteit vooral te danken
is aan de goede opnames en het gebruik van goede masters en
in mindere mate aan de "bit-resolutie".

Dus ook in gewone CD-kwaliteit is het hiero lekker genieten, zoals onderstaande album UK - "Live" met als fraaiste nummer "Rendez- Vous 6:02"



https://youtu.be/_wGxswd936s?si=7_D13U0IqSMioWJZ
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#607
Slapjes.... de 2e-hands audiomarkt  ???

Als ik mijn versterker niet verkocht krijg voor een redelijk bedrag, is het gelukkig geen straf om hiermee gewoon lekker door te blijven spelen.
Te koop Versterker & Overigen
.

By the way, als er nog leden zijn die in de koude wintermaanden, hier op luisterbezoek willen komen en lekker muziek willen genieten, de koffie of warme chocomelk staat klaar :coffee:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Citaat van: vanzomereng op december  7, 2023, 11:11:30Slapjes.... de 2e-hands audiomarkt  ???
Ik zou ze los verkopen. Mijn ervaring is dat je ze dan gemakkelijker kwijt raakt, plus dat de opbrengst waarschijnlijk hoger is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

Citaat van: Richi op december  7, 2023, 12:19:03Ik zou ze los verkopen. Mijn ervaring is dat je ze dan gemakkelijker kwijt raakt, plus dat de opbrengst waarschijnlijk hoger is.
Yep, je heb wellicht gelijk, echter de minimumprijs die ik voor alleen de versterker in mijn hoofd heb, betekent dat je de Pioneer en de AKG-koptelefoon eigenlijk voor een schijntje erbij krijg. :wow:  M.a.w. voor alleen de versterker ben je niet zoveel goedkoper uit als mijn huidige totaalprijs voor alles.

Verder heb ik geen haast en heb mijn spul alleen bewust hier te koop staan.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67

Maar liefst wel voor de kerst weg  8)

vanzomereng

Citaat van: Ralf67 op december  7, 2023, 19:58:00Maar liefst wel voor de kerst weg  8)
Zou wel prettig zijn, dan kan er wat nieuws onder de kerstboom  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

DofN

#612
Citaat van: vanzomereng op november 30, 2023, 12:34:33(..) en moet toch zeggen, dat dit hier fenomenaal klinkt  :inlove:

Goed om te lezen.
Als je het leuk vindt om weer eens een goede foto van de luistersituatie te maken (niet alleen van de set), dan bekijk ik die graag :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Citaat van: DofN op december  7, 2023, 21:51:10Goed om te lezen.
Als je het leuk vindt om weer eens een goede foto van de luistersituatie te maken (niet alleen van de set), dan bekijk ik die graag :)



Yep, zal ik op korte termijn doen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#615
Citaat van: DofN op december  7, 2023, 21:51:10Goed om te lezen.
Als je het leuk vindt om weer eens een goede foto van de luistersituatie te maken (niet alleen van de set), dan bekijk ik die graag :)

Uw vraagt, wij draaien, hieronder een fraai staaltje van interieur-architecteur  :confused:

1. Foto , achter de luisterplek/bank
2. Foto , voor de luisterbank (tussen bank en hifi-set ligt een laagpolig tapijt)
3. Plattegrond van bovenstaande met afmetingen (klik op afbeelding om te vergroten)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67

 :wacko: kan aan mij liggen, maar zie nog weinig .

Tabcam

Citaat van: Ralf67 op december  8, 2023, 17:14:09:wacko: kan aan mij liggen, maar zie nog weinig .
Moet je wel kijken :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Citaat van: Ralf67 op december  8, 2023, 17:14:09:wacko: kan aan mij liggen, maar zie nog weinig .
Doe eens wat anders en ga naar Hans Anders  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67

#619
Reageerde toen nog geen foto's stonden .

:coffee:

Maar zo een stuk duidelijker .

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rowdy

Citaat van: vanzomereng op december  8, 2023, 17:12:27Uw vraagt, wij draaien, hieronder een fraai staaltje van interieur-architecteur  :confused:

1. Foto , achter de luisterplek/bank
2. Foto , voor de luisterbank (tussen bank en hifi-set ligt een laagpolig tapijt)
3. Plattegrond van bovenstaande met afmetingen (klik op afbeelding om te vergroten)


Als ik het zo zie is er, op de audioset na, weinig veranderd sinds 2009.

vanzomereng

Citaat van: Rowdy op december  9, 2023, 20:01:39Als ik het zo zie is er, op de audioset na, weinig veranderd sinds 2009.
Klopt, qua indeling niet maar tussentijds wel een andere bankstel en andere stoel.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tabcam

Omdat ik 'vandaag' toch al naar Overlangel zou gaan had ik gelijk gepolst of ik op bezoek kon bij vanzomereng. In mijn hoofd was het  op de route vlakbij Arnhem maar dat bleek achteraf toch een misrekening. Groesbeek bleek ruim een half uur van Arnhem vandaan te liggen :wacko:.

Ik werd allerhartelijkst ontvangen met koffie en heerlijk in de oven opgewarmd appelgebak, erg fijn! De set stond al zachtjes te spelen en dat klonk al aangenaam. Niet helemaal eerlijk was het knapperende haardvuur op de TV, dan klinkt en voelt alles warmer aan :devil:.

20231209_164719.jpeg

Om maar gelijk met het grootste nadeel te beginnen, de Pioneer ondersteunt geen streaming services meer dus zijn we aangewezen op de NAS, CD's, lokale bestanden en TV-geluid. Gelukkig ondersteund de TV Youtube dus ik heb nog wat EDM en Deep House kunnen draaien.

Mooi is dat het allemaal mooi gebalanceerd en aangenaam klinkt. Wat ik ook altijd leuk vind is dat de gastheer zelf lekker nummers gaay demoen. Daar zitten altijd weer leuke ontdekkingen en live versies bij die ik nog niet ken.

Qua bas speelt de ruimte vrijwel niet mee en dreunt niet en ook de asymmetrische opstelling speelt de set geen parten. Het enige dat ik zou willen is meer diepte. Het meeste speelt zich tussen de luidsprekers af en het is lastig om een goede indruk te krijgen zonder naar mijn eigen referentietracks te luisteren en dan liever niet op Youtube, normaal doe ik dat op Tidal.

Qua vervanging van de electronica door een alles-in-één apparaat heb ik nog een tips, de Rotel S14 die heeft een USB drive afspeelmogelijkheid voor zover ik kan zien.

Hartelijk bedankt voor je gastvrijheid en je goede zorgen :pompom: . Ik vind het een aangename set om lekker lang en zonder luistermoe te worden naar te luisteren. Je bent van harte welkom voor een tegenbezoek :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

#624
Hallo Tabcam,

Jij ook nog bedankt voor je bezoek, ik heb een gezellige middag gehad. :smile:

Toch wel fraai dit soort luisterbezoekjes, forummers in het echie ontmoeten, praten over een gedeelde hobby en lekker keuvelen over muziek en wellicht nieuwe pareltjes ontdekken.

Ben wel zeer tevreden, dat mijn truc met de open haard is gelukt en mijn weergave (daardoor) een warm karakter werd toegedicht.
M.i.z. een eigenschap die velen hiero zich wensen.
Dat het oog meeluistert is inderdaad een feit.  :notify:

Jouw bevindingen kan ik zeker onderschrijven.

Vlak voordat je bij mij op luistervisite was, had je een dealerdemo bezocht van een set die richting de 2 ton kost (ca. het 20-voudige van mijn set) dus het was wel ff overschakelen voor jou :ohmy:

Het klopt inderdaad dat mijn set best wel ruimtelijk klinkt, goed loskomt v/d speakers maar "het beeld" zich vooral tussen de speakers en soms ook daarbuiten afspeelt maar de bühne niet diep is.
Nu moet ik wel zeggen, dat dit voor dagelijks gebruik/muziek horen niet storend is en ik ook in mijn leven maar weinig sets heb gehoord, waarbij "diepte" zeer goed werd afgebeeld.

Nog bedankt voor je bezoek en ik ben benieuwd naar jouw set bij een tegenbezoek ergens in 2024.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD