KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bama

#100
Ik heb ze vandaag weer gehoord en vond ze deze keer wat minder klinken.
Ruimte was erg slecht maar ik was toch een beetje teleurgesteld.

DofN

Geen enkele LS klinkt goed in een slechte ruimte :) Niet teveel waarde aan hechten?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Citaat van: Bama op januari 17, 2016, 01:05:14
Ik heb ze vandaag weer gehoord en vond ze deze keer wat minder klinken.
Ruimte was erg slecht maar ik was toch een beetje teleurgesteld.
Ik was een beetje laat daardoor geen tijd gehad om nog even te gaan luisteren.
Als alles meezit kan ik binnen paar weken zoveel luisteren als ik wil :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

buizesmurf

#103
Citaat van: Bama op januari 16, 2016, 11:14:44
Dit weekend zijn ze weer te beluisteren bij de show van Gydotron.

Daar heb ik ze vandaag ook voor de eerste keer kunnnen beluisteren

zegel

Weer wat nieuwtjes rond de Kii'speakers waar ik inmiddels een maand met heel veel plezier naar luister. Dit stond in de newsletter
The engineering department is working hard on the Kii Control and we hope to have something to show you in Munich in May. We have added Bluetooth to the feature list so in a real world situation kids and friends can easily stream their music from their mobile devices to the Kii THREE. A nice lifestyle feature we think.
You will see some sneak preview Kii Control pics in one of the next newsletters.

Ben wel benieuwd  naar die Bluetooth implementatie,  had liever chromecast gehad maar een laagdrempelige manier waarop je bezoek even wat kan beamen is altijd leuk. Minder enthousiast ben ik over het voorbehoud met de launch van de controller in mei. Dat ding is toch wel erg wenselijk.

Volgende week krijg ik eindelijk mijn stands, en zal dan ook wat foto's delen.

Overigens gaan ze per april de productie verdubbelen. Verstandig, begreep dat orders nu pas in de late herfst worden geleverd- daar maak je geen vrienden mee😈
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

modde239

Er zit toch een SPDIF aansluiting op....?....dan kan een CCaudio er toch op.....

zegel

Die is alles voorzien voor m'n TV...
Trouwens is alle muziek van kennissen net zo makkelijk via Tidal binnen te halen dus...., pure luxe al die mogelijkheden
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

Welke aansluitingen komen er nu op de Kii control?
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

zegel

Citaat van: simonp op februari 12, 2016, 12:00:33
Welke aansluitingen komen er nu op de Kii control?

De Kii Control wordt wordt rond hemelvaart gepresenteerd met iig een USB, Bluetooth en SPdif ingang. ( Voor mij) niet geheel zeker is daarnaast een RCA en zowel een Coax en Optische SPdif ingang. Verder zeker dat dit control point geen Roon endpoint en Wisa mogelijkheden heeft. Maar weer wel ingangs en volume keuze en draadloze bediening van de boundary en contour incl. afstandbediening. Zou rond de 1000 euro kosten.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

Oke nog even geduld dus. Hopelijk naast usb ook enkele spdif (toslink en coax) voor wat extra randapparatuur. Bluetooth voegt niet veel toe voor mij.
Heb je nu een andere streaming oplossing? 
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

zegel

Yep, een Intel Nuc met Roon aangesloten op de Kii met een leen- SOTM USB Hub.  Andere bronnen afspelen lukt dus even niet. Volumeregeling kan via Roon.  Wat ook werkt is een Squeezebox van stal halen, met Roon aansturen en met een SpDif-AES omvormertje aan sluiten op de Kii. Heb je ook afstandsbedienbare volumeregeling. Zelf vond ik de Nuc oplossing wat beter klinken - maar het blijft even behelpen.

Eenvoudiger is je/ een  oude voorversterker aan te sluiten. Dat doen de meeste vroege Kii bezitters, maar is tegen mijn principe

Begreep overigens dat de levertijd ondanks verdubbeling productie in april is opgelopen tot in de herfst. Wanneer sta jij op de rol?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

Levering stond in maart gepland, hopelijk is dat nog steeds zo.
Ik wil dadelijk gaan streamen met daphile, dit linux systeem draait op een mini pc. Via een Ppa usb kaart moet ie dan naar de Kii control.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

MAW

Ik haak wat laat aan in dit topic maar ik heb de Kii's gehoord (bij de nl dealer en in de studio). Ik was op zoek naar nieuwe monitoren en ik was er erg over te spreken. Ze doen namelijk heel veel goed. Het grootste voordeel is wel de cardioide weergave waardoor de bas zich merkbaar erg goed gedraagde in de ruimes waar ik ze gehoord heb. De bas gaat erg diep en klinkt heel strak. Verder vond ik het hoog heel ruimtelijk/luchtig.

Ik heb ze serieus overwogen maar heb uiteindelijk (na een A/B vergelijkin de studio) gekozen voor ME Geithain RL944K1 monitors met Basis 11K subwoofer. Het kraakheldere middengebied van de Geithains gaf voor mij de doorslag.
Gr. Martijn

zegel

Uit wat posts elders op het forum leid ik af dat Katwax binnenkort zijn Kii's mag verwelkomen. Dat deed me eraan denken dat ik nog foto's had beloofd: hierbij. De stands zijn van een bedrijfje uit Engeland ( Audio Suspension) wat met name bekend is van de mooie draaitafel stands. Dit is hun eerste luidsprekerstandaard naar het idee van een locale hangbrug -  ism Track Audio voor het metaalwerk en de "speaker shoes".  Deze stands kosten de helft van die van Kii zelf, en worden op maat gemaakt. Ik ben ook hier heel tevreden mee, het geeft ruimte in de kamer en maakt de Kii's nog wat strakker in het laag.

Mijn Kii's zijn inmiddels wel ingespeeld, ik ben er nog heel tevreden mee. Over een maand of zo verwacht ik mijn render ( Sonore microrendu met Uptone "mistery" voeding)  ter vervanging van mijn Nuc  in gebruik te nemen; en natuurlijk ergens in mei de Kii Control. Enige openstaande vraag is of ik als Roon server een nas ga gebruiken als de Roon-Linux versie uit is; of dat ik performance wise bij mijn Nuc - maar nu alleen als server blijf.

Overigens, achter de Pastoe kast - ingezaagd in de vloer mijn 60" TV die op commando omhoog komt  ;D





Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

LABO

Ziet er fantastisch uit  :clapping:  De pastoe kast en TV oplossing is ook top  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Dirk

zier er iig wel stijlvol uit, past imo ook perfect in je interieur (voor zover ik me het herinner)  :thumbs-up:
had je nou niet wat gemeld over het laten wrappen van je Kii's, of is dat wat voor later in de planning?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Citaat van: Dynky op februari 23, 2016, 15:32:55
had je nou niet wat gemeld over het laten wrappen van je Kii's, of is dat wat voor later in de planning?

Toevallig vandaag de kleurstalen teruggebracht. We kwamen er niet uit in de familie - en na twee maanden is de kleur wit inmiddels " salonfähig " geworden.
Overigens is de prijs voor custom spuiten gehalveerd, ik meen naar iets van 800 euro.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Ik weet niet waarover je het hebt Zegel  ;D

Ziet er netjes uit, dat het goed klinkt wil ik best geloven. Het is echter weer een tijdje geleden dat ik ze heb horen spelen.
Hoe is je nuc nu aangesloten op de Kii?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Citaat van: katwax op februari 23, 2016, 16:38:09

Het is echter weer een tijdje geleden dat ik ze heb horen spelen.
Hoe is je nuc nu aangesloten op de Kii?

Softwareupgrade heeft de Kii's goed gedaan; ik weet niet of je die al hebt gehoord?  Viel me gisteren op met Riverside- Nightsession 2 ( aanrader, ook deel 1 is heel mooi) dat ik in het laag geen verschil hoor met de twee Wilson Benesch Torussen ( audiofiele subs)  die ik vroeger had staan - zo goed en met name ook snel in het laag zijn de Kii's - zoals je weet gaan ze heeel laag ;)

Aansluiting nu:
Nuc I5 - Audioquest Coffee USB - SOTM DX-USB HD - Audioquest Cinnamon AES-EBU  - Kii  ( de SOTM en Cinnamon te leen van Wifimedia)
Volumeregeling in Roon met Asio driver en Fidelizer erachter. Getest met een Squeezebox, ook met Roon, maar daar werd ik niet heel wam van
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Citaat van: zegel op februari 23, 2016, 16:53:57
Softwareupgrade heeft de Kii's goed gedaan; ik weet niet of je die al hebt gehoord?  Viel me gisteren op met Riverside- Nightsession 2 ( aanrader, ook deel 1 is heel mooi) dat ik in het laag geen verschil hoor met de twee Wilson Benesch Torussen ( audiofiele subs)  die ik vroeger had staan - zo goed en met name ook snel in het laag zijn de Kii's - zoals je weet gaan ze heeel laag ;)

Aansluiting nu:
Nuc I5 - Audioquest Coffee USB - SOTM DX-USB HD - Audioquest Cinnamon AES-EBU  - Kii  ( de SOTM en Cinnamon te leen van Wifimedia)
Volumeregeling in Roon met Asio driver en Fidelizer erachter. Getest met een Squeezebox, ook met Roon, maar daar werd ik niet heel wam van
Volgens mij heb ik ze inderdaad gehoord met een software update de laatste keer, maar of dat de laatste update was kan ik niet zeggen.
Dus het laag is beter van de Kii's dan van 2 dedicated subs?
Ik weet wel dat het laag echt goed is, laatste demo bij dealer was ik hier weer van onder de indruk.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Citaat van: katwax op februari 23, 2016, 17:09:40
Dus het laag is beter van de Kii's dan van 2 dedicated subs?
Laag niet beter - zover wil ik niet gaan. Maar ik hoorde geen verschil ( snelheid, diepte, volume, dikte)

Wanneer worden ze bij jou geleverd, weet je dat al?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Citaat van: zegel op februari 23, 2016, 17:30:19
Laag niet beter - zover wil ik niet gaan. Maar ik hoorde geen verschil ( snelheid, diepte, volume, dikte)

Wanneer worden ze bij jou geleverd, weet je dat al?
Lol dan had ik het verkeerd gelezen, dacht dat je meer detail kreeg in het laag :)

Goeie vraag wanneer, ik hoop het 1 van de dagen te weten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bva

Citaat van: zegel op februari 23, 2016, 17:30:19
Laag niet beter - zover wil ik niet gaan. Maar ik hoorde geen verschil ( snelheid, diepte, volume, dikte)

Wanneer worden ze bij jou geleverd, weet je dat al?

@Zegel
Je opstelling ziet er geweldig uit!

Volgens mij had je behalve de twee Wilson Benesch Torussen ook Wilson Benesch monitoren en een voor en eindversterker van AudioNet.
Wat ik begrijp is het laag ongeveer van gelijke kwaliteit. Hoe zit het echter met het midden en hoog?
En hoe klinkt het geheel in vergelijking met je oude set?

Ik heb zelf de Kii luidsprekers gehoord bij de introductie bij Wifimedia en vond ze erg goed klinken.
Binnenkort hoop ik ze nog een keer te kunnen beluisteren met de nieuwe firmware update.

twani

Citaat van: zegel op februari 23, 2016, 14:46:38
Uit wat posts elders op het forum leid ik af dat Katwax binnenkort zijn Kii's mag verwelkomen. Dat deed me eraan denken dat ik nog foto's had beloofd: hierbij. De stands zijn van een bedrijfje uit Engeland ( Audio Suspension) wat met name bekend is van de mooie draaitafel stands. Dit is hun eerste luidsprekerstandaard naar het idee van een locale hangbrug -  ism Track Audio voor het metaalwerk en de "speaker shoes".  Deze stands kosten de helft van die van Kii zelf, en worden op maat gemaakt. Ik ben ook hier heel tevreden mee, het geeft ruimte in de kamer en maakt de Kii's nog wat strakker in het laag.

Mijn Kii's zijn inmiddels wel ingespeeld, ik ben er nog heel tevreden mee. Over een maand of zo verwacht ik mijn render ( Sonore microrendu met Uptone "mistery" voeding)  ter vervanging van mijn Nuc  in gebruik te nemen; en natuurlijk ergens in mei de Kii Control. Enige openstaande vraag is of ik als Roon server een nas ga gebruiken als de Roon-Linux versie uit is; of dat ik performance wise bij mijn Nuc - maar nu alleen als server blijf.

Overigens, achter de Pastoe kast - ingezaagd in de vloer mijn 60" TV die op commando omhoog komt  ;D







Fraai interieur :).

Je opmerking over de prijs van de stands.......die klopt? :wacko:

newday

Citaat van: twani op februari 24, 2016, 22:47:59
Fraai interieur :).

Je opmerking over de prijs van de stands.......die klopt? :wacko:

Ik las er ook eerst iets anders in dan wat er daadwerkelijk stond, nog een keer lezen  ;)