JeroenGRT’s setje

Gestart door JeroenGRT, december 31, 2009, 18:34:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGRT

De Marantz SR9600 is verkocht, hiervoor is een goedkopere surround receiver voor in de plaats gekomen...de Onkyo TX-NR808. Deze kan mooi in de kast staan (wel met het deurtje open als hij aan staat), zodat mijn Chord stereo set en Astin Trew cd speler nu naast elkaar kunnen staan. De Onkyo voelt niet echt als een downgrade t.o.v. de Marantz SR9600, wat een spektakel! De calibratie functie van Audessey deed het prima, binnen 15 minuten alle luidsprekers goed ingesteld. De Onkyo receiver hoeft alleen mijn center speaker en rear speakers aan te sturen, de front kanalen doet de Chord set. Ook op stereo gebied meer dan prima, gevoelsmatig klonk de SR9600 op stereo gebied wat mooier...maar op surround gebied geef ik zeker de voorkeur aan de Onkyo! Wat ook meteen opvalt aan de Onkyo is de upscaling...die is er zeker op vooruit gegaan.

Ik heb ook een tweetal andere kabels aangeschaft, een Furutech Evolution II interlink tussen bron/voorversterker en een Furutech FA220 tussen voor-, en eindversterker. Heb ook nog even een tijdje vergeleken met een Cardas Cross interlink, in het begin dacht ik de voorkeur te geven aan de Cardas...maar bij mij werden s-klanken versterkt met deze interlink. De Furutech gaf bij mij een wat natuurlijker sound, en is zeker een verbetering t.o.v. de Cardas Crosslink die ik er eerst tussen had. Ook heb ik dit weekend een Humax irhd5000 hdtv decoder aangesloten, ik had nog een samsung sd decoder. Bij sommige zenders is het beeld sterk verbeterd..maar sommige (niet hd) zenders vind ik minder t.o.v. de sd decoder. Signaal is 60%....wellicht dat ik met de bekabeling eens aan de slag moet.

Nu heb ik afgelopen vrijdag mijn Chord eindversterker ter reparatie aangeboden bij W&W Audio, soms viel een kanaal weg..wanneer je het volume dan iets harder zette dan was het weer goed. Waarschijnlijk iets van een relais schakeling of iets dergelijks, maar word als het goed is onder garantie verholpen.
Kan alleen wel enige tijd duren voordat ik hem terug heb, om het leed enigzins te verzachten heb ik toen een Parasound 2100 voorversterker en 2125 eindversterker meegekregen. Hierbij merkte ik helaas op dat de voorversterker kuren vertoond, het linker kanaal speelt zachter dan het rechter kanaal. Nu heb ik dus de Chord voorvsterker aangesloten met de Parasound 2125 eindversterker...dat gaat wel goed.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Atmoz


Mooi apparaat die Onkyo O0

Hoe zit het met warmte ontwikkeling van die dingen tegenwoordig?
Toen ik me aan het oriënteren was speelde dit probleem veel.

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JeroenGRT

Thnx! Ik heb het ook gelezen over de warmte ontwikkeling, ik vind de warmte ontwikkeling erg meevallen..de SR9600 werd warmer  :D (en deze stond zelfs vrij opgesteld)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Xander32

Hey Jeroen, mooie sidegrade.
Maar wat zie ik: versterkertechnisch helemaal van de Astin Trew afgestapt?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Klopt! De Astin Trew versterker heb ik ingeruild bij W&W Audio, de AT3500 cd speler heb ik nog wel.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Mag ik vragen wat de reden was om de AT in te ruilen voor de Chord?

Sander.
Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2010, 19:05:21
Klopt! De Astin Trew versterker heb ik ingeruild bij W&W Audio, de AT3500 cd speler heb ik nog wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Citaat van: dre73 op november 29, 2010, 19:07:09
al eens met buisjes gewisseld?

Nog niet, maar ga ik zeker doen! Ik ga eerst de Philips Jan buis proberen. Bij Tonefactory kun je die al bstellen voor 18 euro zag ik, YamahaRXV heeft nu de EAT ECC 88 buis in de AT3500...deze schijnt nog weer een stuk mooier te klinken dan de Philips Jan, maar is ook fors duurder.

Citaat van: Xander32 op november 29, 2010, 19:27:39
Mag ik vragen wat de reden was om de AT in te ruilen voor de Chord?

Sander.

De AT klonk heel mooi met mijn speakers, maar kon soms net wat te laidback klinken. Het middengebied was een beetje terughoudend, de Chord trekt dit mooi open. Bovendien konden mijn speakers wel wat snelheid gebruiken, de Chord voor-, en eindversterker is mijn beleveing dan ook een goede match met de Scan Speak Vertigo speakers.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

gewoon de jan er in ;)
eat is overpriced.
en wel en paar weken laten zitten!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Helder, een afgewogen beslising dus die mooi uitpakt.
Veel plezier ermee! Enne: foto`s  ;).   (ik zit te suffen ... zwaar weekend gehad).


Sander.
Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2010, 20:04:51
De AT klonk heel mooi met mijn speakers, maar kon soms net wat te laidback klinken. Het middengebied was een beetje terughoudend, de Chord trekt dit mooi open. Bovendien konden mijn speakers wel wat snelheid gebruiken, de Chord voor-, en eindversterker is mijn beleveing dan ook een goede match met de Scan Speak Vertigo speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

De Chord voor-, en eindversterker klinkt erg goed alleen heb ik er helaas nog niet veel geluk mee gehad. Sinds enige tijd vertoond hij kuren, als de versterker zachtjes staat dan valt soms 1 kanaal weg. Zet je hem dan iets harder dan doet hij het weer. Nadat we geconstateerd hadden dat het met de eindversterker te maken had, heb ik hem ter reparatie aangeboden bij W&W audio. In de tussentijd (zo'n 6 weken) heb ik een Parasound 2100 en 2125 voor/eind versterker thuis gehad, dit was geen goede match met mijn speakers.

Vorige week heb ik de Chord eindversterker opgehaald, een relais was vervangen. Helaas vertoonde de eindversterker nog steeds dezelfde kuren. Bovendien treed het probleem niet alleen op tijdens lage volumes, het kan ook zo zijn dat 1 kanaal wegvalt na een tijd luisteren. Aangezien ik in het verleden ook al een probleem constateerde bij een Chord spm 800 heb ik vandaag de hele Chord set maar teruggedaan naar W&W audio, want het probleem met de eindversterker is er nog steeds. Gevoelsmatig krijg ik nu steeds minder vertrouwen in het merk Chord, ik baal er echt van. Het klinkt zo goed...maar het moet wel probleemloos werken!

Ik zit er dus over te denken om naar een ander merk te gaan, van W&W heb ik vandaag in ieder geval een Marsh P2000 voorversterker, en een Belles 150A Reference meegenomen. Eerste indruk t.o.v. de Chord is dat er iets detail verloren is gegaan in het mid/hoog, maar het klinkt allemaal wel erg muzikaal. Heeft ook behoorlijk wat autoriteit in het laag, klinkt een stuk 'voller' dan de Chord. De Chord is daarentegen iets sneller. Vooralsnog werkt het in ieder geval probleemloos....alhoewel....de Belles bromt wel een beetje....niet heel erg storend...het is minimaal maar toch. Hij word ook behoorlijk warm. Ik heb in ieder geval de eerste versie hier staan van de 150A Reference, ik zag dat er een nieuwe versie van is (V2) en deze in de UK nieuw £2300
kost. Dan lijkt me een tweedehands prijs van een 150A Reference (V1) a 2750 euro bij W&W wat aan de hoge kant...iemand enig idee wat de nieuwprijzen zijn in NL?


Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JeroenGRT

Tja hij zou gerepareerd zijn...maar nog steeds niet goed dus. De Belles bevalt ook wel erg goed hier... ;) , eigenlijk moet daar nog een mooie Belles 28A vv bij  :) . Of iets anders??? ARC LS25 / VTL 5.5 TL check highendbroker  :)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

perreaux en audio research! :D

is het garantie dan?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JeroenGRT

Is nog garantie...zolang heb ik de chord nog niet. Ik heb laatst de ARC LS2 gehoord....oei das mooi!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

dre73

Citaat van: JeroenGRT op januari 16, 2011, 11:40:11
Is nog garantie...zolang heb ik de chord nog niet. Ik heb laatst de ARC LS2 gehoord....oei das mooi!

hier zal de sp-14 ook niet snel vertrekken ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MarkD

Oei, da's balen zeg van die Chord! :( Heeft het zo lang geduurd, is het nog niet goed. Ik neem aan dat de Bond tegen het vloeken op dat moment beter niet aanwezig had moeten zijn... Ik zou toch de Chord laten repareren, maar dit keer goed. Bij wijze van service mag ie dan dit keer bij voorkeur thuis afgeleverd worden. Je blijft aan het op en neer rijden naar Enschede... Ik snap ook niet dat ze dit niet even goed testen.

Anders heb ik nog wel een mooi setje monoblokken staan. ;) Ik heb de Audiozones gisteren weer eens aangesloten en me er nogmaals over verbaasd hoe goed deze zich houden tegenover de bijna drie keer zo dure Electrocompaniets. :hmmm:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Former member 78

Citaat van: JeroenGRT op januari 15, 2011, 22:30:04
De Chord voor-, en eindversterker klinkt erg goed alleen heb ik er helaas nog niet veel geluk mee gehad. Sinds enige tijd vertoond hij kuren, als de versterker zachtjes staat dan valt soms 1 kanaal weg. Zet je hem dan iets harder dan doet hij het weer. Nadat we geconstateerd hadden dat het met de eindversterker te maken had, heb ik hem ter reparatie aangeboden bij W&W audio. In de tussentijd (zo'n 6 weken) heb ik een Parasound 2100 en 2125 voor/eind versterker thuis gehad, dit was geen goede match met mijn speakers.

Vorige week heb ik de Chord eindversterker opgehaald, een relais was vervangen. Helaas vertoonde de eindversterker nog steeds dezelfde kuren. Bovendien treed het probleem niet alleen op tijdens lage volumes, het kan ook zo zijn dat 1 kanaal wegvalt na een tijd luisteren. Aangezien ik in het verleden ook al een probleem constateerde bij een Chord spm 800 heb ik vandaag de hele Chord set maar teruggedaan naar W&W audio, want het probleem met de eindversterker is er nog steeds. Gevoelsmatig krijg ik nu steeds minder vertrouwen in het merk Chord, ik baal er echt van. Het klinkt zo goed...maar het moet wel probleemloos werken!

Ik zit er dus over te denken om naar een ander merk te gaan, van W&W heb ik vandaag in ieder geval een Marsh P2000 voorversterker, en een Belles 150A Reference meegenomen. Eerste indruk t.o.v. de Chord is dat er iets detail verloren is gegaan in het mid/hoog, maar het klinkt allemaal wel erg muzikaal. Heeft ook behoorlijk wat autoriteit in het laag, klinkt een stuk 'voller' dan de Chord. De Chord is daarentegen iets sneller. Vooralsnog werkt het in ieder geval probleemloos....alhoewel....de Belles bromt wel een beetje....niet heel erg storend...het is minimaal maar toch. Hij word ook behoorlijk warm. Ik heb in ieder geval de eerste versie hier staan van de 150A Reference, ik zag dat er een nieuwe versie van is (V2) en deze in de UK nieuw £2300
kost. Dan lijkt me een tweedehands prijs van een 150A Reference (V1) a 2750 euro bij W&W wat aan de hoge kant...iemand enig idee wat de nieuwprijzen zijn in NL?


Ik heb die Belles ook hier gehad.
Hier was er totaal géén brom oid aanwezig ;)

De eerste versie van de 150A was erg duur, zeker vergeleken de nieuwprijs
van de V2. Denk dat die daarom ''duur'' staat.

JeroenGRT

Vreemd, de brom is bij mij toch wel duidelijk hoorbaar. Overigens niet altijd. De Belles 150A Reference staat bij Highendbroker voor 1750 euro te koop, ruim 1000 euro goedkoper dan bij W&W. En dit is zelfs een nieuw/demo exemplaar. Ik heb dit vanmorgen al even aan Karel gemeld, helaas kon hij niet met de prijs meegaan. Maar jij vond de Usher eindversterker een verbetering t.o.v. de Belles?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Former member 78

Citaat van: JeroenGRT op januari 18, 2011, 16:55:25
Vreemd, de brom is bij mij toch wel duidelijk hoorbaar. Overigens niet altijd. De Belles 150A Reference staat bij Highendbroker voor 1750 euro te koop, ruim 1000 euro goedkoper dan bij W&W. En dit is zelfs een nieuw/demo exemplaar. Ik heb dit vanmorgen al even aan Karel gemeld, helaas kon hij niet met de prijs meegaan. Maar jij vond de Usher eindversterker een verbetering t.o.v. de Belles?

Ja, dat vond ik wel.
De Usher heeft erg veel power!

Iets wat mijn speaker erg nodig heeft ;)
Als je in de omgeving van Enschede woont, wil ik best met mijn
versterker langs komen ;)

En zeker voor wat de Usher nieuw kost, heb je heel erg veel versterker.

JeroenGRT

Bedankt voor het aanbod! Helaas krijg ik zo'n Usher eindversterker hier niet de woonkamer in, dus we hoeven het geeneens te proberen. Ben wel benieuwd wat je er beter aan vond. Toen ik Karel aan de lijn had was je bij W&W, jij vond dat de Ushers meer 'slam' had dan de Belles? Ik vind met name het laag erg goed, de Marsh voorversterker vind ik niet zo geweldig. Deze klinkt een beetje 'plat' , niet erg bijzonder.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Former member 78

Ja, de Usher gooit er power uit.
Heeft een lekkere slam, en ook iets meer detail in het mid en hoog.

Ook heeft de Usher een warme sound. Daar waar de Belles erg neutraal is!
Moet wel zeggen, dat de Belles het sub laag erg strak weergaf.

De Marsh VV ken ik niet.
Ik heb de Belles VT-01, das een buizen vv.

Jammer dat je de Usher er niet in krijgt, vriendin is eigenwijs? :P

JeroenGRT

Ik zoek eigenlijk ook geen warm klinkende versterker, ik heb er liever eentje die wat neutraler is. Denk dat ik toch maar eerst de Chord laat repareren, als het dan nog niet goed is dan gaat hij weer terug naar W&W en word de koop ongedaan gemaakt.

Ik ben in ieder geval wel onder de indruk van de Belles eindversterker, het is gewoon een erg muzikale klinkende eindversterker. Denk dat de combi met de 28A voorversterker een hele mooie is. De Usher vind ik zelf eigenlijk ook niet mooi, het ziet er in ieder geval wel erg krachtig uit :) . Jij ging 2 van die Ushers kopen?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Former member 78

Dat is wel de bedoeling voor in de toekomst, 2 van die dingen.
Echt lelijk vind ik 'm niet eens, en het is erg mooi gebouwd van binnen.
Ook erg stabiel, zelfs tot 1 ohm, dan geeft die 500 watt per kanaal.

Ik heb diverse malen Chord gehoord, maar schat Belles toch wat hoger in.
Is natuurlijk mijn persoonlijke smaak he ;)