Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Zefanja op november  2, 2011, 12:27:34
De 03 serie heb ik gezien inderdaad ja, maar nog nergens te koop gezien.

De 03 serie is toch al een tijdje te koop. Bij onze oosterburen heel goed leverbaar ;)

Citaat van: Zefanja op november  2, 2011, 12:27:34
Ik hoop ook echt dat ik er geen spijt van ga krijgen.
Ik herinner me roy nog, die ook zijn speakerkabels had vervangen voor in-akustik en dat pakte helaas niet goed uit.
En mijn akoestik is ook niet bepaald optimaal, maar we gaan het horen.

Heb je ze al definitief gekocht of ga je eerst testen.

Het kan altijd zijn dat de kabel niet bevalt en de match compleet verkeerd uitvalt. Zowel in de normale prijsklasse als in de dure prijsklasse. Het kan ook zijn dat juist de dure kabel slechter klinkt dan een goedkopere versie. Zelf meegemaakt met NordOst Heimdall en mijn huidige LS kabel. Heimdall kost het dubbele van mijn huidige LS kabel maar het totaal plaatje qua klank is in het voordeel van mijn huidige LS kabel. Niet dat de Heimdall niet matched in mijn set, integendeel maar hij moest zich gewonnen geven tenopzichten van mijn huidige kabel.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Zefanja

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  2, 2011, 16:55:33
De 03 serie is toch al een tijdje te koop. Bij onze oosterburen heel goed leverbaar ;)

Haha ok, nou dan heb ik met mijn ogen in mijn broekzak gekeken  ;D

CitaatHeb je ze al definitief gekocht of ga je eerst testen.

Het kan altijd zijn dat de kabel niet bevalt en de match compleet verkeerd uitvalt. Zowel in de normale prijsklasse als in de dure prijsklasse. Het kan ook zijn dat juist de dure kabel slechter klinkt dan een goedkopere versie. Zelf meegemaakt met NordOst Heimdall en mijn huidige LS kabel. Heimdall kost het dubbele van mijn huidige LS kabel maar het totaal plaatje qua klank is in het voordeel van mijn huidige LS kabel. Niet dat de Heimdall niet matched in mijn set, integendeel maar hij moest zich gewonnen geven tenopzichten van mijn huidige kabel.

Ik heb nog de optie om ze terug te sturen, dus dat scheelt weer.

Ja Madhouse had het zelfde probleem dat zijn W&M's beter klonken in zijn set dan de In-Akustik.
Ik ga ze eerst gewoon single wire aansluiten met een verbindingsbrug ertussen en even kijken wat het geeft.
Ik weet voor mezelf gewoon 1 ding zeker en dat is dat verzilverde kabels niet fijn werken in mijn set.
Dus ik wel eigenlijk sowieso van die ViaBlue af.
Ik hoop gewoon dat ze brengen wat ik er van hoop en anders verder zoeken.
Zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik anders moet proberen, ja misschien gewoon dikke koperen kabel.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maximus_Aurelius

Citaat van: Zefanja op november  2, 2011, 17:34:43
Haha ok, nou dan heb ik met mijn ogen in mijn broekzak gekeken  ;D

Ik heb nog de optie om ze terug te sturen, dus dat scheelt weer.

Ja Madhouse had het zelfde probleem dat zijn W&M's beter klonken in zijn set dan de In-Akustik.
Ik ga ze eerst gewoon single wire aansluiten met een verbindingsbrug ertussen en even kijken wat het geeft.
Ik weet voor mezelf gewoon 1 ding zeker en dat is dat verzilverde kabels niet fijn werken in mijn set.
Dus ik wel eigenlijk sowieso van die ViaBlue af.
Ik hoop gewoon dat ze brengen wat ik er van hoop en anders verder zoeken.
Zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik anders moet proberen, ja misschien gewoon dikke koperen kabel.

Er is genoeg keus uit (luidspreker) kabels. Je zult er van opkijken hoeveel kabel fabrikanten er zijn. iedereen kent wel de grote(re) kabel fabrikanten maar er zijn ontzettend veel kleine kabel fabrikanten die ook nog eens een ontzettend goede prijs/kwaliteits verhouding hebben.
Wie zoekt die vind ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Zefanja

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  2, 2011, 17:53:54
Er is genoeg keus uit (luidspreker) kabels. Je zult er van opkijken hoeveel kabel fabrikanten er zijn. iedereen kent wel de grote(re) kabel fabrikanten maar er zijn ontzettend veel kleine kabel fabrikanten die ook nog eens een ontzettend goede prijs/kwaliteits verhouding hebben.
Wie zoekt die vind ;)


Haha ja dat geloof ik graag. Ach eerst kijken wat de In-akustik gaat doen en in het geval dat het niks is rustig verder zoeken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Wanneer verwacht je de kabels trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

#430
Citaat van: Martijn90 op november  3, 2011, 09:57:38
Wanneer verwacht je de kabels trouwens?

De verwachting is dat de kabel morgen binnen is.

Hij word op de zaak afgeleverd, dus hoef me gelukkig niet druk te maken of er iemand thuis is  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november  3, 2011, 10:08:31
De verwachting is dat de kabel morgen binnen is.

Hij word op de zaak afgeleverd, dus hoef me gelukkig niet druk te maken of er iemand thuis is  ;D
Ah, dat is altijd makkelijk. Niks zo vervelend als een briefje op de mat vinden dat ze morgen terug komen 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  3, 2011, 10:10:15
Ah, dat is altijd makkelijk. Niks zo vervelend als een briefje op de mat vinden dat ze morgen terug komen 8)

Ja idd. Laat eigenlijk altijd alles op de zaak bezorgen.
En nu maar hopen dat het wat word met de kabel.
Akoestisch is mijn ruimte niet geweldig, dus vind het best spannend eigenlijk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Ja kan ik me goed voorstellen, zeker na de ervaringen van Roy natuurlijk. Wat voor kabel gebruik je nu?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  3, 2011, 12:02:54
Ja kan ik me goed voorstellen, zeker na de ervaringen van Roy natuurlijk. Wat voor kabel gebruik je nu?

Ik gebruik nu de ViaBlue sc4 in bi-amp.
Op zich een hele mooie kabel die geeft wat ik wil, maar soms net dat scherpe randje aan het hoog.
En dat vind ik nou net niet prettig. Het kan naar mijn mening ook iets dynamischer, maar zoals gezegd, akoestiek speelt ook een hele grote rol.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

#435
Het mooie van de kabels van inakustik (Referenz serie) is de mate van detail en de dynamiek. Dit kan in een ruimte (met enige reflectie) ook als te veel en vermoeiend worden ervaren. Maar dat hangt natuurlijk heel erg af van de set. Match met Marantz is overigens prima :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Match met Marantz en MA schijnt erg goed te zijn. Bij mij matchte het niet tussen Marantz, KEF en mijn akoestiek, dat werd erg vermoeiend maar de gene aan wie ik ze verkocht heb was helemaal happy met de kabels. Elke situatie is verschillen en ik hoop dat ze bij jouw wel Matchen Zefanja. Ik blijf lekker met mijn W&M spelen, ik vind mijn set nu goed zo (heb ook echt helemaal geen upgrade drang meer. Mijn topic is al heel ver afgezakt).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

@Roy: Prima dat je je set goed vind zo. Je hebt toch sinds kort een nieuwe hobby? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november  3, 2011, 12:17:21
Het mooie van de kabels van inakustik (Referenz serie) is de mate van detail en de dynamiek. Dit kan in een ruimte (met enige reflectie) ook als te veel en vermoeiend worden ervaren. Maar dat hangt natuurlijk heel erg af van de set. Match met Marantz is overigens prima :thumbs-up:

Daarom ben ik ook voor deze kabel gegaan.
Ik hoop inderdaad meer detail en dynamiek uit de set te halen.
En als het meezit kan ik ook één en ander doen aan de akoestiek.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Madhouse op november  3, 2011, 12:26:10
Match met Marantz en MA schijnt erg goed te zijn. Bij mij matchte het niet tussen Marantz, KEF en mijn akoestiek, dat werd erg vermoeiend maar de gene aan wie ik ze verkocht heb was helemaal happy met de kabels. Elke situatie is verschillen en ik hoop dat ze bij jouw wel Matchen Zefanja. Ik blijf lekker met mijn W&M spelen, ik vind mijn set nu goed zo (heb ook echt helemaal geen upgrade drang meer. Mijn topic is al heel ver afgezakt).

Ow dat wist ik niet. Goed om te weten.
Ik hoop ook dat ze matchen en uiteindelijk heeft het ook met smaak te maken.
Jou set klinkt zoals ik hem ken erg goed en als jij er zelf ook tevreden mee bent zou ik ook geen reden kunnen bedenken om te upgraden.
Voor mij is dit voorlopig ook de laatste upgrade.
Hierna is het gewoon de laatste dingen kopen en dan goed afstellen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

De kabels zijn binnen  :coffee:
En nu maar hopen dat het snel 6 uur is!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: HTip op november  3, 2011, 12:30:25
@Roy: Prima dat je je set goed vind zo. Je hebt toch sinds kort een nieuwe hobby? :D

Ja idd, een erg mooie nieuwe (maar dure) hobby  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Zefanja op november  4, 2011, 15:18:24
De kabels zijn binnen  :coffee:
En nu maar hopen dat het snel 6 uur is!
En? Het is nu al 2x 6 uur geweest :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

#444
En nu is het al 3 x 6 uur geweest  ;D
Maar de kabels zitten er tussen sinds vandaag en heb eigenlijk de hele dag muziek zitten luisteren.
En de eerste indrukken zijn goed.
Ik hoor meer detail in de muziek en het geluid lijkt losser te komen van de speakers.
Het hoog is soms een beetje schel, maar niet zoals met de andere kabel. Het is eerder helderder dan schel.
En het scherpe randje in het hoog moet minder worden naarmate de kabel verder ingespeeld raakt en ik moet zeggen dat het ook geen moment vervelend is geweest.
De speakers raken ook steeds meer ingespeeld en ben erg benieuwd wat het gaat worden als de kabel ook verder in is gespeeld.

Voor zover zeer tevreden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

#445
En nog even een plaatje van de kabels.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Vind het sowieso erg mooie kabels om te zien. Al wat verder met het inspelen?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

#449
Citaat van: Martijn90 op november  6, 2011, 21:13:41
Vind het sowieso erg mooie kabels om te zien. Al wat verder met het inspelen?

Ik ben vandaag de hele dag weg geweest en heb ze de hele dag laten spelen.
Ik zit nu de laatste cd van Maria Mena (Viktoria) te luisteren en wat dat klinkt heerlijk!
Gedetailleerd en open.
Gisteravond Bioshock 2 gespeeld en met sommige stukken heb je een hele dreigende bas en die kwam er zo mooi uit.
Tot zo ver heerlijk aan het genieten en zijn de kabels een uitstekende match.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |