Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Zefanja

Citaat van: The Vampire op mei 12, 2011, 16:36:53
En wat zijn die dingen??

De dingen die ik nog wil doen zijn de volgende:
-subdude
-soundcare spikes
-stands voor de rears
-nieuwe kabels voor de center en rears
Dat zijn de dingen die zeker gaan gebeuren
Waarschijnlijk zal er ook nog een antimode komen en zit toch te twijfelen om voor een nieuwe tv te gaan en dan toch naar plasma over te stappen.
En gezien de prijs van de pana 20 serie is de kans wel groter dat het gaat gebeuren.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Net even een topic geopend met de vraag welke stands ik zal aanschaffen.
Ik wil de vraag toch ook even hier stellen.

Ik ben op zoek naar luidspreker stands voor mijn rears.
De stands moeten ongeveer 60cm hoog zijn, stabiel en er redelijk uit zien.
Owja en niet belachelijk duur, zo rond de 200 á 300 euro.
De volgende heb ik zelf al op het oog.

-Norstone Stylum 3 http://www.norstone-design.com/media/NorStone/NORSTY3BK/STYLUM_HEADER.jpg
-Custom Design RS300 http://petertyson.co.uk/ebuttonz/ebz_product_images/master/cdrs300.jpg
-Partington Trohpy http://www.audioaffair.co.uk/images/uploads/PTNGTRP2.jpg

Iemand ervaring of advies over deze stands?
Of hebben jullie nog andere ideeën?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

truckerwilco

Kijk ook eens naar Dynaudio Stand 3. Ik heb ze zelf ook en vind ze erg mooi.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

Zefanja

Citaat van: truckerwilco op mei 13, 2011, 13:29:18
Kijk ook eens naar Dynaudio Stand 3. Ik heb ze zelf ook en vind ze erg mooi.

Thanks die set ik op mijn lijstje.
Trouwens een tijdje geleden Wilco.
Hoe is het met jou?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Leuk dat je die dozen met inhoud zo maar in de woonkamer aantrof :thumbs-up:

Mooie aanwinsten Zefanja! En meteen de knoop doorgehakt voor de rears...

Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Het is al even geleden, eigenlijk al veels te lang geleden...
Maar ik ben er weer :)
De afgelopen 5 maanden is er een hoop gebeurd en heb ik even de tijd voor mezelf genomen.
Eén van de laatste dingen die ik melde was een minder leuk bericht en in de tijd daarna is het er ook niet leuker op geworden.
Eerst de miskraam en daarna de relatie die ook over ging.
Daarna heb ik eigenlijk alles een beetje laten liggen en heb ik me alleen maar bezig gehouden met werk.
De rust heeft me goed gedaan en ben nu weer lekker bezig met van alles en nog wat en er zijn ook weer een hoop nieuwe leuke dingen gebeurd.

De set is op het moment nog het zelfde, want ook de hobby heb ik een tijdje laten liggen.
Maar daar komt nu weer verandering in.
Ik hoop binnenkort nog een paar dingen aan te schaffen die de set voor mij voorlopig compleet maken.
Eerste op het programma zijn de stands voor de rears en een mooie kabel voor de rears.
En dan zien we wel weer verder :)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Xander32

Citaat van: Zefanja op oktober 11, 2011, 15:16:17
Het is al even geleden, eigenlijk al veels te lang geleden...
Maar ik ben er weer :)
De afgelopen 5 maanden is er een hoop gebeurd en heb ik even de tijd voor mezelf genomen.
Eén van de laatste dingen die ik melde was een minder leuk bericht en in de tijd daarna is het er ook niet leuker op geworden.
Eerst de miskraam en daarna de relatie die ook over ging.
Daarna heb ik eigenlijk alles een beetje laten liggen en heb ik me alleen maar bezig gehouden met werk.
De rust heeft me goed gedaan en ben nu weer lekker bezig met van alles en nog wat en er zijn ook weer een hoop nieuwe leuke dingen gebeurd.

De set is op het moment nog het zelfde, want ook de hobby heb ik een tijdje laten liggen.
Maar daar komt nu weer verandering in.
Ik hoop binnenkort nog een paar dingen aan te schaffen die de set voor mij voorlopig compleet maken.
Eerste op het programma zijn de stands voor de rears en een mooie kabel voor de rears.
En dan zien we wel weer verder :)
Welcome back. Dat je nu maar weer een meer positieve periode in mag gaan!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Zefanja

Citaat van: HTip op mei 19, 2011, 21:49:17
Leuk dat je die dozen met inhoud zo maar in de woonkamer aantrof :thumbs-up:

Mooie aanwinsten Zefanja! En meteen de knoop doorgehakt voor de rears...

Veel luisterplezier :music:

Ja dat was een mooie verrassing.
Ik geniet er elke dag van!
Ben nu alleen even aan het puzzelen hoe ik alles neer moet zetten in de nieuwe woning.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Xander32 op oktober 11, 2011, 17:50:13
Welcome back. Dat je nu maar weer een meer positieve periode in mag gaan!


Sander.

Dank je wel!
De laatste paar maanden waren gelukkig weer positief.
Hopelijk kunnen we die lijn doortrekken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Welkom terug Zefanja! Goed om te lezen dat het weer goed met je gaat. Sluit me helemaal aan bij Sander.

Grtz, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 12, 2011, 12:56:02
Welkom terug Zefanja! Goed om te lezen dat het weer goed met je gaat. Sluit me helemaal aan bij Sander.

Grtz, Philip

Thanks Philip, het is goed om er weer te zijn!
Heb het gemist!
Heb te lang gewacht en dan maakt het soms moeilijker.
maar ik ben er weer helemaal :)
Ben je topic weer aan het bij lezen, heb een hoop gemist zag ik alweer.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Ik zal binnenkort een nieuwe foto plaatsen van de huidige opstelling.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Zo... even een nieuwe foto geplaatst.
Woon hier nog niet zo lang dus alles staat helaas nog niet.
Twijfel een beetje waar ik de center speaker moet doen en ik wacht nog op de stands voor de surround speakers.
Hopelijk kan ik alles snel afronden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Ziet er prima uit! Hoe hoog is het kastje? De mooiste oplossing voor je center zou zijn als je de TV kon ophangen en de center licht gekanteld op het meubel zou kunnen plaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 24, 2011, 08:32:22
Ziet er prima uit! Hoe hoog is het kastje? De mooiste oplossing voor je center zou zijn als je de TV kon ophangen en de center licht gekanteld op het meubel zou kunnen plaatsen.

Thank you  ;D
Het kastje is volgens mij 55cm hoog.
Ik zat eigenlijk te denken om de center op te hangen en dan iets naar beneden gekanteld.
Of is dat niet aan te raden?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

WimB

"Bijna klaar" :D
Dat is hier iets wat je niet vaak tegenkomt met al die "upgrade" perikelen op dit forum. ;)

HTip

Citaat van: Zefanja op oktober 24, 2011, 11:05:42
Thank you  ;D
Het kastje is volgens mij 55cm hoog.
Ik zat eigenlijk te denken om de center op te hangen en dan iets naar beneden gekanteld.
Of is dat niet aan te raden?
Kan ook. Zolang de tweeters met je fronts lijnen op de luisterplek kan je een prima bubble creëeren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: WimB op oktober 24, 2011, 11:09:09
"Bijna klaar" :D
Dat is hier iets wat je niet vaak tegenkomt met al die "upgrade" perikelen op dit forum. ;)
:D Toch niet een verwijzing naar mij hé? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: WimB op oktober 24, 2011, 11:09:09
"Bijna klaar" :D
Dat is hier iets wat je niet vaak tegenkomt met al die "upgrade" perikelen op dit forum. ;)

Hahaha, ach het is een mooie gedachte om klaar te zijn met je set.
Maar ik weet stiekem wel beter  ;D
Wil nu gewoon dat de set staat en goed afgesteld is en dan kunnen we zien of nog upgrades nodig zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 24, 2011, 11:14:39
Kan ook. Zolang de tweeters met je fronts lijnen op de luisterplek kan je een prima bubble creëeren.

Ja ik ben ook aan het kijken naar kantelbare planken o.i.d.
Ben altijd een beetje huiverig geweest om mijn tv op te gangen.
Maar misschien is het wel beter om te doen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op oktober 24, 2011, 11:22:12
Ja ik ben ook aan het kijken naar kantelbare planken o.i.d.
Ben altijd een beetje huiverig geweest om mijn tv op te gangen.
Maar misschien is het wel beter om te doen.
Kantelbare planken ben ik nog niet tegengekomen. Wat je zou kunnen doen is de achterkant van de center ophogen met dempers, of iets dergelijks. Plank moet overigens wel stevig hangen, want anders ligt de center op je mooie TV :nopompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 24, 2011, 22:29:05
Kantelbare planken ben ik nog niet tegengekomen. Wat je zou kunnen doen is de achterkant van de center ophogen met dempers, of iets dergelijks. Plank moet overigens wel stevig hangen, want anders ligt de center op je mooie TV :nopompom:

Ik heb al wel wat gevonden. Je hebt van de boekenplank houders die je kan kantelen en dan vast zetten.
Maar ik denk toch dat het ophangen van de tv word. Wil idd de center niet op de tv hebben.
De center moet dan ook iets gekanteld worden. Wat zou jij aanraden?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Je kan met een paar dempers de voorkant optillen. Als deze ook flexibel in hoogte zijn kan je het precies afstellen. Ik heb een hoek van 5 graden gemaakt en dat is mijn geval voldoende.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 25, 2011, 13:55:31
Je kan met een paar dempers de voorkant optillen. Als deze ook flexibel in hoogte zijn kan je het precies afstellen. Ik heb een hoek van 5 graden gemaakt en dat is mijn geval voldoende.

Dan maar eens op zoek of daar mooie oplossingen voor zijn.
Ow en als het meezit komt er binnenkort misschien toch een mooie upgrade, maar dat is nog even afwachten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |