Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yorkie13

Mooie set heb je zo, ik zou eerst de surrounds aanschaffen.
je kan eenvoudig zonder center draaien en toch 4.0 of 4.1 hebben.

Wat betreft de subwoofer, die kan je toch gewoon wat zachter zetten.

Ze zullen de Monitor Audio RX8 zeker ook ervaren bij films als je NO subwoofer instelt.......

Zefanja

Citaat van: RA SUBS op februari 23, 2011, 11:13:47
Mooie set heb je zo, ik zou eerst de surrounds aanschaffen.
je kan eenvoudig zonder center draaien en toch 4.0 of 4.1 hebben.

Wat betreft de subwoofer, die kan je toch gewoon wat zachter zetten.

Ze zullen de Monitor Audio RX8 zeker ook ervaren bij films als je NO subwoofer instelt.......

Dank je wel. Ik ben er nu ook meer tevreden mee dan met de oude set speakers.
Ik neig zelf ook meer naar de surrounds toe. Het stem geluid lijkt nu met de fronts ook gewoon uit het midden te komen.
Dan word de vraag alleen welke surrounds het gaan worden. De RX1, 2 of de RXFX.
Maar ja heb nog even de tijd om daarover te beslissen.

Dat kan idd. Misschien maar eens bij de buren gaan checken hoeveel last ze er van hebben.

Dat valt volgens mij wel mee. Ik vind de bass tot nu toe niet te worden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Poll toegevoegd. Ben ook benieuwd waarom jullie een bepaalde keuze zouden maken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

screw

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 13:42:46
Poll toegevoegd. Ben ook benieuwd waarom jullie een bepaalde keuze zouden maken.

Ik heb zelf de RX/FX moet zeggen dat ik bij het beluisteren thui sde RX1 beter vond maar deze kon ik helaas niet plaatsen.

Dus, mocht je de plek ervoor hebben pak de RX1! de RX/FX is ook waanzinnig goed maar de RX1 staat er toch een streepje boven.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

yorkie13

Ik ben pas van de RS/FX (voorloper RX?FX) naar een monitor als surround gegaan, en zou niet meer terug willen.

Maar heb je een plaatsingsprobleem , dan kan de RX/FX een prima oplossing zijn.

Zefanja

Citaat van: screw op februari 23, 2011, 14:47:42
Ik heb zelf de RX/FX moet zeggen dat ik bij het beluisteren thui sde RX1 beter vond maar deze kon ik helaas niet plaatsen.

Dus, mocht je de plek ervoor hebben pak de RX1! de RX/FX is ook waanzinnig goed maar de RX1 staat er toch een streepje boven.

Tegen wat voor plaatsings problemen liep je aan met de RX1?
Ik zit namelijk tegen de achtermuur aan en wil (als ik voor de RX1 of 2 ga) ze eigenlijk ophangen met een draaibare beugel of op stands zetten en dan gericht naar de bank.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Niet verwonderlijk dat mijn keuze voor de RX1 is natuurlijk!
Vond deze beter klinken (rustiger, minder "boomerig") dan de RX2.

Waar je rekening mee moet houden is dat de bass opening aan de achterzijde zit en er dus ruimte nodig is.
Tegen de muur hangen zou ik dus dan ook niet doen. Ik merkte zelf dat als ik ze wat verder van de muur zet, ze wat beter klinken.

Als ik jou was zou ik ze dus op stands naast de bank zetten en naar de bank toe gedraaid.

Zefanja

Citaat van: frankp op februari 23, 2011, 15:28:05
Niet verwonderlijk dat mijn keuze voor de RX1 is natuurlijk!
Vond deze beter klinken (rustiger, minder "boomerig") dan de RX2.

Waar je rekening mee moet houden is dat de bass opening aan de achterzijde zit en er dus ruimte nodig is.
Tegen de muur hangen zou ik dus dan ook niet doen. Ik merkte zelf dat als ik ze wat verder van de muur zet, ze wat beter klinken.

Als ik jou was zou ik ze dus op stands naast de bank zetten en naar de bank toe gedraaid.

De poorten zitten aan de bovenkant toch?
Als ik ze op zou hangen komen ze schuin naar beneden te hangen zodat er dus ruimte ontstaat voor de poort.
En anders zou ik altijd nog de port bungs erin kunnen stoppen.
Dat heb ik bij de RX8 gedaan en dat geeft een heel prettig resultaat.
Of zou je dat niet als optie aanraden?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

screw

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 15:13:29
Tegen wat voor plaatsings problemen liep je aan met de RX1?
Ik zit namelijk tegen de achtermuur aan en wil (als ik voor de RX1 of 2 ga) ze eigenlijk ophangen met een draaibare beugel of op stands zetten en dan gericht naar de bank.

Zie mijn draadje voor foto's!



Ik zit dus ook tegen de achterste muur aan en wou net als jouw ook de RX1 met een beugel bevestigen, maar na een tijdelijke test kwam de RX/FX beter uit de bus dan de RX1.

MAAR..... als ik d ebank van de muur plaatste en de RX1 achter me plaatste klonk dit vele malen beter dan de RX/FX, maar dit is niet toepasbaar in ons huis het is en blijft een huis waar mijn vrouwen kinderen ook in moeten leven (en ooit komt de dag dat de boys de deur uit zijn en dan claim ik een hokje  :devil: )
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Zefanja

Citaat van: screw op februari 23, 2011, 16:33:24
Zie mijn draadje voor foto's!



Ik zit dus ook tegen de achterste muur aan en wou net als jouw ook de RX1 met een beugel bevestigen, maar na een tijdelijke test kwam de RX/FX beter uit de bus dan de RX1.

MAAR..... als ik d ebank van de muur plaatste en de RX1 achter me plaatste klonk dit vele malen beter dan de RX/FX, maar dit is niet toepasbaar in ons huis het is en blijft een huis waar mijn vrouwen kinderen ook in moeten leven (en ooit komt de dag dat de boys de deur uit zijn en dan claim ik een hokje  :devil: )

Balen zeg, jij had echt geen andere mogelijkheid om de RX1 te plaatsen.
Ik heb nog een vensterbank achter de bank waar ze op zouden kunnen. Al weet ik niet of mijn vriendin dat zo een goed idee vind.
En anders heb ik nog de ruimte om ze op stands aan weerszijde van de bank zetten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 17:26:46
Al weet ik niet of mijn vriendin dat zo een goed idee vind.

Samenwonen betekend wel dat ze ruimte moet laten voor jouw hobby  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 23, 2011, 17:33:21
Samenwonen betekend wel dat ze ruimte moet laten voor jouw hobby  :D

Ze probeerd het. Ze snapt alleen de hoeveelheid tijd die ik er aan spendeer niet helemaal.
Maar met zoals het er nu bij staat is ze wel heel erg blij.
Ze zei laatst zelf dat de nieuwe speakers perfect in het huis passen en absoluut niet te groot zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

screw

Citaat van: Madhouse op februari 23, 2011, 17:33:21
Samenwonen betekend wel dat ze ruimte moet laten voor jouw hobby  :D

Moet je eens gaan trouwen, en kinderen hebben  :angel:

Ow wacht ik lijk wel te klagen  ;D ... nee is niet terecht ik mag mijn koi vijver houden, motor rijden (ducati 1098S), en mijn muziek liefhebberij.... dan neem ik wel op de koop toe dat ik het "maar" met een RX/FX moet doen  :headbanging:

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 17:58:17
Ze probeerd het. Ze snapt alleen de hoeveelheid tijd die ik er aan spendeer niet helemaal.
Maar met zoals het er nu bij staat is ze wel heel erg blij.
Ze zei laatst zelf dat de nieuwe speakers perfect in het huis passen en absoluut niet te groot zijn.

Moet je eens tot in de vroege ochtend een remote gaan programmeren (en dat een dag of 4-5)   :sarcasm:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 17:58:17
Ze probeerd het. Ze snapt alleen de hoeveelheid tijd die ik er aan spendeer niet helemaal.

Herkenbaar  ;D

Citaat van: screw op februari 23, 2011, 18:29:20
Moet je eens gaan trouwen, en kinderen hebben  :angel:

Trouwen gaat bij mij in mei gebeuren  ;D

Citaat van: screw op februari 23, 2011, 18:29:20
Ow wacht ik lijk wel te klagen  ;D ... nee is niet terecht ik mag mijn koi vijver houden, motor rijden (ducati 1098S), en mijn muziek liefhebberij.... dan neem ik wel op de koop toe dat ik het "maar" met een RX/FX moet doen  :headbanging:

Duc 1098S = heel hoog jaloezie gehalte  :wub:

(heb je ergens foto's?)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op februari 23, 2011, 19:58:39
Mooie kabeltjes zijn dat  8)  :happy:

Nieuwe pluggen en zonder mantel. Mag Zefanja ff lekker gaan testen voor me  :tongue2: (en houden natuurlijk)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: screw op februari 23, 2011, 18:29:20
Moet je eens gaan trouwen, en kinderen hebben  :angel:

Hmm ze heeft het al veelvuldig over kinderen. En als er kinderen komen word er ook getrouwd.

Citaat
Ow wacht ik lijk wel te klagen  ;D ... nee is niet terecht ik mag mijn koi vijver houden, motor rijden (ducati 1098S), en mijn muziek liefhebberij.... dan neem ik wel op de koop toe dat ik het "maar" met een RX/FX moet doen  :headbanging:

Ach die middenweg moet er zijn toch.

Citaat
Moet je eens tot in de vroege ochtend een remote gaan programmeren (en dat een dag of 4-5)   :sarcasm:

Hahaha nou ik hoef dat maar 1 keer te doen en dan krijg ik al een preek dat ik mn ritme om zeep help enz. :blink:

Ach het grote verschil is dat zij heel outgoing is en ik me makkelijker thuis vermaak.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 16:25:53
De poorten zitten aan de bovenkant toch?
Als ik ze op zou hangen komen ze schuin naar beneden te hangen zodat er dus ruimte ontstaat voor de poort.
En anders zou ik altijd nog de port bungs erin kunnen stoppen.
Dat heb ik bij de RX8 gedaan en dat geeft een heel prettig resultaat.
Of zou je dat niet als optie aanraden?

Poorten zitten inderdaad boven, maar ik heb gemerkt dat bij een afstand van minimaal 20-30 cm van de muur ze het beste klinken.
Met die pluggen erin vond ik het bij mijn RX1-en juist geen porum (het geluid dan).
Het moeilijke is, het blijft toch altijd persoonlijk....

Zefanja

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 17:58:17
Ze probeerd het. Ze snapt alleen de hoeveelheid tijd die ik er aan spendeer niet helemaal.
Maar met zoals het er nu bij staat is ze wel heel erg blij.
Ze zei laatst zelf dat de nieuwe speakers perfect in het huis passen en absoluut niet te groot zijn.
Citaat van: Madhouse op februari 23, 2011, 18:34:52
Herkenbaar  ;D

Ik denk dat Philip hier 1 van de weinige gelukkige is met een vrouw die er volgens mij net zoveel van houd als hij zelf.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 23, 2011, 19:56:27
Belofte maakt schuld! (ze zijn onderweg)
Citaat van: Madhouse op februari 23, 2011, 19:59:35
Nieuwe pluggen en zonder mantel. Mag Zefanja ff lekker gaan testen voor me  :tongue2: (en houden natuurlijk)

Super!!! Die zien er mooi uit.

Die gaan we eens goed aan de tand voelen.
Nogmaals bedankt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 23, 2011, 20:43:49
Die gaan we eens goed aan de tand voelen.
Nogmaals bedankt.

Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden. Maar red je het wel met de lengte?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: frankp op februari 23, 2011, 20:39:52


Poorten zitten inderdaad boven, maar ik heb gemerkt dat bij een afstand van minimaal 20-30 cm van de muur ze het beste klinken.
Met die pluggen erin vond ik het bij mijn RX1-en juist geen porum (het geluid dan).
Het moeilijke is, het blijft toch altijd persoonlijk....

Hmmm dat word uit proberen dan.
Maar ik wil de speakers naast de bank hebben en dan van weerszijde op de bank richten.
Ben met dat idee geen zoeken en ik heb beugels gezien waarmee dat mogelijk is.
Hiermaa hebben ze aan de achterkan dan alle ruimte.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 23, 2011, 20:45:18
Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden. Maar red je het wel met de lengte?

Ik ben ook erg benieuwd.
Hoe lang is de kabel?
De HDMI tussen de receiver en de speler is 0.6m
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |