Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

buckler

Hahaha lol.... moest ik wel om lachen Leo ;D
En ik maar denken dat Richard de enigste droogkloot hier op dit forum is  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Oh ja, dit speelt ook nog! De Classé is ook weer tot leven gewekt door Jossie. Nu nog een onderdeel bestellen en definitief repareren heb ik begrepen.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Gaaf man. Wat is er nu defect Theo?

Citaat van: Teejoo op maart  5, 2022, 19:29:40
Oh ja, dit speelt ook nog! De Classé is ook weer tot leven gewekt door Jossie. Nu nog een onderdeel bestellen en definitief repareren heb ik begrepen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fox

DC van VUE of Pathe?

Citaat van: reza op maart  5, 2022, 13:59:24
Wel grappig..
Iedereen ( ook ik ) wil meer licht met HDR.
Maar ik ben van de week weer eens naar de Dolby zaal geweest wat referentie is, zoals iedereen wel weet. Maar HDR ziet er daar toch ook niet altijd spectaculair uit, sterker nog, wij hebben thuis gewoon meer licht op het doek. Dus of het altijd de bedoeling is van een regisseur/producer/ dat je veel licht hebt is natuurlijk maar de vraag.

reza

#5030
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: vik op maart  6, 2022, 09:30:00
Gaaf man. Wat is er nu defect Theo?
Een kleine transformator die alle relais aanstuurt dacht ik. En nog wat kleine onderdelen bij het standby deel.

anton

Ben benieuwd Teejoo.....nog films bekeken met de panamorph lens ?????

Teejoo

#5033
Citaat van: anton op maart 10, 2022, 09:36:39
Ben benieuwd Teejoo.....nog films bekeken met de panamorph lens ?????
Zeker!

Ik heb de afgelopen dagen veel getest met de DRC lens. Het functioneert prima in mijn situatie en op mijn projectie afstand, waardoor ik ook maar minimale vervorming heb aan de randen. Ik heb ook het idee dat het met deze op maat gemaakt lenzen veel eenvoudiger is om het perfect te krijgen omdat hij vast aan de JVC behuizing zit. Ik vind het beeld ook mooi met die analoge 'look' en iets meer diepte.

Onder de streep is het verschil voor mij, in mijn situatie, echter te klein voor de investering. Ik wijt dit primair omdat ik het extra licht niet nodig heb met mijn relatief kleine scherm. Ik heb ook gemerkt dat het te ver dichtzetten van de iris op een gegeven moment het beeld vlakker/minder dynamisch maakt. Zo tussen de -3 en -7 lijkt een beetje de sweetspot. En met de lens ga ik daar overheen.

Als ik echter een groter scherm zou hebben dan mijn 224cm brede exemplaar dan kan ik me wel heel goed voorstellen dat je blij wordt van het totaal dat de DRC lens biedt. Dan heb je en meer licht en de toch wel mooie 'look'.

De Envy was ook heel duur, maar geeft voor mij wel een enorme meerwaarde. Dat vindt ik echt een fantastisch apparaat.

Kortom, de lens is weer netjes ingepakt en ligt gereed tot Werner de finale kalibratie komt doen.

Ik zou als je je interesseert voor een lens ook vooral testen in de eigen situatie. Die is tenslotte bij iedereen anders.

En het is uiteraard net zoals bij audio: wil je de laatste procenten verbetering, dan kost dat altijd veel geld. En aangezien ik nog steeds meer audio gericht ben ga ik het hoofdstuk beeld nu ook voor de komende jaren afsluiten. Ik ben helemaal tevreden met mijn NZ8/Envy combi.

Nu nog wachten tot de Classé retour komt en dan is het goed.


anton

Licht is een erg persoonlijk gevoel kom ik steeds meer achter. Bij de demo in Simmenrath met de Barco,s begon ik af en toe met mijn ogen te knijpen , zoveel licht kwam er af en toe op mij af......je kunt dan op papier wel perfecte waardes hebben, als je met toegeknepen ogen zit te kijken dan heb je daar niets aan.
Die laatste procenten kosten  de meeste centen.......en idd. : testen moet je altijd in je eigen ruimte doen (ben ik na al die jaren wel achter gekomen  8))

Teejoo

#5035
Gisteravond The marksman gezien in de Teejooscoop. Echt weer genieten! Mooie beelden en toch wel een van mij favoriete acteurs.

De audiotrack klink erg goed (ondanks dat ik nu de Atmos toplaag mis), en het beeld was fantastisch! Ik betrap me er gedurende de film op dat ik soms gefascineerd naar het beeld zit te kijken: zowel naar het totaal, kleuren en details. Echt een fantastische combo die NZ8 met de Envy. Want die laatste werkt met een scope screen gewoon geweldig, niet alleen qua scaling naar 4096x2160 of met het realtime auto switchen van de aspect ratio's, maar met zaken als ondertiteling en uiteraard 3DLut kalibratie.



anton

Goede film idd. Heb laatst nog naar Ice Road gekeken, ook met Liam Neeson. Dit is ook echt weer zo,n film waarin hij helemaal tot zijn recht komt !! Met Auro3D track !!

denoontje

Citaat van: anton op maart 16, 2022, 07:51:26
Goede film idd. Heb laatst nog naar Ice Road gekeken, ook met Liam Neeson. Dit is ook echt weer zo,n film waarin hij helemaal tot zijn recht komt !! Met Auro3D track !!

Heb je het origineel ook gezien?

Teejoo

#5038
Citaat van: anton op maart 16, 2022, 07:51:26
Goede film idd. Heb laatst nog naar Ice Road gekeken, ook met Liam Neeson. Dit is ook echt weer zo,n film waarin hij helemaal tot zijn recht komt !! Met Auro3D track !!
Die heb ik nu binnen op UHD! Goed om te horen dat je hem goed vond.  Op de UHD lijkt een DTS 5.1 track te staan. Maar dat komt helemaal goed met de Dolby upsampler. De Auro track gebruik ik toch nooit (als ik hem überhaupt tegenkom)

Teejoo

#5039
Het gaat na een lange voorbereiding eindelijk gebeuren: een dedicated server voor mijn geripte filmcollectie! Zie ook dit topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177218.msg3555880#msg3555880

Ik ben al zo'n 18 jaar lossless muziek aan het streamen vanaf mijn Windows server. Ook stream ik daar vanaf gedownloade TV series voor in de woonkamer.

Het gemak en overzicht van streamen is gewoon top. Zeker als je die mooie videowalls ziet.

In de Teejooscoop wil ik met films geen compromis in beeld en geluidskwaliteit. Vandaar dat alleen zelf 1:1 rippen acceptabel is. En daar zat hem ondanks wat pogingen de bottleneck. Met testen bleek dat er bij een redelijk groot % fouten waren bij primair UHD's, ondanks dat het een zogenaamde UHD friendly drive was. Een andere onzekere factor was het kiezen van de juiste video in MakeMKV. Dat los ik op door toch de gehele disc te rippen.
De doorbraak kwam echter nu MakeMKV officiële Pioneer UHD drives ondersteund. En dat gaat tot nu toe prima. Ik rip nu tegelijk met mijn laptop en PC, dus dat scheelt weer als je 1300 discs gast rippen.

Eigenlijk jammer dat er geen videotheken zijn!

De streamer zelf zal waarschijnlijk de Zappiti Reference worden.


anton

Mooie stappen Teejoo  :headbanging: :headbanging:

Teejoo

#5041
Zoals ook al aangegeven in het Dune topic de keuze gemaakt en de Dune HD Max Vision 4K besteld:



En morgen starten met de bouw van mijn über Unraid server..




PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Lekker pielen Theo mooie kast!   :pompom:

Ik zie dat je de knoop hebt doorgehakt voor een Dune. Toch lees ik wisselende berichten en meningen over de Dune vs Zappiti. Ik zal een keer kijken of ik er één op de kop kan tikken en dan neem ik hem mee naar CM zodat hij kan kijken of ze onder de motor kap 100 procent identiek zijn. Vanaf een foto lijken ze vrij wel identiek maar dat weet je pas als als je hem voor je hebt en kun je niet beoordelen vanaf een foto.

Veel plezier met bouwen!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Harry HT

Citaat van: Teejoo op maart 31, 2022, 22:00:38
Zoals ook al aangegeven in het Dune topic de keuze gemaakt en de Dune HD Max Vision 4K besteld:



En morgen starten met de bouw van mijn über Unraid server..



Gefeliciteerd met de Dune, ben benieuwd of ie gaat bevallen.

Deze fractal kast heb ik ook alweer bijna 3 jaar staan, nog steeds zeer tevreden mee  :exclamation:

Succes met bouwen  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Marco66

Succes en plezier met de bouw, lijkt mij mooie oplossing.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

Citaat van: vik op april  2, 2022, 07:55:46
Lekker pielen Theo mooie kast!   :pompom:

Ik zie dat je de knoop hebt doorgehakt voor een Dune. Toch lees ik wisselende berichten en meningen over de Dune vs Zappiti. Ik zal een keer kijken of ik er één op de kop kan tikken en dan neem ik hem mee naar CM zodat hij kan kijken of ze onder de motor kap 100 procent identiek zijn. Vanaf een foto lijken ze vrij wel identiek maar dat weet je pas als als je hem voor je hebt en kun je niet beoordelen vanaf een foto.

Veel plezier met bouwen!
Er zijn uiteraard verschillende meningen. Ik mis bij Dune nog de optie om films aan een lijst toe te voegen bijvoorbeeld. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat Dune de software levert voor Zappiti, en daar doet Zapitti z'n eigen zaken aan toe voegen. En ik kan me voorstellen dat dat de reden is dat het toch weer wat langzamer is zoals Leo verklaard. Jij vergeleek het met Samsung met z'n eigen laag over Android. Hardware gaan we dus nog zien. Maar het zou mooi zijn als de Dune ook aangepast kan worden door CM. Daarnaast nog de discussie over het output signaal, waarbij de Zappiti standaard teveel saturatie zou hebben.

Ik heb het idee dat ook Dune nu weer stappen maakt nu ze de software voor Zappiti leveren als ik lees hoe veel de afgelopen maanden verandert. Misschien hebben ze nu budget? Goede ontwikkeling in elk geval voor beide merken!

papaleo

Hey Theo...
Gefeliciteerd met je aanschaffen en je nieuwe project.  :thumbs-up:

En wbt de Zappiti;
Te veel Saturatie/verzadiging is mij niet bekend en nooit opgevallen.
Wel, en wat ik je al aangaf is dat de Zappiti Reference (net als mijn eerdere Pro) in mijn optiek het beste plaatje neerzet van alle MP's die ik heb gehad...en nogmaals het is geen wereld van verschil maar het beeld is meer 'gestoken/scherpper' met meer (3D) diepte overall.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op april  2, 2022, 12:05:29
Hey Theo...
Gefeliciteerd met je aanschaffen en je nieuwe project.  :thumbs-up:

En wbt de Zappiti;
Te veel Saturatie/verzadiging is mij niet bekend en nooit opgevallen.
Wel, en wat ik je al aangaf is dat de Zappiti Reference (net als mijn eerdere Pro) in mijn optiek het beste plaatje neerzet van alle MP's die ik heb gehad...en nogmaals het is geen wereld van verschil maar het beeld is meer 'gestoken/scherpper' met meer (3D) diepte overall.
Klopt idd Leo,

Dit wordt mijn eerste ervaring dus ben benieuwd! Switchen kan altijd nog als hij niet bevalt.

Teejoo

Inmiddels al meer dan 200 films lossless geript naar de server! Het gaat echt super met die Pioneer drives ism MakeMKV.

De Dune is dus retour gegaan. Media player ga ik dus op m'n gemakt bekijken. Het is nog steeds belachelijk dat de ATV geen lossless uitgeeft, want dan had je kwalitatief met Infuse toch wel iets goeds.