PRIVETOPIC: Ik heb interesse in een volwaardige DBT

Gestart door Raphie, augustus 23, 2010, 12:17:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb interesse om op korte termijn mee te doen aan een volwaardige DBT

Ja leuk
8 (33.3%)
nee, ik pas
16 (66.7%)

Totaal aantal stemmen: 24

blue-eyes

Citaat van: EJ op augustus 23, 2010, 20:14:40
Eigenlijk verwachten we natuurlijk ook een tenminste 1 admin en tenminste 1 moderator. ;)

Wij als admins (zelfde tegenwoordig als moderator) zijn uiteraard onpartijdig :D

Ik wil best de boel controleren als een soort van notaris, maar meedoen doe ik niet. Ik leef in mijn eigen waarheid en die vind ik fijn. Ik hoef dat niet te onderbouwen met feiten of bevindingen. Dat wil ik graag zo laten.
Ik vind het leuk om mensen te leren kennen, maar vraag me niet waarom iets "zo" is. of waarom ik bepaalde functionaliteit niet gebruik etc., ik wil gewoon kijken en luisteren.
Als een blokje hout beter klinkt. Niet? Wegflikkeren. Werkt het wel? Mooi. Maar waarom? Interesseert me geen bal.

Die houding heb ik ook met dit soort dbt's, hoe interessant ook om te volgen. Maar meedoen, nope.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dekkersj

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 23, 2010, 20:17:45
Die kan niet veel anders doen dan niet reageren, netjes blijven en eventueel bij een uitwas de mod vragen op te schonen.
En dat geldt voor alle topics, forumbreed? Of worden er uitzonderingen gemaakt bij bv de showcase waar het kennelijk not done is anders te reageren dan wat de TS verwacht. Of kritische vragen stellen bij de gesponsorde onderdelen?

Ik ben het referentiekader aan het aftasten zoals je begrijpt. Ooit ben ik met mijn kritische vragen verbannen naar slechts 1 topic en vervolgens 1 subforum. Ik vraag me dus af of het forumbeheer anders is geworden.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Ejorne

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 18:31:30
Jazeker, sterker nog, ik zou graag Scrutinizer,  Ejorne en TipTop ook willen uitnodigen om deel te nemen.

Grappig. Je weet dat ik believer noch scep ben. Je weet ook hoe ik tegen een dbt voor waarneming aankijk. Ja, audio is geen video ik weet het... toch beide betrekking hebbende op het (al dan niet supersnel) na elkaar waarnemen. Ook de door andere geopperde mogelijke experimentator effecten en dergelijke hebben voor mij nog steeds geen sluitend antwoord of uitsluiting.

Ik zal dus na deze test zeer waarschijnlijk nog steeds geen believer of scep zijn.

Maar Lelystad is voor mij minder dan een half uurtje, dus ik wil er graag bij zijn als er nog een gaatje is. Maar mocht het aantal aanmeldingen de limiet overschrijden dan mag je mij als eerste schrappen. Ik ga geen mogelijke slachtoffers van je testje in de weg zitten, mijn zieltje zul je sowieso niet winnen.

Echter, de laatste week van sept en de eerste van okt ben ik met vakantie. Dus zal ik met de huidig voorgestelde datum niet kunnen deelnemen.  

EJ

De mogelijke uitkomsten zijn als volgt denk ik:

1 iemand hoort geen verschil, weet dat van te voren, niets aan de hand.
2 iemand hoort geen verschil, denkt van wel, heeft een teleurstelling.
3 iemand hoort wel verschil, weet dat van te voren, vindt de goedkope versie mooier dan de dure, heeft een teleurstelling.
4 iemand hoort wel verschil, weet dat van te voren, vindt de dure versie mooier dan de goedkope, niets aan de hand.

Uit gewoon nieuwsgierigheid, zijn scenario's 2 en 3 de scenario's waarom de believers niet mee willen doen?

Als we nu zorgen dat de uitkomsten strikt vertrouwelijk per persoon blijven, kunnen we dan meer mensen overhalen?

blue-eyes

Zwart-wit genomen geldt die stelling voor alle topics, threads.
Alleen voor "private threads" zoals de showoff van je equipement wordt wat strenger en directer aangepakt. Dit om de reeds uitgelegde redenen, waarin gelukkig zich meerdere mensen wel in kunnen vinden.
Probleem is alleen dat er het gevaar van willekeur op ons afkomt. Het forum is dermate groot en post dermate snel dat je alleen hetgene ziet wat gemeld wordt en wat er op dat moment langskomt.
Dat blijft een verbeter / aandachtspunt.
Verder wil ik best erkennen dat er regels zijn, maar dat met 8 moderators het wel eens lastig intepreteren is, we hebben op de achtergrond ook best wel stevige discussies over bepaalde zaken.

Ik zou het fijn vinden dat wij niet meer nodig zouden zijn. Dat een ieder in zijn waarde wordt gelaten, nette bewoordingen worden gebruikt en men niet hun eigen waarheid (even losgelaten of dat de feitelijke waarheid is of je eigen waarheid) steeds moet prediken. Met name ene ander in zijn waarde laten en respecteren.
Discusseer waar nodig en mogelijk, met plezier. Het is leerzaam voor iedereen.
En tel tot 10, lees de postings 3 maal door, bedenk dat geschreven woord niet altijd zo bedoeld is als jij opvat, etc. Mensen trekken alles persoonlijk aan. Helaas.
Allemaal utopische dooddoenertjes.....

Toch?


p.s. Verbannen is een zwaar woord, maar ik begrijp wat je bedoeld ;) Maar dat geldt natuurlijk voor ALLE leden.


Maar goed, on topic maar weer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martijn M

Zit er bij de forumsoftware geen mogelijkheid om normale leden moderatorrechten te geven voor één topic of board? Ik kan me Raphies opstelling goed voorstellen. Het zou fijn als je niet ter zake doende of trollende posts in een topic als deze zelf zou kunnen verwijderen.   Een activiteit als deze zou juist moeten dienen om de beide 'kampen' dichter bij elkaar te brengen, maar sommigen lijken niets anders te willen dan dat saboteren. Dat is jammer.
Dutch & Dutch

Raphie

Doel van de uitslag is niet met de vinger te wijzen, een ieder kan met zijn uitslag doen wat hij wil, Eisse is bij deze notaris/moral support  :D
Ejorne, je mag dus i.d.d. gewoon meedoen en alsnog de testmethode verwerpen. We gaan je dus geen stempel geven van "je test uitslag zei iets anders", je bent volwassen genoeg om zelf op basis van ratio evt conclusies te trekken)

En nog even voor de duidelijkheid, ik zelf ben ook niet 100% overtuigd dat het of volledig "mis"  gaat qua score, of dat een aantal zaken misschien wel overall er erg goed uitgepikt worden. Ik zal evt kijken wat 2e week Oktober doet.
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 20:39:15
en alsnog de testmethode verwerpen.

Ik wil de methode niet verwerpen. De methode zal mi voldoende onderbouwd en waterdicht zijn. Echter bij de inzetbaarheid stel in mijn vragen bij.

blue-eyes

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 20:39:15
Eisse is bij deze notaris/moral support  :D

Is goed, mijn doel is de gezelligheid. Formeel doel heb je net beschreven ;)



p.s. Uiteraard onder voorbehoud van data (2 familiedagen, 2 bedrijfsuitjes en een verjaardag).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Citaat van: Ejorne op augustus 23, 2010, 20:41:41
Ik wil de methode niet verwerpen. De methode zal mi voldoende onderbouwd en waterdicht zijn. Echter bij de inzetbaarheid stel in mijn vragen bij.
Is ook goed, inzetbaarheid / toepasbaarheid. ect. punt is duidelijk.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: dekkersj op augustus 23, 2010, 20:26:51
En dat geldt voor alle topics, forumbreed? Of worden er uitzonderingen gemaakt bij bv de showcase waar het kennelijk not done is anders te reageren dan wat de TS verwacht. Of kritische vragen stellen bij de gesponsorde onderdelen?

Ik ben het referentiekader aan het aftasten zoals je begrijpt. Ooit ben ik met mijn kritische vragen verbannen naar slechts 1 topic en vervolgens 1 subforum. Ik vraag me dus af of het forumbeheer anders is geworden.

Groet,
Jacco

:sneaky2:

Slowly but surely, they drew their plans against us.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hanky Panky

Citaat van: coned op augustus 23, 2010, 18:46:49

En de kritiek mag enkel éénzijdig zijn: als iemand iets over Raphie durft te zeggen, dan maak je plots je topic privé. Dit is geen open communicatie maar censuur.


Moet je horen wie het zegt, mister 'slotje erop als het me niet zint'  :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

EJ

Citaat van: Hanky Panky op augustus 23, 2010, 20:51:40
Moet je horen wie het zegt, mister 'slotje erop als het me niet zint'  :D :D
Heren, heren, echt ontopic blijven aub.

Raphie

Topic blijft gewoon open en we hebben als 6 Deelnemers
Anton, ff serieus, doe ook lekker mee, niks te verliezen toch? Het is geen religie, het blijft hobby.
JBL PRX Power!

Durk

wanneer is de test? De woont niet ver weg, dus als het kwa agenda past, dan wil ik wel meedoen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

scrutinizer

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 20:56:29
Topic blijft gewoon open en we hebben als 6 Deelnemers
Anton, ff serieus, doe ook lekker mee, niks te verliezen toch? Het is geen religie, het blijft hobby.
Als third party of zoals Eisse als moral support wil ik dat best overwegen (voor jou), Raphie.
Bloedserieus genomen ... heeft deze of uberhaupt geen vorm van ABX, DBT, circus of vorm van freakshow mijn interesse anders dan MIJN passie en beleving voor muziek en wat ervoor nodig is dit optimaal als mogelijk in MIJN prive omgeving te verkrijgen.
Niets nieuws, ik opperde dit al vanaf ik hier zelf ooit een prima situatie voorstelde voor het vaststellen van verschillen 'speciaal voor enkele leden' .:sneaky2:
Maar dat was nog kort nadat ik lid was geworden van dit forum, ben nu wat meer door de wol geverfd met geblaat. ;D

Daarnaast heb ik, en wil ik nog steeds, zij het op mijn manier, mijn best doen mee te denken over het bovenwater krijgen 'waarom' deze test voor veel mensen, toegepast als nu, niet werkt.

;)

Anton.


 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Lijkt me gezellig, als je toch voor de leuk een van de sessies wil meedoen, dan kan dat natuurlijk altijd.
Een ding spreken we dan wel af: Niet zeggen van " ik hoorde het wel hoor" nadat de testen zijn afgenomen. maar dat spreekt voro zich lijkt me  :D
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

EJ

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 21:32:06
Zaterdag 2 of 9 oktober? iemand die niet kan?
Het zou kunnen dat ik de 2e op tijd weg moet.

blue-eyes

9 Oktober kan ik, 2 oktober weer een weekendje weg  met de kids en vrouw.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

9 okt is voor mij ook beter hoorde ik net  :D
9 okt it is then....
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2010, 21:30:22
Lijkt me gezellig, als je toch voor de leuk een van de sessies wil meedoen, dan kan dat natuurlijk altijd.
Een ding spreken we dan wel af: Niet zeggen van " ik hoorde het wel hoor" nadat de testen zijn afgenomen. maar dat spreekt voro zich lijkt me  :D

Gezien mijn relatie en verleden in deze beerput die sommige van ons hobby noemen is het misschien wel eens leuk anderen bezig te zien.
Verder heeft het niet mijn interesse Raphie, zou mij alleen te doen zijn om wat mensen te ontmoeten, face to face i.p.v. achter dit beeldscherm. ;)
En toezien op dat geen technisch voorgeschoteld wordt. :D

;)
 
Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Leuk Anton!

Ik heb het gereserveerd.


Enneh, amerikaanse inbreng? Lijkt me handig even wat te regelen met eten en drinken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

JBL PRX Power!

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....