A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BJF

Je hebt het al eens een keer genoemd geloof ik, maar waarmee poets jij het hout/fineer zo mooi op?
NAD M10 V2
Elac FS247

Staaled

Ik verdenk hem ervan wattenstaafjes te gebruiken. :P :worship:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Faxe

Mooi kastje plus inhoud  :clapping:

Ben geen kenner. De platenspeler herken ik. Wat voor apparaten zie ik nog meer? Wat is de nieuwprijs geweest van kast plus inhoud?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

twani

Citaat van: rdebruin op juli 24, 2017, 19:51:30
Ik wil graag een keertje langs komen, we hebben besloten om het ht gebeuren in een andere aparte ruimte te gaan maken, die penta"s zouden dan in de woonkamer komen te staan.
Puur als stereoset, streamer ervoor en gaan.
Zijn die penta"s ook volledig gereviseerd te koop?

Dat kan ik zeker bij André voor je navragen.  Meestal heeft hij wel een paar setjes staan...

Zó speel ik ook. Naim Uniqute ervoor en gaan.....  Op de DAC van de Naim zitten bij mij digitaal aangesloten  de TV decoder en de Apple TV.

Verder de NAS, Spotify Connect, en webradio ....   Alles in één hand via de Naim app.


Het hele gezin bediend de installatie met hun eigen iDevice. Beter wordt het niet.

Fixed ipadres zorgt ervoor dat de verbinding met de Naim in anderhalf jaar welgeteld nog géén één keer is weggevallen. Subliem!


twani

Citaat van: BJF op juli 24, 2017, 20:18:31
Je hebt het al eens een keer genoemd geloof ik, maar waarmee poets jij het hout/fineer zo mooi op?

In geval van zware verwaarlozing en dus flink schuren werk ik af met Osmo Hardwax, voor minder aangedaan fineer doe ik meestal héél licht opschuren en inoliën met transparante lampenolie....

twani

#15330
Citaat van: Faxe op juli 24, 2017, 20:45:26
Mooi kastje plus inhoud  :clapping:

Ben geen kenner. De platenspeler herken ik. Wat voor apparaten zie ik nog meer? Wat is de nieuwprijs geweest van kast plus inhoud?

Ik heb de originele bon voor alleen het kastje erbij.  Op 02/1980 hfl. 1080.-.

De hele inhoud zal zeker minimaal zo'n 10000 oud-Hollandse florijnen hebben gekost...

twani

#15331
Het originele bonnetje uit 1980 :tounge2:


Destijds toch echt wel een vermogen voor alleen een kastje :)

Wie kent de betreffende winkel trouwens nog?

Ik heb heel veel oude documentatie en folders uit de 60 en 70-er jaren en dan schrik je hoeveel van dit soort zaken er zijn verdwenen...... :nopompom:

Xander32

#15332
... zelf heb ik niet zoveel met vintage, maar ik vind het mooi om te zien met welk een liefde deze spullen worden verzorgd/gerestaureerd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Ongeveer net zo duur als een leuke auto in 1980 dus. Mijn vader en moeder kochten in 1980 een Datsun Bluebird. Die kostte toen dacht ik rond de 11.000 gulden.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Staaled

Citaat van: twani op juli 24, 2017, 21:20:08
Het originele bonnetje uit 1980 :tounge2:


Destijds toch echt wel een vermogen voor alleen een kastje :)

Wie kent de betreffende winkel trouwens nog?

Ik heb heel veel oude documentatie en folders uit de 60 en 70-er jaren en dan schrik je hoeveel van dit soort zaken er zijn verdwenen...... :nopompom:
Ik ken deze winkel best goed.
Mijn vader heeft er zijn B&O set gekocht en we gingen er nog wel eens een plaat kopen.
Ze hadden luistercabines met een draaitafel in een audiomeubel.
Zo kon je op het gemak een indruk krijgen.
Ik meen zelfs dat een enkele oude lp die ik nu heb nog een stickertje van ze heeft. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Klopt, was een fijne zaak om muziek te kopen... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani


twani

#15338
Laatste dag van de maand july 2017 in Zandvoort........

DofN

#15339
Inade: Transmutation Void Mix - Vacancy


Signals from 68 Dimensions, Pt. 1
Inade
Aldebaran (Expanded)
930kbps, flc





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#15340
Jij zet ook weleens Inade op, Twani? Ik doe een avondje albums van deze artiest. Nu nog:

Inade
Antimimon Pneumatos

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#15341
Citaat van: doorofnight op juli 31, 2017, 23:44:58
Jij zet ook weleens Inade op, Twani? Ik doe een avondje albums van deze artiest. Nu nog:

Inade
Antimimon Pneumatos

Die had al een vast plekje in mijn Spotify muziekbieb DON :)

Ik ga m opzetten nu :thumbs-up:

Robiwan

Citaat van: twani op juli 31, 2017, 22:25:32
Laatste dag van de maand july 2017 in Zandvoort........

Weinig strandweer gehad deze maand juli :crazy: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Siddartha

We hebben de zomer al in mei gehad....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kingpin

Wat een mineur .... dan maar een plaatje erop ;D

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Hebben ze die ook in grotere maten? Pas er niet in.... :D

DofN

Citaat van: twani op augustus  1, 2017, 21:14:23
Die had al een vast plekje in mijn Spotify muziekbieb DON :)

Ik ga m opzetten nu :thumbs-up:


:clapping:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software