A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 31, 2016, 10:37:07
Ik vind juist die zoektocht door de muzikale krochten van Spotify waanzinnig fascinerend Bas! :) 

Ik draai vrijwel geen muziek meer van bekende grote namen.....

Maar ik begrijp dat jij je globaal op eenzelfde punt bevindt? 

Op zoek naar het grote onbekende zeg maar ::)
Klopt! Muzikaal grasduinen vind ik een van de leukste kanten van deze hobby, zo niet de leukste.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ik luister alles wat me bevalt, ongeacht of er een grote naam aan verbonden is.

Vanochtend verwijderde ik [uiteraard per ongeluk] mijn dark ambient afspeellijst, gelukkig is dit draadje er nog en is er nu weer een nieuwe lijst :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Erwin B op december 31, 2016, 09:41:18
Wat een vreemde foto. Ik heb geen idee welk idee er achter deze foto zit. En ik heb een redelijk ongebreidelde fantasie:)

Erwin B

Vreemd==Leuk :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op december 31, 2016, 11:45:26
Ik luister alles wat me bevalt, ongeacht of er een grote naam aan verbonden is.

Vanochtend verwijderde ik [uiteraard per ongeluk] mijn dark ambient afspeellijst, gelukkig is dit draadje er nog en is er nu weer een nieuwe lijst :)

Ik kan je per mail altijd nog een printscreen van mijn Spotify Artiesten/Album lijsten sturen DON :)

DofN

Graag! :) werkt dat via hier, of moet dat echt per email?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Zet maar lekker neer twani, kunnen we er allemaal van genieten!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Oud lid


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Ik zal bij gelegenheid screenshots plaatsen heren :)

twani

Voor nu gewoon mijn favoriete radiozender "Zero Beat Zone"




Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari  5, 2017, 06:31:16
OMG, MP3  :o.


Ik luister muziek Robert. Niet naar datapakketjes :D

Ik let er tegenwoordig niet eens meer op. Het is dat jij het nu zegt, 't was mij nog niet eens opgevallen.

Ik ben zó klaar met dat audiofiele geneuzel :laugh:

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

en dan ook nog es 96 kb/s :D

ik luister ook met veel plezier naar mp3/ogg vorbis via Spotify en internetradio. Denk wel dat 96 kb/s echt door de ondergrens heen is, 128 is eigenlijk het minimum wat míj betreft ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

#15015
Citaat van: Siddartha op januari  5, 2017, 18:42:03
en dan ook nog es 96 kb/s :D

ik luister ook met veel plezier naar mp3/ogg vorbis via Spotify en internetradio. Denk wel dat 96 kb/s echt door de ondergrens heen is, 128 is eigenlijk het minimum wat míj betreft ;)

Mij wordt wel eens verweten dat ik zowel geen ónder als geen bóvengrens heb :D     

Alleen een aan en een uitknop, geen nuances, alles of niets dus. 

Ach je leert er mee leven :)

Xander32

Ik geniet van flac, al dan niet in hd formaat, maar evenzo van Spotify en internetradio. Neemt niet weg dat ik echt wel verschillen hoor.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

Citaat van: twani op januari  5, 2017, 19:25:48
Mij wordt wel eens verweten dat ik zowel geen ónder als geen bóvengrens heb :D     

Alleen een aan en een uitknop, geen nuances, alles of niets dus. 

Ach je leert er mee leven :)

Grenzen zijn ook zóó beperkend... [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

#15018
Citaat van: Xander32 op januari  5, 2017, 19:27:08
Ik geniet van flac, al dan niet in hd formaat, maar evenzo van Spotify en internetradio. Neemt niet weg dat ik echt wel verschillen hoor.

Ik heb best veel kwalitatief goede opnames in FLAC op m'n NAS staan.

Toch luister ik er geen snars fijner naar dan naar een fijne Spotify Premium stream.

Ik duik lekker weg in mijn muziek ongeacht wat de codec van de files/stream is.

Gezegd moet wel dat mijn Penta's de meest vergoelijkende luidsprekers zijn die ik ooit heb gehad.

Alles klinkt daarop heerlijk, een verademing tov die knetter hóógoplossende highend apparatuur van tegenwoordig waarop alleen goede opnames nog te pruimen zijn.

Merk daarmee dat je vooral kwalitatief goede opnames veel gaat draaien ipv de muziek die je eigenlijk zou willen luisteren. 

Pijnlijk, maar voor velen hier op het forum vast heel herkenbaar....

Ben daar zó klaar mee..

DofN

#15019
Ik vind beroerde opnames op een kwalitatief goede set beter klinken dan op een beroerde set: daarop gaan slechte opnames juist slechter klinken :)

Ik word een beetje moe van audiofiele neuzelaars die menen dat hun spulletjes zó goed zijn dat slechte opnames niet fijn meer klinken. Pretentieus gedoe.








You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Mijn set is ook zeker niet dermate hoogeinde dat ik mindere opnames c.q. Inferieur bronmateriaal niet vind klinken.
Wat ik wél hoor is dat een goede opname mooier klinkt, maar of dat door de set komt betwijfel ik.
Spotify is echt prima en veel internetradioststations ook.
Klopt wel wat je zegt twani dat je moet luisteren naar je favo muziek en niet je favo bronmateriaal.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Mijn favo muziek staat als flac op mijn nas :thumbs-up:.

Citaat van: Siddartha op januari  6, 2017, 00:01:27
Mijn set is ook zeker niet dermate hoogeinde dat ik mindere opnames c.q. Inferieur bronmateriaal niet vind klinken.
Wat ik wél hoor is dat een goede opname mooier klinkt, maar of dat door de set komt betwijfel ik.
Spotify is echt prima en veel internetradioststations ook.
Klopt wel wat je zegt twani dat je moet luisteren naar je favo muziek en niet je favo bronmateriaal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Citaat van: doorofnight op januari  5, 2017, 23:23:21
Ik vind beroerde opnames op een kwalitatief goede set beter klinken dan op een beroerde set: daarop gaan slechte opnames juist slechter klinken :)

Ik word een beetje moe van audiofiele neuzelaars die menen dat hun spulletjes zó goed zijn dat slechte opnames niet fijn meer klinken. Pretentieus gedoe.


^^

Voor mij moet een set muziek maken, ongeacht het bronmateriaal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2017, 11:02:19

^^

Voor mij moet een set muziek maken, ongeacht het bronmateriaal.

Nou oké, dat doet mijn set dus kennelijk al met 96 kb/s 8)