A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

pvd_66

Als die dark Ambient een klein beetje meer up-tempo zou zijn dan zou ik t nog meer waarderen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

twani

Citaat van: pvd_66 op maart 23, 2016, 20:48:31
Als die dark Ambient een klein beetje meer up-tempo zou zijn dan zou ik t nog meer waarderen  ;D

Als subgenre is dat zeker ook beschikbaar ;)

twani

Even een "Twani Dauerbrenner" opgezet.   Jeezus wat goed...



pvd_66

Citaat van: twani op maart 23, 2016, 20:57:47
Als subgenre is dat zeker ook beschikbaar ;)

Heb je misschien wat namen voor me, kan ik een mooi luisteravondje inplannen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart 23, 2016, 22:01:22
Even een "Twani Dauerbrenner" opgezet.   Jeezus wat goed...



Meteen de koe bij de horens gevat en via Spotify gaan luisteren. Begint al gaaf met vliegtuiggeluiden. Dat is mijn interpretatie tenminste.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2016, 21:03:01
Meteen de koe bij de horens gevat en via Spotify gaan luisteren. Begint al gaaf met vliegtuiggeluiden. Dat is mijn interpretatie tenminste.

:thumbs-up:

twani

Citaat van: pvd_66 op maart 24, 2016, 17:37:47
Heb je misschien wat namen voor me, kan ik een mooi luisteravondje inplannen  ;D

Ik ben niet echt thuis in betreffend subgenre, draai zelf vrijwel alleen muziek zónder bass of beat....


Spotify heeft overigens prachtige zoekfuncties :)

pvd_66

#14083
Spotify gebruik ik niet en Tidal heeft helaas nou niet de beste playlists. Ook vind ik daar net niet wat ik zoek, dus dacht dat je misschien iets wist.

Ik probeer altijd weer nieuwe muziek te vinden  ;)
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Bas Akkerman

Citaat van: pvd_66 op maart 24, 2016, 17:37:47
Heb je misschien wat namen voor me, kan ik een mooi luisteravondje inplannen  ;D
Misschien is dit topic wel leuk: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144658.0
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dura

 Er is ook een best aardige internet radio zender, met de zelfverklarende naam Dark Ambient Radio. Net zelf trouwens weer eens de filmmuziek van Hellraiser gedraaid, componist Christoffer Young. Schitterend!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Citaat van: Dura op maart 25, 2016, 18:28:37
Er is ook een best aardige internet radio zender, met de zelfverklarende naam Dark Ambient Radio. Net zelf trouwens weer eens de filmmuziek van Hellraiser gedraaid, componist Christoffer Young. Schitterend!

Die zender staat bij mij dag en nacht op  :pompom:

Bas Akkerman

Maar dan luister je dus twee of meer dingen door elkaar? :omg:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Wordt je niet depressief van die Dark Ambient?

twani

#14089
Citaat van: Joris1971 op maart 25, 2016, 18:38:18
Wordt je niet depressief van die Dark Ambient?

Ik snap heel goed dat je dat denkt Joris :).

Het heeft op mij juist het tegenovergestelde effect, word er enorm rustig van.

Kan je niet echt uitleggen waarom, het is zo ;)


Heb het al eerder gezegd, als er in het hiernamaals dergelijke muziek wordt gedraaid denk ik dat ik het wel naar m'n zin ga hebben daar :)


Ik vind veel muziek té bombastisch, té druk, té veel beat and drum. 

Zo heb ik ook helemaal niets met vrijwel alle muziek met mannenstemmen erin.  Een vrouwenstem daarentegen kan ik vaak wél weer waarderen.....



Ik weet, ik heb een zeer afwijkende muzieksmaak maar doe er verder niemand kwaad mee :laugh:

twani

#14090
Citaat van: Bas Akkerman op maart 25, 2016, 18:31:10
Maar dan luister je dus twee of meer dingen door elkaar? :omg:

Bijna dag en nacht, en bij wijze van spreken :)

Bas Akkerman

Ik bedoelde eigenlijk echt door elkaar. ;) Nee, dag en nacht zeker niet. Soms moet ik ook echt in complete stilte zitten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Citaat van: twani op maart 25, 2016, 21:05:29

Ik weet, ik heb een zeer afwijkende muzieksmaak maar doe er verder niemand kwaad mee :laugh:

Behalve de goede smaak, dan  8)


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op maart 25, 2016, 21:08:36
Behalve de goede smaak, dan  8)

Ik weet dat jij één van de weinigen bent die mijn muzieksmaak begrijpt DON :)


Ik begrijp eveneens bijzonder goed dat de meesten hier op HT het een bizarre muziekvoorkeur vinden, ik snap dat ;D

pvd_66

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DofN

#14095
Er zijn meer gekkies, toch?

Ambient is voor mij een beetje als lezen: mijn fantasie gaat met me aan de haal als ik de rust heb om er echt voor te gaan zitten luisteren. Voor mij gaat ambient vaak over reizen. Reizen door de ruimte,  door landschappen, door ondergrondse ruimtes, enorme gebouwen.. Het is niet helemaal risicoloos. Er is veel stuk. Veel staat hoorbaar op instorten. Het verleden dringt zich op, de toekomst is onvermijdelijk maar de reis is in het nu. Ik vind dat mooi.

Ik kan muziek met goede teksten ook enorm waarderen, vooral als ze wat poëtisch zijn en ik er zelf nog mee aan de haal kan qua betekenis. Net als gedichten.

Daarnaast kan Ambient heel goed geproduceerd zijn: het klinkt vaak indrukwekkend. Ik heb nu dit album opgezet:

The Incarnation of Solar Architects
Inade


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani


twani

Citaat van: doorofnight op maart 25, 2016, 21:34:04
Er zijn meer gekkies, toch?

Ambient is voor mij een beetje als lezen: mijn fantasie gaat met me aan de haal als ik de rust heb om er echt voor te gaan zitten luisteren. Voor mij gaat ambient vaak over reizen. Reizen door de ruimte,  door landschappen, door ondergrondse ruimtes, enorme gebouwen.. Het is niet helemaal risicoloos. Er is veel stuk. Veel staat hoorbaar op instorten. Het verleden dringt zich op, de toekomst is onvermijdelijk maar de reis is in het nu. Ik vind dat mooi.

Ik kan muziek met goede teksten ook enorm waarderen, vooral als ze wat poëtisch zijn en ik er zelf nog mee aan de haal kan qua betekenis. Net als gedichten.

Daarnaast kan Ambient heel goed geproduceerd zijn: het klinkt vaak indrukwekkend. Ik heb nu dit album opgezet:

The Incarnation of Solar Architects
Inade




Je omschrijft met dat "reizen" behoorlijk nauwkeurig mijn eigen belevenissen door het heelal.

Bij mij is alles nog héél overigens, toch kleine verschillen dus.. :)

i2Paq

Citaat van: Joris1971 op maart 25, 2016, 18:38:18
Wordt je niet depressief van die Dark Ambient?

Dacht precies het zelfd  :(

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock