A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

djoeri

Heco heeft altijd wel interessante speakers voor het geld gehad de statement was indrukwekkend en was niet te vergelijken met bv Canton. Daarnaast is de afwerking beter dan mening ander merk. Doet me denken aan de aflevering van top gear waarbij ze een Audi rs8 vergelijken met Ferrari en McLaren, waarbij de lak na een rondje scheuren over het circuit helemaal weg was bij de laatste 2.

Ik ben wel benieuwd draai zelf met buizen en zoek altijd naar rendement speakers. Dus moet ze even in de gaten houden .

Gr Djoeri

scrutinizer

#13326
.....maakt niet uit welke naam het draagt.....
Als het je beroert en bij je muziek betrekt ....en een glimlach op de toet van je vrouw creëert ...then you're in ;) 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

djoeri

Je weet zeker dat ie 95db haalt? Die Duitsers zijn tegenwoordig ook niet meer te vertrouwen  ;)

Gr Djoeri

twani

Citaat van: djoeri op januari 17, 2016, 11:55:48
Je weet zeker dat ie 95db haalt? Die Duitsers zijn tegenwoordig ook niet meer te vertrouwen  ;)

Gr Djoeri

De volumeknop van de 8 watt 300B kan maar een klein stukje open, anders al gauw (veel) té hard.

Een betere indicatie voor de hoge gevoeligheid is er niet denk ik.

Wel heb ik vanwege diy de mogelijkheid gehad de uitgangsspanning van mijn DDDDac nauwkeurig aan te passen aan mijn versterker. Heb het idee dat dat ook niet bepaald tégenwerkt want ook op de 86dB Harbeths kwam ik niet gauw power tekort.....


Verschil is dat ik nú met 95dB ook een feestje kan bouwen mocht ik daar zin in hebben :nowink:

RobertVanWoerden

Gefeliciteerd Theo, de speakers passen prima in jullie kamer.

twani


tompj

Van harte Theo. Weer een leuk project. Ik moet even wennen aan een Harbeth-loze Twani, maar vooruit. Hoewel uiterlijk niet helemaal mijn ding staan ze wel als bijzondere meubelstukken in je kamer en lelijk zijn ze zeker niet. En dan een goede match met 300B is natuurlijk wel een groot voordeel. Dat is toch wel een heel fijn geluidje.....

Have fun!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River


twani

Citaat van: tompj op januari 17, 2016, 12:07:28
Van harte Theo. Weer een leuk project. Ik moet even wennen aan een Harbeth-loze Twani, maar vooruit. Hoewel uiterlijk niet helemaal mijn ding staan ze wel als bijzondere meubelstukken in je kamer en lelijk zijn ze zeker niet. En dan een goede match met 300B is natuurlijk wel een groot voordeel. Dat is toch wel een heel fijn geluidje.....

Have fun!

Het is uiteindelijk de liefde voor 300B die de keuze voor deze speakers (zeer) heeft beïnvloed

scrutinizer

#13334
Theo...Ik denk toch, gezien de efficientie en effectiviteit, dat je DDDac wat terug draaien je iets 'meer' brengt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

YamahaRXV

Ondanks een geheel ander concept, deden de Heco,s mij qua ruwe vormgeving van kast telkens weer aan een andere speaker denken, alleen ik was even kwijt welke speaker dat betrof....nu weet ik het weer  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

martien

Citaat van: djoeri op januari 17, 2016, 11:55:48
Je weet zeker dat ie 95db haalt? Die Duitsers zijn tegenwoordig ook niet meer te vertrouwen  ;)

Gr Djoeri

Dat was 76 jaar geleden :D

Bama

Vindt het wel grappige dingen met die sportstrepen er op.

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 17, 2016, 12:18:43
Ondanks een geheel ander concept, deden de Heco,s mij qua ruwe vormgeving van kast telkens weer aan een andere speaker denken, alleen ik was even kwijt welke speaker dat betrof....nu weet ik het weer  ;)




Mij óók, continue ;)

twani

Citaat van: scrutinizer op januari 17, 2016, 12:15:57
Theo...Ik denk toch, gezien de efficientie en effectiviteit, dat je DDDac wat terug draaien je iets 'meer' brengt.

Waar zou ik op moeten letten "Scrut"?  Ik neem geen oversturing waar........

erik s.

Citaat van: twani op januari 17, 2016, 12:25:09
Waar zou ik op moeten letten "Scrut"?  Ik neem geen oversturing waar........
Je kunt je volume dan wat beter regelen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

scrutinizer

#13342
Er hoeft geen oversturing 'hoorbaar' te zijn, Theo .....
Zie het als een vorm van dwang ...en het minder effectief functioneren van het ingangscircuit.

Door sommige ervaren als 'dynamisch' gedrag .... met een onrustig kantje ;)

Een potty is net zo inefficient als dat carburatie of een gasklep dat zijn, Theo ....Maar je moet niveau kunnen regelen :)

Denk dat een derde van het regelbereik voor je meest gebruikte luisterniveau een goed uitgangspunt is. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vanzomereng

#13343
Citaat van: djoeri op januari 17, 2016, 11:36:04
Ik ben wel benieuwd draai zelf met buizen en zoek altijd naar rendement speakers. Dus moet ze even in de gaten houden .

Gr Djoeri

De Heco-Direct en ook de Unison Max 1 ,  lekker op je shortlist zetten.

Waar ik zeer gecharmeerd van ben en waarover je in dit forum nooit iemand over hoort zijn speakers van Blumenhofers.
Als je in de wat duurdere prijsklasse aan het shoppen gaat en wat met buizen wilt doen, heeft Blumenhofers
zeer fraaie hoog rendement-speakers, die ondanks hun wat grotere afmetingen het ook in wat kleinere ruimtes, opvallend goed doen

Bijvoorbeeld: Blumenhofer Acoustics Tempesta 20   (5.900 euro p/pr) of Blumenhofer Acoustics Genuin FS 3.2  (ca. 9.700 euro p/paar)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

erwinh

Ze zullen prachtig klinken, maar verpest ik nou de sfeer als ik zeg dat deze speakers de Topic titel eer aan doen??  :o Mijn god, smaken verschillen gelukkig  :clapping: Veel plezier ermee, gelukkig vind je partner ze ook mooi.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Bas Akkerman

Inderdaad, dat Woman moet je maar vervangen door HTForum. :tounge:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Contour

Het is Blumenhofer dus zonder 's'...  >:(

Groetjes Walter

J.S.

Mooi hoor, mijn vrouw vindt het ook wel wat. Het is dat ik net nieuwe luidsprekers heb ;) Ben benieuwd hoe ze na een tijdje bevallen!


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2