A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larsonator

Citaat van: twani op augustus 27, 2015, 13:42:40
PM je adres maar, heb ik nog liggen en kost uiteraard helemaal niets voor jou.
NICE! thanx ;D
PM onderweg

twani

1e laag Osmo Hardwax is gezet. 

Langzaam beginnen de contouren van de oorspronkelijke "grandeur" van het meubel weer zichtbaar te worden....

twani

#12277
Inmiddels begint het sousterain wat uit z'n voegen te barsten met al die B&O meubelstukken :tounge:

Hier totaalshot met de tools er nog naast.....

larsonator


twani


Jumping Jack

Of Twantiek  ;D.

Je herstelt die mooie meubels weer in al hun eer en glorie, mooi werk hoor!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus 27, 2015, 18:24:23
Of Twantiek  ;D.

Je herstelt die mooie meubels weer in al hun eer en glorie, mooi werk hoor!

Twantiek :laugh:

twani

De speakers op de originele stands heb ik trouwens ook bij :)

Sirius666

Citaat van: twani op augustus 27, 2015, 21:43:12
De speakers op de originele stands heb ik trouwens ook bij :)

Matched perfect met het onderstel. Laat je het zo?

twani

#12285
Citaat van: Sirius666 op augustus 27, 2015, 22:12:29
Matched perfect met het onderstel. Laat je het zo?

Blijft 100% origineel ;)

Kwam ook de originele folder tegen met daarin (door de toenmalige koper!) omcirkeld de maten van het meubel dat deze klant destijds kocht.

Mooi is ook de originele prijslijst welke ons leert dat het meubel fl. 1080,- heeft gekost, de standaards onder de speakers fl. 59,- per stuk, de S45 speakers fl 575,-, dit alles nog los van de daadwerkelijke apparatuur.   Best een hoop centjes in die jaren...

advr

Grappig, de S45 heeft mijn vader ook nog gehad.
Nu hanger er al 30 jaar deze:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DofN

Tijdloos mooi B&O meubel. Ik zou hem zo hier in huis kunnen zetten :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: advr op augustus 28, 2015, 09:24:48
Grappig, de S45 heeft mijn vader ook nog gehad.
Nu hanger er al 30 jaar deze:



Inderdaad grappig :). Heb ik ook nog een setje van "onder het bed" van m'n dochter liggen :tounge2:

twani

#12289
Citaat van: doorofnight op augustus 28, 2015, 09:30:21
Tijdloos mooi B&O meubel. Ik zou hem zo hier in huis kunnen zetten :)

THX DON :)


Inmiddels is de Hardwax opgedroogd en zijn de schuifspanelen ook weer teruggeplaatst ....

twani


twani

Tenslotte nog een foto "bij daglicht" voor diegenen die zich geen voorstelling van het fineer kunnen maken

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

twani

#12293
Citaat van: screw op augustus 28, 2015, 19:26:03
Prachtig staaltje werk!  :clapping:

Dan toch wel van de (echte!) meubelmakers van B&O, ik heb slechts geschuurd en gelakt :)




Nog een plaatje van de eveneens rond de 40 jaar oude B&O S45 luidsprekers.  De tand des tijds zullen we maar zeggen.

Verrassend ook te constateren dat - zeker in verhouding tot de verder zeer snel veranderende wereld - deze boxen er eigenlijk precies éénder uitzien als mijn Harbeths, of "pak 'm eens beet" een nieuwerwetse Wharfdale Denton 80th zoals (oa.) Alex Groningen die heeft.


Een box is een box is een box zullen we maar zeggen :tounge2:

tompj

Dat zegt natuurlijk meer over jouw Harbeths dan over de tand des tijds... :tounge:

(Geintje..kan me zomaar voorstellen dat jouw Harbeths een tikkie beter klinken dan die oude beestjes)

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

chansig

Mooi gedaan..en een mooie verzameling zo langzamerhand.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


BuSpu


twani

#12298
Vanavond heb ik een setje zo bejubelde Klipsch RP F 250's opgehaald welke bij wijze van "tussenstop" voor één avond de plek van de Harbeths mogen innemen.

Enigszins geprikkeld door een aantal overenthousiaste reviews van leden hier op het forum was ik best nieuwsgierig geraakt hoe zoiets zich nu verhoudt tot de Harbeths.

Welnu, de uitkomst is dramatisch voor de Klipschen.  Heel véél "oempff" en tingel/tangel hoorbaar, verder een emotieloze gebeurtenis dat luisteren naar deze speakers.

Eens te meer een keiharde "duiding" dat veel resolutie en diepe bass niets met goede hifi van doen heeft.  (Moet ik anders zeggen: is sec geen voorwaarde voor high end klank)

Hier gaat straks weer iemand heel gelukkig mee zijn, maar evenzo gelukkig ben ik dat zeker niet. :D

Gauw terug die grandioze Harbeths :)

En over lelijk gesproken zeg! 

Harbeth en Klipsch in één beeld gevangen en wat zijn ze lélijk......die Klipschen bedoel ik dan:wacko:


Edit: is misschien ook niet heel eerlijk vergelijk, 800 VS 4600 euro. :)

Robiwan

Ik vind die Klipschen juist lekker Amerikaans fout :D

Zullen best goed klinken met het nieuwste audiofiele album van Roger Waters :crazy: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2