A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Citaat van: twani op augustus 12, 2015, 20:12:59
Vanmiddag de laatste hand gelegd aan een Beocord CD 4500 cd speler.

Nieuwe elco's en de hele riedel, glass panel touchscreen geheel gedemonteerd, oude lijmresten  weggehaald (K*twerk :devil:) en opnieuw teruggemonteerd.

Eindresultaat is een cd speler van zo'n 27 jaar oud in nieuwstaat.

Als je dan ziet hoe mooi de elektrische spiegelpanelen nog ópengaan ná al die jaren wordt je vanzelf wel verliefd..... :inlove:
Wat een plaatje idd.  :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

vieze freddie

och, na een half uurtje schuren is die vettige schijn er wel af :P

mooi spul! en oerdegelijk blijkbaar
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

twani

Inmiddels de Beomaster van de 4500 set ook geheel klaar. Nieuwe Touch Glass Panels en bazels gemonteerd, BIAS afgesteld en wat caps vernieuwd.

Vrijwel onbeschadigd in de spiegelglas uitvoering . 

twani

Spiegelglas dus :)

BuSpu

Citaat van: twani op augustus 13, 2015, 21:57:19
BIAS afgesteld en wat caps vernieuwd.
Wist niet dat je dat kon  :headbanging:

twani

#12230
Citaat van: BuSpu op augustus 13, 2015, 22:20:25
Wist niet dat je dat kon  :headbanging:

Ik ook niet :D.    Er veel over lezen helpt wél :)


Alhoewel ik in een wat eerder stadium toch écht ook mijn eigen DAC van de grond af aan heb geassembleerd en gesoldeerd.  En die speelt nog steeds probleemloos naar wens.

Ik "schijn" dus nog wel iets te kunnen :D

twani


twani

Foto's van mijn beloved second set.

De oude totaal gereviseerde 1900 weer op z'n plek tussen de Kefjes. Wonderbaarlijk goeie combi.

Voor de duidelijkheid:   een Beomaster 1900 stamt uit de vroege seventies......

twani

.

twani

Zoals te doen gebruikelijk luisteren we hier muziek :music:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 22, 2015, 23:19:03
Luistert Kiss ook mee? :sarcasm: ;D

Soms wel, heeft ook flink betere oren dan z'n baas :)

Meneer loopt momenteel door te tuin te spankeren :hehe:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

simsatit

Ik vind je tweede set er mooi uitzien zo.
Geen last van resonanties in je mooie dressoir?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

twani

#12239
Citaat van: simsatit op augustus 22, 2015, 23:37:02
Ik vind je tweede set er mooi uitzien zo.
Geen last van resonanties in je mooie dressoir?
Já, volop :)

Zitten overigens wel sorbothane kussentjes tussen.  Moet nog even een paar Rtom Moongel Pads bestellen.  Heb ik boven ook tussen de Harbeths en de houten stands. Nooit een betere ontkoppeling (of was het nou juist koppeling, altijd mee in de war :D) gezien.

simsatit

Citaat van: twani op augustus 22, 2015, 23:38:23
Já, volop :)

en, draagt dat bij aan je muziekbeleving of wil je daar nog maatregelen tegen nemen?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

twani

Citaat van: simsatit op augustus 22, 2015, 23:40:22
en, draagt dat bij aan je muziekbeleving of wil je daar nog maatregelen tegen nemen?

Je hebt net mijn post gemist.

Deze bedoel ik

simsatit

ah, dat ziet er uit alsof dat gaat helpen inderdaad..
Kan best lastig zijn met een monitor (boekenplank speaker) om resonanties tegen te gaan, beste manier is een stand maar dan kun je eigenlijk net zo goed een vloerstaander nemen..

Al zijn de Harbeth hele mooie speakers begrijp ik, heb ze alleen nog nooit gehoord.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

BuSpu

Citaat van: twani op augustus 22, 2015, 23:43:38
Je hebt net mijn post gemist.

Deze bedoel ik
Lijkt me grappig spul, kan me wel iets bij die demping voorstellen en dat voor een niet audiofiele prijs!

twani

Citaat van: BuSpu op augustus 23, 2015, 09:12:24
Lijkt me grappig spul, kan me wel iets bij die demping voorstellen en dat voor een niet audiofiele prijs!

Niet dat het heel belangrijk is maar deze Pads kwamen als winnaar tevoorschijn in een grote test van dempers en spikes in een groot (weet ff niet meer welk) Duits Stereomagazine.

Werd daar vergeleken met producten zoals valhalla technology en meer van dat soort exorbitant dure merken.

Ik heb ze tussen mijn Harbeth en mijn diy houten stands zitten en inderdaad resoneert er werkelijk helemaal niets meer mee in de stand, klinkt prima.

Bovendien strookt de prijs volkomen met hetgeen ik regulier voor klanktunings spulletjes wil uitgeven .

Weínig dus :D

Jumping Jack

Kleven die dingen niet aan het hout?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 23, 2015, 09:39:36
Niet dat het heel belangrijk is maar deze Pads kwamen als winnaar tevoorschijn in een grote test van dempers en spikes in een groot (weet ff niet meer welk) Duits Stereomagazine.

Werd daar vergeleken met producten zoals valhalla technology en meer van dat soort exorbitant dure merken.

Ik heb ze tussen mijn Harbeth en mijn diy houten stands zitten en inderdaad resoneert er werkelijk helemaal niets meer mee in de stand, klinkt prima.

Bovendien strookt de prijs volkomen met hetgeen ik regulier voor klanktunings spulletjes wil uitgeven .

Weínig dus :D

wat zie ik daar nou hangen aan de Harbeths, dikke speakerkabels in een duur jasje? Ik dacht dat je Gamma kwaliteit gebruikte, niet dat daar wat mis mee is overigens?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mitch--

Citaat van: LPlover op augustus 23, 2015, 10:38:34
wat zie ik daar nou hangen aan de Harbeths, dikke speakerkabels in een duur jasje? Ik dacht dat je Gamma kwaliteit gebruikte, niet dat daar wat mis mee is overigens?

Ondanks dat de speakers er niet uit zien moet de rest wel esthetisch verantwoord zijn ;) hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Robiwan

Citaat van: Mitch-- op augustus 23, 2015, 10:40:12
Ondanks dat de speakers er niet uit zien moet de rest wel esthetisch verantwoord zijn ;) hehe

:D Harbeths hebben een mooi klassiek uiterlijk, niks mis mee. Stuk beter dan die hoogglans exemplaren die hier veelvuldig voorbij komen :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus 23, 2015, 10:25:41
Kleven die dingen niet aan het hout?

Niet kleven en geen vlekken Nick...