A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani


eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BuSpu


twani

#11128
Citaat van: BuSpu op december 17, 2014, 09:34:24
Heb je ervaring met fineren?

Nul. :closedeyes: 

Maar ik had toen ik mijn DAC ging bouwen ook nog nooit één weerstand gesoldeerd, dat ging ook perfect.


>Er is veel info op het web te vinden en doe eerst wat proefstukken.....   Ook dit gaat lukken.

En je weet "Hoogmoed komt vóór de Val" :D    Als een paneel niet lukt zaag ik `m opnieuw en probeer ik het nog een keer.

scrutinizer

Citaat van: twani op december 17, 2014, 10:13:25
Nul. :closedeyes: 

Maar ik had toen ik mijn DAC ging bouwen ook nog nooit één weerstand gesoldeerd, dat ging ook perfect.


>Er is veel info op het web te vinden en doe eerst wat proefstukken.....   Ook dit gaat lukken.

En je weet "Hoogmoed komt vóór de Val" :D    Als een paneel niet lukt zaag ik `m opnieuw en probeer ik het nog een keer.

That's the spirit!! :clapping:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

BuSpu

Citaat van: twani op december 17, 2014, 10:13:25
Nul. :closedeyes: 

Maar ik had toen ik mijn DAC ging bouwen ook nog nooit één weerstand gesoldeerd, dat ging ook perfect.


>Er is veel info op het web te vinden en doe eerst wat proefstukken.....   Ook dit gaat lukken.

En je weet "Hoogmoed komt vóór de Val" :D    Als een paneel niet lukt zaag ik `m opnieuw en probeer ik het nog een keer.
nou ik ben benieuwd. Ik denk er soms ook wel over, er is zulk mooi fineer, maar vooral de naden lijken me een uitdaging.

twani


twani

Citaat van: BuSpu op december 17, 2014, 14:25:34
nou ik ben benieuwd. Ik denk er soms ook wel over, er is zulk mooi fineer, maar vooral de naden lijken me een uitdaging.

Er zitten wel enorme prijsverschillen in de diverse soorten fineer.  Zebrano bijv is een hele dure :nopompom:

Loopt dus best flink op aangezien je aan twéé zijden moet fineren. Bovendien is er een flink aantal vierkante meters te doen :sneaky2:

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Joris1971

#11134
Citaat van: rovinggecko op december 18, 2014, 21:15:15
Je kan altijd nog wrappen.

Is mooi voor auto's maar voor luidsprekers miz niet, geeft een onnatuurlijke goedkope look

Daarbij wrappen is een vak apart.

twani

#11135
Ah nee hoor we gaan toch echt fineren :pompom:  ik wil gewoon weten hoe dat gaat :)

Joris1971

Citaat van: twani op december 18, 2014, 21:07:31
Er zitten wel enorme prijsverschillen in de diverse soorten fineer.  Zebrano bijv is een hele dure :nopompom:

Loopt dus best flink op aangezien je aan twéé zijden moet fineren. Bovendien is er een flink aantal vierkante meters te doen :sneaky2:

Andere goedkopere fineer geen optie?

twani

#11137
Citaat van: Joris1971 op december 18, 2014, 21:27:34
Andere goedkopere fineer geen optie?

'T was meer een constatering dan een probleem Joris. Die paar honderd euro smijten we er gewoon tegenaan :alien:

Mot wel mooi worden natuurlijk :pompom:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Citaat van: dre73 op december 18, 2014, 21:38:51
Heb je ze eigenlijk wel eens beluisterd?

Volgens mij zijn ze nog niet klaar...wel opletten. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#11140
Citaat van: dre73 op december 18, 2014, 21:38:51
Heb je ze eigenlijk wel eens beluisterd?

Ze klinken nog wat "dunnetjes" :D

eddy135

Citaat van: twani op december 18, 2014, 21:27:23
Ah nee hoort we gaan toch echt fineren :pompom:  ik wil gewoon weten hoe dat gaat :)

Daar ben ik ook heel benieuwd naar...
Heb wel diverse meubels zelf gemaakt, maar nog nooit gefineerd... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vieze freddie

't is eens iets anders dan dat schuren altijd




.... of komt dat nog ;D ;D ;D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

twani

Citaat van: vieze freddie op december 19, 2014, 08:29:24
't is eens iets anders dan dat schuren altijd




.... of komt dat nog ;D ;D ;D

is fetish kennelijk , dus zelfs indien niet nodig :D

twani

Opvallend bericht in een tijdsbeeld waarin andere bekende speakermerken ofwel failliet gaan, danwel noodgedwongen worden verkocht aan grote Chinese investeerders......

Misschien is Alan Shaw toch mínder wereldvreemd dan menigeen verondersteld  ;)

twani

Zónder deze zooi gaat 't nooit spelen natuurlijk. Besteld dus :)

twani

Zoiets ongeveer dan....

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op december 20, 2014, 23:10:02
Op de spoelen en weerstanden na ........

Jij bent, zoals te doen gebruikelijk, weer scherp zát :tounge2: