A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 10, 2014, 15:31:16
Vergeet nog te vertellen dat de B&O hobby welhaast het goedkoopste onderdeel van de "audio liefde" is.

Ik koop het zonder uitzondering voor bedragen die later alleen maar omhoog kunnen gaan.

Kom daar met tegenwoordige audioapparatuur nog maar eens om.  Een beetje speakerset of versterker doet na één jaar max de helft van de winkelwaarde

Moet je nog eindeloos geduld hebben ook want als het snel weg moet is 35% ook niet ongebruikelijk. :nopompom:

Zelfs een Linn Akurate DS van recente datum is niet meer af te geven.

De techniek gaat zo snel dat moderne spullen binnen "no-time" verouderd zijn. Dat helpt ook vast niet mee....

Bovenal heb ik er gewoon lol in, meer is het niet eigenlijk.....

Zwart gedrukte quote:
Gedeelte mee eens. Vooral alles wat met surround te maken heeft is dit een feit.
In stereo krijg je een ander verhaal.
Bepaalde merken hebben een grote afschrijving zoals merken die met de massa gemaakt worden. De merken die bekend staan door vele veranderingen in stereo gaat het ook vrij rap omlaag. Maar er zijn ook hele stabiele merken die best waardevast zijn en zelfs in waarde omhoog gaan terwijl ze nog gewoon leverbaar zijn. ;)

Dan heb je fenomeen dat de audio wereld niet stilstaat en dat de mens goed gaat kijken wat ze krijgen voor hun geld.
En met alles zul je rekening mee moeten houden wanneer je iets verkoopt. En wat je verkoopt en dit was voorheen het ultieme top apparaat of klankmatig super, dat hoeft nu niet meer te zijn. Want er zijn heel wat andere kapers op de weg gekomen ;) en die liggen niet te slapen. Die kapers hebben wat gemaakt wat goedkoper is en klankmatig hetzelfde of misschien wel beter is. Dit kan komen door de nieuwe techniek, maar misschien vind de audio liefhebber dit wel.
En wanneer je dus een streamer gekocht hebt en je wilt er vanaf zul je goed moeten kijken wat er in de prijsklasse geeft waar jij hem voor wilt verkopen.
Streaming apparaten is net zoals surround geworden.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 10, 2014, 18:34:03
Zwart gedrukte quote:
Gedeelte mee eens. Vooral alles wat met surround te maken heeft is dit een feit.
In stereo krijg je een ander verhaal.
Bepaalde merken hebben een grote afschrijving zoals merken die met de massa gemaakt worden. De merken die bekend staan door vele veranderingen in stereo gaat het ook vrij rap omlaag. Maar er zijn ook hele stabiele merken die best waardevast zijn en zelfs in waarde omhoog gaan terwijl ze nog gewoon leverbaar zijn. ;)

Dan heb je fenomeen dat de audio wereld niet stilstaat en dat de mens goed gaat kijken wat ze krijgen voor hun geld.
En met alles zul je rekening mee moeten houden wanneer je iets verkoopt. En wat je verkoopt en dit was voorheen het ultieme top apparaat of klankmatig super, dat hoeft nu niet meer te zijn. Want er zijn heel wat andere kapers op de weg gekomen ;) en die liggen niet te slapen. Die kapers hebben wat gemaakt wat goedkoper is en klankmatig hetzelfde of misschien wel beter is. Dit kan komen door de nieuwe techniek, maar misschien vind de audio liefhebber dit wel.
En wanneer je dus een streamer gekocht hebt en je wilt er vanaf zul je goed moeten kijken wat er in de prijsklasse geeft waar jij hem voor wilt verkopen.
Streaming apparaten is net zoals surround geworden.

Eigenlijk wel helemaal mee eens....  Alhoewel ik een Akurate DS nog steeds niet te versmaden vind :)

Die speelt zo heerlijk "los" , kan weinig tegen op :worship:  Moet je stijl/sound zijn, dat wel.....

twani

De "LED-dagrijverlichting" op de Beomaster doet het fijn.  Nu doet ie s'avonds ook z'n klassieke uitstraling behouden...

Voor de duidelijkheid, hij hoeft hiervoor niet aan te staan, puur show dus :colgate:




Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op november 10, 2014, 18:46:23
Eigenlijk wel helemaal mee eens....  Alhoewel ik een Akurate DS nog steeds niet te versmaden vind :)

Die speelt zo heerlijk "los" , kan weinig tegen op :worship:  Moet je stijl/sound zijn, dat wel.....

Maar dat geld met alles in de audio wereld. Het moet je stijl/sound zijn.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

eddy135

Citaat van: twani op november 10, 2014, 18:49:39
De "LED-dagrijverlichting" op de Beomaster doet het fijn.  Nu doet ie s'avonds ook z'n klassieke uitstraling behouden...

Voor de duidelijkheid, hij hoeft hiervoor niet aan te staan, puur show dus :colgate:





Prachtig!  :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op november 10, 2014, 19:46:10
Prachtig!  :worship:

Het is de hoogste tijd voor een "Grammofiele uitbreiding" vindt je niet Edwin ::)


Is er een mogelijkheid om de 8000 overdag op te halen?

eddy135

Citaat van: twani op november 10, 2014, 20:12:22
Het is de hoogste tijd voor een "Grammofiele uitbreiding" vindt je niet Edwin ::)


Is er een mogelijkheid om de 8000 overdag op te halen?
Haha, ik krijg bijna zin om 'm zelf op te poetsen... ;)

Overdag is vaak lastig...werken enzo  :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op november 10, 2014, 21:56:49
Haha, ik krijg bijna zin om 'm zelf op te poetsen... ;)

Overdag is vaak lastig...werken enzo  :(

Heb ik ook last van hoor.... ;).      Donderdagavond wellicht?

twani

#10808
Nu kunnen we ook weer "klassiek" bellen :)

Beocom 2000 in prima staat.








Jumping Jack

Nog geen nieuws over de Gik-panelen Twani? Ik ben ook wat aan het mailen met iemand van Gik voor wat advies...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama

Ik zou dat boterhammenzakje en die urn er af halen maar ben onder de indruk hoe jij dat hout iedere keer zo mooi krijgt.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: Jumping Jack op november 12, 2014, 19:42:16
Nog geen nieuws over de Gik-panelen Twani? Ik ben ook wat aan het mailen met iemand van Gik voor wat advies...

Nee :devil:

twani

#10813
Citaat van: Bama op november 12, 2014, 20:15:40
Ik zou dat boterhammenzakje en die urn er af halen maar ben onder de indruk hoe jij dat hout iedere keer zo mooi krijgt.

Bijna alle vintage B&O items staan in het souterrain alwaar mijn dochter resideert.  Dus de Michael Kors, Louis Vuitton, Abercrombie tasjes krijg ik niet zomaar wég zónder toestemming van deze 17 jarige "hittepetit"  :tounge2:

De basis van dat mooie hout wordt gevonden in het opsporen van een zo mooi en origineel mogelijk exemplaar. Eenmaal het geval worden de meubel met "waterproof" schuurpapier "in de thinner geschuurd".

Daarna alles in de Danis Oil en voilá....

Moet gezegd ook dat de B&O meubels uit de vroegere jaren van exquise kwaliteit zijn en door echte meubelmakers werden gebouwd.

Je ziet dat nu nog steeds goed terug in deze meubels. 

Heel veel positieve reacties van bezoekers ook op deze (voor mij) pronkstukken.


twani

Zojuist (ná een koopavond draaien) bij Eddy135 de Beogram 8000 draaitafel opgehaald :pompom:


Deze verkeerd momenteel optisch duidelijk in leeftijds-conforme conditie.  Aangeslagen door de tand des tijds maarrrrrrrr..... Onbeschadigd! :)

Dit biedt dus alle perspectief voor een "rebuild" terúg naar nieuwstaat.

Ik zal foto's vóór en ná maken zodat jullie de vorderingen op dit gebied kunnen volgen.

Hier alvast wat product specs/foto's:

http://beophile.com/?page_id=761









Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#10817
Citaat van: Staaled op november 13, 2014, 22:54:29
Het blijft een strakke tafel. 8)

Er is nog wel een weg te gaan voordat mijn exemplaar een dergelijke "brilliance" ten toon zal spreiden ;)

Maar gaat lukken :pompom:

Met Edwin eindelijk ook weer eens iemand die de speakers gewoon dáár heeft geplaatst in de huiskamer waar ze (waarschijnlijk) het best zullen klinken.

Wat nou we moeten er ook nog kunnen leven :D

Heerlijk compromisloos een flink stuk de kamer ín getrokken. 

Prima👍

Staaled

Hij heeft enige ruimte. ;D

De bank iets naar voren zou nog een mooie stap zijn. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op november 14, 2014, 08:52:01
Hij heeft enige ruimte. ;D

De bank iets naar voren zou nog een mooie stap zijn. :music:

Is een hele grote bank zag ik zo even snel ;D

twani

#10820
Aankomende maandag wordt deze aan de collectie toegevoegt.  Grundig Rossini 5. (helaas geen B&O :nopompom:)

Dat wordt weer schuren :D

Mijn exemplaar heeft overigens géén beschadigingen zoals het exemplaar op de foto ;)

twani

Citaat van: Staaled op november 14, 2014, 08:52:01
Hij heeft enige ruimte. ;D

De bank iets naar voren zou nog een mooie stap zijn. :music:

Volgens mij is Edwin zich voorzichtig aan het beraden voor wat akoestische panelen op die positie..... ;)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vieze freddie

Citaat van: twani op november 14, 2014, 09:37:15
... Grundig Rossini 5. (helaas geen B&O :nopompom:)

Dat wordt weer schuren :D


betrapt!
het heeft dus niks met B&O te maken, je wil gewoon schuren! ;D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

advr

Citaat van: twani op november 13, 2014, 22:53:05
Zojuist (ná een koopavond draaien) bij Eddy135 de Beogram 8000 draaitafel opgehaald :pompom:


Deze verkeerd momenteel optisch duidelijk in leeftijds-conforme conditie.  Aangeslagen door de tand des tijds maarrrrrrrr..... Onbeschadigd! :)

Dit biedt dus alle perspectief voor een "rebuild" terúg naar nieuwstaat.

Ik zal foto's vóór en ná maken zodat jullie de vorderingen op dit gebied kunnen volgen.

Hier alvast wat product specs/foto's:

http://beophile.com/?page_id=761






Heb jij hem in ingepikt..ik was net te laat...wilde hem ook graag hebben....:-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster