A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

#10125
Vanmorgen het B&O "vintage" RG900 muziekmeubel opgehaald.

Voor een mooie prijs mogen kopen van een B&O verzamelaar, die het sneu vond dat mijn oproep op het "Beoworld forum" voor een dergelijk meubel zo lang onbeantwoord bleef.

Hij verkeerd in fantastische staat, toch doe ik 'm helemaal uit elkaar halen om het meubel te polijsten en opnieuw te oliën.

Op de foto alvast één zojuist behandeld paneeltje.

daanvanduif

Corazón

twani

#10127
Citaat van: daanvanduif op juli 14, 2014, 21:24:35
Wow das wel erg mooi vintage spul!

THX ;)


Gaat flink tijd in zitten.  Per paneeltje met "korrel 400" in de thinner schuren totdat alle (minimale) sporen van de afgelopen 44!!!!!  jaar zoveel mogelijk zijn wég-gepolijst en dan de Danish oil erover.

Laten intrekken en na een minuut of 40 met een droge níet pluizende doek opwrijven.

Het eerste paneeltje ziet er inderdaad al aardig uit :pompom:


BuSpu


twani

Ik doe zelf het "te bewerken" deel natspuiten met remmenreinger (Thinnerachtige) en schuur deze vervolgens glad met schuurpapier "korrel 200/400"

Gaat als een tierelier :)

Robiwan

Citaat van: twani op juli 15, 2014, 15:38:56
Ik doe zelf het "te bewerken" deel natspuiten met remmenreinger (Thinnerachtige) en schuur deze vervolgens glad met schuurpapier "korrel 200/400"

Gaat als een tierelier :)

Mooi ding :)

Hoe klinkt dat nou zo'n dressoir met speakers en radio, net zo donkerbruin als de kleur? ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

BuSpu

Citaat van: twani op juli 15, 2014, 15:38:56
Ik doe zelf het "te bewerken" deel natspuiten met remmenreinger (Thinnerachtige) en schuur deze vervolgens glad met schuurpapier "korrel 200/400"

Gaat als een tierelier :)

Maar haal je dan ook de hele originele laklaag eraf?

twani

Citaat van: LPlover op juli 15, 2014, 16:15:46
Mooi ding :)

Hoe klinkt dat nou zo'n dressoir met speakers en radio, net zo donkerbruin als de kleur? ;)

Verrassend goed zolang je er maar niet van die malle "HT-forum-achtige audiofiele criteria" op loslaat:)

Diep diep donkerbruin, warm nee héét zelfs :hehe:




twani

Citaat van: BuSpu op juli 15, 2014, 16:45:00
Maar haal je dan ook de hele originele laklaag eraf?

Is sixties/seventies massief hout en géén fineer ;). Werd "toen ter tijd" nog door een echte meubelmaker in elkaar geschroefd :worship:

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani


Kerkhoffd

#10136
Yep ;-) Wel een paar avonden over gedaan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Jumping Jack

Alle 406 pagina's? Respect  :worship:. Ik heb al moeite om twani's laatste 5 posts te lezen  :tounge2:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 15, 2014, 21:30:03
Alle 406 pagina's? Respect  :worship:. Ik heb al moeite om twani's laatste 5 posts te lezen  :tounge2:.

Is ook allemaal geschreven in "onvervalst ABN", want van origine een Haarlemmer.

Daar heeft een Belg natuurlijk verdomd weinig kaas van gevreten :D

twani

#10139
Eens klaar zou het er zo ongeveer uit moeten gaan zien....


Deze meneer is trouwens nét iets te overtuigd van de waarde van het meubel:


http://www.todocoleccion.net/beomaster-900-rg-luxe~x43730784#sobre_el_lote

tompj

...die iPod erop....jakkes!

Meubel zelf: supergaaf.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

Citaat van: tompj op juli 15, 2014, 22:25:04
...die iPod erop....jakkes!

Meubel zelf: supergaaf.
Die staat daar flink te détoneren inderdaad :hehe:

twani

Van dit exemplaar kon ik eerder m'n ogen ook al niet afhouden. Slechts de prijs ging mij tegenhouden.

€500,- is niet veel maar het speuren naar een mooi exemplaar voor weinig geeft toch meer voldoening..

Is inmiddels toch ook alweer verkocht trouwens.....  Is tevens ook een televisie, geniaal :)

Jumping Jack

Citaat van: twani op juli 15, 2014, 21:33:48
Is ook allemaal geschreven in "onvervalst ABN", want van origine een Haarlemmer.

Daar heeft een Belg natuurlijk verdomd weinig kaas van gevreten :D

;D.

Mooi meubel trouwens! Benieuwd of je je nieuwsgierigheid naar het zwarte 'plastic' lang zal kunnen bedwingen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 16, 2014, 08:47:48
;D.

Mooi meubel trouwens! Benieuwd of je je nieuwsgierigheid naar het zwarte 'plastic' lang zal kunnen bedwingen...
Zodra ik het i.p.v. zwart "plastic" zwart "goud" ga noemen is het denkelijk mis met me :hehe:

Jumping Jack

Boards of Canada klinkt nochtans uitstekend op vinyl!  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 16, 2014, 12:38:03
Boards of Canada klinkt nochtans uitstekend op vinyl!  ;)

Met BOC raak je een gevoelige snaar maarrrrrrrrrrr  is er ook als "high res" download :tongue2:

twani

De receiver B&O 900 is inmiddels uit het meubel gelicht en krijgt een schoonmaakbeurt.

Gelijk ook maar een récap doen, mag best na bijna 50 jaar.

Inmiddels weet ik ook waarom de tuner niet werkte op de FM. De snaar van de FM tuner is gebroken.

Simpel dus....

Gelijk ook alle verlichting vernieuwen.

twani

.

twani

.