A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Het JouwHifi stekkerblok is inmiddels op de dedicated stroomtoevoer aangesloten en méét "muisstil" :worship:


Geen enkele "lek" naar de behuizing van het blok of de "nul" te meten, ik ben blij.

Wat een superkwaliteit voor extreem weinig geld zeg, mooi spul Erik!

Zojuist nog even rubber dempertjes ónder het blok gelijmd, nu  zal ik het aan de vloer "vastschroeven"

Gemineye

Volgens mijn vrouw komt de huidige opstelling hier in aanmerking voor dit topic. Was er zelf wel content mee, op het meubel na dan. Mocht de vrouw akkoord gaan met deze plek dan komt er een lager en breder meubel met schuifdeuren er voor.
:)

twani

#10027
Citaat van: Gemineye op juni 30, 2014, 14:28:22
Volgens mijn vrouw komt de huidige opstelling hier in aanmerking voor dit topic. Was er zelf wel content mee, op het meubel na dan. Mocht de vrouw akkoord gaan met deze plek dan komt er een lager en breder meubel met schuifdeuren er voor.
De tekst op jouw muur past in ieder geval prima in dit topic :worship:

Mooie kleur op de muur ook👍

Kef, heb ik ook nog gehad, bijzonder geluid altijd wel die Coaxen.....

twani

En klaar!

Kosten?  Nog geen €200,- Incl. Stekkers ex. bekabeling dan wel.   Info?  Bel Erik S van Jouw Hifi.

Gemineye

#10029
@twani

Ja ben wel content met de speakers maar overweeg ook nog wel iets anders. Vocaal en hoge tonen best wel goed voor dit geld vond ik destijds. Echter midden tonen klinken soms wat 'gedempt' naar mijn smaak. Echter buitengewoon volle weergave ook bij hogere volumes.
:)

twani

Citaat van: Gemineye op juni 30, 2014, 14:44:10
@twani

Ja ben wel content met de speakers maar overweeg ook nog wel iets anders. Vocaal en hoge tonen best wel goed voor dit geld vond ik destijds. Echter midden tonen klinken soms wat 'gedempt' naar mijn smaak. Echter buitengewoon volle weergave ook bij hogere volumes.
Ik vind ze qua klank nog steeds hun charme hebben. Ze zijn vrij geconcentreerd in de weergave, nogal letterlijk zeg maar.

Is erg spannend om naar te luisteren, kan wel snel luistermoeheid opleveren....

Nice for the money ;)

rovinggecko


Citaat van: twani op juni 30, 2014, 13:50:25
THx :worship:


Ik heb geen ruis, niets doen dan maar?
If it aint broken dont fix it.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Citaat van: Bas Akkerman op juni 30, 2014, 12:10:04
Ja, ik vind dat gewoon knap hoe mensen zelf hun dingen bouwen. Net als Martijn of rovinggecko bijvoorbeeld.
Ravensburger... ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Cyreg

Citaat van: twani op juni 26, 2014, 23:30:39
Ze zijn eergisteren binnen gekomen :pompom:  nu nog een momentje vinden om naar Tilburg te scheuren (Audiomaat zit daar)

Momenteel erg druk op het werk met de introductie van de nieuwe Citroen Cactus en de nieuwe C1 :pompom:

Zal aankomende maandag zijn op mijn reguliere vrije dag.....

Genoeg over de ddd-schijnbewegingen :D
What about the Croft pre/power amps  :exclamation:

Wil je al 'n eerste impressie kwijt  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

sam1909

 ;)

twani

Mmm, stond nog ingelogd op het account van mijn zoon Sammie...... :blush:

BuSpu

Hoe heb je hem zo mooi zwevend gekregen?

twani

#10037
Citaat van: BuSpu op juli  1, 2014, 19:47:32
Hoe heb je hem zo mooi zwevend gekregen?
Op foto één en twéé zie je nog nét de pootjes op de hoeken :tounge2:

Hij is wel 3,00 meter breed!

Igv muziek luisteren trek ik de speakers ook naar vóren en wat naar binnen zodat de reguliere afstand tussen beide luidsprekers wordt bereikt.

Het is ook dé reden dat ik deze stands heb gemaakt, waaronder ik meubel glijvoetjes heb gemonteerd.

Fluitje van een cent nu om ze naar voren te halen.  Voordeel is ook dat igv bezoek en verjaardagen (kinderen) de speakers helemaal uit de stuit kunnen worden geplaatst.

Xander32

Erg fraai zo!    :thumbs-up:

Ook ik heb "glijvoetjes" onder de tegels (waarop de speakers staan) geplakt. Alleen al om hare maje tegemoet te komen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#10039
Wat nou inspelen! Vette onzin.:laugh:   Zo uit de doos speelt de Croft pré/power combi de sterren van de hemel.

Nieuwe netsnoeren, nieuwe interlinks, nieuw stekkerblok, nieuwe vóorversterker, nieuwe eindversterker, nieuwe powerkabels aan de DAC en in één keer "spot on" spelen.

Verder niets over te melden, missie helemaal geslaagd.

Eenieder die het ooit zou willen horen is van harte welkom.

Gr
Theo.



BuSpu

Maar hoe speelt het ten opzichte van de Leben?

tompj

Citaat van: twani op juli  1, 2014, 23:02:57
Wat nou inspelen! Vette onzin.:laugh:   Zo uit de doos speelt de Croft pré/power combi de sterren van de hemel.

Nieuwe netsnoeren, nieuwe interlinks, nieuw stekkerblok, nieuwe vóorversterker, nieuwe eindversterker, nieuwe powerkabels aan de DAC en in één keer "spot on" spelen.

Verder niets over te melden, missie helemaal geslaagd.

Eenieder die het ooit zou willen horen is van harte welkom.

Gr
Theo.
Ik geloof het helemaal van dat inspelen. ;)

Het geheel ziet er alvast heel goed uit Theo. Ik ben stiekem een beetje jaloers, alleen al door de plaatjes en je verhaal.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

chansig

Citaat van: twani op juli  1, 2014, 23:02:57
Wat nou inspelen! Vette onzin.:laugh:   Zo uit de doos speelt de Croft pré/power combi de sterren van de hemel.

Nieuwe netsnoeren, nieuwe interlinks, nieuw stekkerblok, nieuwe vóorversterker, nieuwe eindversterker, nieuwe powerkabels aan de DAC en in één keer "spot on" spelen.

Verder niets over te melden, missie helemaal geslaagd.

Eenieder die het ooit zou willen horen is van harte welkom.

Gr
Theo.

Als inspelen bestaat dan wordt het dus nog beter. Ziet er behoorlijk Spartaans uit. Wel mooi...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: BuSpu op juli  2, 2014, 08:12:04
Maar hoe speelt het ten opzichte van de Leben?
Eigenlijk doen ze best veel hetzelfde. Plaatsing, bühne, resolutie, en alle andere hier regelmatig gebezigde "nichterige zweefteef-terminologie" om een volwassen klankbeeld te omschrijven komen behoorlijk overeen.

Beiden op een voor mij behoorlijk hóóg niveau.  Het verschil zit 'm in de wat meer brutale presentatie, daarin gaat de Croft combo een stap verder.

Staaled

Ziet er mooi uit zo. :thumbs-up:

Er zit dus meer dynamiek in het geluid met de Crofts?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op juli  2, 2014, 19:16:15
Ziet er mooi uit zo. :thumbs-up:

Er zit dus meer dynamiek in het geluid met de Crofts?
Dat is wel de juiste omschrijving ;)

twani

Citaat van: tompj op juli  2, 2014, 09:10:45
Ik geloof het helemaal van dat inspelen. ;)

Het geheel ziet er alvast heel goed uit Theo. Ik ben stiekem een beetje jaloers, alleen al door de plaatjes en je verhaal.

Jij bent immer van harte welkom ;)

ChrisV


Citaat van: twani op juli  2, 2014, 20:02:37
Dat is wel de juiste omschrijving ;)

De Croft heeft als het goed is veel meer controle over de Harbeth's. Het aantal watt's is weliswaar niet indrukwekkend, maar de stabiliteit die de Croft's weten te bereiken, wel. De boel blijft in de greep, ook bij complexe muziek, zonder de vloeiendheid van de muziek te verliezen.

Kortom: ook ik ben blij met mijn Croft's ;)
feli Twani!

garmtz

Mooie beschrijving van wat de Crofts doen.

tompj

Citaat van: twani op juli  2, 2014, 20:08:06
Jij bent immer van harte welkom ;)
Als ik weer wat meer tijd heb dan meld ik me graag weer Theo, dank je voor je gastvrijheid. En geniet (als vanouds).
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River