A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

ben helemaal met je eens.

ben zelf ook van de out of the box denken en experimenteren.

een asr emitter 2 , wordt wellicht als een van de krachtigste versterkers gezien die er zijn,
in de geintegreerde is het de krachtigste versterker na mijn weten.

meestall wordt deze versterker aan de moeilijkste speakers gekoppeld.

ik heb hem ook aan de harbeth hangen straks , sterker nog ik vind de harbeths mooiste klinken op een asr. de eerete keer dat ik de harbeths hoorde was op een asr, vond hem zo goed dat ik het heb aangeschafd.. juist door de controle en kracht...

grappig ben nu geeindigd met dezelfde samenstelling die mij toen heeft betoverd... harbeth / asr combi...

**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: frank2 op februari 17, 2014, 15:51:18
"out of the box"
Grappige beeldspraak icm Harbeth luidsprekers :tounge2:

Mr.M

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 16:31:51
Grappige beeldspraak icm Harbeth luidsprekers :tounge2:

hahahahaha kwartje valt nu pas...
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Omdat ik er nog steeds niet helemaal zeker van ben of ik constructief het maximale uit mijn stekkerblok heb gehaald gaat deze "ontwerptechnisch" op de schopstoel.

Vooral de bevestiging (lees isolatie) van de "verzamelsloffen" op de basis van het blok doen mij twijfelen.

Zó is het nu nog:

Jumping Jack

Bespeur ik daar enige onrust, Theo?  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 16:56:08
Omdat ik er nog steeds niet helemaal zeker van ben of ik constructief het maximale uit mijn stekkerblok heb gehaald gaat deze "ontwerptechnisch" op de schopstoel.

Vooral de bevestiging (lees isolatie) van de "verzamelsloffen" op de basis van het blok doen mij twijfelen.

Zó is het nu nog:

Zo'n rail is niet het meest effectief, het beïnvloed de sound, doordat de kenmerk van het snoer ( helder of dof of wat dan ook) door de rail sterk verminderd, de rail heeft ook een bepaald kenmerk wat de sound weer beïnvloedt.  Ik ken natuurlijk het materiaal niet, maar als ik naar de rail in de meterkast kijk, die waarschijnlijk "slechter" is, maar dan nog, die beïnvloedt behoorlijk de sound. Tenzij je de aftakking rechtstreeks op de binnenkomende snoer bevestigd.

Succes ermee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Jij doelt op een rail zoals toegepast in een juice-bar van PS Audio, twani's blok is anders opgebouwd lijkt mij...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Je ziet duidelijk dat de stroom ook door de rail moet. Dus de rail "doet"mee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 17, 2014, 17:04:57
Bespeur ik daar enige onrust, Theo?  :D
No way, hij zit al tijden niet eens in mijn set  ;)

twani

Citaat van: frank2 op februari 17, 2014, 17:48:41
Je ziet duidelijk dat de stroom ook door de rail moet. Dus de rail "doet"mee.
Die gaat er inderdaad uít. Er komt een "a la Juice Bar" koperen rail voor terug die bovendien anders "op de basis zal staan"

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 17:55:15
Die gaat er inderdaad uít. Er komt een "a la Juice Bar" koperen rail voor terug die bovendien anders "op de basis zal staan"

Kan het dan niet zonder rail?

Alle outlets met draad naar één knooppunt samen met de aanvoerdraad.

Mitch--

Citaat van: Onder013 op februari 17, 2014, 18:01:46
Kan het dan niet zonder rail?

Alle outlets met draad naar één knooppunt samen met de aanvoerdraad.

Zo heb ik mijn blok ook opgebouwd, heb wel 4 outlets dus iets minder draden. Zo is iedere outlet is via een mega kroonsteen direct op de aanvoerkabel aangesloten,
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op februari 17, 2014, 18:05:29
Zo heb ik mijn blok ook opgebouwd, heb wel 4 outlets dus iets minder draden. Zo is iedere outlet is via een mega kroonsteen direct op de aanvoerkabel aangesloten,
Heb je daar nog een foto van Mtich?

frank2

Citaat van: Mitch-- op februari 17, 2014, 18:05:29
Zo heb ik mijn blok ook opgebouwd, heb wel 4 outlets dus iets minder draden. Zo is iedere outlet is via een mega kroonsteen direct op de aanvoerkabel aangesloten,

Dat is inderdaad het beste, de rail of welke rail dan ook moet uit de stroomketen blijven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 18:17:28
Heb je daar nog een foto van Mtich?

in mijn showcase topic staan wel foto's van de bouw maar inmiddels is het blok wat veranderd (heb ook Mennekes outlets erin gemaakt) zoals deze foto is wel het idee er achter, de mega kroonsteen komen alle toevoer aders is samen en die is direct aangesloten op de toevoerkabel. Inmiddels heb ik er andere outlets in gemaakt waar de aders bare-wire in zitten gemonteerd. Wilde de adereidjes eruit halen (toch weer een extra overgang) en dus nu is het nagenoeg zonder 'overgangen' aangesloten.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 17, 2014, 18:01:46
Kan het dan niet zonder rail?

Alle outlets met draad naar één knooppunt samen met de aanvoerdraad.

Lijkt mij ook het beste, en dan het "knooppunt" het zelfde materiaal houden als de bekabeling  ;)

Mijn ervaring is dat de gebruikte solid core bekabeling i.c.m. de vaak vertinde messing rails een nogal scherpe en directe sound laten horen...  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Kun je de boel (het kruissuk)dan ook solderen wellicht?

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 21:40:40
Kun je de boel (het kruissuk)dan ook solderen wellicht?

Solderen geeft een minder goede verbinding. Als je kan klemmen (grote kroonsteen waar alle aders in één opening kunnen) of nog beter crimpen (persen in een huls), heeft dat de voorkeur.

Probeer bij welke verbindingsmethode dan ook de aanvoerdraad en de draden naar de outlets met elkaar in contact te brengen. De aanvoerkabel zou ik dus rechtstreeks op het knooppunt brengen (dus geen inlet en IEC op de aanvoerkabel).
Gr
Henk

tompj

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 17:53:14
No way, hij zit al tijden niet eens in mijn set  ;)
Ik ben zoals wellicht bekend niet bepaald een 'believer', maar ik weet vrij zeker dat het allemaal geen moer uitmaakt zolang het ding niet in je set zit.....(misschien dat er mensen zijn die daar zelfs anders over denken overigens, je maakt wat mee hier.... :D)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

twani

#8819
Citaat van: tompj op februari 17, 2014, 22:02:07
Ik ben zoals wellicht bekend niet bepaald een 'believer', maar ik weet vrij zeker dat het allemaal geen moer uitmaakt zolang het ding niet in je set zit.....(misschien dat er mensen zijn die daar zelfs anders over denken overigens, je maakt wat mee hier.... :D)

G
God, is wáár ook.   Waar maak ik me druk om?  :D


Mwah Tom, ik denk dat je al haast wél had begrepen dat hij wellicht weer tot terúg in de set zou kunnen promoveren, mits 100% aan mijn persoonlijke wensen en eisen voldoend. ;)

En Believer, tja...in het buurtopic van Frank2 zijn ze nu zelfs al het "Wifi signaal" aan het tweaken :D

Ik geloof zélf in minieme verschillen (overigens voor mij van té weinig importantie in het geheel) door dit soort zaken, echter ik wil de fysica wel goed voor elkaar hebben. Maw. het moet wel degelijk en technisch verantwoord in elkaar zitten.

Mitch--

Citaat van: Onder013 op februari 17, 2014, 21:50:04
Solderen geeft een minder goede verbinding. Als je kan klemmen (grote kroonsteen waar alle aders in één opening kunnen) of nog beter crimpen (persen in een huls), heeft dat de voorkeur.

Probeer bij welke verbindingsmethode dan ook de aanvoerdraad en de draden naar de outlets met elkaar in contact te brengen. De aanvoerkabel zou ik dus rechtstreeks op het knooppunt brengen (dus geen inlet en IEC op de aanvoerkabel).
Gr
Henk

Beide inderdaad belangrijk! het voordeel van die mega kroonsteen is het daadwerkelijk in contact kunnen brengen van de draden, is even pielen om ze precies "in elkaar' te krijgen maar zo is de overgang het meest direct. Solderen zorgt weer voor een extra overgang (het soldeer tin) en kan nadelige gevolgen hebben in het geluid.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op februari 17, 2014, 22:39:01
Beide inderdaad belangrijk! het voordeel van die mega kroonsteen is het daadwerkelijk in contact kunnen brengen van de draden, is even pielen om ze precies "in elkaar' te krijgen maar zo is de overgang het meest direct. Solderen zorgt weer voor een extra overgang (het soldeer tin) en kan nadelige gevolgen hebben in het geluid.
Henk, Mitch...duidelijk, ik snap 'm.  THX


Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tompj

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 22:32:03

Ik geloof zélf in minieme verschillen (overigens voor mij van té weinig importantie in het geheel) door dit soort zaken, echter ik wil de fysica wel goed voor elkaar hebben. Maw. het moet wel degelijk en technisch verantwoord in elkaar zitten.
Gelijk heb je hoor. Ik vier ook Sinterklaas terwijl ik niet meer in de man geloof. ;)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen: CD: Accuphase DP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

J.H

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 16:56:08
Omdat ik er nog steeds niet helemaal zeker van ben of ik constructief het maximale uit mijn stekkerblok heb gehaald gaat deze "ontwerptechnisch" op de schopstoel.

Vooral de bevestiging (lees isolatie) van de "verzamelsloffen" op de basis van het blok doen mij twijfelen.

Zó is het nu nog:

Als je solid core bedrading gebruikt zou je ook kunnen overwegen om de uiteindes in elkaar te twisten en dan te voorzien van een conex lasdop.
Mits je de twisting goed maakt is dit één van de betere verbindingen.

http://www.conexholland.nl/data/product/pdf/Lasdoppen.PDF
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze