A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op november  3, 2013, 12:27:55We gaan er in het Westen maar al te gemakkelijk aan voorbij dat een zwangerschap in wezen levensbedreigend is...
Ja extra-uterien is levensgevaarlijk maar meeste zwangerschappen+bevallingen gaan gewoon goed.  Anders waren we allang uitgestorven.  Als het normaal verloopt is het wel wonderlijk mooi hoe het allemaal werkt  :worship:

Jumping Jack

Citaat van: Onder013 op november  3, 2013, 12:34:45
Ik heb al eens als procesanalyticus naar het geheel van conceptie tot en met geboorte gekeken. Als je daar de normering op los laat zoals bijvoorbeeld in productiebedrijven, is het om nog weer meer redenen een wonder......

Ik kijk ook wel vaker naar concepties op het internet. Hoogst wonderlijk idd.  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: AbZ op november  3, 2013, 12:35:39
Ja extra-uterien is levensgevaarlijk maar meeste zwangerschappen+bevallingen gaan gewoon goed.  Anders waren we allang uitgestorven.  Als het normaal verloopt is het wel wonderlijk mooi hoe het allemaal werkt  :worship:

Dat geldt voor al het leven op aarde, het is wonderlijk. Neem nou de mens. Je pleurt er wat lucht, water, eiwitten, vetten en koolhydraten in en je kan er een jaartje of 83 op leven :D Ook het feit dat je niet/nauwelijks iets voelt van inwendige activiteiten is prachtig. Of de ene dag voel je je hondsberoerd, je slaapt een nacht en de volgende dag zo fit als een hoentje. En slaap is al helemaal iets bijzonders.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

AbZ

Citaat van: LPlover op november  3, 2013, 12:44:56Of de ene dag voel je je hondsberoerd, je slaapt een nacht en de volgende dag zo fit als een hoentje.
En als je veel gezopen hebt is het precies andersom  :wacko:

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op november  3, 2013, 12:41:39
Ik kijk ook wel vaker naar concepties op het internet. Hoogst wonderlijk idd.  :D

:D

Heftig verhaal Jan en mooi dat je dit hebt willen delen met ons... Wil toch nog wel even zelf ook iets kwijt wat bijzonder is... ;)  Mijn kinderen (nu 3 [bijna 4] en 5) zijn namelijk beide in een stuit ter wereld gekomen. In het eerste geval werd pas bij vrijwel volledige ontsluiting geconstateerd dat er geen hoofdje, maar billen voelbaar waren...  :o  Uiteindelijk is Lux op natuurlijke wijze ter wereld gekomen. Heel bijzonder om als vader een stuitbevalling zelf mee te maken. Bij Bowie werd iets vroeger geconstateerd dat hij in een stuit lag en hebben ze nog een draaiactie geprobeerd, die op niets uitliep. Hij zette zich namelijk behoorlijk schrap, alsof hij zei: "Ik maak zelf wel uit hoe ik lig". Hij is nog steeds net zo eigenwijs... ;)  Ook Bowie is op natuurlijke wijze geboren in een stuit dus. Ik besef me dat we veel geluk hebben gehad heb met beide bevallingen, hoewel het Haagse Bronovo ziekenhuis wel erg goed bekend staat (alle koningskindjes komen er ter wereld... ;).

Ik heb dus TWEE drukke kindjes... :D

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

twani

Óók geweldig "volk" bij jou zo te zien Garmt :clapping:  Blijft gaaf die kids ;D


Stiekem toch nog een Harbeth op de foto óók. Dat noemen ze op tv "product placement" :D

VlisChris

Papa een succesvolle audiowinkel de kinderen zo te zien later kn een succesvolle horecatent :P

Leuke foto inderdaad!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op november  3, 2013, 12:21:44
+1

Overigens niet fraai dat een 'verloskundige' de stuitligging niet doorhad  :-\  Dit is nu juist hun werk.

Inderdaad, een ernstig falen waar de betreffende dame in kwestie ook door een aantal mensen in het ziekenhuis zwaar bekritiserend op is aangesproken >:(
Het vervelende is dat ik alle meegemaakte ellende het haar ook toegerekend heb en haar ook tot overmaat van ramp nog bijna dagelijks tegen komt omdat ze werkzaam is in de verloskundige praktijk hier nog geen 150 meter vandaan... :-X

Nick heeft m.i. volkomen gelijk door te zeggen dat wij hier in het westen er maar al te makkelijk aan voorbijgaan dat een zwangerschap in feite levensbedreigend kan zijn.
Als je net als ons een flinke tijd in het Sophia kinderziekenhuis ben geweest schrik je je eigen werkelijk waar te pletter wat je daar allemaal aan ellende ziet  :(
Triest, hartverscheurend, oneerlijke verdeeldheid en zo kunnen er nog een aantal woorden naar boven komen bij mij.
Kinderen met enorme aangeboren ''cosmetische'' afwijkingen aan het hoofd en die in hun (soms korte) leven getekend zullen zijn door deze afwijkingen.

Soms is het goed dat je dit soort ellende onder ogen krijgt, het zet je met beide benen weer op de grond en doet je beseffen dat de futiliteiten waar wij ons nog wel eens dagelijks druk om maken uiteindelijk totaal niets voorstellen.

   
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: AbZ op november  3, 2013, 12:50:36
En als je veel gezopen hebt is het precies andersom  :wacko:

ha ha, ik bedoel als je een griepje hebt ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

AbZ

Zelf alleen de 'gewone' ligging+procedure meegemaakt.  Nou ja, gewoon...
zonder vroedvrouw, DIY.  Ging perfect, onvergetelijk mooi  :)

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op november  3, 2013, 13:59:38
Zelf alleen de 'gewone' ligging+procedure meegemaakt.  Nou ja, gewoon...
zonder vroedvrouw, DIY.  Ging perfect, onvergetelijk mooi  :)

Dat is ook het ideale scenario AbZ, you're a lucky guy  :smile:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op november  3, 2013, 14:04:06
Dat is ook het ideale scenario AbZ, you're a lucky guy  :smile:
Yep, en toch is het een raar kind  ;D  maar da's niet echt verrassend...

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op november  3, 2013, 13:28:45
:D

Heftig verhaal Jan en mooi dat je dit hebt willen delen met ons... Wil toch nog wel even zelf ook iets kwijt wat bijzonder is... ;)  Mijn kinderen (nu 3 [bijna 4] en 5) zijn namelijk beide in een stuit ter wereld gekomen. In het eerste geval werd pas bij vrijwel volledige ontsluiting geconstateerd dat er geen hoofdje, maar billen voelbaar waren...  :o  Uiteindelijk is Lux op natuurlijke wijze ter wereld gekomen. Heel bijzonder om als vader een stuitbevalling zelf mee te maken. Bij Bowie werd iets vroeger geconstateerd dat hij in een stuit lag en hebben ze nog een draaiactie geprobeerd, die op niets uitliep. Hij zette zich namelijk behoorlijk schrap, alsof hij zei: "Ik maak zelf wel uit hoe ik lig". Hij is nog steeds net zo eigenwijs... ;)  Ook Bowie is op natuurlijke wijze geboren in een stuit dus. Ik besef me dat we veel geluk hebben gehad heb met beide bevallingen, hoewel het Haagse Bronovo ziekenhuis wel erg goed bekend staat (alle koningskindjes komen er ter wereld... ;).

Ik heb dus TWEE drukke kindjes... :D

Garmt, soms siert het iemand om ook eens openhartig te zijn en een andere kant te laten zien als dat men misschien gewend is ;D

Ik heb met volle interesse jouw verhaal gelezen en kan eigenlijk niet anders zeggen (aan de hand van eigen ervaringen) dat jullie toch ook wel veel geluk hebben gehad met twee stuitligging bevallingen. Het zijn in ieder geval twee prachtige en gezonde kinderen geworden waar je met recht trots op mag zijn.
Bij ons was werd het probleem van de stuitligging pas opgemerkt door zichtbare ontlasting van de kleine bij de ontsluiting. Dit was meteen reden tot een vlaag van paniek en als je dan als vader ook nog ziet dat de hartslag van je kindje een tijdje weg valt zakt de wereld even onder je vandaan.
Iets wat een blijde en toch wel mooie gebeurtenis moest zijn loopt op zo,n moment voor jezelf naar een mogelijk drama toe.
Persoonlijk deel ik dan ook niet de mening van anderen dat een geboorte één van de mooiste dingen is in je leven, maar zoals eerder aangegeven zijn de ervaren problemen debet aan deze persoonlijke mening  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op november  3, 2013, 14:16:48
Yep, en toch is het een raar kind  ;D  maar da's niet echt verrassend...

Hmm, dit is een makkelijke ''inkopper''.....,maar ik waag mij er toch maar niet aan  :P ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op november  3, 2013, 14:25:53
Hmm, dit is een makkelijke ''inkopper''.....,maar ik waag mij er toch maar niet aan  :P ;D
Had toch een voorzetje voor open doel gegeven  :D

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op november  3, 2013, 14:22:16
Ik heb met volle interesse jouw verhaal gelezen en kan eigenlijk niet anders zeggen (aan de hand van eigen ervaringen) dat jullie toch ook wel veel geluk hebben gehad met twee stuitligging bevallingen. Het zijn in ieder geval twee prachtige en gezonde kinderen geworden waar je met recht trots op mag zijn.

Dank je! We zijn er inderdaad heel gelukkig mee.

CitaatBij ons was werd het probleem van de stuitligging pas opgemerkt door zichtbare ontlasting van de kleine bij de ontsluiting. Dit was meteen reden tot een vlaag van paniek en als je dan als vader ook nog ziet dat de hartslag van je kindje een tijdje weg valt zakt de wereld even onder je vandaan.
Iets wat een blijde en toch wel mooie gebeurtenis moest zijn loopt op zo,n moment voor jezelf naar een mogelijk drama toe.
Persoonlijk deel ik dan ook niet de mening van anderen dat een geboorte één van de mooiste dingen is in je leven, maar zoals eerder aangegeven zijn de ervaren problemen debet aan deze persoonlijke mening  ;)

Ik weet nu ik vader ben pas hoe het voelt om kinderen te hebben en hoe enorm je begaan bent met hun lot. Ik kan me dus ook jouw sores wel goed indenken, want onze tweede was ook niet geheel probleemloos (extreem moeilijk slapen, enorm veel huilen... Beiden door een extreme koemelkallergie en verborgen reflux, peanuts bij de door jou aangegeven problemen, maar op dat moment best slopend).

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op november  3, 2013, 14:22:16Persoonlijk deel ik dan ook niet de mening van anderen dat een geboorte één van de mooiste dingen is in je leven, maar zoals eerder aangegeven zijn de ervaren problemen debet aan deze persoonlijke mening  ;)
maar er loopt nu een vrolijk en energiek ventje van je rond.  Kan je toch blij om zijn?

AbZ

Citaat van: garmtz op november  3, 2013, 14:37:25Ik weet nu ik vader ben pas hoe het voelt om kinderen te hebben en hoe enorm je begaan bent met hun lot.
Mooi en soms moeilijk, die band.  Wist niet dat je er al twee had.  Leuk!

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op november  3, 2013, 14:37:51
maar er loopt nu een vrolijk en energiek ventje van je rond.  Kan je toch blij om zijn?

Absoluut, het echte genieten van en met de kleine is alleen wat later tot stand gekomen als bij de meeste anderen  ;)
Hij doet het op school erg goed en ook blijkt hij erg technisch aangelegd te zijn.
Ik kan nu bv. enorm genieten van de dingen die ik met Brandon samen doe, zoals bijv. regelmatig samen skiën en snowboarden en zo zijn er nog vele andere leuke dingen op te noemen.
Het is dan niet alleen vader-zoon band, maar ook het gevoel dat je een ''maatje'' bij je heb.
Geeft enorm veel voldoening, maar ook afleiding van de dagelijkse beslommeringen zoals bv. werk  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joske007

Moedig en knap van je, om dit verhaal met ons even te willen delen  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Deleted Member 2

Citaat van: twani op november  3, 2013, 13:37:42

Stiekem toch nog een Harbeth op de foto óók. Dat noemen ze op tv "product placement" :D

Is dat nou een Harbeth? Ik dacht het is een Boretti fornuis  :o

garmtz


YamahaRXV



Na alle openhartige, maar serieuze verhalen even wat bevindingen m.b.t. het testen van het M2Tech Hiface Evo en Evo Clock koppel vandaag  8)
Vandaag heeft forumlid Linx mijn M2Tech Hiface Evo terug gebracht en mocht ik zijn M2Tech Evo Clock lenen om te kijken of deze nog verbetering zou kunnen geven als externe clock in de set up.
Vooraf gaande hier aan had ik al een mooi verloopkabeltje gemaakt om vanaf de Squeeze Upgrade BOTW 9 volt voeding van één 5,5/2,1 mm. DC jack naar twee 5,5/2,1 mm. DC jack,s te gaan en zo beide componenten te kunnen voeden.

Ook had ik hier nog twee demo Furutech FX-Alpha-ag digitale interlinks liggen die ik graag wilde vergelijken met twee zeer goed klinkende dig. interlinks van Chord (mijn Chord Signature en de Chord Indigo plus van Martin!!!)

Ik ben begonnen met de volgende configuratie: vanuit de MCLK aansluiting op de Evo Clock met de Furutech FX-Alpha-ag met Furutech Rhodium connectoren (en BNC to RCA adapters) naar de Clock ingang van de Hiface Evo, en vanuit de dig. coax uitgang met de tweede Furutech FX-Alpha-ag met vergulde Furutech connectoren naar de dig. RCA ingang van de Burson dac.
Het eerste wat mij opviel na enige tijd luisteren was dat de gulle, muzikale, en organische weergave van de Hiface Evo plaats had gemaakt voor een meer droog en schoner geluid, maar ook aanzienlijk ''kaler'' met een minder vol middentonengebied en een laag wat beduidend minder diep ging als wat  ik gewend was met enkel en alleen de Hiface Evo. 

Aangezien al snel duidelijk was dat dit niet mijn sound was, ben ik de Furutech,s gaan verwisselen met de beide Chord kabels en dat gaf al een aanzienlijke verbetering, maar nog steeds niet op het niveau wat ik gewend was met enkel de Hiface Evo.
Hierna ben ik eens gaan testen met de standaard meegeleverde geschakelde 9 volt voeding separaat afwisselend op elk van de M2Tech componenten, maar toen werd al snel duidelijk wat de hoorbare verschillen zijn tussen een goede lineaire voeding en een simpele geschakelde voeding.
De gehele soundstage werd aanzienlijk kleiner en minder diep.
Conclusie zover is dus dat de externe Evo Clock in mijn set up dus eerder een downgrade dan een upgrade blijkt te zijn en dat de Furutech FX-Alpha-ag zeker niet het niveau haalt van beide Chord,s. De versie met de dure Rhodium/Ceramische connectoren vond ik van beide Furutech,s duidelijk de minste; een vrij klinisch en transparante weergave met een wat terughoudend laag.  Niet echt mijn ding dus....



 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Mooie test Jan. Zou wat jij constateerde nou samenhangen met connectoren van Furutech? Of is dat een voorbarige conclusie?
Ik kom daar op door mijn bevindingen met furutech netkabel Alpha3 en 3TS20 met furutech connectoren en met Iego connectoren.
Met de Iego's spelen deze furutech kabels erg goed en met furutech koper, goud of rodium bevallen ze mij totaal niet.

Appels en peren vergelijken? misschien, maar ook appels en peren laten elkaar prima vergelijken.