A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Goed werk Theo. Wel een beetje saai als het allemaal zonder problemen gaat.

Ik mag toch wel hopen dat er een plasje LHM onder ligt? ;D

Gr
Henk

twani

Toch niet op zoek naar leedvermaak hé Henk? :P. Af en toe in de showroom nog wel eens. Niet veel meer, er staat momenteel nog maar één LHM geveerde Citroen in de showroom, een C5 tourer 1,6 thp automaat.... :nopompom:

Je moet snel zijn Henk, deze C5'en zullen de laatste met die kunstje aan boord zijn :(

Heel af en toe ruil ik nog een mooie LHM C5 van het laatste type in, blijft grappig rijden.

Nu ik er zo over nadenk liggen jouw voorkeuren voor klank en vering mijlenver uit elkaar.

Klank: detailrijk, dynamisch, direct.  Vering: soft, alles verhullend en soepel...

Leg uit! :coffee:

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 11, 2013, 22:26:03
Opzienbarend (zeker voor enkele bekenden onder ons die eerder werk van mij hebben mogen aanschouwen :D) is het feit dat rookwolken uitbleven :o

De wonderen blijken de wereld nog niet uit te zijn..... :o :D  Maar mooi te zien dat het zover allemaal ''gestroomlijnd'' verloopt  :clapping:
Ben dan ook zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.  Keep up doing the good work  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus 11, 2013, 23:13:06

Nu ik er zo over nadenk liggen jouw voorkeuren voor klank en vering mijlenver uit elkaar.

Klank: detailrijk, dynamisch, direct.  Vering: soft, alles verhullend en soepel...

Leg uit! :coffee:

Zeker geen leedvermaak Theo! In al die jaren dat ik LHM rijd slechts één keer een probleempje gehad dat ook nog eens binnen een half uur was verholpen.

Qua mogelijke tegenstrijdigheid tussen de voorkeur voor LHM en muziek:

LHM:
ik ben geen echte liefhebber van auto's of autorijden. Des te minder "last" je er van hebt des te beter.

Met muziek is het anders:
ik ben een liefhebber van vele vormen van muziek en wil alles meekrijgen van wat er in zit.

Als de LHM-generatie uitgestorven is, zal het wel iets met luchtvering worden. Als alternatief voor de huidige Elac's is er veel meer op het lijstje: Elac 4 of 5 serie, hoorn van bijvoorbeeld Avantgarde, Adam, etc.

Gr
Henk

Xander32

Citaat van: twani op augustus 11, 2013, 22:26:03
Ongelooflijk groot was zojuist de voldoening, toen er bij het "inpluggen" van 230V aan de voedingsmodule no.1 heel liefdevol 2 groene ledjes oplichtten.

Dit exemplaar is één van de twee voedingen die ik moet maken, het betreft het 12v board die de DAC moet "gaan doen".

Met het blauwe blokje met het stelschroefje erop het de juiste "output" op 12 v gezet.

Het 12v board wordt gevoed door een 2x15 exemplaar. Het andere exemplaar die 5v moet leveren aan het XMOS USB board wordt gevoed door en 2x9 exemplaar.

Opzienbarend (zeker voor enkele bekenden onder ons die eerder werk van mij hebben mogen aanschouwen :D) is het feit dat rookwolken uitbleven :o

Al bij al ben ik een trots man hetgeen Monique ook al vele malen heeft moeten horen vanavond :D

Yeah, ik kan solderen :pompom:  het smaakt naar (heel veel) meer :inlove:
Top, ik doe het jou niet na! Ben benieuwd wat het verder gaat brengen betreft klank (-gewin).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Tussendoor heb ik gisteravond bij de Leben importeur een bijzonder verzoek neergelegd. Een verzoek waarvan ik denk dat ze er niets mee kunnen/willen, maar het proberen waard.

Ik heb gevaagd of ze de houten zijpanelen van de Leben CS 300 versterker los kunnen bestellen in Japan.

Hetzelfde geldt voor de "faceplate" van de Phonoversterker. (Zie foto)

Ik heb geroepen dat beiden bij mij verkleurd/beschadigd zijn.

Indien ik eraan kan komen kan ik de kast zelf bouwen en deze 2 items gebruiken om de Leben look te imiteren....

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 12, 2013, 06:59:52
Top, ik doe het jou niet na! Ben benieuwd wat het verder gaat brengen betreft klank (-gewin).
Over het klankmatige reslutaat is al veel gesproken en geschreven, zie Part 1,2,3,4,5 op de site in de link ;)

http://www.audio-creative.nl/projecten/

Hifi Addict

Theo, ik heb al een upgrade voor je gezien. Powersupplies gebaseerd op zonnepanelen :)


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Nu je toch aan het DIY projecten bezig bent kun je de zijpanelen van de Leben er ook afhalen, mooi schuren en lakken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

raindog

Citaat van: twani op augustus 12, 2013, 08:06:41
Tussendoor heb ik gisteravond bij de Leben importeur een bijzonder verzoek neergelegd. Een verzoek waarvan ik denk dat ze er niets mee kunnen/willen, maar het proberen waard.

Ik heb gevaagd of ze de houten zijpanelen van de Leben CS 300 versterker los kunnen bestellen in Japan.

Hetzelfde geldt voor de "faceplate" van de Phonoversterker. (Zie foto)

Ik heb geroepen dat beiden bij mij verkleurd/beschadigd zijn.

Indien ik eraan kan komen kan ik de kast zelf bouwen en deze 2 items gebruiken om de Leben look te imiteren....

Theo, ik wens je veel succes maar verwacht niet dat je deze onderdelen voor een appel en een ei kunt verwerven. Deze importeur staat er bij mij bekend om dat hij op elk dubbeltje drie dubbeltjes wil verdienen... >:(
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xander32

Citaat van: twani op augustus 12, 2013, 08:12:34
Over het klankmatige reslutaat is al veel gesproken en geschreven, zie Part 1,2,3,4,5 op de site in de link ;)

http://www.audio-creative.nl/projecten/
... ik lees daar niets over hoe deze het doet in jouw set en wat jouw bevindingen zijn ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Hifi Addict op augustus 12, 2013, 09:26:07
Theo, ik heb al een upgrade voor je gezien. Powersupplies gebaseerd op zonnepanelen :)
Indrukwekkend, dat zeker maar de buren zullen nog denken dat ik een wietplantage ben begonnen ;D

twani

Citaat van: Kingpin op augustus 12, 2013, 09:32:12
Nu je toch aan het DIY projecten bezig bent kun je de zijpanelen van de Leben er ook afhalen, mooi schuren en lakken.
De bestaande "plankjes" zijn echt wel al mooi hoor ;). Ik moet er juist 2 bijhebben.....

twani

Citaat van: raindog op augustus 12, 2013, 19:58:55
Theo, ik wens je veel succes maar verwacht niet dat je deze onderdelen voor een appel en een ei kunt verwerven. Deze importeur staat er bij mij bekend om dat hij op elk dubbeltje drie dubbeltjes wil verdienen... >:(
Je hoort eigenlijk ook nooit wat van ze. Zélf maken kan ook nog, we wachten af.... :nopompom:

YamahaRXV

Citaat van: raindog op augustus 12, 2013, 19:58:55
Theo, ik wens je veel succes maar verwacht niet dat je deze onderdelen voor een appel en een ei kunt verwerven. Deze importeur staat er bij mij bekend om dat hij op elk dubbeltje drie dubbeltjes wil verdienen... >:(

Je moet ''de snor'' (Paul Hattink) gewoon een goede fles wijn serveren... :coffee:
Zal je zien dat die heel wat ''toegeeflijker'' wordt  ;D

Als het zover is dat hij zijn gitaar pakt en een live optreden gaat geven is hij in goede mood en moet je je kans pakken  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Theo   Dat front van de Leben ziet eruit als dunwandig geborsteld aluminium plaat met daarop een soort goudachtige blanke lak laag...  Klopt dat ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Klopt helemaal Jan :clapping:  Hét probleem zal zijn om de juiste kleur/afwerking te verkrijgen......

Het enige dat ik in het front zal opnemen zijn de groene ledjes die de samplerate aanduiden.

Eerst even het antwoord afwachten van Paul "alias snor" Hattink :D



Oh ja, heb ik jullie al verteld dat ik voedingsexemplaar nummer 2 binnen een uur in elkaar heb gesoldeerd :angel:  Ditmaal het 5volts exemplaar tbv het USB board.

Wederom zonder rook :P Ach ja..,succesvol zijn went snel :laugh:

thebest106

?
Citaat van: twani op augustus 12, 2013, 22:24:01

Oh ja, heb ik jullie al verteld dat ik voedingsexemplaar nummer 2 binnen een uur in elkaar heb gesoldeerd :angel:  Ditmaal het 5volts exemplaar tbv het USB board.

Wederom zonder rook :P Ach ja..,succesvol zijn went snel :laugh:

Zo dat gaat snel, wat voor soldeerapparatuur gebruik je?

twani

Simpel Antex boutje dat echter op "Circuits Online" wél de nodige credits mocht ontvangen van de gebruikers

thebest106

Citaat van: twani op augustus 12, 2013, 22:40:22
Simpel Antex boutje dat echter op "Circuits Online" wél de nodige credits mocht ontvangen van de gebruikers

Ziet er inderdaad simpel uit, ik heb hier ook een tweetal soldeerboutjes liggen maar het valt met op dat de punt zo snel verslijt (coating verdwijnt). De punt op de afbeelding die jij hebt toegevoegd is heel anders gevormd dan wat ik standaard gebruik.

Ik heb al even op antex soldeerbouten gezocht maar ze hebben toch nogal wat verschillende soorten. Zul je me eens een pm willen sturen met een link naar de desbetreffende soldeerbout deze lijkt mij namelijk ook zeer geschikt.


twani

Hij soldeert erg fijn. Vergeet niet dat ik nog nooit had gesoldeerd, hij moet dus wel erg goed zijn :D

Wat ben je eigenlijk aan het maken dan?

twani

Citaat van: Onder013 op augustus 11, 2013, 23:51:29
Zeker geen leedvermaak Theo! In al die jaren dat ik LHM rijd slechts één keer een probleempje gehad dat ook nog eens binnen een half uur was verholpen.

Qua mogelijke tegenstrijdigheid tussen de voorkeur voor LHM en muziek:

LHM:
ik ben geen echte liefhebber van auto's of autorijden. Des te minder "last" je er van hebt des te beter.

Met muziek is het anders:
ik ben een liefhebber van vele vormen van muziek en wil alles meekrijgen van wat er in zit.

Als de LHM-generatie uitgestorven is, zal het wel iets met luchtvering worden. Als alternatief voor de huidige Elac's is er veel meer op het lijstje: Elac 4 of 5 serie, hoorn van bijvoorbeeld Avantgarde, Adam, etc.

Gr
Henk
Ik heb een E39 5 serie BMW Touring gehad Henk en geloof het of niet. Nog nooit heb ik een auto gehad die zo weinig ellende van het wegdek doorgaf aan de bestuurder. Dit alles dan ook nog met een zeer fijne homogene en lineaire besturing die zeer communicatief maar toch ook rustgevend is.

Het betreffende exemplaar had luchtvering op de achteras.  Tja het is een BMW dus ik kan lullen als brugman, Henk neemt er toch géén :P

Het was er een precies gelijk aan de foto die ik nochtans vaak met de motorkap dícht bereed :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 12, 2013, 23:25:39
Tja het is een BMW dus ik kan lullen als brugman, Henk neemt er toch géén :P

Het laatste beetje twijfel wat Henk evt. nog had over BMW is als sneeuw voor de zon verdwenen na als bijrijder bij mij in de auto gezeten te hebben voor een ''bliksemrit'' vanaf mijn woonplaats naar de zijne  :P :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8