A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  6, 2013, 08:19:35
Wat is dat toch met jou Jan? Je stelt de vraag precies op de dag dat de kabel binnen is gekomen :o

Ongelooflijk ;D

;) ;D



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: Joris1971 op juli  6, 2013, 09:37:31
Het is niet alleen het apparaat an sich, ook het gebruikersgemak, de regelmatige software updates, de stabiliteit etc.
Als iets stabiel werkt waarom zou je daar dan nog aan willen sleutelen?

Citaat
Ja een gemodde fiat panda rijdt ook net zo fijn als een ferrari  :nowink:
Onzin opmerking, maar begrijp je wel, dit is precies wat ik bedoel. Een vergelijk wat totaal niet in verhouding staat tot elektronica.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op juli  6, 2013, 09:04:31
Ben het wel met je eens, maar dat men vaak naar Linn refereert en Harbeth komt dat hele volksstammen BB&G als hun dealer hebben, en niet verder kijken. Op zich niets mis mee, maar dan kom je op die dure app. uit. En ja er zijn zeker vele andere mogelijkheden. Nu moet ik wel zeggen dat BB&G wel hun zaakjes goed voor elkaar hebben, veel support geven en vele mogelijkheden al onderzocht hebben, echter je moet wel zelf dingen onderzoeken, het is wel een winkel die geld moeten verdienen. En de marge op en duur app. zal meer zijn dan een goedkoop app.

Ik kan het met de bovenstaande argumenten van Frank wel eens zijn. Er zijn zeker vele andere mogelijkheden die na wat huiswerk verrichten en wat moeite doen zeker gelijkwaardig of misschien wel beter kunnen zijn dan de altijd hier op het forum als ''referentie'' geldende of gepromote merken. Wat dat betreft doet de commercie goed zijn werk en daar is op zich niets mis mee want iedereen wil zijn boterham uiteraard zo goed mogelijk verdienen en als daar dan een stukje goede service bij verleend wordt is dat alleen maar dikke prima.

Waar ik persoonlijk wel wat moeite mee heb (zal nu wel weer felle ''aanhangers'' over mij heen krijgen...) is het feit dat er een grote schare mensen is die zonder enig zelf genomen initiatief of vergelijk schijnbaar klakkeloos ''hét referentie pad'' volgen wat voor hun uitgestippeld wordt.
Als er dan personen zijn die zelf met de nodige opgedane ervaring, kennis en een lange op smaak/voorkeur gerichte zoektocht met veel vergelijk daarin tot andere merken zijn gekomen dan wordt dit vaak niet serieus genomen door de eerste categorie en dat is toch best wel jammer want er zijn zoveel mooie en goedklinkende merken en mogelijkheden die simpelweg niet de kans krijgen zich te kunnen bewijzen.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op juli  6, 2013, 08:58:14
Grappig toch dat er telkens weer naar de Linn gerefereerd wordt alsof er niets anders meer is wat op gelijke level speelt.
Als het maar duur is dan moet het wel goed zijn, alles wat minder is kan niet concurreren met een Linn ...
Gelukkig gaan mensen een beetje licht zien en experimenteren en komen erachter dat dit wel mogelijk is.
Ik (en anderen) durven zelfs te beweren dat mijn gemodde Touch op het niveau speelt van een Klimax Renew DS, maar dat zullen velen dan wel weer in het verkeerde keelgat schieten.

+1  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op juli  6, 2013, 10:28:05
[...]Waar ik persoonlijk wel wat moeite mee heb (zal nu wel weer felle ''aanhangers'' over mij heen krijgen...) is het feit dat er een grote schare mensen is die zonder enig zelf genomen initiatief of vergelijk schijnbaar klakkeloos ''hét referentie pad'' volgen wat voor hun uitgestippeld wordt.
Als er dan personen zijn die zelf met de nodige opgedane ervaring, kennis en een lange op smaak/voorkeur gerichte zoektocht met veel vergelijk daarin tot andere merken zijn gekomen dan wordt dit vaak niet serieus genomen door de eerste categorie en dat is toch best wel jammer want er zijn zoveel mooie en goedklinkende merken en mogelijkheden die simpelweg niet de kans krijgen zich te kunnen bewijzen.
Helemaal mee eens Jan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: frank2 op juli  6, 2013, 09:39:58
Ik moet toegeven dat ik inderdaad bovenstaande merken veel gepromoot heb, echter dat doe ik al een tijdje niet meer. ( al was dat eigenlijk alleen maar om te zeggen dat er ook andere merken en winkels zijn)

Ik heb ook veel sets bij mensen thuis beluistert, maar het liefst doe ik het op 1 plek en dat is hier thuis.
Maar dat is nu ook wel zo'n beetje klaar, de apparatuur en speakers zijn voor mij goed, stroomvoorziening e.d. is ook oke.
Dankzij Jouw Hifi ben ik nu 2 verschillende soorten zekeringen die in de EV moeten aan het beluisteren, Nl. de HFT supreme en de ultimate, dus eind volgende week hoop ik daar ook mee klaar te zijn.
Frank, in zoverre ik dat vanaf een forum kan inschatten, ga ik er vanuit dat jij er nooit bijbedoelingen mee hebt gehad, met het promoten van bepaalde merken en/of winkels(s). Ik las/lees het als reply van een enthousiaste eigenaar die dat graag (oprecht) wil overbrengen op derden.

Voorts wordt dit forum door een aantal goed oplettende sponsoren, slim gebruikt als etalage voor hun waar. En de ene sponsor maakt daar wat handiger gebruik van dan de andere. Dat maakt mede dat bepaalde merken wat meer op de voorgrond komen te staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Vergeet ook niet dat veel mensen een vrij simpele oplossing willen en dat zij niet veel geduld hebben om uitgebreid te luisteren, te vergelijken of te testen. Voor hen zijn oplossingen als Naim en Linn ideaal. Dit uiteraard even los van de klankmatige eigenschappen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op juli  6, 2013, 11:30:28
Vergeet ook niet dat veel mensen een vrij simpele oplossing willen en dat zij niet veel geduld hebben om uitgebreid te luisteren, te vergelijken of te testen. Voor hen zijn oplossingen als Naim en Linn ideaal. Dit uiteraard even los van de klankmatige eigenschappen.

...of een kastje met een losse voeding en een dac en nog een voeding en een laptop met allerlei kabeltjes op hun meubel willen hebben... ;)

En luisteren voordat we iets kopen, dat doen we toch allemaal? :hehe:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op juli  6, 2013, 11:30:28
Vergeet ook niet dat veel mensen een vrij simpele oplossing willen en dat zij niet veel geduld hebben om uitgebreid te luisteren, te vergelijken of te testen. Voor hen zijn oplossingen als Naim en Linn ideaal. Dit uiteraard even los van de klankmatige eigenschappen.
Helemaal mee eens, maar het zijn vaak die mensen die wel een oordeel klaar hebben staan terwijl ze zelf nog nooit eens wat in elkaar hebben geknutseld of ook daadwerkelijk hebben gemeten.
En uiteraard ziet voor het oog een Linn/Naim whatever er stukken beter uit, daar wil je geen losse batterijen, kastjes etc voor in het oog hebben staan zoals ik dat wel heb (wel weggewerkt in een kast gelukkig anders is het idd geen gezicht, zie 2:30).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op juli  6, 2013, 11:53:45
...of een kastje met een losse voeding en een dac en nog een voeding en een laptop met allerlei kabeltjes op hun meubel willen hebben... ;)

En luisteren voordat we iets kopen, dat doen we toch allemaal? :hehe:
Bijna allemaal. ;)

Citaat van: Kingpin op juli  6, 2013, 12:00:48
Helemaal mee eens, maar het zijn vaak die mensen die wel een oordeel klaar hebben staan terwijl ze zelf nog nooit eens wat in elkaar hebben geknutseld of ook daadwerkelijk hebben gemeten.
En uiteraard ziet voor het oog een Linn/Naim whatever er stukken beter uit, daar wil je geen losse batterijen, kastjes etc voor in het oog hebben staan zoals ik dat wel heb (wel weggewerkt in een kast gelukkig anders is het idd geen gezicht, zie 2:30).
Dat meten vind ik dan persoonlijk weer minder interessant. Maar als alle losse batterijen, kastjes, et cetera tot een betere geluidskwaliteit leiden, ja dan weet ik het wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juli  6, 2013, 11:30:28
Vergeet ook niet dat veel mensen een vrij simpele oplossing willen en dat zij niet veel geduld hebben om uitgebreid te luisteren, te vergelijken of te testen. Voor hen zijn oplossingen als Naim en Linn ideaal. Dit uiteraard even los van de klankmatige eigenschappen.
Het is een keuze op uiterlijk als ze niet luisteren. 
Een NAS en een PC en een iPad en een streamer (en eventueel ook nog een DAC)
is namelijk helemaal niet eenvoudiger dan alleen een PC/laptop +DAC.

YamahaRXV

Citaat van: eddy135 op juli  6, 2013, 11:53:45
...of een kastje met een losse voeding en een dac en nog een voeding en een laptop met allerlei kabeltjes op hun meubel willen hebben... ;)

En luisteren voordat we iets kopen, dat doen we toch allemaal? :hehe:

Dat is een voorbeeld wat m.i. totaal niet de essentie raakt van Frank2 zijn opmerkingen en mijn daarop aansluitende reactie.
Als iemand er voor kiest om voor mijn part 20 losse componenten te plaatsen dan is daar voor die persoon blijkbaar een goede reden voor.
Dat het optisch gezien allemaal wat minder kan zijn zal de persoon in kwestie zeker wel mee hebben genomen in zijn overwegingen, en blijft een (smaak/voorkeur) gevoelige keus  ;)

Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit voor een set speakers kiezen die misschien een mooie muzikale weergave hebben, maar waar de ''compleetheid'' of beter gezegd het full range aspect tekort schiet door een gebrek of tekort aan midlaag/laag en dit gecompenseerd moet worden met een extra actieve sub.
Blijken er akoestische problemen te zijn (staande golven etc.) en deze zouden kunnen worden geëlimineerd met de  toevoeging van één of twee subs dan vind ik dat toch een ander verhaal want dit zijn dingen die vooraf niet of nauwelijks in te schatten zijn en de toevoeging van een sub meer tot een noodzakelijk kwaad maken.

Ook dit is uiteraard een persoonlijke mening en niet gerelateerd aan bv. monitorspeakers in het algemeen, want ik heb vaak zat monitorspeakers gehoord die wel een compleet plaatje kunnen laten horen zonder de toevoeging van een sub  ;)
En laten dat nou net merken zijn die vaak niet door de grote menigte als dé referentie hier op het forum genoemd worden.
Dit zeggende kom ik meteen weer bij het punt wat ik (waarschijnlijk net als Frank2) duidelijk wilde maken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

CitaatHet kopen van een nieuwe soldeerbout dus

Waarom niet voor een paar tientjes meer een " echte soldeerbout" gekocht?
Een Velleman VTSSC40N  of iets dergelijks...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Citaat van: Pjotr27 op juli  6, 2013, 12:33:42
Waarom niet voor een paar tientjes meer een " echte soldeerbout" gekocht?
Een Velleman VTSSC40N  of iets dergelijks...
Dat geld kan je beter steken in een beetje oefenmateriaal.
Resultaat hangt meer af van je vaardigheid dan van het ding.

Linx

 :withstupid:

Deleted member

Zo (met een HTPC) speel ik al sinds 2006, eerder ook al maar sinds DVI/HDMI beschikbaar is op TV's werd 't pas echt bruikbaar.

Er zijn in elk geval meerdere wegen die naar Rome leiden, zoveel mensen zoveel smaken. Mijn ervaring tot nog toe is in elk geval dat voor 'audiofiel stereo' een dedicated streamer of DAC/versterker met ingebouwde streamer die direct in 't netwerk koppelt de beste resultaten geeft. Maar dat een PC (met de juiste modificaties) en USB steeds dichterbij komt bij de beste implementaties geloof ik direct. Dit geeft echter een steile leercurve dus zal een dedicated streamer voor de doorsnee audiofiel waarschijnlijk toch de voorkeur hebben. Aan de andere kant zijn er genoeg spelers op de markt die in dat gat springen door vooraf volledig geoptimaliseerde PC's voor audio/audiostreaming te leveren.

Linx

 :withstupid:

AbZ

Devialet is voor als je echt veel kunt afschrijven binnen 1 jaar.  6k voor de Premier dacht ik.

Klinkt interessant wat je beschrijft.  Toch een nieuw beleid...  ::)

eddy135

Citaat van: YamahaRXV op juli  6, 2013, 12:33:30
Dat is een voorbeeld wat m.i. totaal niet de essentie raakt van Frank2 zijn opmerkingen en mijn daarop aansluitende reactie.
Als iemand er voor kiest om voor mijn part 20 losse componenten te plaatsen dan is daar voor die persoon blijkbaar een goede reden voor.
Dat het optisch gezien allemaal wat minder kan zijn zal de persoon in kwestie zeker wel mee hebben genomen in zijn overwegingen, en blijft een (smaak/voorkeur) gevoelige keus  ;)

Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit voor een set speakers kiezen die misschien een mooie muzikale weergave hebben, maar waar de ''compleetheid'' of beter gezegd het full range aspect tekort schiet door een gebrek of tekort aan midlaag/laag en dit gecompenseerd moet worden met een extra actieve sub.
Blijken er akoestische problemen te zijn (staande golven etc.) en deze zouden kunnen worden geëlimineerd met de  toevoeging van één of twee subs dan vind ik dat toch een ander verhaal want dit zijn dingen die vooraf niet of nauwelijks in te schatten zijn en de toevoeging van een sub meer tot een noodzakelijk kwaad maken.

Ook dit is uiteraard een persoonlijke mening en niet gerelateerd aan bv. monitorspeakers in het algemeen, want ik heb vaak zat monitorspeakers gehoord die wel een compleet plaatje kunnen laten horen zonder de toevoeging van een sub  ;)
En laten dat nou net merken zijn die vaak niet door de grote menigte als dé referentie hier op het forum genoemd worden.
Dit zeggende kom ik meteen weer bij het punt wat ik (waarschijnlijk net als Frank2) duidelijk wilde maken  ;)

En zo maken we gelukkig allemaal onze eigen keuzes.... :)

Mijn opm. was slechts een aanvulling op die van Bas, die sprak over 'veel mensen'...
Dus vooral niet iedereen idd.

Overigens maak ik zelf ook m'n keuzes op basis van luisteren, en niet op wat een dealer toevallig heeft staan, want ik koop overal en nergens, aangevuld met matching, uiterlijk, praktische overwegingen en WAF, en ongetwijfeld zal een stukje imago ook wel meespelen.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: eddy135 op juli  6, 2013, 17:14:29
Overigens maak ik zelf ook m'n keuzes op basis van luisteren, en niet op wat een dealer toevallig heeft staan, want ik koop overal en nergens, aangevuld met matching, uiterlijk, praktische overwegingen en WAF, en ongetwijfeld zal een stukje imago ook wel meespelen.

Hier idem dito  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

En we hebben weer wat nieuws uit The Chord Company stal om te proberen.... Naast de erg goed bevallende Chord Digtal Signature nu ook de Chord Signature speakerkabels  :pompom:
Dat deze zowieso anders klinken dan de Naim NAC A5 is al wel te horen na een uurtje luisteren.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: AbZ op juli  6, 2013, 14:43:56
Devialet is voor als je echt veel kunt afschrijven binnen 1 jaar.  6k voor de Premier dacht ik.

Klinkt interessant wat je beschrijft.  Toch een nieuw beleid...  ::)
Nu weet ik ik ook waar de naam voor stond: " Dévaluation Premier"  :D

twani

Citaat van: Pjotr27 op juli  6, 2013, 12:33:42
Waarom niet voor een paar tientjes meer een " echte soldeerbout" gekocht?
Een Velleman VTSSC40N  of iets dergelijks...
Deze kreeg op de diverse hobbyfora nogal goede gebruikersreviews, vandaar......

twani

Citaat van: eddy135 op juli  6, 2013, 11:53:45
...of een kastje met een losse voeding en een dac en nog een voeding en een laptop met allerlei kabeltjes op hun meubel willen hebben... ;)

En luisteren voordat we iets kopen, dat doen we toch allemaal? :hehe:
Dé kern van de materie, middels implementatie van andere afspeelsoftware kun je naar hartelust experimenteren met de klank, dat is met een duur aangeschafte streamer wel anders.... Ben je nog gebonden aan de updates van de fabrikant ook......

Met een laptop als bron hoef je dus helemaal niet eerst thuis te luisteren....

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli  6, 2013, 19:19:52
En we hebben weer wat nieuws uit The Chord Company stal om te proberen.... Naast de erg goed bevallende Chord Digtal Signature nu ook de Chord Signature speakerkabels  :pompom:
Dat deze zowieso anders klinken dan de Naim NAC A5 is al wel te horen na een uurtje luisteren.


Ooo wauw :clapping: