A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juni 14, 2013, 07:22:07
... M'n NAS voornemens dan toch nog maar een jaartje of vijf in de ijskast, ik wil natuurlijk wel de garantie dat al mijn komende ripp werk gaat leiden tot het gewenste resultaat :(


NOT.

;D  Voor mij ook geen optie zo,n Unitiserve i.p.v. mijn Qnap NAS want dan heb ik geen Itunes server meer en kan ik mijn fijne MM niet meer gebruiken op de manier zoals nu  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Niet verbazingwekkend, ik heb zoals bekend en HDD rechtstreeks op de Anthem aangesloten via en usb kabel. Door een test die ik enige tijd geleden gedaan heb met alleen usb kabels waren duidelijke verschillen waar te nemen. Dan heb ik het nu alleen over een usb kabel. Maar ook de stroomverzorging in dit geval van de HDD maakt verschil, niet groot maar hoorbaar. In een NAS zit meer electronica dus dat zal ook het geluid beïnvloeden.

Aan de andere kant, iedereen weet dat het altijd beter kan, dat is zo bij een cd speler en met een pre of eind versterker. Dus waarom niet bij een NAS. Het idee wat sommigen onder ons hebben van de 0 en 1 tjes dus maakt geen verschil, is zo achterhaald. Maar dat verhaal hoort elders op het forum thuis, dus laten we daar niet over gaan discussiëren.

Wat ik! wel vind is dat je met een NAS of HDD met muziek en een goede DAC je een betere kwaliteit voor minder geld in huis haalt, dan als je via de oude manier muziek via cd muziek afspeelt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martin!!!

Citaat van: twani op juni 13, 2013, 23:07:15
In het meest recente july nummer van mijn lijfblad "Stereo" werd een"bommetje" gegooid op de geestelijke rust van allen onder ons die hun bitperfecte FLAC files op hun NASservertje hebben staan :o


Wat is het geval?  In een streaming workshop waarbij een aantal streamers uit het lagere en hogere echelon aanwezig waren, (Sonos, Naim nd5xs, Naim NDX) werd onomstreden vastgesteld dat de muziek absoluut fijner de luisterruimte in werd "gesmeten" als deze vanaf de bijna €3000 kostende Unitiserve afkomstig was dit vergeleken met een "burgermans" Synology NAS waarmee het daadwerkelijk veel minder klonk. 

Eea werd eenduidig door vaklieden, bezoekers en een lezersjury vastgesteld.

Nou vrienden, wij hebben weer iets om over na te denken ;). Ik heb zelf overigens een sub-modale Netgear Ready NAS staan :nopompom:

Bij deze test is vast geen gebruik gemaakt van de Netgear FS105 Switch -> Belden 1885ENH Cat 7 kabel -> Telegärtner RJ47 connectoren  :D

Hoe vordert jouw Cat 7 project Theo?

mainly British stuff

garmtz

Ik heb ook verschillen waargenomen tussen servers. Zo vind ik Twonky op een QNAP iets beter dan de Synology Mediaserver. Minimserver verslaat echter door de transcoding naar WAV alle anderen.

Ik vraag me af of ze bij de test met de UnitiServe ook transcoding aan hadden staan, want dan wordt het vergelijk erg oneerlijk.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juni 14, 2013, 10:04:47
Ik heb ook verschillen waargenomen tussen servers. Zo vind ik Twonky op een QNAP iets beter dan de Synology Mediaserver. Minimserver verslaat echter door de transcoding naar WAV alle anderen.

Ik vraag me af of ze bij de test met de UnitiServe ook transcoding aan hadden staan, want dan wordt het vergelijk erg oneerlijk.

Geen idee hoe ik die Minimserver aan de praat krijg op mijn Synology  :crazy:
mainly British stuff

bmateijsen

Citaat van: Martin!!! op juni 14, 2013, 10:26:16
Geen idee hoe ik die Minimserver aan de praat krijg op mijn Synology  :crazy:

Neem de Synology gewoon een keer mee... Garmt kan het installeren voor je...

Martin!!!

Citaat van: bmateijsen op juni 14, 2013, 10:31:18
Neem de Synology gewoon een keer mee... Garmt kan het installeren voor je...

PM-tje  :satisfied:
mainly British stuff

garmtz

Tja, maar werkt (nog) niet goed samen met Naim... Wel met Linn...

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juni 14, 2013, 10:50:49
Tja, maar werkt (nog) niet goed samen met Naim... Wel met Linn...

Dat is (vooralsnog dan) jammer...............
mainly British stuff

twani

Citaat van: garmtz op juni 14, 2013, 10:04:47
Ik heb ook verschillen waargenomen tussen servers. Zo vind ik Twonky op een QNAP iets beter dan de Synology Mediaserver. Minimserver verslaat echter door de transcoding naar WAV alle anderen.

Ik vraag me af of ze bij de test met de UnitiServe ook transcoding aan hadden staan, want dan wordt het vergelijk erg oneerlijk.
Ik zal vanavond het verhaal nog eens doorlezen en kijken of men dat  erbij vermeldt....

twani

Minimserver kan ook gewoon op mijn Netgear Readynas zie ik.  Nou hoppa dan Theodorus, waar wacht je nog op? :D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Oude liefde roest niet..... :inlove:  Wat een heerlijke sound laat die Burson Conductor horen  :angel:

Het heerlijk muzikale trio naast mekaar  ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 14, 2013, 23:04:02
Oude liefde roest niet..... :inlove:  Wat een heerlijke sound laat die Burson Conductor horen  :angel:

Het heerlijk muzikale trio naast mekaar  ;D


Er komt een nieuwe Musician serie van Burson toch Jan? Ach, weet jij natuurlijk al lang weer ;)

Is wél met opamps geloof ik Jan?

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 14, 2013, 23:11:04
Er komt een nieuwe Musician serie van Burson toch Jan? Ach, weet jij natuurlijk al lang weer ;)

Is wél met opamps geloof ik Jan?

Heb vanmiddag nog met de importeur van Burson gesproken en ik weet alleen dat er een wat meer uitgeklede (lees goedkopere) versie komt van de Conductor  ;)
Dus wat ik weet is dat de Burson Conductor één van de eerdere componenten (na de Soloist headphone amplifier) is in de Musician lijn. (als ik mij niet vergis is deze serie in 2012 opgezet en gaan er nog meerdere producten komen in deze lijn)
De HA 160 D klonk al zeer goed en was erg mooi en degelijk gebouwd, maar de Conductor is met de komst van de Sabre dac chips klankmatig naar een (zeer) hoog niveau gestegen, want dat is duidelijk te horen.
Klankmatig heeft hij zelfs best veel overeenkomsten met Naim en weet je dan ook geheel in de muziek te betrekken. Het is ritmisch en groots klinkend en laat vooral de melodie lijnen en de klanken van instrumenten zeer goed naar voren komen. Ja, ik ben erg enthousiast.... ;D

De asynchrone USB ingang is trouwens ook niet verkeerd  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Martin!!! op juni 14, 2013, 09:10:11
Bij deze test is vast geen gebruik gemaakt van de Netgear FS105 Switch -> Belden 1885ENH Cat 7 kabel -> Telegärtner RJ47 connectoren  :D

Hoe vordert jouw Cat 7 project Theo?

Maandag ga ik de boel in elkaar "klussen" ;)

Martin!!!

mainly British stuff

RubenV.

Citaat van: twani op juni  9, 2013, 22:02:06
Hey Ruben, je had vast al gemerkt dat het CAPS verhaal al weer wat naar de achtergrond was verdrongen. Voorlopig staat hier de Samsung SSD W7 z'n dedicated audio taak prima te verrichten.

Voelde me nog wat schuldig naar jou toe omdat hierdoor jouw upgrade ook nog even niet door gaat... :blush:

Geen probleem hoor Theo, alles op z'n tijd. Ik ben zelf ook nog steeds bezig met mijn speakerproject.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni 15, 2013, 11:17:19
Maandag ga ik de boel in elkaar "klussen" ;)

Ik ruik nog geen soldeerdampen en hoor geen $&*(*&^^ ;D

Succes!

twani

Citaat van: Onder013 op juni 17, 2013, 11:18:43
Ik ruik nog geen soldeerdampen en hoor geen $&*(*&^^ ;D

Succes!
Dank, ik zal het nodig hebben :D.   Verder ben ik natuurlijk harstikke traaaaaaaaaaag.......

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni 17, 2013, 11:18:43
Ik ruik nog geen soldeerdampen en hoor geen $&*(*&^^ ;D

Succes!

Als het goed is hoort er geen soldeerbout aan te pas te komen..... ;) ;D

Maar met Theo weet je het nooit natuurlijk  :P :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 17, 2013, 17:27:53
Als het goed is hoort er geen soldeerbout aan te pas te komen..... ;) ;D

Maar met Theo weet je het nooit natuurlijk  :P :D
Jij doelt vast op mijn weinig aansprekende prestaties die ik op de mat heb gelegd tijdens het frezen van een aluminium bovenplaat van een stekkerblok :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 17, 2013, 21:41:43
Jij doelt vast op mijn weinig aansprekende prestaties die ik op de mat heb gelegd tijdens het frezen van een aluminium bovenplaat van een stekkerblok :D

;D ;D  Nou je het zegt..... :withstupid: :D

Deze ?



:pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8