A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RubenV.

Citaat van: twani op juni  8, 2013, 20:15:21
Nice... De keuze van de DAC die ik ga bouwen staat vast, het wordt een "enkeldekker" DDDAC met Sowters op de uitgangen incl. de 2 bijbehorende voedingen.....

Leuk project Theo, dat ga ik volgen  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Hey Ruben, je had vast al gemerkt dat het CAPS verhaal al weer wat naar de achtergrond was verdrongen. Voorlopig staat hier de Samsung SSD W7 z'n dedicated audio taak prima te verrichten.

Voelde me nog wat schuldig naar jou toe omdat hierdoor jouw upgrade ook nog even niet door gaat... :blush:

twani

Citaat van: Hifi Addict op juni  9, 2013, 09:47:50
Ik zie wel wat op de dddac site staan voor wat betreft de sowthers:

Important notice, to achieve the needed low output impedance, you need minimum 4 DAC decks for decent low frequency response.
Ik lees dat ook, raar dat de foto anders verteld, hier zie ik echt maar één Dac dek... :o

twani


Hifi Addict

Misschien toch even informeren voor de zekerheid:

Important: Only to be used with 4 Decks to achieve low-Freq cut-off of 15Hz

Beetje shit als dat 60 Hz wordt ofzo  :hehe:

twani

Ik zal inderdaad tóch even een mailtje sturen ;).   

Kun je om het WaveIO board te "poweren" ook bijv de Kingrex Upower battery voeding gebruiken?

Hifi Addict

Ja hoor, als ie maar 5V is en 500-600 mA kan leveren. Ik denk echter niet dat het een upgrade is over de lineaire supply. Tenminste ik vind batterijen altijd een bijklank hebben en traag klinken..

Kingpin

Citaat van: Hifi Addict op juni 13, 2013, 08:07:11
Tenminste ik vind batterijen altijd een bijklank hebben en traag klinken..
LiPo all the way ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hifi Addict

Citaat van: Kingpin op juni 13, 2013, 09:16:42
LiPo all the way ...

Neem dan tenminste nog LiFePo4.. Teminste nog ietwat dynamiek.

Kingpin

Citaat van: Hifi Addict op juni 13, 2013, 09:52:08
Neem dan tenminste nog LiFePo4.. Teminste nog ietwat dynamiek.
Aan dynamiek geen gebrek, en ik heb ze getest, met een reg. ertussen maakt het geen donder uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hifi Addict

Citaat van: Kingpin op juni 13, 2013, 09:54:24
Aan dynamiek geen gebrek, en ik heb ze getest, met een reg. ertussen maakt het geen donder uit.

Laten we het dan maar op systeem afhankelijk houden ;) ik vind het een dag/nacht verschil, zelfs met paul hynes en sjostrom superregs erachter..

Kingpin

Citaat van: Hifi Addict op juni 13, 2013, 10:02:16
Laten we het dan maar op systeem afhankelijk houden ;) ik vind het een dag/nacht verschil, zelfs met paul hynes en sjostrom superregs erachter..
Qua output performance haal ik dezelfde waarden als boven genoemde, met een veel simpelere design (less is more). Op de output maakt het in mijn geval geen verschil of ik nu nimh, lipo of lifo erachter hang, gemeten met m'n spectrum analyzer (alle geven dezelfde waarden bij -110dB).
Als het in jouw set wel zo gevoelig ligt dan zal het dat zijn tov van mijn set.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hifi Addict


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hifi Addict

Dat dacht ik al en heeft mijns inziens weinig met dynamiek te maken. Ik kies b.v. ook voor een trafo met een veel hoger dan noodzakelijke VA rating, en lage esr condensatoren e.d. meettechnisch weinig verschil, of in jouw meting misschien zelfs slechter. Maar goed, de meten vs luisteren discussies zijn al voldoende gevoerd. Ik heb hier een mooie lipo battery met lader liggen voor yamaharxv om uit te proberen :) wil hij vast wel even proberen op zn m2tech evo ;-)

twani

Citaat van: Hifi Addict op juni 13, 2013, 08:07:11
Ja hoor, als ie maar 5V is en 500-600 mA kan leveren. Ik denk echter niet dat het een upgrade is over de lineaire supply. Tenminste ik vind batterijen altijd een bijklank hebben en traag klinken..

Ook jij hebt al werkelijk alles al een keer geprobeerd HA ;)


Ik vroeg het me zo af omdat de Kingrex UD384 er zo aardig mee aan de gang krijgt volgens de testen......

Ik zie overigens iedereen die beide psu's van de Doededac óp of vlak bij elkaar, ( en nog samen met het dac en usb board ook) in één kast proppen. Moet je dat beter niet scheiden dan?

Hifi Addict

Citaat van: twani op juni 13, 2013, 18:43:18
Ook jij hebt al werkelijk alles al een keer geprobeerd HA ;)


Ik vroeg het me zo af omdat de Kingrex UD384 er zo aardig mee aan de gang krijgt volgens de testen......

Ik zie overigens iedereen die beide psu's van de Doededac óp of vlak bij elkaar, ( en nog samen met het dac en usb board ook) in één kast proppen. Moet je dat beter niet scheiden dan?

Haha nouja best veel maar er is nog VEEL meer ;-) het zijn compacte en volgens mij ingegoten trafootjes? Denk niet dat ze veel vibraties/strooivelden genereren, en het moet ook een beetje praktisch blijven he, dit gaat zo al verder dan menig "high-end" fabrikant ;-)

twani

In het meest recente july nummer van mijn lijfblad "Stereo" werd een"bommetje" gegooid op de geestelijke rust van allen onder ons die hun bitperfecte FLAC files op hun NASservertje hebben staan :o


Wat is het geval?  In een streaming workshop waarbij een aantal streamers uit het lagere en hogere echelon aanwezig waren, (Sonos, Naim nd5xs, Naim NDX) werd onomstreden vastgesteld dat de muziek absoluut fijner de luisterruimte in werd "gesmeten" als deze vanaf de bijna €3000 kostende Unitiserve afkomstig was dit vergeleken met een "burgermans" Synology NAS waarmee het daadwerkelijk veel minder klonk. 

Eea werd eenduidig door vaklieden, bezoekers en een lezersjury vastgesteld.

Nou vrienden, wij hebben weer iets om over na te denken ;). Ik heb zelf overigens een sub-modale Netgear Ready NAS staan :nopompom:

YamahaRXV

#5593
Citaat van: Hifi Addict op juni 13, 2013, 11:09:01Ik heb hier een mooie lipo battery met lader liggen voor yamaharxv om uit te proberen :) wil hij vast wel even proberen op zn m2tech evo ;-)

Ja hoor, zeker wel.... ;D  Ik heb onlangs bij Eric van Hi-Stands (M2Tech dealer) een uitgebreid gesprek gehad over de Evo batterij voeding van M2Tech en hij gaf aan dat hij de Evo batterij voeding minder dynamiekrijk en muzikaal vind klinken dan de Squeeze Upgrade lineaire 9 volt voeding.
Die Squeeze Upgrade voeding (of de M2Tech Evo) reageert trouwens erg op de gebruikte AC kabel die vanaf het stekkerblok naar de voeding gaat.
''Tweakgierig'' als ik ben heb ik meteen het zielige standaard netkabeltje inwending losgesoldeerd en vervangen voor een Lapp FD891 CY met W&M schuko, maar dat vond ik geen succes  :-X
Met deze Lapp en de W&M schuko laat de M2Tech Evo een minder dynamische en erg ''gedempte'' weergave horen (het beruchte dekentje) wat m.i. geheel door de Lapp en W&M schuko veroorzaakt wordt.  Vanavond heb ik als proef even een simpele (niet afgeschermde) netkabel (a la Naim) aan de Squeeze Upgrade voeding gesoldeerd en ik werd verrast met een mooie dynamische en muzikale weergave die niet te vergelijken is met de situatie waarin de Lapp/W&M schuko gemonteerd was  :crazy:
Ik begin zo langzamerhand steeds meer te gaan geloven in niet afgeschermde netkabels....

En dan beweren bepaalde mensen op dit forum nog dat er geen verschillen hoorbaar zijn tussen netkabels, speakerkabels, etc.  ;D





Maar goed dat de non-believers John en Andre niet actief zijn in dit topic......  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Ik denk dat er teveel tijd tussen zit om een echt goed oordeel te kunnen vellen (luisteren - los solderen en opnieuw solderen - weer luisteren).
Ben met je eens dat er verschillen zijn, dat hoor ik ook in mijn sets maar in een directe vergelijk waar je 1:1 zonder tussenposen kunt switchen is het verschil vaak veel minder dan je zou verwachten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 13, 2013, 23:07:15
In het meest recente july nummer van mijn lijfblad "Stereo" werd een"bommetje" gegooid op de geestelijke rust van allen onder ons die hun bitperfecte FLAC files op hun NASservertje hebben staan :o


Wat is het geval?  In een streaming workshop waarbij een aantal streamers uit het lagere en hogere echelon aanwezig waren, (Sonos, Naim nd5xs, Naim NDX) werd onomstreden vastgesteld dat de muziek absoluut fijner de luisterruimte in werd "gesmeten" als deze vanaf de bijna €3000 kostende Unitiserve afkomstig was dit vergeleken met een "burgermans" Synology NAS waarmee het daadwerkelijk veel minder klonk. 

Eea werd eenduidig door vaklieden, bezoekers en een lezersjury vastgesteld.

Nou vrienden, wij hebben weer iets om over na te denken ;). Ik heb zelf overigens een sub-modale Netgear Ready NAS staan :nopompom:

Ik ken een Naim dealer die ook zeer overtuigd is van het feit dat de Unitiserve als streamer en opslagmedium een ND5XS met NAS met het grootste gemak voorbij speelt  ;)
Een mooi apparaat die Unitiserve, maar wel prijzig.... ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op juni 13, 2013, 23:37:55
Ik denk dat er teveel tijd tussen zit om een echt goed oordeel te kunnen vellen (luisteren - los solderen en opnieuw solderen - weer luisteren).
Ben met je eens dat er verschillen zijn, dat hoor ik ook in mijn sets maar in een directe vergelijk waar je 1:1 zonder tussenposen kunt switchen is het verschil vaak veel minder dan je zou verwachten.

Toegeven, er zit zeker (voor het mooie) teveel tijd tussen het solderen en beluisteren van beide netkabels, maar het verschil is i.m.o. niet een beetje, maar erg groot zelfs.
Zelfs mijn vriendin hoorde het (als niet audiofiel, maar wel gezegend met een goed gehoor)  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Ik weet wat je bedoeld, heb dat zelf ook wel eens, maar soms wordt je tijdens een sessie wel weer eens met de feiten op de neus gedrukt dat het 'grote' verschil eigenlijk maar een 'klein beetje' blijkt te zijn.

ps. heb zelf jaren gelden al eens netkabels getest, bij mij waren het ook zonder afscherming de betere. Moet wel zeggen dat ik gebruik heb gemaakt van een dikke kabel die ze voornamelijk op de buhne gebruiken voor licht en geluid (wel getwiste binnenaders).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Heb ook al meermalen gelezen/gehoord dat de gewone solidcore installatiekabel (wél achter een "hifi zekeringsautomaat.) beter klinkt dan bijv. een dure Furutech, Belden of Lapp met meervoudige afscherming... 

Xander32

Citaat van: twani op juni 13, 2013, 23:07:15
In het meest recente july nummer van mijn lijfblad "Stereo" werd een"bommetje" gegooid op de geestelijke rust van allen onder ons die hun bitperfecte FLAC files op hun NASservertje hebben staan :o


Wat is het geval?  In een streaming workshop waarbij een aantal streamers uit het lagere en hogere echelon aanwezig waren, (Sonos, Naim nd5xs, Naim NDX) werd onomstreden vastgesteld dat de muziek absoluut fijner de luisterruimte in werd "gesmeten" als deze vanaf de bijna €3000 kostende Unitiserve afkomstig was dit vergeleken met een "burgermans" Synology NAS waarmee het daadwerkelijk veel minder klonk. 

Eea werd eenduidig door vaklieden, bezoekers en een lezersjury vastgesteld.

Nou vrienden, wij hebben weer iets om over na te denken ;). Ik heb zelf overigens een sub-modale Netgear Ready NAS staan :nopompom:
... M'n NAS voornemens dan toch nog maar een jaartje of vijf in de ijskast, ik wil natuurlijk wel de garantie dat al mijn komende ripp werk gaat leiden tot het gewenste resultaat :(


NOT.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT