A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani


Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart 26, 2013, 07:23:55
Jeetje, wat zijn jullie al ver met deze materie :o
En daar ben ik weer erg blij mee! Ik ben benieuwd wat dat gaat brengen in combinatie met een Squeezebox Touch.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

#4553
Vooralsnog wel. Pas nadat ik met de akoestiek klaar ben, ga ik verder aan de slag met de onderdelen in mijn set die ik nog niet uitvoerig getest heb. Dus uitvoerig proberen of en zo ja welke verbeteringen andere streamers, digitale interlinks en stroomvoorziening kunnen brengen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik had het al eens in een ander topic vermeld, maar vooral het laatste stukje van switch naar streamer maakt uit. Netgear switches (niet managed!) zijn door hun metalen constructie en zeer goed passende poortjes inderdaad te prefereren.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 26, 2013, 09:03:27
Ik had het al eens in een ander topic vermeld, maar vooral het laatste stukje van switch naar streamer maakt uit. Netgear switches (niet managed!) zijn door hun metalen constructie en zeer goed passende poortjes inderdaad te prefereren.

Wat maakt dat het "niet managed" belangrijk is?

garmtz

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2013, 09:30:49
Wat maakt dat het "niet managed" belangrijk is?

Niet mijn eigen ervaring, maar ik heb van een andere audio-zaak begrepen dat zij dure Netgear managed switches hebben vergeleken met simpele exemplaren en dat de managed switch minder klonk... Vraag me niet hoe het kan... :)

T_I

De management module is fulltime bezig en genereert zo vervuiling. (gok ik) Nu heb ik zelf wel meer via het switchje aangesloten (dreambox satontvanger) en is de server die streamt ook erg druk (o.a. webserver, mail e.d.) dus ik zal het verschil vast niet merken. Met de netgear die wij hebben klinkt het niet onaardig, al mis ik de Teac wel een beetje.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op maart 26, 2013, 09:59:54
Niet mijn eigen ervaring, maar ik heb van een andere audio-zaak begrepen dat zij dure Netgear managed switches hebben vergeleken met simpele exemplaren en dat de managed switch minder klonk... Vraag me niet hoe het kan... :)
Ik heb de omgekeerde ervaring met de cisco managed ;D

Puur toeval dat ik deze er tussen heb gezet en hoorde direct het effect (klinkt meer direct en open). "Don't ask, enjoy".


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op maart 26, 2013, 17:13:20
Je hebt deze ook?
Lol, het was een grapje naar Garmt toe.
Over de switch en netwerkkabel, daar zit ik nog in dubio over. De SBT is in mijn ervaring de zwakste schakel in de streamingketen. Zodoende ga ik pas liever testen met netwerkkabels en switches als ik ook ga testen met verschillende streamers.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 26, 2013, 17:36:02
Lol, het was een grapje naar Garmt toe.
Over de switch en netwerkkabel, daar zit ik nog in dubio over. De SBT is in mijn ervaring de zwakste schakel in de streamingketen. Zodoende ga ik pas liever testen met netwerkkabels en switches als ik ook ga testen met verschillende streamers.

Daar kan je je lelijk in vergissen...

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 26, 2013, 18:53:19
Because Henk loves the SBT :inlove: ;D

en dat zit m deze keer niet in uiterlijke schoonheid, maar in de ......prestatie. Allemaal een kwestie van smaak hoor.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 26, 2013, 17:55:33
Daar kan je je lelijk in vergissen...
Dat zou best kunnen, maar dat ga ik over een tijd allemaal testen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Zo, lekker chillen met Spotify. Werkt gelukkig allemaal weer naar behoren, de problemen zaten 'm niet in Spotify zélf maar in de "Remotless for Spotify" App op de iPad....

Via Facebook een of andere wazige Beta gedownload, sindsdien alles weer cool......

En wat klinkt het toch allemaal lekker weer, kort gezegd: "Componenten komen, componenten gaan, de Harbeths echter zullen altijd blijven staan" :P

God hoe flauw kun je ze bedenken zeg :blush:


YamahaRXV

Ik sluit mij aan bij de woorden: ''en wat klinkt het toch allemaal lekker weer''  :tongue2:
Vanavond een aantal uurtjes nederlandstalige muziek.....de Mac mini met Amarra staat heerlijk weer te geven en laat zeer gedetailleerd en erg realistisch joelend en klappend publiek horen bij het nummer ''Wat zal je doen'' live van Blof  :pompom:  Jawel Blof, voor de één waardeloze hollandstalige sh*t, maar ik kan de teksten en melodielijnen van hun nummers zeker wel waarderen als ik daarvoor in the mood ben.

De cd ''Hier het beste van 20 jaar Blof'' kenmerkt zich door een goede opnamekwaliteit en dat is ook nu zeer goed te horen.
Nog steeds sta ik versteld van de realistische en overtuigende weergave van de Mac mini zoals die nu staat te spelen, ik kan er niets aan doen  :withstupid:
Het meest verbazingwekkende vind ik de gepolijste en zeer gedetailleerde weergave. Live opnamen klinken zo lekker en realistisch alsof het lijkt of er even een virtuele gain knop van microdetail en muzikale informatie open gedraaid wordt.
Zijn er dan nog wat verbeterpuntjes te wensen ? Ja, ik zou nog ietsje meer warmte willen horen, maar ik heb zelf het idee dat de binnen te verwachten Chord Digital Signature dit helemaal goed gaat maken  ;)  De nu tijdelijk gebruikte Supra Trico is voor het geld zeker geen slechte dig. interlink, maar is (zoals ik al meer gehoord heb) een wat killer en analytischer klinkende interlink in tegenstelling tot de warmer en muzikaler klinkende Chord.



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

En is het nu inmiddels BETER dan streamen met de interne streamer? :)

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op maart 26, 2013, 23:50:26
En is het nu inmiddels BETER dan streamen met de interne streamer? :)

Wil je een eerlijk antwoord Garmt ?  :)

Ik heb eerst een aantal uren aandachtig zitten luisteren met Audirvana, maar ik moet toch definitief vaststellen dat Amarra voor mij de best klinkende versie is.
Audirvana laat een minder warm en muzikaal beeld horen waarbij bepaalde details erg naar voren komen (haast analytisch te noemen), maar de melodie lijnen achter blijven.
Ook is er beduidend minder diepte in het beeld dan wanneer Amarra ingezet wordt.

Als ik eerlijk moet zijn (maar dat is puur mijn persoonlijke mening) dan is de Mac mini met Amarra beter in het weergeven van detail en informatie dan de interne streamer van de Superuniti. Het klinkt wat meer open en schoner (moeilijk om echt in woorden aan te geven wat ik exact bedoel  :))
Ik hoor gewoon dingen in opnames die ik met de interne streamer veel minder hoor. Op het gebied van een stukje warmte en muzikaliteit is de interne streamer van de SU net in het voordeel, maar zoals gezegd verwacht ik met de Chord Digital Signature ''het gat'' te kunnen dichten.

Het blijft gewoon leuk om het ding klankmatig telkens een stapje hoger te krijgen en uiteindelijk heb ik niets te verliezen want ik heb beide mogelijkheden in huis  ;)
Klinkt dus meer als een luxe probleem  :D

 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8