A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.


lynch1979


Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op februari 15, 2013, 08:59:42
Hangt wel een aardig prijskaartje aan   :D
Voor een DAC kan ik dat het nog waard vinden ook. Een goede DAC vind ik persoonlijk erg verleidelijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op februari 15, 2013, 09:17:29
Voor een DAC kan ik dat het nog waard vinden ook. Een goede DAC vind ik persoonlijk erg verleidelijk.

$9800,- is voor mij best aan de hoge kant, nu ben ik het wel met je eens dat een goede DAC erg verleidelijk is, alleen is dit nog reeël?

Ik heb een aantal weken geleden de Metrum Octave in mijn set mogen beluisteren (dankzij Onder013) en daar was ik meer dan tevreden over, ik weet dat het geen vergelijk is maar qua budget komt dat meer bij mij in de buurt.

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op februari 15, 2013, 09:24:54
$9800,- is voor mij best aan de hoge kant, nu ben ik het wel met je eens dat een goede DAC erg verleidelijk is, alleen is dit nog reeël?

Ik heb een aantal weken geleden de Metrum Octave in mijn set mogen beluisteren (dankzij Onder013) en daar was ik meer dan tevreden over, ik weet dat het geen vergelijk is maar qua budget komt dat meer bij mij in de buurt.
Je moet het natuurlijk wel in verhouding zien inderdaad. Maar ik ben toch wel steeds meer van het principe "garbage in, garbage out". Waarmee ik niet wil zeggen dat alles behalve de JR "garbage" is, maar ik de DAC in een set niet altijd goed gekozen vind en soms een sluitpost lijkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op februari 15, 2013, 09:58:59
Je moet het natuurlijk wel in verhouding zien inderdaad. Maar ik ben toch wel steeds meer van het principe "garbage in, garbage out". Waarmee ik niet wil zeggen dat alles behalve de JR "garbage" is, maar ik de DAC in een set niet altijd goed gekozen vind en soms een sluitpost lijkt.

Inderdaad een DAC moet je wel de tijd voor nemen om die uit te zoeken.
Met de Octave kwam de muziek meer tot leven, minder terughoudend.
Ik heb o.a. ook de M1 DAC geleend, en die bracht bij mij niet wat ik zocht (nu kan dat aan zoveel dingen liggen) maar ik heb geen zin en geld om heel mijn set aan te gaan passen aan een DAC.

Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op februari 15, 2013, 10:18:12
Inderdaad een DAC moet je wel de tijd voor nemen om die uit te zoeken.
Met de Octave kwam de muziek meer tot leven, minder terughoudend.
Ik heb o.a. ook de M1 DAC geleend, en die bracht bij mij niet wat ik zocht (nu kan dat aan zoveel dingen liggen) maar ik heb geen zin en geld om heel mijn set aan te gaan passen aan een DAC.

Maar je kan het wel omgekeerd doen: je dac aanpassen aan je set en vooral aan je smaak.

lynch1979

Citaat van: Onder013 op februari 15, 2013, 10:37:44
Maar je kan het wel omgekeerd doen: je dac aanpassen aan je set en vooral aan je smaak.

Ja precies en dat is ook een leuke zoektocht....alleen durf ik wel te zeggen dat ik het al weet  ;)

twani

Hij is wel gruwelijk mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!

lynch1979

Citaat van: twani op februari 15, 2013, 14:07:51
Hij is wel gruwelijk mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik had begrepen dat je chroom nogal mooi vind  ;D

Maar ik zal het niet ontkennen....het is een Beauty.

Deleted Member 2

#4185
Citaat van: twani op februari 15, 2013, 14:07:51
Hij is wel gruwelijk mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ziet er spiffy uit, maar dan wel wat decenter dan de chord (parfum fles) ;D

Als je dat zo leest klinkt hij ook nog gruwelijk mooi.

Deleted Member 2

Hoe is het eigenlijk met die door jou zo geliefde buizen dac?

Kingpin

#4187
Citaat van: twani op februari 15, 2013, 14:07:51
Hij is wel gruwelijk mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prachtig !!
Volgens mij hoort er een aparte voeding bij als ik me niet vergis.

Edit: Wow, heb me even in hun voedingsgedeelte verdiept, Impressive!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Onder013 op februari 15, 2013, 14:15:10
Hoe is het eigenlijk met die door jou zo geliefde buizen dac?
Ter reparatie bij DHTROB, ivm met het af en toe uitvallen van één kanaal waarvan ik eerst de Leben verdacht..........
Zal iets kleins zijn denk ik.....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 15, 2013, 20:24:58
Ter reparatie bij DHTROB, ivm met het af en toe uitvallen van één kanaal waarvan ik eerst de Leben verdacht..........
Zal iets kleins zijn denk ik.....

T'is maar goed dat je nog een hulpdacje hebt ;)

twani

De Nuforce DAC 9 blijft toch ook door 't koppie spoken....Schijnt iets erg lekkers met stemmen te doen.....
Lekker kitsch ook, goed geschikt voor Theo dus.... :D

twani


Deleted Member 2


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

unknown

Citaat van: twani op februari 15, 2013, 23:01:58
En ook deze is in de race...

Dit ding vind ik werkelijk zo lelijk dat ie geniaal is haha,
Wat voor DAC is dit?
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

vanzomereng

#4195
Citaat van: twani op februari 15, 2013, 23:01:58
En ook deze is in de race...



Weet je wel zeker, dat dit een DAC is, lijkt me meer een afvoerkanaal van een airco  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Whaaaa... :laugh:  Smakelijk kunnen lachen om jullie reakties ;D. Ben blij dat jullie je zo lekker thuis voelen in dit topic en dat jullie gewoon roepen wat je vindt, top!

Inmiddels word ik me er meer en meer van bewust dat mijn (visuele) smaak nét even een tikkie anders is dan de meesten onder ons. Kennelijk begint mijn status als dé Frans Bauer van het HTforum meer en meer vaste vorm aan te nemen ;D

Ik ben me inmiddels ook al het oriënteren op de huizenmarkt...

unknown

TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 16, 2013, 08:23:05
Whaaaa... :laugh:  Smakelijk kunnen lachen om jullie reakties ;D. Ben blij dat jullie je zo lekker thuis voelen in dit topic en dat jullie gewoon roepen wat je vindt, top!

Inmiddels word ik me er meer en meer van bewust dat mijn (visuele) smaak nét even een tikkie anders is dan de meesten onder ons. Kennelijk begint mijn status als dé Frans Bauer van het HTforum meer en meer vaste vorm aan te nemen ;D

Ik ben me inmiddels ook al het oriënteren op de huizenmarkt...

Slaapt wel lekker hoor in de cabine van een vrachtwagen. Maar waar laat je dan al die stereo meuk? En je sfeerlichtjes?
En niet te vergeten die design-kerstboom?  :confused:

Groet,

Henk

YamahaRXV

Mooie tweaks voor Theo zijn Mac mini  :headbanging:

http://www.mojo-audio.com/mac-mini-media-server/

Ik zou het wel weten als ik zo,n ding in huis had hoor..... :angel:
Bursonnetje ernaast en je hebt zeker iets wat een hoop doet met stemmen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8