A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: J.S. op december 22, 2012, 12:08:21
Nee, ben over naar Harbeth Compact 7ES2 in combinatie met, daar gaat 'ie:

- Yamaha CA800 ('74)
- Quad 33 + 303  ('68)
- Luxman L30 ('76)
- Bocama LA-224b (schakeling intact gehouden, maar al het onnodige eruit + mooie pio's erin + mooie NOS buisjes)

Allemaal volledig gereviseerd. Klinkt fantastisch en zo heb ik wat te wisselen als ik last krijg van veranderingdrang  :)

Het is waarachtig een complete vintage set geworden  :pompom:
Maar heeft zeker z,n charme  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: J.S. op december 22, 2012, 12:09:32
Nog even ter aanvulling: auto-bias (zoals ik dat opvat en bijvoorbeeld door Primaluna wordt (werd?) toegepast) zal dus waarschijnlijk fixed bias zijn met een schakeling die continu de juiste settings bewaakt.
Vandaar mijn opmerking. Ik had ook ergens gelezen dat er systemen zijn die ook nog op temperatuur werken, weet jij daar iets van?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.S.

Nee, ben ik wel benieuwd naar.  Zo wordt er ook gebiased met batterijen, maar weet ik ook niet zoveel van.

Kingpin

Citaat van: J.S. op december 22, 2012, 12:32:29
Nee, ben ik wel benieuwd naar.  Zo wordt er ook gebiased met batterijen, maar weet ik ook niet zoveel van.
Dat had ik ook gelezen. Als ik het weer vind laat ik je het weten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Snap je nu na het lezen van de voorgaande mails dat het altijd beter is om de eindbuizen weer in hun oorspronkelijke positie te brengen?

Kingpin

Citaat van: J.S. op december 22, 2012, 12:09:32
Nog even ter aanvulling: auto-bias (zoals ik dat opvat en bijvoorbeeld door Primaluna wordt (werd?) toegepast) zal dus waarschijnlijk fixed bias zijn met een schakeling die continu de juiste settings bewaakt.
Volgens mij was het deze, en idd van PL:


The answer? PrimaLuna Adaptive AutoBias.

How We Did It:

Throughout our amplifiers there are several "pickup points" that constantly monitor the temperature, voltage and audio signal of the individual tubes. That data is fed to an active circuitry that determines the correct bias for each one, adapting instantly and continuously to the demand for power and all the other changing variables. This means the tubes always perform where they are most comfortable and effective, giving the lowest possible distortion and highest signal integrity. The system does not use time intervals or "sampling" so there are no gaps between adjustments. It's an ongoing, seamless process.


Welke biasing nu beter is zijn veel meningen over geschreven, ik zou het niet weten, wel zou mijn voorkeur om bepaalde redenen naar fixed uitgaan, maar dat is persoonlijk.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dre73

#3156
bij de pl moet je ook de bias eerst instellen bij nieuwe buizen,daarna regeld ie `m wel iets bij.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: Onder013 op december 22, 2012, 14:55:16
Snap je nu na het lezen van de voorgaande mails dat het altijd beter is om de eindbuizen weer in hun oorspronkelijke positie te brengen?
Ahummmm, natuurlijk...................................................................................niet :nopompom:

raindog

Citaat van: dre73 op december 22, 2012, 15:10:09
bij de pl moet je ook de bias eerst instellen bij nieuwe buizen,daarna regeld ie `m wel iets bij.

Klopt volgens mij niet helemaal. Nieuwe Primaluna's zijn volledig auto-bias. De nieuwste types hebben tegenwoordig wel een aparte voorinstelling voor KT-88 of EL-34. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 22, 2012, 18:13:56
Ahummmm, natuurlijk...................................................................................niet :nopompom:

;D ;D ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december 22, 2012, 18:13:56
Ahummmm, natuurlijk...................................................................................niet :nopompom:

Ik had het kunnen moeten weten >:(

;D


twani

#3161
 :blush: :blush:  :blush: :blush: :blush: :blush: :blush: ;D

dre73

Citaat van: raindog op december 22, 2012, 18:42:39
Klopt volgens mij niet helemaal. Nieuwe Primaluna's zijn volledig auto-bias. De nieuwste types hebben tegenwoordig wel een aparte voorinstelling voor KT-88 of EL-34.

http://www.primaluna-usa.com/support/troubleshooting/113-checking-aabb    ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

raindog

Interessant leesvoer maar om het toch even in perspectief te plaatsen, het gaat hier over het opnieuw inregelen van de auto-bias in het zeldzame geval wanneer deze niet meer over de juist bandbreedte functioneert. Bij een normaal en correct werkende versterker is dit niet nodig. Primaluna geeft zelfs de waarschuwing om er dan vooral vanaf te blijven. "Making adjustments to the Adaptive AutoBias board when none are needed may have an adverse effect on the sonics of your amp".

Waar het mij om ging is om duidelijk te maken dat je gewoon nieuwe buizen kunt installeren zonder dat je zelf de bias hoeft in te regelen. Dat is waar het bij autobias om draait en dat is volgens mij ook het geval bij Primaluna, net als bij Leben.

Wat mij wel intrigeert is dat Unison Research, na jaren autobias te hebben gebruikt in hun versterkers, nu toch weer langzaam overstapt naar handmatige biasinstellingen, zie de nieuwe S6.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kingpin

Citaat van: raindog op december 23, 2012, 12:07:28
Wat mij wel intrigeert is dat Unison Research, na jaren autobias te hebben gebruikt in hun versterkers, nu toch weer langzaam overstapt naar handmatige biasinstellingen, zie de nieuwe S6.
Volgens mij ook beter, zeker in een PP design (en dan wel elke buis apart kunnen instellen).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.S.

Nu had de oude S6 ook wel een flink euvel met de weerstanden van kathode naar massa: deze waren behoorlijk ondergedimensioneerd, waardoor ze na verloop van tijd een mooi gat in de printplaat brandden (heb 'm zelf gehad). Dit werd (niet het gat, wel de weerstanden) overigens keurig verholpen door de importeur.

twani

#3166
Dat heb ik eerder gehoord, hoe losten ze dat op dan? een gat is toch een gat?

J.S.

Ik denk dat dat gat onder de weerstand zelf zat en niet bij de pootjes; ze zaten, als ik het me goed herinner, ook aan de rand van de printplaat, dus er werden geen andere printbanen onderbroken door een eventueel gat. Overigens zat dat gat er niet binnen een paar weken: mijn S6 was al een paar jaar oud toen ik hem kocht en heb 'm toen direct laten servicen. Er zaten alleen flinke schroeiplekken op de print, geen gat. Zal waarschijnlijk te maken hebben met hoe lang het ding achter elkaar aanstaat. Daarnaast zaten er nog een paar constructie-dingetjes in de S6 die wat mij betreft nooit in een versterker van 3000,- mogen zitten, dus ik heb 'm snel weer verkocht en niet meer naar het merk gekeken.

raindog

#3168
Twani, hoe bevalt het gebrek aan een afstandsbediening eigenlijk? Vooral met streamen zou dat mijn grootste (eigenlijk enige bezwaar) zijn tegen een Leben.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vanzomereng

Gewoon transistorversterkers gebruiken, geen gezeik en meer power voor het zelfde geld of zelfs nog minder  ;D

Als je vele audiofiele blaadjes mag geloven, kan je transistorversterkers bouwen, die "klinken" als buizenbakken  :butbut:

Twani,  fijn dat alles weer goed functioneert  :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: VANZOMERENG op december 23, 2012, 17:00:10
Gewoon transistorversterkers gebruiken, geen gezeik en meer power voor het zelfde geld of zelfs nog minder  ;D

Als je vele audiofiele blaadjes mag geloven, kan je transistorversterkers bouwen, die "klinken" als buizenbakken  :butbut:

Twani,  fijn dat alles weer goed functioneert  :pompom:
In mijn geval dan wel power die ik niet nodig blijk te hebben, de Leben is nog niet voorbij 10.00 uur geweest en de bass gaat minimaal zo diep als die van mijn vorige MF6i.

Overigens begin ik de "buizenboys" steeds beter te begrijpen, de magie (bij een juiste match) is toch wel indrukwekkend hoor. Er zit iets (vraag me niet het te omschrijven :nopompom:) in de klank van de Leben waar je erg blij van word.... En ja mijn vorige versterker zou ik ook nog steeds heel blij mee kunnen zijn, maar dit, ja dit is toch wel erg fijn hoor.

Ben inderdaad blij dat het niet aan de versterker zelf lijkt te liggen maar aan iets futiels als een licht geoxideerd pinnetje van een buis.

twani

#3171
Citaat van: raindog op december 23, 2012, 15:34:50
Twani, hoe bevalt het gebrek aan een afstandsbediening eigenlijk? Vooral met streamen zou dat mijn grootste (eigenlijk enige bezwaar) zijn tegen een Leben.
Dat regelt Monique ;D

twani

Zonder malligheid, je mist hem niet of nauwelijks. Je word er wel rustig van zelfs, geen ge-up en ge-down meer met dat volume, leidt toch af van de muziek..... ;)

twani

#3173
Nou, hier is iemand wel heel enthousiast over z'n Leben versterker :blink: Zover durf ik niet te gaan hoor......


"Heb deze versterker vergeleken met bijvoorbeeld de Octave RE290; de Devialet D Premier en de Soulution 710. Hij speelt ze allemaal weg op de echte muzikale criteria als timbre, klankkleur en vloeiendheid. Bovenstaande versterkers klinken haast mechanisch als je eenmaal deze Leben hebt gehoord. Er zit geen printplaatje in, alles hoogstaand handwerk. Een van de allerbeste versterkers als het je om de muziek te doen is.
De versterker is weliswaar uit 2007 maar bevindt zich in uitmuntende staat, met originele doos. De voor- en eindversterkbuizen zijn nog geen jaar oud en komen van Leben zelf. "





Maximus_Aurelius

#3174
Het gaat om de cs 660 en dat is een eindversterker.
Ik weet ook niet waarom er in de laatste zin staat voor en eindbuizen.
Met name voorversterker buizen  terwijl het een eindversterker is.
De prijs van de cs660 is vrij hoog te noemen circa 10.000 euro's. Of het is een typefout en moet het de cs600 zijn en dan kan het wel met voorversterker buizen ;)

Ik zag het op hifi.nl staan.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.