A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni 21, 2012, 19:36:15
Gisterenavond heb ik een inmiddels goede audio kennis van mij opgezocht om te komen luisteren naar zijn nieuwe aanwinst: een  nieuwe Accuphase E250 die in de plaats is gekomen voor een Moon 340i versterker die mijn kennis eigenlijk nooit heeft kunnen bekoren qua klankbeeld.
Zijn set bestaat verder uit een set prijzige Audiovector speakers, een cd speler van Goldmund, een Sonos streamer, en o.a.een aantal kabels van Siltech en interlinks van van den Hul (The Rock ?)

Door sterk wisselende ervaringen met Accuphase en niet echt een liefhebber te zijn van het uiterlijk van dit merk ging ik met gepaste nieuwsgierigheid naar zijn woonplaats om de set te gaan beluisteren.
Waar de set met de Audiovectors en de Moon mij voorheen totaal niet konden bekoren qua klank, daar speelden de Audiovectors nu groots door de wijziging van de versterker. (wie zegt dat er klankmatig niet of nauwelijks verschil hoorbaar is tussen versterkers is bij deze door mij als gek of doof verklaard ;D)
Na een uitvoerige luistersessie hebben we eerst de Burson (demo) dac achter de Sonos gezet en dit was een enorm hoorbare positieve stap ;)
Met wat nummers via Spotify weergegeven kwamen we al dicht tegen de klankmatige kwaliteiten van de € 5700,00 kostende Goldmund speler aan :o
Daarna zijn wij weer gaan luisteren naar de Goldmund die via de van den Hul interlinks was verbonden met de Accuphase E250.
Met Patricia Barber spelend was er een best fraaie soundstage te horen met voldoende detail en een redelijk goede plaatsing van stem en instrumenten.

Ondanks bovenstaande impressie had ik gevoelsmatig het idee dat de set heel veel potentie had, maar het er niet helemaal uit kwam alsof er een dunne deken over de speakers hing die ervoor zorgde dat er 20% minder detail, plaatsing en emotie ten gehore werd gebracht.
Mijn kennis was van mening dat het eigenlijk niet beter kon, maar was toch nieuwsgierig hoe de Sonore interlink het zou doen.

Na het wisselen van de van den Hul,s naar de Sonore interlinks was er niet een klein beetje verschil hoorbaar, maar bizar veel :o
Het is bijna onvoorstelbaar hoe de set in z,n geheel transformeerde naar een zeer goed klinkende set die ons het gevoel deed geven in een nachtclub beland te zijn waar Patricia Barber een aantal meters voor onze neus een live optreden aan het geven was; realisme en betrokkenheid ten top ;)
Mijn kennis was een aantal minuten sprakeloos en vertelde mij dat hij de Sonore interlink niet meer wilde verwijderen ;D

Blijkbaar had het klankbeeld zo,n diepe indruk achtergelaten dat hij vanmorgen in de auto is gesprongen richting Hilversum om daar een nieuwe Sonore interlink te gaan halen 8)

Om maar even over klankmatige verschillen tussen kabels te spreken !
Wederom een "Cool" verhaal Jan. Vooral de upgrade van de Sonos dmv. de Burson DAC vind ik een byzondere. De Sonos staat erom bekend een dermate bagger digitaal uitgang te hebben, dat zelfs de allerbeste DACS daar met geen mogelijkheid iets van weten te brouwen, intrigerent dus..............
Accuphase is een van mijn stille liefdes JAN, ik vind het uiterlijk wél heel erg mooi........ ;D

twani

Heb nav. Erik S z`n opmerking nog eens wat zitten rondneuzen en zag dat de Balsen eigenlijk net zo goedkoop zijn als de Mennekes.  Voor de duidelijkheid, Bals Nederland heeft voor deze inlets een adviesprijs van € 9,60 europ staan! :crazy:

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 22, 2012, 12:12:53
Wederom een "Cool" verhaal Jan. Vooral de upgrade van de Sonos dmv. de Burson DAC vind ik een byzondere. De Sonos staat erom bekend een dermate bagger digitaal uitgang te hebben, dat zelfs de allerbeste DACS daar met geen mogelijkheid iets van weten te brouwen, intrigerent dus..............
Accuphase is een van mijn stille liefdes JAN, ik vind het uiterlijk wél heel erg mooi........ ;D

Eerlijk gezegd vond ik de Sonos analoog (dus zonder dac) op de Accuphase aangesloten nog niet eens zo erg slecht klinken.
De verbetering in klank door de Burson digitaal te koppelen aan de Sonos was zeker goed hoorbaar hoor.
Verder heb ik geen ervaring met Sonos en vind (ondanks vele andere meningen) een SB Touch degelijker dan zo,n plastic lichtgewicht Sonos kastje ;)

De Bals Schuko outlets hebben qua uiterlijk wel aardig wat overeenkomsten met de Mennekes.
De Mennekes hebben trouwens nog een hogere advies verkoopprijs dan de Bals ;)
Wij werken op de zaak bij ons ook erg veel met Mennekes componenten en ik moet zeggen dat hun producten wel overtuigen qua degelijkheid ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik heb de Mennekes al besteld hoor, € 1.99 per stuk, gaat nergens over :D
Had je nu adereindhulzen gebruikt Jan?

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 22, 2012, 20:26:40
Ik heb de Mennekes al besteld hoor, € 1.99 per stuk, gaat nergens over :D
Had je nu adereindhulzen gebruikt Jan?

Theo, ik heb geen aderhulzen gebruikt (gewoon ''bare'' in de schroefconnectors) om dat ik de ervaring heb dat de meeste verkrijgbare aderhulzen de klankeigenschappen vaak negatief beïnvloeden  ;) 
Maar zonder adereindhulzen is de klemkracht van de Mennekes schroefcontacten ook goed hoor; hoef je geen zorgen over te maken ;)

De prijs is inderdaad ''een lachertje''  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni 22, 2012, 20:43:55
Theo, ik heb geen aderhulzen gebruikt (gewoon ''bare'' in de schroefconnectors) om dat ik de ervaring heb dat de meeste verkrijgbare aderhulzen de klankeigenschappen vaak negatief beïnvloeden  ;) 
Maar zonder adereindhulzen is de klemkracht van de Mennekes schroefcontacten ook goed hoor; hoef je geen zorgen over te maken ;)

De prijs is inderdaad ''een lachertje''  ;) ;D

Met het aandraaien moet je de kracht een beetje doseren. Eén outlet heb ik om zeep geholpen door de schroef dol te draaien. Het recept is om goed vast te zetten en na een dag nog even na te trekken. De "bare" aders krijgen de kans om zich te zetten en vervolgens goed vast zetten.
Een kwart slag voor het afbreken stoppen. ;)

Groet,

Henk

twani

Ik dacht eigenlijk dat je in geval van "stranded" verplicht was om hulzen te gebruiken, vandaar ik de vraag nogmaals stelde ;)  Aan de andere kant, wie verplicht ons nou wat, niet waar :ph34r:

Deleted Member 2


Deleted Member 2

Vanmiddag heb ik een Michell Gyro SE voorzien van Orbe platter upgrade aangeschaft.
Dat wordt weer lekker plaatjes draaien.  ;D
Helaas niet op voorraad in de randstad en moet dus nog even geduld hebben 8)

Groet,

Henk


Jumping Jack

#1309
Mooi Henk! Zeker met de platter van de Orbe, zonder word ik misselijk van die tafel  :crazy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Onder013 op juni 23, 2012, 18:19:20
Vanmiddag heb ik een Michell Gyro SE voorzien van Orbe platter upgrade aangeschaft.
Dat wordt weer lekker plaatjes draaien.  ;D
Helaas niet op voorraad in de randstad en moet dus nog even geduld hebben 8)

Groet,

Henk
Jij bent een geduldig man zo weten wij ;D   Dat word voor mij even googelen voor je nieuwe spullen Henk want Theo en viny, dat is een huwelijk dat wellicht later (als ik groot ben ;D) nog een tot stand zou kunnen komen, tot die tijd ben ik een zogeheten "A-Vinylist" :blush:

twani

Citaat van: Onder013 op juni 22, 2012, 21:05:12
Met het aandraaien moet je de kracht een beetje doseren. Eén outlet heb ik om zeep geholpen door de schroef dol te draaien. Het recept is om goed vast te zetten en na een dag nog even na te trekken. De "bare" aders krijgen de kans om zich te zetten en vervolgens goed vast zetten.
Een kwart slag voor het afbreken stoppen. ;)

Groet,

Henk
Dus "Krak" minus een kwart "tour" Henk? ;D

Deleted Member 2


Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni 23, 2012, 18:59:15
Jij bent een geduldig man zo weten wij ;D   Dat word voor mij even googelen voor je nieuwe spullen Henk want Theo en viny, dat is een huwelijk dat wellicht later (als ik groot ben ;D) nog een tot stand zou kunnen komen, tot die tijd ben ik een zogeheten "A-Vinylist" :blush:

cadeautje aan mezelf omdat ik een grote jongen ben geworden >:( Stok dus :'(. inmiddels de leeftijd bereikt dat ik jullie hartelijk dank voor de financiële bijdrage die ik voor het eerst op mijn rekening heb ontvangen. Ga zo door :P

twani

Hey, das mooi werk! Dat van dat geld bedoel ik :D  En ach wat is oud, Monique d`r oma is 3 jaar geleden overleden, 107 jaar oud :pompom: Weet je hoelang we dan nog leven Henk? :clapping:
Het mooie was ook nog dat ze je , toen ze pas zo`n jaar of 103 was :D, met hetzelfde gemak wegstuurde op het wekelijkse bezoekje op dinsdagmorgen om een uur of 11.....
Als ze dan haar kamerdeur (verzorgingshuis) open hoorde gaan omdat Monique en ik binnenkwamen, riep ze zo soms: "Ja! nu niet hoor, ik moet de Bold en the Beautifull kijken", kom maar later terug, geniaal toch :worship:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni 23, 2012, 20:34:30
Hey, das mooi werk! Dat van dat geld bedoel ik :D  En ach wat is oud, Monique d`r oma is 3 jaar geleden overleden, 107 jaar oud :pompom: Weet je hoelang we dan nog leven Henk? :clapping:
Het mooie was ook nog dat ze je , toen ze pas zo`n jaar of 103 was :D, met hetzelfde gemak wegstuurde op het wekelijkse bezoekje op dinsdagmorgen om een uur of 11.....
Als ze dan haar kamerdeur (verzorgingshuis) open hoorde gaan omdat Monique en ik binnenkwamen, riep ze zo soms: "Ja! nu niet hoor, ik moet de Bold en the Beautifull kijken", kom maar later terug, geniaal toch :worship:
Fantastisch ;D Toch had het een rare bijklank toen ik de specificatie van mijn "ouderdomspensioen" zag.  :devil: ik zal ze krijgen en daar meoeten ze nog heel lang voor opdraaien :devil:

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni 23, 2012, 18:59:15
Jij bent een geduldig man zo weten wij ;D   Dat word voor mij even googelen voor je nieuwe spullen Henk want Theo en viny, dat is een huwelijk dat wellicht later (als ik groot ben ;D) nog een tot stand zou kunnen komen, tot die tijd ben ik een zogeheten "A-Vinylist" :blush:

Hier sluit ik mij als ''jonkie''bij aan  ;D
Heb bij ACF regelmatig gekeken (en geluisterd) naar div. mooie draaitafels (Acoustic Signature bv. :inlove:), maar het kon mij niet zo bekoren dat ik ooit overstag ben gegaan.

Een cd speler is meer van mijn tijd (ondanks dat ik al een 40+-er ben) en eerlijk gezegd heb ik toch wel de drang om er weer eentje aan te gaan schaffen :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni 23, 2012, 21:18:15
Hier sluit ik mij als ''jonkie''bij aan  ;D
Heb bij ACF regelmatig gekeken (en geluisterd) naar div. mooie draaitafels (Acoustic Signature bv. :inlove:), maar het kon mij niet zo bekoren dat ik ooit overstag ben gegaan.

Een cd speler is meer van mijn tijd (ondanks dat ik al een 40+-er ben) en eerlijk gezegd heb ik toch wel de drang om er weer eentje aan te gaan schaffen :P
ACF had er een in de aanbieding ivm de opheffing. Ik heb vele pogingen gedaan contact te krijgen, maar dat heb ik opgegeven. Zo komen ze nooit van de spullen af.

Er staat nog een fraaie Cayin cd-speler bij WenW ;D
Zonder gekheid Jan, het is wel heel prettig om een speler er bij te hebben. Een goed loopwerk aansluiten op de Burson en hup...
De Burson is definitief de gelukkige geworden?

twani

Mmmm, ik ben ook 40+, we mogen wel uitkijken dat dit niet "de Omroep MAX Corner" wordt :D
En Henk, voor mensen zoals jij werk ik graag nog jaren dóór hoor.
Ben benieuwd wanneer mijn "Mennekes" binnenkomen :eh:

frank2

oke zullen we het dan maar MAX ht forum gaan noemen, ben 50+
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Hola hola, ik ben er nog maar 30! Ik hou het gemiddelde wel wat in balans  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Leeftijd telt hier niet. Het leeftijdscriterium telt hier, getuige de topictitel niet :coffee:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni 23, 2012, 21:39:06
ACF had er een in de aanbieding ivm de opheffing. Ik heb vele pogingen gedaan contact te krijgen, maar dat heb ik opgegeven. Zo komen ze nooit van de spullen af.

Er staat nog een fraaie Cayin cd-speler bij WenW ;D
Zonder gekheid Jan, het is wel heel prettig om een speler er bij te hebben. Een goed loopwerk aansluiten op de Burson en hup...
De Burson is definitief de gelukkige geworden?

Henk, met betrekking tot ACF vind ik het als klant van het eerste uur triest te zeggen, maar ik vrees dat het nu al een zwaar aflopende zaak is :(
Net zoals jij pogingen heb gedaan om contact te krijgen voor een eventuele aankoop, zo heeft kennis Bram ook div. keren telefonisch contact gezocht (en voicemail ingesproken) om zonder slag of stoot een Sonore interlink van € 1000,00 aan te schaffen.
Als er dan nergens reactie op komt gaat de eer vanzelf naar een andere winkel die wel in 10 min. even een dure interlink verkoopt aan een klant die van tevoren wist wat hij wilde hebben ;)

Met alle respect; die Cayin hoef ik niet te hebben hoor, hou niet zo van overslaande cd spelers ;D
Als er een cd speler bij komt wordt het waarschijnlijk deze:
http://www.hifi.nl/recensies_pagina3/3181/Leema-Tucana-en-Antila-De-Antila-Cd-speler.html
De versterker is trouwens qua klank ook een juweeltje  :wub: ;)

Ik ben nog steeds erg content met de (demo) Burson, maar zit nog op een telefoontje te wachten dat de DA-160 dac binnenkomt bij de importeur.
De DA-160 moet klankmatig nog net wat beter spelen dan de HA-160 D die ik hier nog heb staan,althans dat zeggen div. ''bronnen''.

@Theo  Wanneer heb je de Mennekes besteld dan ?   Die van mij waren echt mega snel in huis :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juni 23, 2012, 22:31:48


Met alle respect; die Cayin hoef ik niet te hebben hoor, hou niet zo van overslaande cd spelers ;D
Als er een cd speler bij komt wordt het waarschijnlijk deze:
http://www.hifi.nl/recensies_pagina3/3181/Leema-Tucana-en-Antila-De-Antila-Cd-speler.html
De versterker is trouwens qua klank ook een juweeltje  :wub: ;)

De cayin was uiteraard niet serieus bedoeld hoor. De Antila ziet er spectaculair uit. Kan de Burson dan weer weg?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juni 24, 2012, 11:12:17
De cayin was uiteraard niet serieus bedoeld hoor. De Antila ziet er spectaculair uit. Kan de Burson dan weer weg?

Dat had ik wel door hoor Henk, vandaar de smiley achter mijn opmerking ;)
De Leema Antilla is idd.een fraai ogende speler die ook nog eens fraai klinkt.
Qua interne dac is het een bijzonder ding; maar liefst 20 dacs in een behuizing :tongue2:
Het had mooi geweest als deze speler dig.ingangen had gehad, maar dat kan er met een nieuwprijs van zo,n dikke €4000,00  :o blijkbaar niet af.
Voor het streamen zal ik dan toch een stand alone dac nodig hebben.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8