A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Een dubbele punt zelfs! Jongens ik stond op 1498 posts en moest dus nog 2 berichtjes doen om op de 1500 te komen, wilde even zien wat er met mijn profiel gebeurde, verrek jawel hoor, één cameraatje erbij en de titel Ahum: "Ht Forum Legend Group", belangrijk hé ;D
Ben soms nog net een kind :D een opmerking die overigens onmiddelijk bijval vindt bij het vrouwpersoon naast mij op de bank :P

Bas Akkerman

Citaat van: twani op mei  9, 2012, 20:39:25
Een dubbele punt zelfs! Jongens ik stond op 1498 posts en moest dus nog 2 berichtjes doen om op de 1500 te komen, wilde even zien wat er met mijn profiel gebeurde, verrek jawel hoor, één cameraatje erbij en de titel Ahum: "Ht Forum Legend Group", belangrijk hé ;D
Ben soms nog net een kind :D een opmerking die overigens onmiddelijk bijval vindt bij het vrouwpersoon naast mij op de bank :P
Haha geweldig! Nou dat worden dus nog 38 posts hier voor mij... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  9, 2012, 19:20:41
Huh......verstuurd vanaf m`n werk maar kreeg foutmelding, heb je iets ontvangen Jan?

Hi Theo, nee niets ontvangen  :o
Zal mijn mailadres zo nog even PM,en naar je.

Alvast bedankt voor je moeite  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei  9, 2012, 20:55:00
Hi Theo, nee niets ontvangen  :o
Zal mijn mailadres zo nog even PM,en naar je.

Alvast bedankt voor je moeite  ;)

Weer terug van een korte vakantie en ik kijk uit naar de review van de dac en naar de hereniging met de metrum octave die het helemaal niet naar zijn zin heeft gehad bij Jan. ;D

Ik ben zeer benieuwd of de metrum/touch bij mij weer gaat zingen zoals ik gewend ben. waarom ze dat bij Jan niet doen is mij nog altijd een raadsel. :(

Je bent flink bezig op de markt Jan. Toch maar over naar Ocos?
Groet,

Henk

twani

Henk das toevalliog stuur `m 20 minuten geleden naar je, heb je `m binnen?

twani

De snelheid van de nieuwe Forumsoftware is super, de duidelijkheid/overzichtelijkheid moet ik aan wennen, de kleuren vind ik echt Behhhhhhhhhhhh................

T_I

Een koffie corner en ik zie 'm nu pas... :coffee: toch eens meelezen.

(en de set op de 1e page valt erg mee...)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 12, 2012, 10:51:41
Henk das toevalliog stuur `m 20 minuten geleden naar je, heb je `m binnen?

Theo, ik heb de dac test binnen gekregen,waarvoor hartelijke dank  :worship:
Weer even wat leesvoer met deze regenachtige dagen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: twani op mei 12, 2012, 10:51:41
Henk das toevalliog stuur `m 20 minuten geleden naar je, heb je `m binnen?

Theo, Ze zijn binnen. Nog geen gelegenheid gehad om het te lezen. Hartelijk dank.

Groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 12, 2012, 10:40:06
Weer terug van een korte vakantie en ik kijk uit naar de review van de dac en naar de hereniging met de metrum octave die het helemaal niet naar zijn zin heeft gehad bij Jan. ;D

Ik ben zeer benieuwd of de metrum/touch bij mij weer gaat zingen zoals ik gewend ben. waarom ze dat bij Jan niet doen is mij nog altijd een raadsel. :(

Je bent flink bezig op de markt Jan. Toch maar over naar Ocos?
Groet,

Henk

Henk, hopelijk heb je het goed naar je zin gehad en heb je niet teveel aan je Octave/Touch combi gedacht......? ;D

De Metrum Octave was inderdaad niet blij met z,n tijdelijke vakantie adres en gedroeg zich als een rare introverte weinig spraakzame gast  ;) :o
De gast die ik sinds gisterenavond hier over de vloer heb gekregen gedraagt zich heel anders..........zijn naam is Northstar Design USB DAC 32 ;)

De vele ''superlatieven'' die velen hier op het forum over de Octave uitbrengen daar kan ik (in mijn situatie !) absoluut niet in meegaan .
Waar ik wel euforisch over ben is de performance van de Northstar die ik hier in huis heb staan.
Out of the box aangesloten en meteen een gevoel van wow, hier gaan we even goed voor zitten :o :o

Wat meteen opvalt is de enorme soundstage en de plaatsing die de Northstar laat horen; stemmen en instrumenten worden de ruimte in gebracht met hoorbaar veel lucht er om heen. Stemmen en applaus van het publiek bij live concerten heb ik hier nog nooit zo goed gehoord.
Het laag is diep,strak en doortekend.
Het mooie van deze dac is dat de grote hoeveelheid detail die hoorbaar is niet gepaard gaat met enige vorm van luistermoeheid; de presentatie is lichtelijk fris (absoluut niet kil) met veel ''lucht'' en sleept je echt mee in de muziek.
Uiteraard heb ik als referentie maar weer het nummer van Roger Waters (Too much rope) gedraaid en waar vooral met de Octave zo goed als geen 3D beeld te bespeuren was daar is nu plenty enough 3D detail te horen. De slee glijdt hier rond met al zijn ''bijgeluiden'' en het verdwijnen ervan lijkt een eeuwigheid te duren. (het lijkt gehoormatig of hij zo,n 300 meter verder bij de overburen de tuin in rijdt  ;) ;D)

Gedurende afgelopen week heb ik nog van alles gedaan om de Metrum beter te kunnen laten klinken maar de vele moeite die ik heb geïnvesteerd kwam er helaas niet uit.
Het typische is dat de M1 Clic wel weer op een hoger niveau speelde door deze aanpassingen.

Wat ik heb veranderd is het volgende:

De primaire voedingskabel (Belden) voor de audiogroep is vervangen voor een afgeschermde industriële kabel met massieve aderen van Draka.
(het klankbeeld heeft hierdoor met name meer body en detail toename gekregen)
Verder heb ik van een kennis nog een setje als nieuwe met WBT connectoren geconfectioneerde Ocos kabels kunnen lenen die nu in mijn set-up geplaatst zijn.
Waar ik eerder al aangaf de klank van de Ocos te waarderen, maar de laagweergave te slank vond daar ben ik nu zeer tevreden met de ''overall'' klank van de Ocos kabels.
Mijn ervaringen met de Ocos nu komen eigenlijk geheel overeen met de ervaringen die Jumping Jack heeft.

Verder heb ik een nieuwe Touch aangeschaft en deze wordt voorzien van de nodige stroomvoorziening middels een zeer mooie en super stabiele lineaire voeding die tot 30 a kan leveren ;) (niet de BOTW voeding van Squeeze Upgrade  ;))
Deze voeding had ik al wat langer in mijn hoofd als ''projectje'' en dit werkt zeer goed moet ik zeggen  ;)

Wat het is houd ik nog even geheim anders verkoopt Squeeze Upgrade straks geen enkele voeding  meer  ;D 



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op mei 12, 2012, 12:59:03
...Verder heb ik een nieuwe Touch aangeschaft en deze wordt voorzien van de nodige stroomvoorziening middels een zeer mooie en super stabiele lineaire voeding die tot 30 a kan leveren ;) (niet de BOTW voeding van Squeeze Upgrade  ;))
Deze voeding had ik al wat langer in mijn hoofd als ''projectje'' en dit werkt zeer goed moet ik zeggen  ;)

Wat het is houd ik nog even geheim anders verkoopt Squeeze Upgrade straks geen enkele voeding  meer  ;D
Sta je niet blind op de 30A lineair (lab voeding neem ik aan), veel belangrijker is de ripple van dit apparaat op de uitgang!
Mijn LiPo voeding doet 10µV top-top bij -110dB op de uitgang gemeten onder last op 11,1V input (nu 7,4) !!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: T_I op mei 12, 2012, 11:01:05
Een koffie corner en ik zie 'm nu pas... :coffee: toch eens meelezen.

(en de set op de 1e page valt erg mee...)
Je bent toch wel een fijn mens hé? ;D

T_I

Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op mei 12, 2012, 13:35:47
Sta je niet blind op de 30A lineair (lab voeding neem ik aan), veel belangrijker is de ripple van dit apparaat op de uitgang!
Mijn LiPo voeding doet 10µV top-top bij -110dB op de uitgang gemeten onder last op 11,1V input (nu 7,4) !!

Die ripple waarde die je noemt is idd. erg laag te noemen.
De ripple waarde van de Squeeze Upgrade BOTW voeding ligt zo rond de 50 m.volt peak-peak als ik mij niet vergis ?

Ik zou de specs van mijn voeding even na moeten kijken om te weten waar deze op zit.
Wat ik wel weet is dat de voeding die ik nu achter de Touch heb hoorbaar min. gelijkwaardig is aan de BOTW voeding die ik hier ook ter vergelijking had.
De ''cijfertjes'' interesseren mij eerlijk gezegd niet zoveel; ik luister tenslotte met mijn oren  ::)

Misschien kan Onder013 aangeven of hij vandaag bij mij verschillen heeft gehoord tussen de voedingen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Vandaag hadden Jan en ik weer een leuke en interessante luistersessie voor de set van Jan. Ik ging mijn spulletjes ophalen die een weekje bij jan waren om te testen. Bij het afleveren van de metrum octave en de Touch met wat kabels bleek dat de combinatie in de set van Jan een belabberd geluid maakte. Het was iel, geen/zeer beperkt stereobeeld, enz. Kortom slecht en op geen enkele manier in de buurt van wat ik gewend ben van de metrum/touch. In de loop van de week heeft Jan nog vele pogingen gedaan om het te laten presteren, maar het lukte niet. Een groot mysterie dat nog altijd niet is opgelost.
Nadat ik de metrum/octave weer in mijn set aan het spelen had gebracht, klonk de bekende sound weer: gedetailleerd, met pit, nooit schel en naar met een perfecte 3D-weergave en stereobeeld.
Inmiddels heeft jan een northstar dac aangeschaft en die hebben we met zijn Touch uitgebreid getest. De combinatie klinkt prachtig indien voorzien van de juiste bekabeling. Er is heel wat geschoven en gewisseld om de ruimtelijke afbeelding correct te krijgen. wederom werd duidelijk welke invloed zo'n simpele digitale interlink heeft op de weergave. Het probeersel om een belden coax tussen de touch en de Northstar te doen was een regelrechte deceptie: kil en een zeer klein stereobeeld. Daar staat tegenover dat een al afgeschreven Furutech interlink door jan uit de verkoop wordt gehaald. Deze presteerde heel goed.

Als ik de set van jan vergelijk met mijn set klinken beide uitstekend waarbij aangetekend dat mijn set met de Metrum Octave net even meer pit heeft, directer klinkt en ruimtelijker is. De Jan set is wellicht wat meer muzikaal te noemen. Let wel: het gaat dan om nuances.

Welke van de twee voedingen voor de Touch nou de betere is, is moeilijk te zeggen als het al mogelijk is. Misschien dat het beetje meer pit van mijn set iets met de voeding te maken heeft, maar zeker weten doe ik dat niet.

resteert nog steeds het raadsel waarom de Metrum/Touch in de set van Jan zo belabberd presteert en in mijn set de sterren van de hemel speelt.

Wie het weet mag het zeggen.......

Groet,

Henk

twani

Nou Jan , feli maar weer :clapping: Ik dacht dat ik van het doorpakken was ;D

YamahaRXV

Mooie verslaggeving Henk ;)

Met de luistersessie vanmiddag bleek al weer snel wat de klankmatige invloeden kunnen zijn van bekabeling en de match tussen componenten.
Het waren weer een paar interessante en leerzame uurtjes :pompom:
Speakers werden verplaatst, bankstellen werden opgetild en aan de andere kant van de kamer gezet; niets was te gek  ;D ;D
Altijd fijn om dit soort sessies te verrichten met iemand die gezegend is met een (zeer) goed en kritisch gehoor en de nodige ervaring ;) ;)
Ondanks een leeftijdverschil durf ik wel te stellen dat Henk z,n gehoor op een hoger niveau zit dan dat van mij; enerzijds door de nog steeds opspelende verstopte holten waar ik al redelijk lang mee loop (oren klappen regelmatig dicht en moet ik ''klaren''), anderzijds de tol die ik betaald heb door werkgerelateerde situaties ???

Met de set zoals die nu klinkt ben ik goed tevreden en ik durf wel te stellen dat de upgrade ''rek'' er in deze set wel aardig uit is........
Zoals al aangegeven door Henk is met wat kabel tweaking e.e.a. nog wat te optimaliseren, maar laat de set goed detail horen en is vooral nog lekker muzikaal en ritmisch; iets wat voor mij wel een must is.

Als het goed is krijg ik de Northstar Essensio aankomende week ook nog op ''visite'' en ben ik benieuwd of deze goedkopere dac zijn prijsverschil ook daadwerkelijk laat horen t.o.v. de Northstar USB DAC 32 die hier nu staat :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 13, 2012, 22:25:01
Nou Jan , feli maar weer :clapping: Ik dacht dat ik van het doorpakken was ;D

Theo, als ik ergens mee bezig ben ga ik er helemaal voor dat kan je wel lezen....... ;) ;D
kleine rectificatie: de Northstar Design USB DAC 32 is (nog) niet aangeschaft door mij, want ik wil ook de Essensio hier nog horen.
Ook heb ik nog wat contacten lopen over de M-Dac van Audiolab; ik zou deze toch graag ook nog even willen horen hier, al is het alleen maar om een ''verantwoorde'' keuze te kunnen maken ;)
Zelf denk ik niet dat deze het niveau van de Northstar,s kan halen, maar wie weet.......
In audioland maak je soms wel meer rare onverwachte dingen mee ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Ik heb vorige week verschillende DAC's gehoord, waaronder de beide Northstar's. Deze vond ik persoonlijk wat tegenvallen met een aangezet laag t.o.v. het hoog en vooral het midden. De Van Medevoort 466 (€3000,-) was verreweg de beste en dat mag ook voor dat prijsverschil, maar de NAD M51 vond ik een goede tweede. Misschien wat droog en (daardoor) minder muzikaal, maar tonaal goed in balans en bijna een net zo mooi diep geluidsbeeld als de Van Medevoort. Met een prijs van €1700,- misschien waard om te proberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2012, 07:11:22
Ik heb vorige week verschillende DAC's gehoord, waaronder de beide Northstar's. Deze vond ik persoonlijk wat tegenvallen met een aangezet laag t.o.v. het hoog en vooral het midden. De Van Medevoort 466 (€3000,-) was verreweg de beste en dat mag ook voor dat prijsverschil, maar de NAD M51 vond ik een goede tweede. Misschien wat droog en (daardoor) minder muzikaal, maar tonaal goed in balans en bijna een net zo mooi diep geluidsbeeld als de Van Medevoort. Met een prijs van €1700,- misschien waard om te proberen.

De vM is inderdaad een zeer fraaie dac, maar is wel wat overprijsd. De aanzet in het laag door de Northstar hebben we gisteren tijdens de luistersessie ook gehoord. Met een juiste interlink was dat probleem echter weer uit de wereld. De vraag is of je iets moet of mag corrigeren met bekabeling. je kan stellen dat een dac of welk andere component dan ook eigenlijk neutraal zou moeten zijn. De realiteit is echter anders. De NAD heeft inderdaad zeer veel lof gekregen. Volgens mij staat deze ook op de "shortlist" van jan om te testen. Waar heb je de Nad gehoord?

Groet,

Henk

Bas Akkerman

#923
Citaat van: Onder013 op mei 14, 2012, 09:10:33
De vM is inderdaad een zeer fraaie dac, maar is wel wat overprijsd. De aanzet in het laag door de Northstar hebben we gisteren tijdens de luistersessie ook gehoord. Met een juiste interlink was dat probleem echter weer uit de wereld. De vraag is of je iets moet of mag corrigeren met bekabeling. je kan stellen dat een dac of welk andere component dan ook eigenlijk neutraal zou moeten zijn. De realiteit is echter anders. De NAD heeft inderdaad zeer veel lof gekregen. Volgens mij staat deze ook op de "shortlist" van jan om te testen. Waar heb je de Nad gehoord?

Groet,

Henk
Ik heb hem bij Studio Alkmaar op Magnepan 1.7 gehoord. Zowel versterkt door Lavardin IS Reference als Anthem met als bron een Primare cd-speler.

De Van Medevoort is inderdaad (wat) te duur, zeker ook omdat er een volumeregeling ontbrak en dat leek me toch wel mogelijk voor die prijs. De Nortstars vond ik naast tonaal niet juist ook "te" gedetailleerd, zodat je meer naar details in de muziek luisterde dan naar de muziek zelf. Voor de prijs vind ik de NAD most value for money die ik tonaal juister vind, een mooier geluidsbeeld geeft én een betere flow vind hebben dan de Northstars. Maar dat is op die set met mijn smaak.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei 14, 2012, 10:52:47
Ik heb hem bij Studio Alkmaar op Magnepan 1.7 gehoord. Zowel versterkt door Lavardin IS Reference als Anthem met als bron een Primare cd-speler.

De Van Medevoort is inderdaad (wat) te duur, zeker ook omdat er een volumeregeling ontbrak en dat leek me toch wel mogelijk voor die prijs. De Nortstars vond ik naast tonaal niet juist ook "te" gedetailleerd, zodat je meer naar details in de muziek luisterde dan naar de muziek zelf.
Zeg Bas, ik merk aan jouw omschrijvingen dat je heel goed de pijnpunten in een klankbeeld weet aan te geven vóórdat je een component reeds hebt aangeschaft en je er dus op de lange duur door schade en schande achter moet komen.
Met de laatste zin van bovenstaand tekstje beschrijf je precies dát effect waarvoor ik mijn set nou zo graag wil behoeden. Inderdaad heb ik liever muziek dan details (die er wel moeten zijn natuurlijk)
Je omschreef de Symphonic Line versterker (in een ander topic en na pas een kwartier luisteren) ook al zo katachtig snel en foutloos, knap hoor.

Gr
Theo.