A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Citaat van: twani op augustus  5, 2013, 23:30:44
Het ziet er in het echt nog wel iets fraaier uit. De verbindingen glansen mooi.....
Gaat niet alleen om de glans maar ook of je niet als een 'druppel' soldeert.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

#6176
Citaat van: twani op augustus  5, 2013, 23:30:44
Het ziet er in het echt nog wel iets fraaier uit. De verbindingen glansen mooi.....

Zo hoort het: goede soldeerbevindingen glanzen. Iets minder tin zou nog beter zijn zoals rechts waar de draden van de component er nog aan zitten. Het staat nu bol en hol is meer naar de regelen der kunst. Knip zo'n draad maar eens af en vergelijk dan hoe de verbindingen in je leben er uit zien.

Gr
Henk

twani

Citaat van: Onder013 op augustus  5, 2013, 23:37:35
Zo hoort het: goede soldeerbevindingen glanzen. Iets minder tin zou nog beter zijn zoals rechts waar de draden van de component er nog aan zitten. Het staat nu bol en hol is meer naar de regelen der kunst. Knip zo'n draad maar eens af en vergelijk dan hoe de verbindingen in je leben er uit zien.

Gr
Henk
Juist bij Leben schijnt de soldeer kwaliteit niet een heel constante factoor te zijn, staat op Headfi.org wel eea over. Ach die van mij doet het uitstekend dus......

Ik kan die ene las met de druppelvorm toch nog wel een keertje verwarmen dacht ik?

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op augustus  5, 2013, 23:32:18
Gaat niet alleen om de glans maar ook of je niet als een 'druppel' soldeert.



Een plaatje zegt meer dan duizend woorden....

twani

Deze dames dus :devil: ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus  5, 2013, 23:41:04
Juist bij Leben schijnt de soldeer kwaliteit niet een heel constante factoor te zijn, staat op Headfi.org wel eea over. Ach die van mij doet het uitstekend dus......

Ik kan die ene las met de druppelvorm toch nog wel een keertje verwarmen dacht ik?

Ja, maak de punt schoon (afvegen, vertinnen en weer afvegen); dan tip op de geleiderbaan van de print en het tin vloeit op de tip. Eventueel weer  afvegen en nog een keer. let wel op of de component niet te heet wordt. Met een metalen krokodilleklem kan je de warmte afvoeren.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus  5, 2013, 23:43:26
Deze dames dus :devil: ;D

ik neem aan dat jij ook zo'n mondkapje hebt? En het schort!


AbZ

Complimenten voor twani!   :clapping:  :worship:  :pompom:

Kingpin

Citaat van: twani op augustus  5, 2013, 23:43:26
Deze dames dus :devil: ;D
Verrek dat zijn dezelfde dames bij onze plaatselijke chinees afhaal restaurant.
Dus in hun 'vrije' uurtjes klussen ze gewoon wat bij :-X
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Dat doe je netjes Theo!  :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Onder013 op augustus  5, 2013, 23:47:12
ik neem aan dat jij ook zo'n mondkapje hebt? En het schort!

Check, allemaal in orde!  Alleen m'n haar nog wat laten groeien :laugh:

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus  6, 2013, 06:57:41
Dat doe je netjes Theo!  :worship:

Zal ik het "SMD" gedeelte van je NDX dan maar even "modden" Nick :P

Hifi Addict

Netjes Theo, dat komt wel goed  :)

twani

Citaat van: Hifi Addict op augustus  6, 2013, 07:55:55
Netjes Theo, dat komt wel goed  :)
Thx, solderen is nog best leuk ;D. Één keer een weerstandje op de verkeerde plaats gesoldeerd :blush: dat is wel lastig dat lós solderen maar is ook gelukt.

Ook lastig zijn de weerstandjes die op de foto's onherkenbare kleurtjes hebben, die moet ik dus gaan meten met de Ohm meter.

Er zit namelijk gewoon géén handleiding bij :D.  Doede wist natuurlijk dat ik nogal ervaren ben :D

Deleted Member 2

#6189
Citaat van: twani op augustus  6, 2013, 18:30:29
Thx, solderen is nog best leuk ;D. Één keer een weerstandje op de verkeerde plaats gesoldeerd :blush: dat is wel lastig dat lós solderen maar is ook gelukt.

Ook lastig zijn de weerstandjes die op de foto's onherkenbare kleurtjes hebben, die moet ik dus gaan meten met de Ohm meter.

Er zit namelijk gewoon géén handleiding bij :D.  Doede wist natuurlijk dat ik nogal ervaren ben :D

Snelle leerling?

Succes voor straks bij het voor het eerst aansluiten. Spannend moment 8)

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus  6, 2013, 21:51:27
Ik heb rookmelders ;D

Hahaha.

maar serieus, weet je al wat je gaat doen als het geheel in elkaar staat?

twani

Uhh, muziek luisteren toch?  :music:

AbZ

Citaat van: twani op augustus  6, 2013, 22:16:54
Uhh, muziek luisteren toch?  :music:
Het lag wel enigzins voor de hand  ;D
Foto's laten zien er goed uit.  Heb je stiekum eerst geoefend?

Jumping Jack

Citaat van: twani op augustus  6, 2013, 07:52:11
Zal ik het "SMD" gedeelte van je NDX dan maar even "modden" Nick :P

Vriendelijk aanbod, maar nee dank je  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: AbZ op augustus  6, 2013, 22:21:59
Het lag wel enigzins voor de hand  ;D
Foto's laten zien er goed uit.  Heb je stiekum eerst geoefend?
Nee Abel, ik ben gespeend van enige vorm van terughoudendheid en dat heeft voor deze keer (tot nog toe) redelijk goed uitgepakt. Ik vind solderen leuk! :pompom:

AbZ

Citaat van: twani op augustus  6, 2013, 23:34:05
Nee Abel, ik ben gespeend van enige vorm van terughoudendheid en dat heeft voor deze keer (tot nog toe) redelijk goed uitgepakt. Ik vind solderen leuk! :pompom:
Je hebt er talent voor  :worship:

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus  6, 2013, 22:42:10
Vriendelijk aanbod, maar nee dank je  ;D.
Übervoorzichtige "lui" die Belgen :P

Deleted Member 2

#6198
check en dubbel check is niets voor jou. Geen spoortje terughoudendheid 8)






Hifi Addict

Citaat van: twani op augustus  6, 2013, 21:51:27
Ik heb rookmelders ;D

Hahaha, ik zou wel even in ieder geval met een multimeter de uitgangsspanningen van de voedingen meten  ;) En heb je niet een huis/tuin/keuken setje staan voor een voorzichtige soundcheck? Weet niet wat de tweeters van je Harbeths kosten? :)